Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Przy ustawieniu klimatyzacji manualnej na max. chłodzenie, wiatrak na 3/4 i jeździe na dystansie 20 km czuć wyraźnie w obecne upały że klima ma swoje cykle chłodzenia - gdzieś z 3-4. Przy jeździe w trasie wieje chłodnym aby po jakiś 5 minutach wiało letnim powietrzem a poźniej momentalnie po załączeniu się chyba sprężarki znowu jest chłodno. Da się coś zrobić aby te cykle chłodnego były max. długie? Dziś podjadę sprawdzić ilość czynnika ale chyba jakiś czujnik powinien chyba włączać wcześniej sprężarkę w największe upały? Jak to wygląda u Was?

 

Pozdrawiam, Kamil[/img]

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Odpowiem sobie sam: A więc ucieka czynnik chłodzący. W ciągu 3 miesięcy uciekła mi już połowa - stąd te objawy.

 

Skraplacz już był właśnie w marcu wymieniany z powodu nieszczelności. :( Na razie kolejka za duża w klimatyzacji więc nie ma jak sprawdzić skąd puszcza.

Opublikowano

Sprawdź, czy kręci się wiatrak elektryczny przed chłodnicą klimatyzacji (skraplaczem).

 

Jeżeli się nie kręci, to przy obecnych upałach ciśnienie w układzie rośnie ponad granicę bezpieczeństwa i czujnik ciśnienia wyłącza sprężarkę.

Oczywiście objaw wystąpi w czasie postoju lub wolnej jazdy (korki), przy jeździe w trasie pęd powietrza wychłodzi skraplacz.

E61 530d '04 (2015-?), E34 525TDS touring '95 (2006-2016), E30 325i '89 (1996-2006)
Opublikowano
u mnie tez dziala cyklami, ale jak dam na max chlodzenie to zimne leci ciagle bez przerwy. Gaz mam w tym roku nabity, wymieniony separator i chlodnice. Szczelnosc sprawdzona... wiec wnioskuje, ze cykliczne dzialnie to normlana rzecz bo przeciez ta klima ma czujnik temp. w kabinie i sama decyduje o ilosci zimnego powietrza
Opublikowano

No niezupełnie tak to działa.

 

Klimatyzacja chłodzi cały czas z pełną wydajnością - wydala powietrze o temp. kilku stopni, zaś temperaturę wnętrza uzyskuje się przez podgrzanie powietrza schłodzonego. Wszystko to odbywa się bez naszego udziału - tak jest rozwiązane sterowanie temperaturą w naszym aucie.

 

Cykliczne włączanie i wyłączanie się sprężarki zapobiega oblodzeniu parownika (element schładzający powietrze) przy małym przepływie powietrza (wentylator w poz 1, 2). Na parowniku skrapla się woda i gdyby jego temperatura spadła poniżej zera, to woda by zamarzła i lód zablokowałby przepływ powietrza. Odpowiedni czujnik wyłącza sprężarkę gdy temperatura parownika zbliża się do zera.

E61 530d '04 (2015-?), E34 525TDS touring '95 (2006-2016), E30 325i '89 (1996-2006)
Opublikowano
Ciekawe z tyn podgrzewanym powietrzem.Jak dotykam rurkę od klimy pod maską to jest lodowata,a w środku dmucha nie zabardzo zimne i dlatego w duże upały nie mogę dobrze schłodzić wnętrza.Czasami wieje chłodniejsze a za chwilę cieplejsze pomimo,że w samochodzie jeszcze jest dość gorąco.Może ktoś wie czemu tak się dzieje? :modlitwa: Może czujnik temperatury wnętrza mam zepsuty?I gzie go szukać?Sterowanie ciepłym działa sprawdzałem.Jak ktoś miał podobny problem to proszę o pomoc :modlitwa: Aha,wiatrak elektryczny przed klimą działa
Opublikowano

Witajcie.

Podpowiedzcie mi gdzie ten skraplacz, mam tam nieszczelność, czynnik mi "uciekł" po 7 dniach od nabicia. Ile taki skraplacz kosztuje, z czego jest zrobiony itp.

I przepraszam za "wciskanie sie" w kogos wątek ale nie chce zasmiecać forum.

Pozdrawiam Rafał

>TDS bez "S">
Opublikowano
Jeżeli to samo mamy na myśli,to jest to taka chłodnica przed chłodnicą silnika.Czyli jak zajrzysz przez gril to widzisz wentylator,a potem tą chłodniczkę.Co do kosztów to nie pomogę.
Opublikowano
Ciekawe z tyn podgrzewanym powietrzem.Jak dotykam rurkę od klimy pod maską to jest lodowata,a w środku dmucha nie zabardzo zimne i dlatego w duże upały nie mogę dobrze schłodzić wnętrza.Czasami wieje chłodniejsze a za chwilę cieplejsze pomimo,że w samochodzie jeszcze jest dość gorąco.Może ktoś wie czemu tak się dzieje? :modlitwa: Może czujnik temperatury wnętrza mam zepsuty?I gzie go szukać?Sterowanie ciepłym działa sprawdzałem.Jak ktoś miał podobny problem to proszę o pomoc :modlitwa: Aha,wiatrak elektryczny przed klimą działa

Może ktoś wie co jest u mnie :mad2: Dodam,że jak wyłącze klimę i pokrętła ustawię na 18 stopni to nie wieje ciepłe,czyli elektrozawory chyba mam dobre :?: :?: Tylko czemu powietrze nie jest takie zimne przy włączonej klimie :?: :mad2:

Opublikowano
Ja zauwazyłem ze tez przy ustawieniu na 18 stopni mam jakby 2 stopnie chłodzenia tyle ze pierwszy słabszy jest przez pierwsze 5 minut jazdy a potem zaczyna mrozic strasznie !
Wczoraj , dzisiaj , jutro BMW

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.