Skocz do zawartości

Jaki olej E46 E83 E60..2.00d ?właśc. 2.0d-proszę tu pisać!!]


LaRocco

Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 410
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam kolegów mam takie pytanie czy ktoś stosował valvoline MaxLife 5w40 i SynPower XL-III 5W-30. Bo byłem już zdecydowany na ten MaxLife ale on nie ma aprobaty BMW ;/ a ten SynPower takową posiada, czy ktoś mógł by mi powiedzieć czym te oleje się róznią ?? i czy ktoś stosował oba tak żeby mieć porównanie? i który byscie mi poradzili

http://images45.fotosik.pl/1880/47dcdecf84842fbc.jpg


http://www.autocentrum.pl/awc/zowik05/bmw-seria-3-2002/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Rok czasu jeżdżę na oleju valvoline SynPower MST jak dla mnie to 1 klasa oleju

Odważni nie żyją wiecznie...ostrożni nie żyją wcale...

Nie kłóć się z idiotą, bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MaxLife 5W40 to hydrokrak (gorszy) a SynPower 5W30 full syntetyk (lepszy). http://www.valvoline.pl/s,11,dobierz_olej_valvoline.html

Nie chce Cie rozczarowac, ale SynPower to tez w wiekszosci olej grupy III (hydrocracked), z jakas tam domieszka grupy IV (PAO). Patrz odpowiedz na pytanie 20 w tym FAQ:

http://www.valvoline.com/faqs/motor-oil/full-synthetic-motor-oil/37

 

Co nie zmienia faktu, ze to nadal dobry olej. Zamiast koncentrowac sie na bazach olejowych, powinnismy raczej brac pod uwage specyfikacje jakie dany olej spelnia. Co za roznica jaka to baza jesli olej wykonuje swoja robote?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, że dany olej spełnia pewną specyfikację nic nie znaczy.

Wedlug mnie znaczy to bardzo duzo. Normy typu LL01/LL04 czy MB 229.5/229.51 są bardzo wyśrubowane. Nie łatwo jest je spełnić.

 

Oleje z wyższej i najwyższej półki normy wyznaczone przez dane specyfikacje znacznie przekraczają, dlatego są nazywane dobrymi olejami.

A skąd dokładnie wiesz ze dane oleje znacznie przewyższają jakąś specyfikacje? Mozesz podac linki do wyników testów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Czy słyszał ktoś o oleju PENTOSYNTH HC 5W-40? Jest to niemiecki olej którym podobno zalewają nowe VW i Audi w niemieckich fabrykach. Mógł by się ktoś konkretnie wypowiedzieć na jego temat i czy warto go stosować?

Spełnia on normy:

BMW Longlife-04

MB-Freigabe 229.51

Porsche A40

Ford WSS-M2C917-A

VW-Norm 502 00 / 505 00 / 505 01

 

API SM/CF

ACEA A3/B3/B4/C3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam. Czy słyszał ktoś o oleju PENTOSYNTH HC 5W-40? Jest to niemiecki olej którym podobno zalewają nowe VW i Audi w niemieckich fabrykach. Mógł by się ktoś konkretnie wypowiedzieć na jego temat i czy warto go stosować?

Spełnia on normy:

BMW Longlife-04

MB-Freigabe 229.51

Porsche A40

Ford WSS-M2C917-A

VW-Norm 502 00 / 505 00 / 505 01

 

API SM/CF

ACEA A3/B3/B4/C3

warto jak każdy w swojej klasie.

zalecany do pompowtryskiwaczy i dpf, a jak widzę nie masz jednego i drugiego.

jest to syntetyczny, lekkobieżny olej silnikowy do silników VW z pompowtryskiwaczami

Pentosynth HC 5W-40 jest specjalnym lekkobieżnym olejem na bazie hydrokrakowanych olejów bazowych. Zastosowanie nowoczesnych, niskopopiołowych dodatków oraz polepszone parametry wskaźnika lepkości gwarantuje wspaniałe osiągi silnika.

Pentosynth HC 5W-40 posiada następujące cechy:

- jest odpowiedni do stosowania w wybranych silnikach VW z pompowtryskiwaczmi

- zapewnia wysoką ochronę katalizatora z uwagi na zastosowane niskopopiołowe dodatki

Pentosynth HC 5W-40 jest idealnym wielosezonowym olejem który zapewnia obniżenie zużycia paliwa podczas optymalnych warunków jazdy. Może być stosowanych w silnikach benzynowych, wysokoprężnych z turbodoładowaniem i bez. Jest mieszalny z innymi typami olejów silnikowych.

Poziom jakości

API SM/CF

ACEA A3/B3/B4/C3

Zatwierdzenia

BMW Longlife-04

Ford WSS-M2C917-A

MB-Approval 229.51

Porsche

VW-Specification 502 00 / 505 00 / 505 01

proszę się zapoznać:

http://www.profitoleje.pl/files/pentosin/Pentosynth_HC_5W-40.pdf

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Co za roznica jaka to baza jesli olej wykonuje swoja robote?

 

Stosowane do tej pory w motoryzacji oleje mineralne, tzn. oleje oparte na bazach pochodzących z przeróbki ropy naftowej, osiągnęły kres możliwości technicznych i nie są w stanie spełnić dużych wymagań stawianych im przez silniki spalinowe. Wymaganiom takim mogą sprostać praktycznie tylko oleje syntetyczne, czyli oleje wykonane na bazie syntetycznej, powstałej w wyniku procesów chemicznych z surowców różnego pochodzenia; najczęściej są to polialfaolefiny i estry.

Bazowe oleje syntetyczne oferują znacznie lepsze właściwości smarne od olejów na bazie mineralnej dzięki wyjątkowym zdolnościom przeciwutleniającym przy wysokich temperaturach, wyjątkowo mocnemu filmowi olejowemu, niewielkiej tendencji do tworzenia osadów i szlamów, bazie o stabilnej lepkości i dobrej płynności przy niskich temperaturach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ok tylko grupa III nigdy nie dorówna grupie IV i V. Obecnie to masa olejów HC posiada specyfikacje LL-04 i nie mówię że są złe ale na pewno te na bazie syntetycznej są lepsze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok tylko grupa III nigdy nie dorówna grupie IV i V. Obecnie to masa olejów HC posiada specyfikacje LL-04 i nie mówię że są złe ale na pewno te na bazie syntetycznej są lepsze.

Nowoczesne bazy olejowe grupy III/III+ (HXVI) sa bardzo zblizone parametrami do IV/V. Dlatego miedzy innymi Mobil1 sie na nie czesciowo przerzucil. I jak sie przeklada to ze IV/V "sa lepsze" na zywotnosc silnika, czyli co to daje w praktyce? Czy jest to roznica pomiedzy przebiegiem 2,000,000 km a 2,200,000 km? Bo jesli tak, to nie ma to dla mnie zadnego znaczenia. Nadal twierdze, ze o ile bedziemy przestrzegac zalecanych okresow wymiany oleju i stosowac olej spelniajacy norme LL01/LL04, to żywotnoscią silnika nie mamy sie co przejmowac. Auto wczesniej padnie z uwagi na inne problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem nowym użytkownikiem i zarazem laikiem, wiec powiedzcie mi jaki olej polecacie do BMW 320d 136KM z 1999r??? Jaki filtr oleju, dobra jest marka MANN??? Wyczytałem w jednym z komentarzy użytkowników autocentrum ze co 3 wymianę oleju trzeba wymieniać jakiś separator oleju bo zaniedbanie tego grozi uszkodzeniem turbiny, to prawda?? Cytuję "BARDZO WAŻNA RZECZ PRZY SILNIKU DIESLA - CO TRZECIA WYMIANA OLEJU WYMIENIAMY TAKŻE FILTR SEPARATORA OLEJU!!!! NIE KAŻDY MECHANIK TO WIE :) NIESTETY. ZUŻYTY SEPARATOR GROZI USZKODZENIEM TURBINY !!!"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jestem nowym użytkownikiem i zarazem laikiem, wiec powiedzcie mi jaki olej polecacie do BMW 320d 136KM z 1999r??? Jaki filtr oleju, dobra jest marka MANN??? Wyczytałem w jednym z komentarzy użytkowników autocentrum ze co 3 wymianę oleju trzeba wymieniać jakiś separator oleju bo zaniedbanie tego grozi uszkodzeniem turbiny, to prawda?? Cytuję "BARDZO WAŻNA RZECZ PRZY SILNIKU DIESLA - CO TRZECIA WYMIANA OLEJU WYMIENIAMY TAKŻE FILTR SEPARATORA OLEJU!!!! NIE KAŻDY MECHANIK TO WIE :) NIESTETY. ZUŻYTY SEPARATOR GROZI USZKODZENIEM TURBINY !!!"

 

Olej ze specyfikacją BMW Long Life 98, 01 lub 04, marka oleju jak wolisz, ja polecam Motul, Valvoline, Liqui Moly. Mann bardzo dobry filtr, jeśli chodzi o to co wyczytałeś to wszystko jest prawdą i trzeba wymieniać : kompletną odmę (separator oleju) co ok 60 tyś, a sam filterek co ok. 30 tys. tu masz link do kompletnej odmy : http://moto.allegro.pl/bmw-e46-e39-odpowietrzacz-odma-nowy-oryginal-i1835391970.html

 

PS. Kiedy odma jest zapchana to nie tylko turbinę może szlak trawić ale też silnik może się rozszczelnić bo powstaje w nim nadciśnienie które powoduje wypychanie oleju przez najsłabsze punkty w uszczelkach silnika dlatego tak ważna jest wymiana odmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam zamiar przed zimą wymienić olej. Wcześniej wg. kartki był jakiś Agip (zalany w Austrii skąd pochodzi auto). Czy mogę zmienić na MOTUL 8100 X-CLEAN C3 5W40?? Czy to będzie dobry wybór? Sprzedawca pewny? http://moto.allegro.pl/gdansk-motul-8100-x-clean-c3-5w40-5l-litrow-v11-i1877031648.html

W aukcji jest coś takiego: "Nie należy mieszać z olejami nie spełniającymi normy ACEA C3" - czy resztki starego oleju nie zaszkodzą??

POZDRAWIAM MANIAKÓW BMW 🙂

Z BMW od 2004roku. Na forum od 2005r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Mam zamiar przed zimą wymienić olej. Wcześniej wg. kartki był jakiś Agip (zalany w Austrii skąd pochodzi auto). Czy mogę zmienić na MOTUL 8100 X-CLEAN C3 5W40?? Czy to będzie dobry wybór? Sprzedawca pewny? http://moto.allegro.pl/gdansk-motul-8100-x-clean-c3-5w40-5l-litrow-v11-i1877031648.html

W aukcji jest coś takiego: "Nie należy mieszać z olejami nie spełniającymi normy ACEA C3" - czy resztki starego oleju nie zaszkodzą??

nie mieszać z innymi typu litr tego na dolewkę do innego np. mineralnego.

resztki oleju i zanieczyszczeń zawsze zostają chyba że do wymiany rozbierzesz silnik :mrgreen:

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Ostatecznie padło na Liqui Moly Top Tec 4100 (5W40), dzisiaj zalany, wyszło 200 zł za 6 l. Amsoila sobie odpuściłem ze względu na brak większych opakowań.

 

Ten olej który wybrałeś jest hydrokrakowany, trzeba było kupić 100 % syntetyczny.

 

jaki hydroaktywny? co to znaczy? przeczytałem od dechy do dechy temat. To jaki Liqui Moly mamy kupić do e46 z 2002 150KM?

Polecacie Liqui to który konkretnie? nawet na stronie LM nie ma info o tym oleju,że jest jakiś hydrokrakowany co kolewiek to znaczy..

 

Doczytałem ,że nie strony wcześniej ,że MOtul też be bo hydro coś tam. Co w końcu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Hydrokrakowany tzn. że wyprodukowany jest na bazie oleju minerlanego w technologii syntetycznej, czyli jest gorszy od full syntetyku ale ogólnie nie jest zły. Na oficjalnej stronie Liqui Moly jest podane które są które. http://www.liqui-moly.pl/features/katalog?page=shop.browse&category_id=20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hydrokrakowany tzn. że wyprodukowany jest na bazie oleju minerlanego w technologii syntetycznej, czyli jest gorszy od full syntetyku ale ogólnie nie jest zły. Na oficjalnej stronie Liqui Moly jest podane które są które. http://www.liqui-moly.pl/features/katalog?page=shop.browse&category_id=20

 

a orientujesz sie jak jest z Fuchs titan GT1 5w40?? czy jest robiony na bazie mineralnej??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Hydrokrakowany tzn. że wyprodukowany jest na bazie oleju minerlanego w technologii syntetycznej, czyli jest gorszy od full syntetyku ale ogólnie nie jest zły. Na oficjalnej stronie Liqui Moly jest podane które są które. http://www.liqui-moly.pl/features/katalog?page=shop.browse&category_id=20

 

a orientujesz sie jak jest z Fuchs titan GT1 5w40?? czy jest robiony na bazie mineralnej??

 

GT1 5W40 też jest robiony w technologi syntetycznej ale ma bardzo dobre parametry, tak że śmiało można go zalać.

 

FUCHS TITAN GT1 5W/40

ACEA A3 / ACEA B4 / C3; API SM/CF; VW 502 00/505 00/505 01

 

1. Lepkość kinematyczna przy +40 °C : 85 mm²/s

2. Lepkość kinematyczna przy +100 °C : 14,2 mm²/s

3. Temperatura płynięcia : - 42 C

4. Temperatura zapłonu 250 C

5. Popiół / siarka: < 0.80 g/100 g

6. TBN : >6 mg KOH/g

7. HTHS viscosity >3.5

8. lepkość strukturalna CCS w -30 C 6100 mPas

 

Natomiast jeśli chcesz naprawdę full syntetyczny olej który ma bazę PAO i Estry to jest to Liqui Moly Diesel Synthoil 5W/40

 

Liqui Moly Diesel Synthoil 5W/40 lub – 100% syntetyk na baize PAO

ACEA ACEAB4-04; API CF - olej specjanie opracowany dla silników diesla!

 

1. Lepkość w 100°C : 14,8 mm²/s - bardzo wysoka

2. Lepkość w 40°C : 92 mm²/s

3. Tem. płynięcia -45 bardzo wysoka

4. Temperatura zapłonu 230 wysoka

5. TBN Total Base Number powyżej 8 mg KOH/g

6. HTHS viscosity >3.6

7. Indeks lepkości : 170

 

lub Liqui Moly SYNTHOIL HIGH TECH 5W-40 i jeszcze Amsoil European Car Formula 5W-40 Motor Oil (AFL)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.