Skocz do zawartości

Alternator chalasuje, konczy sie?


szwedu

Rekomendowane odpowiedzi

Co moze byc przyczyna rzęchotania alternatora ( lub okolic) przy dodawaniu gazu od 900 do 1100 obrotow. dalej go nie slychac ale przy dodawaniu gazu w przedziale 900-1100 to strasznie slychac jak jakis traktor ;/ ostatnio sie nasila i nadodatek zaczyna rzechotac na luzie... zaczyna byc to druga najbardziej dreczaca mnie przypadlosc w moim aucie . Edytowane przez szwedu

http://www.bmwpasja.pl

Nowe foty w galerii


BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )

http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w poprzednim samochodzie najpierw był taki metaliczno-brzęczący odgłos - też tylko w pewnym zakresie obrotów. Lepiej jedź zmień łożyska, bo ja tego nie zrobiłem (nie wiedziałem, że to alternator) i mi się zapiekły - alternator się zablokował. I powiem, że trochę niefajnie jak do świec leci napięcie tylko z akumulatora...

 

Nie mówiąc o tym, że nie lubię jak samochód wysiada na środku drogi, a ja duszę się smrodem spalonego paska klinowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to Ci sie zapiekły łożyska :shock: :?: Nie jeździłeś,ile stało pod chmurką :?: Poza tym przy użytkowaniu autka to raczej zmienliłeś je w drobny pył poza tym padnięte łożyska "wyją" z reguły w całym zakresie obrotów.

Ja na Twoim miejscu jeżeli odgłoś dochodzi z alternatora to wyciągnąłbym go i dokładnie przepatrzył...

SPONSOREM MOJEJ NIEOBECNOŚCI SĄ BROWARY ŻYWIECKIE S.A. :)))



BMW-MADE BY WINNERS, MADE FOR FUN !!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to Ci sie zapiekły łożyska :shock: :?: Nie jeździłeś,ile stało pod chmurką :?: Poza tym przy użytkowaniu autka to raczej zmienliłeś je w drobny pył poza tym padnięte łożyska "wyją" z reguły w całym zakresie obrotów.

Ja na Twoim miejscu jeżeli odgłoś dochodzi z alternatora to wyciągnąłbym go i dokładnie przepatrzył...

 

Może źle się wyraziłem - łożyska się pewnie rozpadły i przez to zablokowały. A co ciekawe chodził cicho, tylko w pewnym zakresie brzęczał - możliwe, że jedna z kulek się rozpadła. Autko zdecydowanie nie stało :lol:

 

Z tego co widzę, to dość prosto to odkręcić w 4 cylindrowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem objawy podobne do twoich w swoim i rowniez podejrzewalem alternator. ale okazalo sie ze to w moim przypadku byla rolka napinacza paska rozrzadu. wymienilem i jest oki. zdejmij pasek i poruszaj kolem alternatora i zobacz jak chodzi
WIELE SERC, JEDNO BICIE. BMW PONAD ZYCIE.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem objawy podobne do twoich w swoim i rowniez podejrzewalem alternator. ale okazalo sie ze to w moim przypadku byla rolka napinacza paska rozrzadu. wymienilem i jest oki. zdejmij pasek i poruszaj kolem alternatora i zobacz jak chodzi

fakt mozna i tak na poczatek. A jak to lozyska to jaki jest ich koszt?

http://www.bmwpasja.pl

Nowe foty w galerii


BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )

http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też stawiam na łożyska i nie polecam wymiany samodzielnie. Troszkę zaboli kieszeń - ale nie ryzykujesz urwania jakiegoś kabelka na uzwojeniu.

Same łożyska to koszt niewielki jakieś 40-60 zł ale wymiana -różnie na pewno nie mniej niż 160 :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie prawda sam robilem remont alternatora lozyska szczotki regulator napiecia to sa groszore sprawy i jak troche odwagi to niema tam nic skomplitowaniego sam to zrobisz tak jak ja jak bedziesz juz robil proponuje wymienic oba lozyska i szczotki i masz na dlugo spokuj a jak bedziesz mial zle ladowanie to regulator napiecia ja za wszystko czyli lozyska regulator i szczotki nie zaplacilem wiecej jak 50zl w sklepie zajmujacym sie regeneracja alternatorow i rozrusznikow Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana łożysk tak jak mówi ircowiec nie jest wcale taka kosztowna i jesli masz dobrze wyposażony warsztat w domu to bez problemu powinienes sam to zrobic. Wymienialem u siebie w sobote bo tez mi sie rozsypaly i alternator szumial jak wscielkly.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze zdjolem pasek i zakrecilem oska od alternatora i jak zakrecilem to sie krecil z 30 sekund i wydawal przy tym cichy szmer i tyle... a luzu nie ma.. teraz szczeka mi spadla..te rolki obok niego maja ale maly luz takie bicie minimetrowe na boki ale czy to moze byc to?? czy lozyska tych rolek maja miec zero luzow... czy mozliwe ze to alternator ktory wyglada na mega zdrowy...

http://www.bmwpasja.pl

Nowe foty w galerii


BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )

http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok zmontowalem i zamiast tej gumowo plastikowej wytluczonej wkladki dalem gumowy waz odpowiednio dociety i wtloczylem metalowa tuleje a pozniej calosc w odpowiednie miejsce. pasowalo idealnie. lekko na wcisk. ( w aso sprzedaja niestety tylko caly napinacz za 360zl) wiec nie bede placil 360zl za uszczelke ktora mi tylko potrzebna byla. Po zlozeniu idealna cisza... cisza i odglos silnika nic wiecej.... przygladalem sie na pasek dodajac gazu od zera i zeczywiscie straszne tam sa wibracie.

http://www.bmwpasja.pl

Nowe foty w galerii


BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )

http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.