Skocz do zawartości

Dalej stuka w zawieszeniu...


MaatOhewetBi

Rekomendowane odpowiedzi

Sprawa wygląda następująco - jak kupiłem moje BMW słyszałem stukanie w tylnym zawieszeniu, tak jakby jakaś belka tłukła o podwozie...podjechałem więc do mechanika ten mówi,że potrzebne są tulejki wahacza przedniego, sworznie wahacza przedniego, oraz tulejki belki (te które wchodzą w próg samochodu).Takowe też zakupiłem,ale podjechałem dla pewności do innego mechanika...ten powiedział,że zużyte są też tulejki wahacza wzdłużnego (ta zwykła i ta pływająca)...Więc zakupiłem też i takie...Mechanik je wymienił...ale jadę po dołach i znów słyszę ten stukot na tyle,może mniej ale wciąż wali!!!Mechanik powiedział,że to pewnie jakaś guma od amortyzatora już się zużyła i trzeba ją wymienić...Już nie wiem sam co myśleć... :mad2: Mam problem bo nie wiem czy jak znów kupię te gumy to się okaże,że to jednak nie to...Co poradzicie i jakie to są gumy w amorze,żeby tak tłukły? :mad2:
Freude am fahren...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez mam taki problem tylko mój mechanik powiedzial odrazu ze to te gumki.ale koszt takiej gumki u mnie w kielcach wynosi okolo 25 zł :) wiec nie sa to jakies duze pieniadze.musze zmienic tylko narazie czasu nie mam bo bez samochodu to jak bez reki, a zmiana napewno troszke potrwa.Pozdrawjam Kamil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem

Wg mnie to nie zadne gumki od amorów

Jak byłem u mechanika ta tez mówił ze to jakięs końcówki drążków z przodu. Po wymianie było to samo. Potem mówił ze to te gumki od amorów - ale to tez nie to.

Wg mnie to sa takie gumy od tylnego zawieszenia. Jak staniesz bok samochodu przy tylnim kole to z prawej strony kilka centymetrów przed kołem są takie dość duże gumy ustawione pionowo. Jeśli masz luz między górą tej gumy a blaszką która ma ta gume trzymać to na 90% bedzie to

Koszt tych gum to 50-100zł za sztuke a robocizna niestety jest troche droższa. Mi mechanik powiedział ze 100zł za jedna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czest siadaja tez gorne poduszki, mocowania amortyzatorow z tylu. ja juz chcialem sfoznie wymieniac i niewiadomo co jeszcze a wystarczylo to i mam spokoj... koszt ok 60zł z wymiana ;)
Compact sprzedany. Teraz E46 i to w kombi :P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę jednak,że BMW raczej do mało awaryjnych samochodów nie należy...Takie drobnostki zaczynają przysłaniać radość z jazdy tym samochodem... :cry2: No ale zamówiłem już poduszki amortyzatora,więc mam nadzieję,że źródło stuków leży właśnie w nich...bo sam zauważyłem,że amortyzatory są takie bezwładne i ten trzpień jest luźny w gnieździe,więc na pewno te poduszki są już do wymiany...
Freude am fahren...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przerabiałem ten temat dłuuugo u siebie... proponuję sprawdzić to:

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BE51&mospid=47425&btnr=33_0386&hg=33&fg=45

 

pozycja 8.... nie widać tego od góry bo jest przykryte gumkami... tam jest przykrecony amor...jesli na tych mocowaniach ta gumka sparcieje to wlasnei jest taki efekt o którym mówicie... najszybszym sposobem jest wyciąc te gumki na kielichach i sprawdzenie stan górnego mocowania amora... porpawnei trzebab to rozbierac od dołu... ja wymieniłem obydwie sztuki ok 100zł febi... i od tamtej pory nic nie stukało...

http://img110.imageshack.us/img110/2668/naroummmpr4.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa wygląda następująco - jak kupiłem moje BMW słyszałem stukanie w tylnym zawieszeniu, tak jakby jakaś belka tłukła o podwozie...podjechałem więc do mechanika ten mówi,że potrzebne są tulejki wahacza przedniego, sworznie wahacza przedniego, oraz tulejki belki (te które wchodzą w próg samochodu).Takowe też zakupiłem,ale podjechałem dla pewności do innego mechanika...ten powiedział,że zużyte są też tulejki wahacza wzdłużnego (ta zwykła i ta pływająca)...Więc zakupiłem też i takie...Mechanik je wymienił...ale jadę po dołach i znów słyszę ten stukot na tyle,może mniej ale wciąż wali!!!Mechanik powiedział,że to pewnie jakaś guma od amortyzatora już się zużyła i trzeba ją wymienić...Już nie wiem sam co myśleć... :mad2: Mam problem bo nie wiem czy jak znów kupię te gumy to się okaże,że to jednak nie to...Co poradzicie i jakie to są gumy w amorze,żeby tak tłukły? :mad2:

 

A tu się okaże że klocki starte i tłuką o tarczę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie to tylko poduszka amortyzatora, czyli to gniazdo mocujace amor do karoserii u gory. Koszt 30-50 zl. Wymiana samemy, wystarczy odkrecic u gory dwiesruby od karoserii i jedna trzymajaca amor w poduszcze. Podnies samochod na parkingu lewarkiem, kolo sciagnie troche wachacz. Sciagnij reka troche amorek do srodka i wymien poduszke.

Jak bylem na diagnostyce to trzech fachowcow dlugo dochodzilo co to jest, dodam ze mechanim wczesniej przez to wymienil mi juz tuleje gorne wachacza :duh:

Powodzenia

Dla was to kilka liter, dla nas cale życie - B M W
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.