Skocz do zawartości

320d : Spadek mocy...silnik po chiptuningu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Autko było chipowane u Mastersa w lutym br. Moc po tuningu wynosiła ok 185 KM / 390 Nm.

 

Po kilku tygodniach odnosilem wrażenie , jakby autko "osłabło", że nie jest juz takie żwawe jak tuż po zmianie programu. Tłumaczyłem to sobie przyzwyczajeniem do podniesionej mocy, że wrazenie "osłabnięcia" jest tylko subiektywne.

3 tyg temu, dokonaliśmy u Mastersa pomiarów na MAHA , i co się okazuje :

 

- 1 pomiar 161KM / 390 Nm

- 2 pomiar 159KM / 387 Nm

 

moc spadła o ok 20 - 25 KM natomiast moment nadal wysoki..

 

Masters postanowił wgrać z powrotem seryjny program, i po pomiarach :

 

- 149 KM / 330Nm

 

Serię trzyma silnik wręcz idealnie, natomiast przy zmodyfikowanym programie coś w układzie niedomaga..

Turbina pompuje idealnie w całym zakresie obrotów, więc zawór podciśnienia i przepływomierz należałoby wykluczyć.

Filtry były przed pomiarami świeżo wymienione, paliwo Bp ultimate...

Imho , przyczyna leży w układzie paliwowym...może pompa, może wtryski...

Co o tym myślicie ? :roll:

320d `02 by MT 184KM@406Nm
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak Ci sam Marek nie powiedział o co chodzi to mnie to dziwi. Płacisz tunerowi za modyfikację ale i za jej efekty a co ważniejsze za diagnostykę przed "zabiegiem".

 

Popytaj Marka albo najlepiej zrób to u niego - wiem, że ciężko u niego z terminami.

 

A przyczyn jak sam piszesz może być kilka - generalnie te 25-30% to powinno wytrzymać i sprzęgło i reszta osprzętu ale różnie bywa.

Opublikowano

Chyba nie wiesz o czym piszesz, więc nie szkaluj. p.Marek to naprwde,rztelny i uczciwy fachowiec, jeżeli autor u niego robił to jest w dobrych rękach,fili mastersa w PL są 2 albo nawet 3.

Genrelanie pompe i wtryski wykryje jeżeli przeskanujesz go modic'iem

SPONSOREM MOJEJ NIEOBECNOŚCI SĄ BROWARY ŻYWIECKIE S.A. :)))



BMW-MADE BY WINNERS, MADE FOR FUN !!!!

Opublikowano

Marka absolutnie nie obwiniam, on jest w końcu tylko tunerem i odpowiada za dobrze zestrojony program. Za kilkukrotne hamowanie i poświęcenie kupy czasu nie wziął zresztą ani grosza. To, ze układ gdzieś tam nie jest na tyle wydajny aby wycisnąć pożądaną ilość KM, to nie jego wina. W naprawę systemów dieslowskich rzadko się bawi, a jeśli juz to tylko Tdi z grupy VAG.

Znacie jakiegoś dobrego fachowca od systemów Common Rail ?

320d `02 by MT 184KM@406Nm
Opublikowano

EmilWAW spokojnie to nie było skierowane w Twoją strone :nienie: :D .Tylko dziwi mnie jak niektórzy piszą o innych rzeczy wyssane z palca albo z na podstawie własnych domysłów i przypuszczeń.

Nie jestem z W-wy, ale w okolicach stolycy P.Marek to napewno jeden z lepszych fachowców zwłaszcza w dziedzinie diesli,po "bombach jakie u siebie rozbrajał" jak nie potrafi sobie dać rady to niezła wydumka musi być

SPONSOREM MOJEJ NIEOBECNOŚCI SĄ BROWARY ŻYWIECKIE S.A. :)))



BMW-MADE BY WINNERS, MADE FOR FUN !!!!

Opublikowano

EmilWAW spokojnie to nie było skierowane w Twoją strone :nienie: :D .Tylko dziwi mnie jak niektórzy piszą o innych rzeczy wyssane z palca albo z na podstawie własnych domysłów i przypuszczeń.

Nie jestem z W-wy, ale w okolicach stolycy P.Marek to napewno jeden z lepszych fachowców zwłaszcza w dziedzinie diesli,po "bombach jakie u siebie rozbrajał" jak nie potrafi sobie dać rady to niezła wydumka musi być.Pozdrawiam

SPONSOREM MOJEJ NIEOBECNOŚCI SĄ BROWARY ŻYWIECKIE S.A. :)))



BMW-MADE BY WINNERS, MADE FOR FUN !!!!

Opublikowano
Autko było chipowane u Mastersa w lutym br. Moc po tuningu wynosiła ok 185 KM / 390 Nm.

 

Po kilku tygodniach odnosilem wrażenie , jakby autko "osłabło", że nie jest juz takie żwawe jak tuż po zmianie programu. Tłumaczyłem to sobie przyzwyczajeniem do podniesionej mocy, że wrazenie "osłabnięcia" jest tylko subiektywne.

3 tyg temu, dokonaliśmy u Mastersa pomiarów na MAHA , i co się okazuje :

 

- 1 pomiar 161KM / 390 Nm

- 2 pomiar 159KM / 387 Nm

 

moc spadła o ok 20 - 25 KM natomiast moment nadal wysoki..

 

Masters postanowił wgrać z powrotem seryjny program, i po pomiarach :

 

- 149 KM / 330Nm

 

Serię trzyma silnik wręcz idealnie, natomiast przy zmodyfikowanym programie coś w układzie niedomaga..

Turbina pompuje idealnie w całym zakresie obrotów, więc zawór podciśnienia i przepływomierz należałoby wykluczyć.

Filtry były przed pomiarami świeżo wymienione, paliwo Bp ultimate...

Imho , przyczyna leży w układzie paliwowym...może pompa, może wtryski...

Co o tym myślicie ? :roll:

 

o w morde , mi też wydaje się jak by coś słabiej było ale wmawiam sobie że to przyzwyczajenie , muszę poszukać hamowni

Opublikowano

Moim zdaniem jeśli silnik trzyma idealnie seryjne parametry to spadek mocy po modyfikacji nie jest winą silnika tylko wirusa.

Nie będę rozpisywal sie jak działa common rail, ale jeśli trzyma serję to jest sprawny. Moze komputer BMW jest na tyle inteligentny, ze wprowadza "mechanizmy obronne" przed wirusami ingerujacymi w seryjne oprogramowanie?

Opublikowano
Żadne auto nie wraca do ustawień sprzed korekty tzw. domyślnych po tuningu. Wgranie softu polega na zastąpieniu seryjnego porgsu innym napisanym pod dany model silnikowy, który reguluje kąt wtrysku (to trzeba ustawić ręcznie na pompie),czas wtrysku, cisnienie wtrysku i stopień doładowania. Na koniec trzeba to wszystko ze sobą wysterować żeby jak zbliżyć maxymalnie duzo jak się da to "granicy dymienia",która reguluje osiągi motoru.

SPONSOREM MOJEJ NIEOBECNOŚCI SĄ BROWARY ŻYWIECKIE S.A. :)))



BMW-MADE BY WINNERS, MADE FOR FUN !!!!

Opublikowano
A jesli przyjmiemy, że program jest napisany zle tzn, czujniki z silnika "mają pierwszeństwo" i to one decyduję, w przypadku gdy czas wtrysku jest zbyt długi, a ciśnienie doładowania zbyt wysokie i korygują te nastawy. Moze w tym kryje sie magiczne stwierdzenie tunerów, że niektóre silniki nie są podatne na tuning.
Opublikowano
A jesli przyjmiemy, że program jest napisany zle tzn, czujniki z silnika "mają pierwszeństwo" i to one decyduję, w przypadku gdy czas wtrysku jest zbyt długi, a ciśnienie doładowania zbyt wysokie i korygują te nastawy. Moze w tym kryje sie magiczne stwierdzenie tunerów, że niektóre silniki nie są podatne na tuning.

Czujniki nie mają pierwszeństwa i o niczym nie decydują. One zbierają tylko informacje i przesyłają do jednostki sterującej w, której ustawiane są odpowiednie parametry i związane z nimi rekacje silnika (doładowanie, wtrysk itp).

Pod stwierdzeniem tunerów, że silniki nie nadają się do tuningu wiąże się wiele pojęć. Np. w nowych silnikach jest to zastosowanie filtra cząsteczek stałych (tzw. FAP), który przy wysokim ciśnieniu i bogatszej w paliwo mieszance moze ulec stopieniu i mamy po ptakch bo idzie wtedy sygnał z czujników do ecu, który unieruchamia samochód, a żeby go odblokować potrzebna jest koniecznie ingerencja programów typu: modic,vag. Kolejnym przykładem może być ford z silnikami tdci - stara konstrukcja w nowym płaszczu przybajerowana elektroniką, której wcześniej wspomniana granica dymienia (pomimo odpowiednio dużej ilości powietrza i zwiekszonej podaży paliwa silnik nie jest w stanie go spalic i kopci) ulokowana ledwo co powyżej osiągów deklarowanych przez producenta.To tylko niektóre przypadki decydujące o tym, że dany silnik nie jest podatny na zwiekszenie mocy.

SPONSOREM MOJEJ NIEOBECNOŚCI SĄ BROWARY ŻYWIECKIE S.A. :)))



BMW-MADE BY WINNERS, MADE FOR FUN !!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.