Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Dzisiaj nabilem klime bo troche za cieplo sie zrobilo. Sprawdzili szczelnosc automatem i wszystko bylo dobrze dojechalem do domu klima chodzila caly czas pozniej przejechalem pare kilometrow i zauwazylem ze silnik zaczyna sie grzac wylaczylem klime przejechalem jeszcze kilka km i temp spadla za jakis czas wlaczylem klime i temp byla dobra pozniej znowu wyskoczyla i to dosc wysoko bo przekroczyla 3/4. Postalem troche za zgaszonym silnikiem i temp nie spadala wlaczylem nawiewy i nic temp taka sama dopiero jak wlaczylem ogrzewanie przedniej szyby i ogrzewanie wykrecilem na 30 stopni to temp silnika momentalnie spadla to samo dzieje sie w trakcie jazdy jak wlaczy sie ogrzewanie przedniej szyby to temp spada. Moze ktos spotkal sie z podobnym problemem i moze cos poradzic.

 

PS przed chwila zrobilem test temperatury przy wylaczonej klimie temp jest 102-103 a po wlaczeniu klimy najpierw wzrosla do 110 a pozniej leciala dalej przy 118 wlaczylem ogrzewanie na max i temp spadla do 106 stopni

Opublikowano
Wentylator od klimy chodzi ??? Miałem tak w swojej e32 jak zatarł się silnik od tegoż wentylatora skończyło się na tym że szczeliła chłodnica klimy bo nie wytrzymała ciśnienia warto by jeszcze sprawdzić wisko bo może nie wyrabia
Opublikowano
coś mi się wydaje , że padło Ci Visco. :cry: Klima nie ma tu nic do rzeczy . odpowietrzyłeś układ chłodzenia?
Opublikowano
wstepnie zdiagnozowana przyczyna : slizgajacy sie pasek wieloklinowy. A co do tego ze klima nie ma nic do rzeczy to hm jezdzac bez klimy zrobie 1000 km i silnik sie nie zagrzeje a tylko wlacze klime i odrazu zaczyna sie cyrk. Zaczne od paska zobacze czy pomoze. Jak cos bede wiedzial to opisze.
Opublikowano
coś mi się wydaje , że padło Ci Visco. Klima nie ma tu nic do rzeczy . odpowietrzyłeś układ chłodzenia?
Uwierz mi że ma :shock:
Opublikowano
coś mi się wydaje , że padło Ci Visco. Klima nie ma tu nic do rzeczy . odpowietrzyłeś układ chłodzenia?
Uwierz mi że ma :shock:
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Z klima i temp problem dalej wystepuje tzn wentylator sie nie zalaczal okazalo sie ze wysiadl silnik zmienilismy silnik i po wlaczeniu klimy wentylator zaczyna krecic ale zimne powietrze nie leci wyglada to tak jakby skonczyl sie czynnik ale byl klima byla nabijana 3 miesiace temu. Idac dalej silnik zaczal sie grzac wymienilismy pompe visco i termostat problem dalej wystepuje tzn przez jakis czas trzyma temperature ale w korkach zaczyna sie grzac do 102 - 103 stopni jak rusze to temp spada kolejny postoj i temp znowu w gore. A druga rzecz wentylator klimy wlacza sie tylko przy wlaczeniu klimy i tylko na 1 bieg drugi bieg sie nie uruchamia nawet po przekroczeniu 112 stopni a z tego co pytalem to powinien sie wlaczyc przy 108 na krotko wentylator smiga wymienilismy czujnik w chlodnicy i chodzil ale tylko na 1 biegu jak temp przekroczyla 104 stopni to wtedy zalaczal sie 1 bieg i ja dochladzal. Moze ktos wie gdzie jeszcze szukac problemu bo ja juz nie mam sily.
Opublikowano
to co na drugi bieg wogóle nie załącza się wiatrak ? jeśli wymieniłeś termowłącznik w chłodnicy to powinien się załączyć!!!!! ten termowłącznik powinien uruchamiać wiatrak jak temp idzie w góre nawet bez klimy....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
no wlasnie w tym problem ze nie zalacza ten ktory mialem wymienilismy na nowy i wlaczal sie tylko na 1 bieg przy 104 stopniach pojechalem do elektryka stwierdzil ze z instalacja wszystko jest dobrze i ze czujnik (ktory ma miesiac) jest trafiony mielismy jeszcze jeden wyjety z innej e38 i tez problem jest ten sam tylko ze teraz nawet nie wlacza sie 1 bieg przy 104 stopniach
Opublikowano

A sprężarka od klimy Ci chodzi dobrze?

Jeśli chodzi o chłodzenie silnika to odpowiedzialne jest za to visko. W 730 powinna temp. Ci dochodzić do max 111 Stopni. Mi pracuje w zakresie 105-110 Stopni. Mam kolege któremu wogóle nbie chodził wentylator od klimy i nic z temp silnika mu sie nie działo. Jedynie zwiekszało sie ciśnienie w układzie klimatyzacji i powstał wyciek.

Może silnik ma jakieś obciążenie?np zatarta sprężarka albo coś.... i po właczeniu sprężarki zaczyna sie grzać. Bo jeśli działał Ci 1 bieg w wentylatorze klimy i dalej sie tak grzał to napewno nie wina klimy. Bo mi też chodzi tylko 1 bieg a wszystko chodzi super a jeźdze cały czas na klimie włączonej

Marzenia sie spełniają-->mam E38 :)

Moja historia

Opublikowano
Z klima i temp problem dalej wystepuje tzn wentylator sie nie zalaczal okazalo sie ze wysiadl silnik zmienilismy silnik i po wlaczeniu klimy wentylator zaczyna krecic ale zimne powietrze nie leci wyglada to tak jakby skonczyl sie czynnik ale byl klima byla nabijana 3 miesiace temu. .

 

 

niezalaczal ci sie wentylator, wzroslo cisnienie w klimie (gaz nieprzechodzil ze stanu gazowego w ciekly, oczywiscie mowie w uproszczeniu) i caly czynnik wywalilo ci przez zawor bezpieczenstwa, znajduje sie on nad osuszaczem i czesto gdy jest uszkodzony potrafi rozsadzic jakis przewod czy skreplacz, mozliwe ze masz juz slaba visco i podczas wlaczania klimy skraplacz sie rozgrzewa i chlodnica juz "niewyrabia" i stad taka temperatura, stary osuszacz i tez prawie pewnie ze kompresor zabiera troszke konikow i wzrasta spalanie , UWAGA, troszke poza tematem ale wymiencie osuszacz i sami zobaczycie jaka to roznica, klima chlodzi mocniej, szybciej i niema juz takie roznicy po wlaczeniu klimy!!!! podsumowujac moim zdaniem slabe visco tyle ze skoro jest sprawny wentylator klimy powinien zbijac temperature, ja testowalem wiatrak klimy w ten sposob, wylaczalem klime, trzymalem za wiatrak visco, kolega odpalal, temperatura wzrasta, nagle wlacza sie wentylator elektryczny, czyli wszystko OK,

www.auto-optima.pl
Opublikowano
witam czytam ze szukacie tam gdzie nie macie / wentylator klimy 1 i 2 bieg wlacza czujnik cisnienia klimy a nie temperatura silnika / od chlodzenia silnika jest ten z wisko mzesz miec zapchana /kamien/ wchlodnicy dlatego slabo chlodzi lub zanieczyszczenia na zewnatrz chdnicy /rozkrecic rozchylic chlodnice przedmuchac/ po wlaczeniu klimy leci dodatkowo gorace powietrze went. z wisko nie daje rady /2 bieg od klimy wlacza sie jak jest parowa lub bardzo goraco zadko teraz/... :wink:
Opublikowano
wentylator wlacza sie przy wlaczeniu klimy wiec jesli o to chodzi to smiga klima nie chlodzi. Bez wlaczonej klimy silnik tez sie grzeje tzn przez pierwszych 15 min temp stoi na 92 stopniach po 15 minutach zaczyna rosnac i to tylko na postoju jak obroty sa kolo 2500 to wtedy temp spada sprawdzilem dzisiaj ta rurke idaca od chlodnicy do pompy jest goraca ale miekka co wydaje mi sie dosc dziwne bo jak dobrze pamietam przed wymiana pompy nie szlo jej scisnac a teraz zgniatam ja spokojnie reka. Co do wentylatora przed chlodnica to uruchamia sie go na 2 sposoby pierwszym jest wlaczenie klimy wtedy wentylator rusza na 1 biegu w momencie jak temperatura przekroczy 108 stopni wtedy powinien sie zalaczyc ten wentylator ale na drugim biegu i za ten drugi sposob odpowiada termowlacznik wentylatora klimatyzacji czyli taki maly czujnik wmontowany w chlodnice od strony pasazera ale nawet przy tej temp wentylator sie nie zalacza mam 3 czujniki jeden stary drugi nowke sztuke a trzeci wyjety ze swiezo przywiezionej e38 i na zadnym nie wlacza sie 2 bieg.
  • 5 tygodni później...
Opublikowano
rozwiazales problem goracego silnika podczas stania w korku??? bo ja mam dokladnie to samo w moim 523 z 98roku i nie wiem co mam dalej robic. wymienilem visko, pompe wody i wieloklin, plyn w chlodnicy i dalej jest to samo. ostatnio wyjelem nawet termostat bo myslalem ze to moze jego wina, ale jezdze teraz bez niego i dalej temperatura idzie w gore podczas postoju w korku. ps. wentylator od klimy (zewnetrzna strona chlodnicy) nie kreci sie wogole.
Opublikowano
rozwiazales problem goracego silnika podczas stania w korku??? bo ja mam dokladnie to samo w moim 523 z 98roku i nie wiem co mam dalej robic. wymienilem visko, pompe wody i wieloklin, plyn w chlodnicy i dalej jest to samo. ostatnio wyjelem nawet termostat bo myslalem ze to moze jego wina, ale jezdze teraz bez niego i dalej temperatura idzie w gore podczas postoju w korku. ps. wentylator od klimy (zewnetrzna strona chlodnicy) nie kreci sie wogole.

 

Miałem podobnie w 525 e34 zklimą. Wentylator był "zastały" - nie mogłem go przekręcić nawet ręką. WD40 w dużej ilości pomógł. Jeśli chodzi o grzanie się w korku, pomogło wlanie wody z węża na chłodnice od strony silnika. Duuużo syfu pomiędzy chłodnicami się nazbierało.

 

pozdr

Mariusz

Opublikowano
dodatkowo zauwazylem ze jak silnik zaczyna sie grzac, to zbiornik wyrownawczy nie jest goracy tylko cieply. termostatu nie ma a jak odkrece korek od zbiornika to przy dodawaniu gazu widze jak woda wraca do zbiorniczka
Opublikowano
wentylator wlacza sie przy wlaczeniu klimy wiec jesli o to chodzi to smiga klima nie chlodzi. Bez wlaczonej klimy silnik tez sie grzeje tzn przez pierwszych 15 min temp stoi na 92 stopniach po 15 minutach zaczyna rosnac i to tylko na postoju jak obroty sa kolo 2500 to wtedy temp spada sprawdzilem dzisiaj ta rurke idaca od chlodnicy do pompy jest goraca ale miekka co wydaje mi sie dosc dziwne bo jak dobrze pamietam przed wymiana pompy nie szlo jej scisnac a teraz zgniatam ja spokojnie reka. Co do wentylatora przed chlodnica to uruchamia sie go na 2 sposoby pierwszym jest wlaczenie klimy wtedy wentylator rusza na 1 biegu w momencie jak temperatura przekroczy 108 stopni wtedy powinien sie zalaczyc ten wentylator ale na drugim biegu i za ten drugi sposob odpowiada termowlacznik wentylatora klimatyzacji czyli taki maly czujnik wmontowany w chlodnice od strony pasazera ale nawet przy tej temp wentylator sie nie zalacza mam 3 czujniki jeden stary drugi nowke sztuke a trzeci wyjety ze sw

iezo przywiezionej e38 i na zadnym nie wlacza sie 2 bieg.

 

sprawdz czy wentylator chodzi na 1/2/3/biegu moze to byc przyczyna w beemkach siadaja rezystory ktore sa na 1i2 biegu 3 bieg jest besposrednio ..

Opublikowano
Jesli nie chodzi wentylator to zapomnij o cudach :) niestety u mnie nie dzialal i do tego doszedl jeszcze jeden problem czujnik w chlodnicy ktory zalacza jesli temp przekroczy 104 stopnie (wlacza sie pierwszy bieg) i 108 stopnii (wlacza sie drugi bieg) sprawdz czy jak wlaczysz klime to ten wentylator zaczyna krecic jesli tak to nie ma wielkiego problemu jesli nie to wentylator jest do wymiany (na allegro nowy ok 450 - 600 zl) nie kombinuj z opornikiem bo moze to nic nie dac a co do 3 biegow to nie wiem jak w innych BMW ale w moim sa 2 pierwszy od klimy i "dochladzania" a drugi od "wychladzania" jesli visco masz nowe to powalcz z tym wentylatorem i nie sluchaj niektorych rad ze visco nie wyrabia ze sie nie zalacza itp. Jesli szukasz kogos w trojmiescie kto zna sie na BMW to polecam Adam serwis gosc jest mocno qmaty w temacie BMW i napewno cos poradzi. Jakbys chcial namiar to pisz.
Opublikowano
U mnie też są dwa biegi w wentylatorze od klimy 1 chłodzenie klimy 2 ochładzanie chłodnicy. Temat przegrzewania przerobiłem dosyć dokładnie i z całą pewnością silnik nie powinien się przegrzewać nawet z niedziałającym wentylatorem. U mnie główną przyczyną była chłodnica, która nie oddawała ciepła jak powinna(zakamieniona). Sprobuj uruchomić wentylator, może to wystarczy, choć według mnie coś jest jeszcze na rzeczy. Pozdro.

BMW - Broń Masowego Wrażenia


Moja 850i

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=120911

http://img121.imageshack.us/img121/5670/pasek2e.jpg

detailing http://www.funkyking.eu

Opublikowano
sprawdzalem wentylator na klimie, rezystor pierwszego biegu byl spalony, po wymianie juz dziala. Niestety problem z wysoka temperatura silnika podczas postoju w korku pozostal.(gdy silnik sie zaczyna grzac, nawet uruchomienie na krotko drugiego biegu wentylatora dodatkowego nie pomaga go schlodzic :cry: , dopiero po przygazowaniu na 2tysiace obrotow temp wraca do normy......nie wiem juz co robic :( poradzili mi jeszcze zeby wyjac wszystkie 3 chlodnice (klima,aut.skrzynia bieg. i wody) i je wyczyscic ale nie wiem czy jest sens....pewnie uszczelka pod glowica.....
Opublikowano
rozwiazales problem goracego silnika podczas stania w korku??? bo ja mam dokladnie to samo w moim 523 z 98roku i nie wiem co mam dalej robic. wymienilem visko, pompe wody i wieloklin, plyn w chlodnicy i dalej jest to samo. ostatnio wyjelem nawet termostat bo myslalem ze to moze jego wina, ale jezdze teraz bez niego i dalej temperatura idzie w gore podczas postoju w korku. ps. wentylator od klimy (zewnetrzna strona chlodnicy) nie kreci sie wogole.

 

Sprawdz czy went.chodzi na krotko /bo zdarza sie ze siada rezystor 1 biegu/ostatnio w e-39 wymienialem rezystor..dane moge podac...

Opublikowano
Jesli nie chodzi wentylator to zapomnij o cudach :) niestety u mnie nie dzialal i do tego doszedl jeszcze jeden problem czujnik w chlodnicy ktory zalacza jesli temp przekroczy 104 stopnie (wlacza sie pierwszy bieg) i 108 stopnii (wlacza sie drugi bieg) sprawdz czy jak wlaczysz klime to ten wentylator zaczyna krecic jesli tak to nie ma wielkiego problemu jesli nie to wentylator jest do wymiany (na allegro nowy ok 450 - 600 zl) nie kombinuj z opornikiem bo moze to nic nie dac a co do 3 biegow to nie wiem jak w innych BMW ale w moim sa 2 pierwszy od klimy i "dochladzania" a drugi od "wychladzania" jesli visco masz nowe to powalcz z tym wentylatorem i nie sluchaj niektorych rad ze visco nie wyrabia ze sie nie zalacza itp. Jesli szukasz kogos w trojmiescie kto zna sie na BMW to polecam Adam serwis gosc jest mocno qmaty w temacie BMW i napewno cos poradzi. Jakbys chcial namiar to pisz.

 

Czemu nie ma kombinowac z rezystorem /to jest czesc wymienna,na zewnatrz wentyl./w najgorszym wypadku kosztuje 50zl.Moge podac strone a wentylator ....

Opublikowano

Bo skoro wentylator nie wlacza sie przy 108 stopniach na drugim biegu to co ma do rzeczy opornik pierwszego biegu??

 

Bartek skoro nawet drugi bieg nie chodzi a strzalka idzie pod czerwone pole to moze byc to tez wina pompy wody sprawdz jeszcze ja byc moze cos z nia jest nie tak.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.