Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich jestem swierzym uzytkownikiem forum.

 

Chialbym zapytac, poniewaz chce kupic 323i z 96 w touring ma przejechane 118,000 tysiecy za 4000 kola euro i mam takie pytanie na co mam zwrocic uwage??

 

no wiem zeby patrzec czy sie nie grzeje, czy nie puka, rdza, czy nie cieknie, oleju nie bierze itp.

 

ale takie moje pytanie na co szczegolnie mam zwracac uwage??

 

Dzieki za odpowiedz.

Opublikowano

Na forum masz dobry temat mrówy odnośnie zakupu BMW, ale poniżej napiszę ci kilka uwag, które odnoszą się przede wszystkim do E36 R6:

 

- nierówna praca silnika na wolnych obrotach - R6 zdrowe chodzi równo, bez szarpnięc, bez dodatkowych wibracji...niemal jak wentylator.

Jeśli np. będzie słychac odgłos jakby cykanie zegarka - rytmiczne cykanie - wtedy wiadomo, że dają o sobie znac szklanki (regulatory luzu zaworowego, tzw. kasatory) - wiesz wtedy, że auto ma dużo większy przebieg - na ogół po 200 000 km.

 

Dodatkowo R6 powinno zarówno ładnie wspinac się na obroty jak i z nich schodzic, bez zastanawiania się, bez falowania itp...depniesz w pedał i pownno się niemal natychmiast pojawił około 4 000 obr (w zależności od ciężkości Twojego buta ;) ) i ładnie sobie opaśc.

 

- luz na dyferencjale - jak będziesz na postoju wkładał biegi (zapalony silnik naturalnie) - słuchaj w tylnej częsci auta czy ci nic nie stuka, czy nie ma odgłosów - byc nie powinno, choc jak są raz na jakiś czas również tragedii nie ma

 

- wyciek ze skrzyni biegów - jest niemal w każdym BMW, często już w nowych się pojawia, ważne jednak, żeby to było "pocenie się", a nie cieknięcie. Zobaczysz wchodząc pod auto jak sytuacja.

 

- wyciek z układu wspomagania - w różnych miejscach, ze zbiorniczka niemal na 100% - historia ta sama co wyżej

 

- dgrania kierownicy - przy hamowaniu z prędkości w przedziale 80 - 120 km/h będą niemal na 100%. Winną mogą byc: tuleje wachacza przód, zużyte tarcze, klocki, opony. Przy normalnej jeździe również może do tego dojśc - autko wymagac może zrobienia zbieżności, zwłaszcza, że w przednim zawieszeniu porobisz wymiany elementów na bank (a propos tulei - polecam dedykowane do M3, z różnych powodów)

 

- stuk na kierownicy podczas manewrów parkowania - w obie strony na godz. około 10 (lewo) - 2 (prawo) - również przebieg większy niż gośc podaje - dośc uciążliwe przy usuwaniu.

 

- materiały w środku - są solidne, owszem nie tak, jak w serii 7, ale solidne - wszelkie POWAŻNE przetarcia materiałów to znak, że nie przejechała tyle, co gośc podaje.

 

- rdza na tylnej klapie - w rogach tylnej klapy - czasem się zdarza, choc nie powinno jej byc nigdzie (były dobrze zabezpieczone)

 

 

 

To takie pierwsze uwagi, które przyszły mi do łba. Powinny się przydac. pzdr.[/url]

radocha z jazdy!
Opublikowano

a i jeszcze bardzo ważna kwestia - co do blacharki, sławnych kierunkowskazów etc.:

 

 

O ile mi wiadomo seria 3 model E36 przeszła lifting w roku 1995, który z zewnątrz można rozpoznac przede wszystkim:

 

- wypukłym chromowanym obramowaniem atrapy chłodnicy (wcześniej wklęsły)

- kierunkowskazami białymi - wszystkimi, łącznie z bocznymi, które dodatkowo zmieniły kształt z przesuniętych rombów na prostokąty.

 

Musisz jednak wiedziec, że jeszcze w samym 1995 roku robiono egzemplarze z przed liftingu. Ważne jest więc, żeby wszystkie te elementy były konsekwentne - wszystkie z przed albo wszystkie po - często jest tak, że autko przyjeżdża rozbite a Pan Henio składa go tak jak "umi" - czyli byle jak. Najczęściej popełnianymi błędami są kierunki boczne...jeeezu co oni tam nie robią:

 

- jeden jest z przed liftu, drugi po,

- autko z np 97 a kierunki z przed liftu

- kierunki modelowo ok, tylko że odwrotnie zamontowane :D

 

 

 

Na allegro jest wiele przykładów, jak ludzie nieumiejętnie te autka po naprawach blacharskich poskładali. Przykładów nie będę dawał, z różnych powodów - sam je znajdziesz bez problemu.

 

 

 

Co do samej blacharki - standard - wszystkie szpary muszą byc równe, śruby przy uszczelkach pod maską, po bokach - nie tknięte (musi byc na nich orginalna farba). Pod uszczelkami przy drzwiach również wszędzie musi byc równo - wszelkie zacieki, nierówności, dziwne wykończenie - sprawa jasna.

 

A i jeszcze jedno - pod klapą bagażnika znajdziesz lakier matowy - to akurat norma. Czy jest tak pod maską nie wiem - nie pamiętam, a do swojej schodzic mi się nie chce ;)

 

No nic - udanych zakupów życzę :)

 

pzdr.

 

Jędrek[/url]

radocha z jazdy!
Opublikowano
a i jeszcze jedno mi się przypomniało - jeśli silnik będzie umyty - miej się na baczności! E36 o ile mi wiadomo (a miałem dwie) nie miały osłon pod silnikiem - silnik naturalnie może byc lekko pokryty piachem czy kurzem. Umyty na glanc jest mocno podejrzany (choc trzeba brac pod uwagę, że są ludzie, którzy silniki lubią sobie szmateczką przejechac, np. tacy idioci jak ja :D)
radocha z jazdy!
Opublikowano

Co do tego touringa - uczulam - 96 to data REJESTRACJI a nie PRODUKCJI!

 

Innymi słowy - autko może byc de facto z 95, a więc może byc z przed liftu.

radocha z jazdy!
Opublikowano

Dzieki za wyczerpujace odpowiedz naprawde mi pomoga jade autko w srode zobaczyc to jak wroce to sie podziele Fotka :)

 

a tu macie Linka moze ktos cos powie na jej temat ale jak wiadomo auto trzeba zobaczyc na zywo.

 

Link

 

a tak maska wyglada jak od e39 chybe ze sie myle, malo widac na fotkach.

 

jak nie dziala wklejcie linka do IE

Opublikowano

Hehe, co kto lubi,

ja od takich tuningowanych gniotów trzymam sie z daleka. :roll:

BMW 316ti N46B18A '04 - sprzedane

BMW 318ti M44B19 '98 - sprzedane

Opublikowano (edytowane)
O ile mi wiadomo seria 3 model E36 przeszła lifting w roku 1995, który z zewnątrz można rozpoznac przede wszystkim:

 

- wypukłym chromowanym obramowaniem atrapy chłodnicy (wcześniej wklęsły)

- kierunkowskazami białymi - wszystkimi, łącznie z bocznymi, które dodatkowo zmieniły kształt z przesuniętych rombów na prostokąty.

 

face lifting o ktorym piszesz (wąskie kierunki boczne i wypukly grill) e 36 przeszla podajze w 97r

jesli chodzi wogóle o kierunki boczne to w e36 wystepowaly od 94 roku w 97 sie zmienily

jesli chodzi o kolor kieunkow to nawet auta z 97 czy 98 roku moga miec pomaranczowy kierunek w tylnej lampie

Edytowane przez tomect
Opublikowano
o ile mi wiadomo (a miałem dwie) nie miały osłon pod silnikiem - silnik naturalnie może byc lekko pokryty piachem czy kurzem.

 

ja mam auto z 95 roku z silnikiem r6 i ma oryginalna oslone pod silnikiem

Opublikowano
- luz na dyferencjale - jak będziesz na postoju wkładał biegi (zapalony silnik naturalnie) - słuchaj w tylnej częsci auta czy ci nic nie stuka, czy nie ma odgłosów - byc nie powinno, choc jak są raz na jakiś czas również tragedii nie ma

 

jak moze byc cos slychac w tylnej czesci auta(dyferencjale) kiedy auto jest na sprzegle????????????

Opublikowano

Kierunku pomarańczowego w tylnej lampie po liftingu nie widziałem.

 

Owszem 1995 roku był lifting. Może później też był jeszcze jeden.

 

Nigdy nie widziałem w E36 osłony pod silnikiem. no ale skoro Ty masz to gratuluję.

 

Co do pomarańczowych kierunków - pierwsze slyszę, ale się nie upieram.

 

 

Co do dyfera - owszem można usłyszec, jak masz luz...widac nie masz i nie trafilesz nigdy na taki, który ma. Albo nie potrafisz tego wychwycic.

 

pzdr.

radocha z jazdy!
Opublikowano
Kierunku pomarańczowego w tylnej lampie po liftingu nie widziałem.

prosze auto z 97 roku po liftingu a kierunki pomaranczowe

http://aukcjewp.wp.pl/show_item.php?item=198022827

 

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C2255539

 

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C2057830

 

 

Owszem 1995 roku był lifting. Może później też był jeszcze jeden..

 

czym sie róznią wizualnie z zewnątrz auta z 95 np od tych z 94??? bo ja tam zadnej roznicy nie widze

 

Nigdy nie widziałem w E36 osłony pod silnikiem. no ale skoro Ty masz to gratuluję.

 

Co do pomarańczowych kierunków - pierwsze slyszę, ale się nie upieram.

 

 

Co do dyfera - owszem można usłyszec, jak masz luz...widac nie masz i nie trafilesz nigdy na taki, który ma. Albo nie potrafisz tego wychwycic.

 

pzdr.

 

jak mozna uslyszec luz na dyferencjale na wcisnietym sprzegle na postoju skoro w tym momencie wal stoi w miejscu [/url]

Opublikowano
ze tak jeszcze zapytam wlascicieli 323i jak to chodzi?? i czy jest duza roznica ze spalaniem i osiagami miedzy 320i??
Opublikowano
ze tak jeszcze zapytam wlascicieli 323i jak to chodzi?? i czy jest duza roznica ze spalaniem i osiagami miedzy 320i??

Kolosalna.Pali mniej od 320i z tego co znajomi mi mówią ile ich pali(ja się mieszcze przy cięzkiej nodze w 12,5l na 100km po mieście-podkreślam ciężkij nodze),wkręca się lepiej i przyspiesza niż 325 M50b25.

Opublikowano
ze tak jeszcze zapytam wlascicieli 323i jak to chodzi?? i czy jest duza roznica ze spalaniem i osiagami miedzy 320i??

Kolosalna.Pali mniej od 320i z tego co znajomi mi mówią ile ich pali(ja się mieszcze przy cięzkiej nodze w 12,5l na 100km po mieście-podkreślam ciężkij nodze),wkręca się lepiej i przyspiesza niż 325 M50b25.

 

Zalezy o jaki silnik pyta autor tematu: czy M50B20 czy M52B20 - na pewno 2 litry beda palic minimalnie mniej niz 2,5....(M52)

 

Swoja droga RAFI w kazdym ze swoich postow piszesz jakie to szybkie jest 323i a osiagi pomiedzy M50B25 a M52B25 sa identyczne :!: porownaj odejscie np do 100km/h bedziesz mial sprawe jasna - wiadomo ze M52 jest konstrukcja nowsza i mniej palaca niz starsze M50... Twoj silnik na pewno jest elastyczniejszy (maxymalny moment obrotowy dostaje troszke nizej niz M50) ale przy palowaniu ida prawie leb w leb (wiem bo sprawdzalem). Piszesz jeszcze o tym ze M52 sa mniej podatne na przegrzanie niz M50 a to stwierdzenie jest nieprawda - poczytaj troche na temat przegrzewania sie silnikow M52.... Jezeli chodzi o wytrzymalosc to M50 jest zaraz za M30 (silnik prawie nie do zajechania) natomiast M52 (poczytaj wypowiedzi konkretnego mechanika/fachowca ktory juz przebywa na innym forum - robertbmw - starzy forumowicze doskonale go pamietaja) sa bardzo podatne na przegrzania.... Oczywiscie silniki M52 sa bardzo dobre bez dwoch zdan :cool2: ale trzeba uwazac by ich nie przegrzac.

 

PZDR

Opublikowano
ze tak jeszcze zapytam wlascicieli 323i jak to chodzi?? i czy jest duza roznica ze spalaniem i osiagami miedzy 320i??

Kolosalna.Pali mniej od 320i z tego co znajomi mi mówią ile ich pali(ja się mieszcze przy cięzkiej nodze w 12,5l na 100km po mieście-podkreślam ciężkij nodze),wkręca się lepiej i przyspiesza niż 325 M50b25.

 

Zalezy o jaki silnik pyta autor tematu: czy M50B20 czy M52B20 - na pewno 2 litry beda palic minimalnie mniej niz 2,5....(M52)

 

Swoja droga RAFI w kazdym ze swoich postow piszesz jakie to szybkie jest 323i a osiagi pomiedzy M50B25 a M52B25 sa identyczne :!: porownaj odejscie np do 100km/h bedziesz mial sprawe jasna - wiadomo ze M52 jest konstrukcja nowsza i mniej palaca niz starsze M50... Twoj silnik na pewno jest elastyczniejszy (maxymalny moment obrotowy dostaje troszke nizej niz M50) ale przy palowaniu ida prawie leb w leb (wiem bo sprawdzalem). Piszesz jeszcze o tym ze M52 sa mniej podatne na przegrzanie niz M50 a to stwierdzenie jest nieprawda - poczytaj troche na temat przegrzewania sie silnikow M52.... Jezeli chodzi o wytrzymalosc to M50 jest zaraz za M30 (silnik prawie nie do zajechania) natomiast M52 (poczytaj wypowiedzi konkretnego mechanika/fachowca ktory juz przebywa na innym forum - robertbmw - starzy forumowicze doskonale go pamietaja) sa bardzo podatne na przegrzania.... Oczywiscie silniki M52 sa bardzo dobre bez dwoch zdan :cool2: ale trzeba uwazac by ich nie przegrzac.

 

PZDR

:duh: Nie obrażjąc nikogo,ale nie mogę jak czytam wypowiedzi niektórych osób.Nie wiesz,nie znasz się to się nie wypowiadaj!!!! :mad2:

Człowieku co ty piszesz???W e-36 nie było silników M52b20 :shock:

Po drugie jak M52b25 i M50b25 mogą równo iść i osiągi mieć takie same,jeśli w M52b25 moment masz przy niższych obrotachi lepiej przyspiesza.Po trzecie co ty piszesz o przegrzewaniu????Chyba twój mózg po dzisiejszych upałach się przegrzał-bez urazy,ale właśnie M52 ma blok aluminiowy i alumiową uszczelkę pod głowicą i dlatego właśnie odporny jest na peknięcia głowic przy przegrzaniu,a układ chłodzący i zasada działania w obydwu jest ta sama.Jak masz dobra pompe wody i wisko nie ma mowy o przegrzaniu.A właśnie M50 po przypadkowym przegrzaniu lubią pęknąć bo są żeliwne.

Prosze nie pisac postów tylko dla liczby,tylko jak się nie zna na czymś to nic nie pisać.

A i jeszcze jedno-jeśli masz fabryczą 325i to od każdej 323i powinieneś dostać,chyba że kierownik kiepski lub 323i była już zajechana.M50b25 tylko tym się różni że dzięki temu że nie ma zduszonej mocy ma prędkośc max większą.A to samo można odzyskać w 323i i mieć nowoczesny dalej silnik zmieniając kolektor dolotowy,bo tym jest głównie zduszona.

Opublikowano
Były silniki M52B20 :wink:

http://pl.wikipedia.org/wiki/BMW_M52

Ale ja pisałem ze nie w e-36 tylko w e-46.Sa i w e-39 ale w e-36 raczej napewno nie było.

 

http://pl.wikipedia.org/wiki/BMW_E36

Jeśli tak jest to oki.Ale w rzeczywistości nigdy się nie spotkałem z M52b20.Może i są ale w Polsce jest ich jak na lekarstwo.

Jeśli już to od starej M50b20 ,M52b25 palą podobnie na plus dla M52b25

Opublikowano
Były silniki M52B20 :wink:

http://pl.wikipedia.org/wiki/BMW_M52

Ale ja pisałem ze nie w e-36 tylko w e-46.Sa i w e-39 ale w e-36 raczej napewno nie było.

 

http://pl.wikipedia.org/wiki/BMW_E36

Jeśli tak jest to oki.Ale w rzeczywistości nigdy się nie spotkałem z M52b20.Może i są ale w Polsce jest ich jak na lekarstwo.

Jeśli już to od starej M50b20 ,M52b25 palą podobnie na plus dla M52b25

 

hmmm M52B20 to jest chyba 2 litrówka z VANOSEM a takich jest baaardzo dużo w Polsce. Zastąpiło M50B20 bodajże w 94 roku :)

Opublikowano
Nie obrażjąc nikogo,ale nie mogę jak czytam wypowiedzi niektórych osób.Nie wiesz,nie znasz się to się nie wypowiadaj!!!! Mad

Człowieku co ty piszesz???W e-36 nie było silników M52b20 Shocked

Po drugie jak M52b25 i M50b25 mogą równo iść i osiągi mieć takie same,jeśli w M52b25 moment masz przy niższych obrotachi lepiej przyspiesza.Po trzecie co ty piszesz o przegrzewaniu????Chyba twój mózg po dzisiejszych upałach się przegrzał-bez urazy,ale właśnie M52 ma blok aluminiowy i alumiową uszczelkę pod głowicą i dlatego właśnie odporny jest na peknięcia głowic przy przegrzaniu,a układ chłodzący i zasada działania w obydwu jest ta sama.Jak masz dobra pompe wody i wisko nie ma mowy o przegrzaniu.A właśnie M50 po przypadkowym przegrzaniu lubią pęknąć bo są żeliwne.

Prosze nie pisac postów tylko dla liczby,tylko jak się nie zna na czymś to nic nie pisać.

A i jeszcze jedno-jeśli masz fabryczą 325i to od każdej 323i powinieneś dostać,chyba że kierownik kiepski lub 323i była już zajechana.M50b25 tylko tym się różni że dzięki temu że nie ma zduszonej mocy ma prędkośc max większą.A to samo można odzyskać w 323i i mieć nowoczesny dalej silnik zmieniając kolektor dolotowy,bo tym jest głównie zduszona.

 

 

 

RafiRud mialem kilka beemek i wiem co pisze - a teksty "twojego" typu pozostaw dla siebie :!: Chyba nie wiesz do czego sluzy forum....

Jak juz koledzy wyzej napisali : w e36 byly M52B20. Uzytkownik KUJON ma taki silnik u siebie w e36 cabrio....lepiej sie zorientuj w temacie nim nabijesz swoj kolejny juz powtarzajacy sie post :duh:

 

 

Co do M52 to zacytuje: "M52 jest dobry do pierwszego lepszego przegrzania, później z czasem oczywiście jest to młynek do kawy ze śrubkami wewnątrz potrzebujacy czasem kropel oleju, bo od kręcenia gdzieś paruje"

 

Wpisz w wyszukiwarce "M52 Nikasil" dowiesz sie o problemach wystepujacych w silnikach M60 M52: gladz cylindra dla utwardzenia pokryta jest warstwa Nikasil-u ktory mial niby poprawiac zuzywanie sie silnika....ale okazał się bardzo wrażliwy na zwiazki siarki w paliwie ktore przezeralo nikasil. Natomiast objawem zuzycia sie warstwy ochronnej jest zwiekszone branie oleju przez te silniki, serwis wymienial to gwarancyjnie i bodajze w roku 98 powrocil do blokow zeliwnych. Z tego co pamietam w USA problem nie wystepowal. Opinie sa rozne: jest ich tyle co posiadaczy M52...

 

Co do osiagow to najpierw SPRAWDZ DANE TECHNICZNE sa identyczne - 323i i 325i od 0-100km okolo 7,9/8s....

 

Oczywiste jest to ze M52 to nowsza/lepsza/ekonomiczniejsza/elastyczniejsza konstrukcja - to chyba wie kazdy.... Sa to super silniki, bardzo fajnie pracuja ale przegrzan niestety nie znosza...

Opublikowano

Wpisz w wyszukiwarce "M52 Nikasil" dowiesz sie o problemach wystepujacych w silnikach M60 M52: gladz cylindra dla utwardzenia pokryta jest warstwa Nikasil-u ktory mial niby poprawiac zuzywanie sie silnika....ale okazał się bardzo wrażliwy na zwiazki siarki w paliwie ktore przezeralo nikasil. Natomiast objawem zuzycia sie warstwy ochronnej jest zwiekszone branie oleju przez te silniki, serwis wymienial to gwarancyjnie i bodajze w roku 98 powrocil do blokow zeliwnych. Z tego co pamietam w USA problem nie wystepowal. Opinie sa rozne: jest ich tyle co posiadaczy M52...

 

Troche pokreciles. Wlasnie w USA i UK ten problem wystepuje najczesciej (USA ma paliwo z duza zawartoscia siarki) a bardzo niewiele jest przypadkow w innych czesciach swiata (zwlaszcza reszcie europy). Nikasilem pokryte sa M60 i europejskie M52 (importowane tez do USA wlasnie). I nikt nie powrocil to zeliwnych blokow:) Sa aluminiowe jedynie tuleje sa inne. Wiec bez obaw mozna u nas jezdzic z M52.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.