Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No więc jak w temacie - oglądałem wczoraj takie autko.

Auto jest z 1992 roku i ma w wyposażeniu wszystko czego mi trzeba - sprowadzone ze Szwajcarii więc wiadomo). Samochód jest brudny bo jeżdżony na codzień ale silnik suchy a wnętrze czyste, posprzątane, zadbane. Właściciel pracuje w serwisie samochodowym, co może oznaczać, że samochód uczciwie serwisowany, albo że widzi że trzeba się auta pozbyć. Nie wiem co myśleć.

Tak czy inaczej umawiam się ze znajomym który jeździ takim autem na wizytę w jego zaprzyjaźnionym warsztacie na dokładne testy.

W międzyczasie mam parę pytań:

1) Silnik był wymieniany 60 tys. km. temu (są na to wszystkie kwity - silnik sprawadzony ze Szwajcarii) - sprzedawca mówi , że auto miało uderzenie dołem z przodu i pękł blok. Pytanie czy trzeba się tego bać czy niekoniecznie.

2) Kolejna rzecz - klima. Chłodnicy nie ma bo po uderzeniu w psa podobno się rozleciała. Czy to możliwe? W którym miejscu się znajduje? Jaki jest koszt montazu nowej (w sensie używanej z dobrym stanie - trudno taką znaleźć?) i jakie ewntualnie inne niespodzianki się z tym wiążą?

3) Ponieważ nie miałem czasu na szczegółowe oględziny to się tylko przejechałem - pali w porządku, nic nie stuka na paskudnych ulicach, jedzie prosto - z wyjątkiem nierówności, ale koła 225/60R15, więc może dlatego trochę pływa - na równej ulicy jak poszynach. Silnik pracuje równo, wchodzi na obroty płynnie do prawie 6 tys bez rzężenia i krztuszenia, ale wolne obroty nieco falują (wg obrotomierza 750-850). Czym to może być spowodowane i czy to może oznaczać coś poważniejszego? Jest instalacja gazowa II gen.

 

Z góry dzięki za pomoc.

 

Po bliższych testach w warsztacie zdam relację.

Opublikowano
hja wymieniałem chłodnice klimy bo miałem pękniętą. kosztowała około 500zło jesli dobrze pamiętam i chyba była nowa. też mam problem z falującymi obrotami i bardzo mnie to denerwuje. szczerze mówiąc jest bardzo dużo przyczyn dla jakich może taksię dziać i to jest ból. ja bym się w takie auto nie pchał bo z doświadczenia wiem że 2.5 to za mało do tej budy ale jak dobra cena jest to możesz kupować.
Opublikowano

Jeśli chodzi o tą chłodnice to coś kombinował i musiał uderzyć ostro, bo ja uderzyłem w Toyote Yaris (zajechał mi droge) i zdemolowałem mu tył że nie było co zbierać, a u mnie nic nawet jeden zaczep zderzaka nie puścił totalnie nic nie musiałem robić, po uderzeniu w psa tym bardziej nic by się nie stało.

 

Jeśli obroty falują to może być wina kuchenki gazowej i samej pracy na gazie, jeśli na benzynie falują wolne obroty to są trzy mozliwości:

1-zaczyna padać przepływomierz ok 400zł

2-zaczyna padać sonda lambda ok 200-250zł

3-zasyfiona przepustnica -przydałoby się przeczyścić benzyną ekstrakcyjną

Najprościej podepnij pod komputer i sprawdz czy wszystko gra, warto poswięcić pare złotych i mieć pewność że jest ok z elektroniką.

Opublikowano

No właśnie.

A w którym miejscu jest ta chłodnica klimy?

Zapomniałem dodać, że Visco pada i kiepsko się załącza, ale człowiek już zamówił i ma wymieniać.

Samochód jest poza tym widać że zadbany.

Stoi na oryginalnych Alu 16" BMW, do tego komplet zimówek na 15" 9 co najmniej na 3 sezony.

Cena wyjściowa sprzedawcy to 11 tys.

I nie wiem co robić.

Opublikowano
chlodnica klimy jest zaraz przed chlodnica wody patrzac z przodu
Jeśli po zaparkowaniu samochodu nie odwracasz się, żeby spojrzeć na swój samochód to znaczy, że kupiłeś złe auto :)
Opublikowano
Co do obrtotów to może być,że podczas jazdy na gazie przestawia się komputer, a jak podłączysz pod komputer to wyskoczyc może błąd sondy lambda,który sie kasuje i obroty są normalne. Lub poprostu dłużej pojeździć na benzynie aż znowu wszystko się przystosuje. Dużo jest takich przypadków które nie wymagają napraw , tylko zrobić to co napisałem.
Opublikowano

To jeszcze jedno pytanie - być mioże wynikające z nieznajomości silników 6-cylindrowych.

Mam wrażenie że czasami ten silnik nie pracował na 1 cylindrze - tak jakby czasami wypadał zapłon, silnik pracuje "chropowato" i wpada w lekkie wibracje.

W moim passacie tak wygląda własnie wypadanie 1 cylindra.

Ale może w 6-cylindrówkach to urok konstrukcji?

Opublikowano

Witam

Mam ostatnio ten sam problem silnik zaczal mi rwac na wolnych obrotach nie pracuje na jeden cylinder, podpinalem pod komputer i ani sonda ani przeplywomierz nie szwankuja, prawdopodobnie pada jedna ze swiec lub cewka, dzieje sie tak tylko gdy silnik jest nagrzany na zimnym wszystko jest OK.

Opublikowano
To jeszcze jedno pytanie - być mioże wynikające z nieznajomości silników 6-cylindrowych.

Mam wrażenie że czasami ten silnik nie pracował na 1 cylindrze - tak jakby czasami wypadał zapłon, silnik pracuje "chropowato" i wpada w lekkie wibracje.

W moim passacie tak wygląda własnie wypadanie 1 cylindra.

Ale może w 6-cylindrówkach to urok konstrukcji?

 

Możliwe że właśnie nie pali jeden cylinder. 6 cylindrówka powinna chodzić równiutko bez najmniejszych podskoków.

http://i.imgur.com/CgYlyQw.jpg
Opublikowano

YatzeK

silniki 6 cylindrowe sa bardzo plynnie i rowno pracujacymi wiec nie moze byc mowy o zadnym telepaniu

a propos Young81 przy padnietej cewce po dodaniu gazu slychac strzal w kolektor wiec moze to tylko swiaca

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.