Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wiatam wszystkich,mam następujący problem w mojej beti e-36 ,1.8.

Podczas jazdy nawet na niewielkich nierównościach,czy dziurach w ulicy auto jedzie jak chce raz w lewo raz w prawo,kierownica jakby sama uciekała na strony,jest problem niekiedy z utrzymaniem kierownicy i prostego toru jazdy nawet przy 50 km/h. i mam też wrażenie że auto jakby pływało po drodze.Amortyzatory wymienione miałem jakieś 10 mieś. temu(przód) ostatnio drążek kierowniczy + geometria kół i nadal to samo.Pojechałem na stacje diagnostyczną (2 inne stacje)i niestwierdzili żadnych luzów w układzie kierowniczym (drążki,swożnie ,tuleje) opony też raczej nie bo sprawdzałem to na zimówkach i 2 pary letnich.

Ręce mi opadają pomóżcie co moze być przyczyną bo auto sie coraz gorzej prowadzi !!!!

pozdrawiam

Opublikowano

Witam!

 

Mam podobny problem, byłem na stacji i poprawili mi troche zbieżność. Do tego wszystkiego ważny jest rozmiar opon. Niby 205/60/R15 to jest rozmiar podawany przez producenta, ale na naszych drogach troche nosi. Zamierzam założyć na przód 195 i powinno sie poprawić.

 

Pozdr!!

Opublikowano

Witam

Piles nie jedz!Jedziesz ,nie pij!! :P

Jezdze na 195 i nawet w koleinach nie mam problemu!Wiec Moze

zaloz odpowiednie kapciuszki!

pozdrawiam

p.s Jak pozostale problemy?rozwiazales?

Opublikowano
A może przekładnia kierownicza może trzeba zmienić olej. Zmień na ATF-a ale mineralnego.

 

:mad2: :cry2: :jawdrop:

 

Po przeczytaniu tego posta przechodzę poważny kryzys.

 

Jakoś mi się nie wydaje aby geometria tyłu miała aż tak duży wpływ.

Raczej stawiam na to, że się nie przyłożył do roboty ten co robił Ci geometrię.

Poszukaj lepszego fachowca.

Opublikowano

Jakoś mi się nie wydaje aby geometria tyłu miała aż tak duży wpływ.

 

to załóż kiedyś łyse opony na tył (nie ważne w jakim aucie FWD/RWD) i się karnij zobaczysz jak ważna jest tylnia oś. alpha poważnie mówie skontroluj tylnie zawieszenie. szczególnie chyba numer 17 na tym obrazku: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CA91&mospid=47437&btnr=33_1004&hg=33&fg=30 nie jestem tego pewien czy 17 to jest ten element o którym myśle. wchodzi w niego tuleja metalowo-gumowa wachacza. jeżeli to jest uszkodzone to jazda może być niebezpieczna. czy czujesz na zakręcie lekkie uślizgi przy prędkościach przy których nie pwoinno ich być? pozatym jedź na stacje kontroli pojazdów za 20-40pln niech facet przetrzepie całe zwieszenie i będziesz wiedział.

Opublikowano
Niestety tez sie uszczensliwilem oponami 225 i to sprawdza sie tylko na dobrej drodze a w koleinach mozna zapomniec o prostej jezdzie!Moze na Niemieckich autostradach :D
Opublikowano

Ja mam oponki 235/40R17 i nie mam takich problemów, oczywiście są odczówalne nierówności drogi (koleiny, itp), lecz nie sprawia mi to kłopotów w utrzymaniu kierunku jazdy...

 

...za kłopoty w prowadzeniu pojazdu po nierównościach mogą być odpowiedzialne głównie tuleje wachaczy przednich (oczywiście reszta zawieszenia również). Polecam kontrolę zawieszenia w stacji kontroli pojazdów - nie jest to wielki wydatek :cool2:

Tuleje o których mowa (w seryjnym rozwiązaniu), nie muszą być uszkodzone - ich konstrukcja podczas pracy zawieszenia ma wpływ na kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy a co za tym idzie zmianę geometrii przedniej osi (chodziło o to by zawieszenie było bardziej neutralne i komfortowe). Niestety z seryjnymi tulejami miałem spore kłopoty więc zawsze wymieniam je na produkty PowerFlex :norty: ("zawsze" - znaczy montuje je w każdym następnym BMW, są niezniszczalne)

Galeria moich pojazdów i ich historia

http://img149.imageshack.us/img149/6353/podpisoj3.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.