Skocz do zawartości

Kilka pyt. dot. zamontowania chipa w bmw e36 325 td :)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, zakupilem e36 325 td, zajebiscie jezdzi, ale jak wiadomo 115 koni mozna zamienic na 145 montujac chip zakupiony na allegro. Chcialbym sie dowiedziec gdzie pod maską umieszczony jest aktualny chip i ewentualnie czy ktos juz zrobil taką zamiane i jakie są wrażenia? pozdrawiam! :)
Opublikowano
Hyba nie sądzisz ze kupisz chip na allego od Pana Henia i se go sam wmotujesz na 2 srubki i bedziesz miał 140 km :duh:
Opublikowano
Witam, zakupilem e36 325 td, [bAD] jezdzi, ale jak wiadomo 115 koni mozna zamienic na 145 montujac chip zakupiony na allegro. Chcialbym sie dowiedziec gdzie pod maską umieszczony jest aktualny chip i ewentualnie czy ktos juz zrobil taką zamiane i jakie są wrażenia? pozdrawiam! :)

 

:nienie:

uwazaj co robisz , nie wkładaj chipów z allegro , bo silniki diesla w BMW są dobre do momentu w którym zaczynasz w nim majstrowac , potem mozesz juz nie dojsc ładu

Lepiej udaj się do profesjonalnej firmy ktore podciagnie ci moc na sofcie twego auto za pomocą złacza

to jest duzo bezpieczniejsze a jezeli cos sie popsuje zawsze masz gwarancje od firmy i to juz ich problem a nie twoj

(choc nie sądze aby ci cos uszkodzili)

taka zabawa to koszt w granicy 1200zl - 1500zl

Opublikowano

http://moto.allegro.pl/item195195353_chiptuning_bmw_diesel_td_tds_wszystkie_modele.html

 

chodzi mi konkretnie o taki chip, gość pisał w mailu ze wysyła do tego atest gwarancje i user guide choc zastanawiam sie jak działa gwarancja skoro wynika ze chip montuje sie sobie samemu..;/, pozatym jak szukałem na forum podobnych tematow to jeden z uzytkownikow zrobil taki manewr i napisał ze wszystko pracuje jak nalezy. --> ???

Opublikowano

za 300zł chcesz uzyskac 40ps-ów

:nienie:

zrobisz jak uwazasz , ale zdecydowanie odradzam Ci tą formę powiększenia mocy

(coś sie spierniczy i powiedzą Ci że to nie jest wina chip-u tylko osoby ktora go montowała w tym przypadku bęziesz to Ty)

Pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)

Co do chipowania z Allegro polecam poczytać http://www.streetracing.pl/forum/viewtopic.php?t=39861&start=0

 

I o dziwo nie jest to topic o tym że to nie działa,wręcz przeciwnie-jest wykres z hamowni po chipie :wink:,a seria w tym Audi to 110Hp. I wyniki są zaskakujące doprawdy.Tylko to jest TDi czy BMW TD wytrzyma to,jest to już inna kwestia :mrgreen:

 

Problemem tych chipów jest to że nie są do konkretnego silnika-nie w sensie modelu ale Twojego i różne wyniki mogą wyjść,no i do tego trochę nierównomierny rozkład niutonów,zwłaszcza duuuży przyrost na niskich obrotach :worried:

Edytowane przez Gierap
http://www.iv.pl/images/16876943185426216561.jpg
Opublikowano
ale bmw 325 td to jest przeciez tdi tak samo jak tds to są juz elektroniczne wtryski przeciez jak by nie bylo "i" to nie daloby sie tego zchipować bo nie byloby komputerowego sterowania wtryskiem ! byc moze świstak nawet wiaze na nich kokadrke ale to dziala i nie prosze o krytyke tylko pomoc :jawdrop: ??
Opublikowano
Chcialbym sie dowiedziec gdzie pod maską umieszczony jest aktualny chip

 

Bez obrazy, ale jesli posiadasz tak obszerną wiedze to mozesz mieć problemy z chipowaniem (nie mowie o podpinaniu boxa). Podobnie jak koledzy odradzam tuning allegro.

Dlaczego?!

 

http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=3836&highlight=chip++allegro

 

I pare fotek z forum Mastersa :

 

Przykład mapy sterującej

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//www.tdi-tuning.pl/tools/madafaka/Madafaka%201.JPG

 

Przykład druciarstwa :

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//www.tdi-tuning.pl/tools/madafaka/ko%9C%E6.jpg

 

Efekty takich "tanich" modyfikacji ogladniesz pod linkiem ktory podalem.

 

I nie krytykuje, a jedynie staram sie pomoc.

Opublikowano
Sterownik silnika znajduje sie na scianie grodziowej po stronie pasazera, dostep od komory silnika. W celu dobrania programu w tym samochodzie nie wystarczy sam numer ECU ( ktory jest na nim napisany ). Jezeli sprzedawca tylko na tej podstawie bedzie chcial dobrac chip to :duh: .W tych samych sterownikach sa rozne wersje oprogramowania i to wlasnie na podstawie wersji oprogramowania w ECU mozna dobrac nowy soft. Co do tuningowania przelatanego zapewne TD/TDS`a to zdania sa podzielone. Silnik to stara konstrukcja, ktora nie specjalnie nadaje sie, ze do zylowania. Mozna pociagnac 20-25PS w przypadku TDSa. Jezeli ktos chce ryzykowac wiecej to owszem..mozna ciagnac wiecej ale trzeba byc pewnym stanu silnika/pompy i turbiny. Co do samego sprzedawcy.. Wiem z doswiadczenia, ze ma problem z doborem odpowiednich wsadow. 2ch znajomych mialo problem.
Opublikowano
mniej wiecej tak samo.

a dlaczego tak samo skoro to jeden i ten sam silnik tyle ze tds jest podkrecony fabrycznie o 28KM

 

skoro piszesz ze tds mozna podkrecic o ok20-25km to dlaczego zwyklego td nie mozna podkrecic np o ok 50KM??

Opublikowano
mniej wiecej tak samo.

a dlaczego tak samo skoro to jeden i ten sam silnik tyle ze tds jest podkrecony fabrycznie o 28KM

 

skoro piszesz ze tds mozna podkrecic o ok20-25km to dlaczego zwyklego td nie mozna podkrecic np o ok 50KM??

 

bo np w td nie masz IC, jesli nawet go dostaniesz wartaloby zapewnic taka samą objetosc ukladu dolotowego jak w tds'ie. Trzeba poszukac kolejnych róznic miedzy tymi dwoma konstukcjami.

Opublikowano
mniej wiecej tak samo.

a dlaczego tak samo skoro to jeden i ten sam silnik tyle ze tds jest podkrecony fabrycznie o 28KM

 

skoro piszesz ze tds mozna podkrecic o ok20-25km to dlaczego zwyklego td nie mozna podkrecic np o ok 50KM??

 

bo np w td nie masz IC, jesli nawet go dostaniesz wartaloby zapewnic taka samą objetosc ukladu dolotowego jak w tds'ie. Trzeba poszukac kolejnych róznic miedzy tymi dwoma konstukcjami.

 

co masz na mysli piszac "taka sama objętość układu dolotowego jak w tdsie"

td i tds jest to identyczny silnik łącznie z turbina i kolektorem dolotowym

a akurat obecnosc IC nie ma tu tak wielkiego znaczenia , jesli komus bardzo zalezy i jest gotow zainwestowac w chipowanie 1000-1500zlk to nie bedzie stanowilo dla niego problemu dokupienie IC za 200-300zl

Opublikowano

ja osobiście zamontowałem chip, który rózniez jest sprzedawany na allegro- ale montował mi to gość w poznaniu za 700 zł - stary chip mam na pamiątkę.

nie wiem co ta za shit na tym zdjęciu, ale to chyba jakieś jaja? kto normalny ,mający choćby programator do epromów coś takiego robi???

ja zamontowałem i nie narzekam i każdego następnego diesla bede chipował w ten sposób - zero stresu nic nie kopci, nic sie nie grzeje, przyrost mocy i momentu konkretny(robione wielokrotnie pomiary przyspieszenia od 80-120 na IV biegu w okolicach 11 s - czyli podobnie jak 325 td), pieniądze za chip śmieszne -w sumie same plusy.

 

Ja przeprowadziłem eksperyment na własnym samochodzie i polecam każdemu, kto ma tds'a (warunek : silnik i turbo w przyzwoitym stanie) :D

 

ludzie kupują to na allegro na hektary i są same pozytywy

Opublikowano

A jak to jest z przeglądem posiadając chip? Automatycznie zamontowanie chipa, powinno prawnie dysfalifikować pojazd do dopuszczenia od ruchu. Jak to jest w praktyce?

 

Silnikowi się nic nie dzieje, po zamontowaniu chipa/ zmianie soft'u. Nie ma raczej mowy o pojęciu żyłowania silnika z chipem. Osobiście jednak nie radziłbym nikomu używać czegoś z niewiadomego pochodzenia. TYLKO I WYŁĄCZNIE ręka specjalisty najlepiej autoryzowanego (wyzbywasz się odpowiedzialności).

"... Jednością Silni, Rozumni Szałem... "
Opublikowano
mniej wiecej tak samo.

a dlaczego tak samo skoro to jeden i ten sam silnik tyle ze tds jest podkrecony fabrycznie o 28KM

 

skoro piszesz ze tds mozna podkrecic o ok20-25km to dlaczego zwyklego td nie mozna podkrecic np o ok 50KM??

 

bo np w td nie masz IC, jesli nawet go dostaniesz wartaloby zapewnic taka samą objetosc ukladu dolotowego jak w tds'ie. Trzeba poszukac kolejnych róznic miedzy tymi dwoma konstukcjami.

 

co masz na mysli piszac "taka sama objętość układu dolotowego jak w tdsie"

td i tds jest to identyczny silnik łącznie z turbina i kolektorem dolotowym

a akurat obecnosc IC nie ma tu tak wielkiego znaczenia , jesli komus bardzo zalezy i jest gotow zainwestowac w chipowanie 1000-1500zlk to nie bedzie stanowilo dla niego problemu dokupienie IC za 200-300zl

 

Akurat IC ma tutaj kluczowe znaczenie. Dzięki niemu znacznie obnizasz temperature sperzonego powietrza. Pozwala to na dostarczenie go więcej do komory spalania. Więcej powietrza pozwala na zwiększenie dawki paliwa, czego następstwem jest większa moc.

Pisząc o takiej samej objetości układu dolotowego mam na mysli zastosowanie takich samych jak w tds'ie połączeń między turbiną, IC a kolektorem dolotowym . Zwiększenie/ zmniejszenie tej objętości spowoduje pojawienie się innego ciśnienia oraz innej objętości powietrza w układzie przez co możemy nie osiągnąć w td mocy wyjściowej tds'a.

Opublikowano
mniej wiecej tak samo.

a dlaczego tak samo skoro to jeden i ten sam silnik tyle ze tds jest podkrecony fabrycznie o 28KM

 

skoro piszesz ze tds mozna podkrecic o ok20-25km to dlaczego zwyklego td nie mozna podkrecic np o ok 50KM??

 

bo np w td nie masz IC, jesli nawet go dostaniesz wartaloby zapewnic taka samą objetosc ukladu dolotowego jak w tds'ie. Trzeba poszukac kolejnych róznic miedzy tymi dwoma konstukcjami.

 

co masz na mysli piszac "taka sama objętość układu dolotowego jak w tdsie"

td i tds jest to identyczny silnik łącznie z turbina i kolektorem dolotowym

a akurat obecnosc IC nie ma tu tak wielkiego znaczenia , jesli komus bardzo zalezy i jest gotow zainwestowac w chipowanie 1000-1500zlk to nie bedzie stanowilo dla niego problemu dokupienie IC za 200-300zl

 

Akurat IC ma tutaj kluczowe znaczenie. Dzięki niemu znacznie obnizasz temperature sperzonego powietrza. Pozwala to na dostarczenie go więcej do komory spalania. Więcej powietrza pozwala na zwiększenie dawki paliwa, czego następstwem jest większa moc.

Pisząc o takiej samej objetości układu dolotowego mam na mysli zastosowanie takich samych jak w tds'ie połączeń między turbiną, IC a kolektorem dolotowym . Zwiększenie/ zmniejszenie tej objętości spowoduje pojawienie się innego ciśnienia oraz innej objętości powietrza w układzie przez co możemy nie osiągnąć w td mocy wyjściowej tds'a.

 

a ja uwazam ze piszesz głupoty jesli chodzi o to cisnienie w ukladzie dolotowym :) bo skoro td ma mniejszą objetosc powietrza pomiedzy turbina a kolektorem dolotowym to wg twojej teori powinien miec tez wieksze cisnienie powietrza które podaje turbina

 

wg mnie jesli do td wmontujesz sobie IC nie zmieniajac oprogramowania w komputerze to moc silnika napewno sie nie zwiekszy

Opublikowano
wg mnie jesli do td wmontujesz sobie IC nie zmieniajac oprogramowania w komputerze to moc silnika napewno sie nie zwiekszy

 

no halo, zakładam ze o rzeczach oczywistych pisac nie potrzeba...

 

a ja uwazam ze piszesz głupoty jesli chodzi o to cisnienie w ukladzie dolotowym :) bo skoro td ma mniejszą objetosc powietrza pomiedzy turbina a kolektorem dolotowym to wg twojej teori powinien miec tez wieksze cisnienie powietrza które podaje turbina

 

Nie do konca masz racje. Powietrze w td jest bardziej gorące niz w tds (ktory ma IC) w związku z czym nie naladujesz takiej samej objetosci powietrza do cylindrów. Zakładam że td i tds mają takie samo ciśnienie robocze szuszarki - czego nie jestem pewny. Istnieje prawdopodobienstwo, że np turbina w td jest tak wyregulowana że ładuje 0.8 bara a tds 1.0 bara. (tak bylo naprzykład w silnikach 1.8 td forda, fiesta miała 0.8bara i 75KM bez IC, a escort 1.0bara 90KM i IC). Musze to sprawdzic.

Rozumiesz już do czego zmierzam??

Opublikowano

http://www.bmwworld.com/engines/m51.htm

 

 

silniki sa identyczne mechanicznie - w td brakuje jedynie intercoolera ktory jest niezbedny aby osiagnac wieksze moce z diesla oraz turbodoladowanego silnika benzynowego (prosta fizyka). Sadze ze rowniez w oprogramowaniu zarzadzajacym praca sterownika pompy jest jakas roznica wiec ja takze nalezaloby zmienic.

 

Tomect myslisz ze poco wszyscy tuningujace turbodiesle lub turbobenzyny wsadzaja pod maski jak najwieksze intercoolery - wlasnie po to aby jak najmocniej schlodzic powietrze bo wtedy wiecej sie go zmiesci do komory spalania - co za tym idzie bedzie mozna podac wiecej paliwka i w ten sposob otrzymamy wiecej mocy - proste prawda.

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano

Pogrzebałem troche w informacjach i okazuje sie ze pojawily sie roznice w "suszarkach".

 

w 325tds od 92 montowano Garretta TB2514,

ale juz rok pozniej wsadzili tam MITSUBISHI TD04-11G5.

 

w 525tds od 93-96 montowali to samo co wyzej (MIT TD04-11G5), ale po '96 roku zakladano MITSUBISHI TD04-13T.

 

w 525td od '93 montowali MIT TD04-11G4 i TD04-11G5.

 

Roznice dyskretne, ale zapewne mające swoje powody, zady i walety. Jestem w trakcie szukania specyfikacji technicznych lub ewentualnie porównania tych modeli.

 

Czy ktos znajacy niemiecki moze mi przetlumaczyc ---> "Motortillverkare"

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.