Skocz do zawartości

TUDM: long story - DYNAVIN - sierpien


tudm

Rekomendowane odpowiedzi

A ja troszkę z innej beczki :)

Od jakiegoś czasu śledzę wątek TUDMa i jestem pod wrażeniem zapału i determinacji. Generalnie chciałem koledze podziękować - do tej pory byłem tylko biernym czytelnikiem, nie wykorzystywałem zamieszczonych przez kolegę informacji...aż do dzisiaj.....z konieczności. Wczoraj przy zmianie opon zauważyłem pękniętą sprężynę tylnego zawieszenia :( żeby tego było mało z drugiej strony sprężyna też okazała się pęknięta :(:( . Myślę sobie , ok podjadę szybko do mojego mechanika, sprężyna nie będzie na pewno dużym wydatkiem więc spoko - dodam, że w piątek jadę kilkaset kilo do teściów....:). Dzwonie do sklepu z częściami do BMW - cena powaliła mnie z nóg - 445PLN za sztukę :jawdrop: ...i wtedy przypomniałem sobie jak jakiś czas temu czytałem wątek TUDMa z opisem zmiany właśnie tych sprężyn. Sposób bardzo prosty , co prawda nie zgodny z TISem (do zmiany trzeba zdjąć piastę) więc zachęcony znalazłem sklep z częściami do zawieszeń, pan polecił mi sprężyny Lesjofiors (te same które zamontował TUDM) za 165PLN szt. ( i tu pewna uwaga - w Intercarsie bez zniżek te same sprężyny 225PLN), 40 minut roboty i z dwóch stron spężynki założone....i tu tylko moja uwaga dla osób z ksenonami i systemem samo poziomowania - trzeba wykręcić czujnik z wahacza po stronie pasażera, bo odginając go przy wkładaniu sprężyny można złamać.

I to cała moja historia - dzięki koledze TUDM zaoszczędziłem kilkaset złotych!

 

Mam do was, tak przy okazji, jedno pytanie - jak radzicie sobie z podnoszeniem całości samochodu (tyłu lub przodu) tak aby "kobyłki podstawić w miejsca wyznaczone dla oryginalnego lewarka? W którym miejscu podstawić "żabkę"....

 

 

pozdro,

michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 807
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

 

Z tym audio wiedzialem, że tak bedzie. To tak jak byście oceniali sprzęt audio za 60.000zl na laptopie i ktoś by powiedział: 'za mało basu' albo 'za cicho'.

 

Ja sie przylacze,panowie czepiacie sie pierdół,calosc wyglada profesionalnie,co do dzwieku i jakosci odbioru to jak z sluchaniem betowena z jamnika, niby to samo ale jednak.Dodam ze niejeden dzieki koledze TUDM-a zaoszczedzil kilka setek.pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak dźwięk się nasilił wraz z przelotowym wydechem.

Nie podejrzewam by się turbo miało kończyć (oględziny wirnika i zawartość oleju w IC wydaje się byc w normie).

 

Niektóre turbiny świszczą przez cale życie, a niektóre wcale. Gość od regeneracji powiedział mi, że trzeba sprawdzić wyważenie. Tylko, że jeśli by byla źle wyważona to w końcu by się rozleciała.

 

OT

Wnerwiam leszcza od roku, a on dopiero teraz się odzywa? Nieśmiały?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek z góry przepraszam TUDM-a za OT.

 

Bardzo cienię sobie serial Pana tudm, ale ten wydech idealnie wpisuje się w tekst piosenki Wojciecha Młynarskiego "co by tu jeszcze spieprzyć Panowie"

Sorki za szczerość.

 

Od około roku śledze sobie to forum i musze przyznać, że nie spotkałem tu tak wybitnie irytującej jednostki jak ty. Przemilczałem twoje wojny z Rado, twoje głupie podpisy i zdanie na temat diesli i to że 3 litrowa benzyna jest najlepsza i sie nie psuje ale tego to już za wiele. Koledzy prosili TUDM-a o zamieszczenie linka z audio i zdjęć wydechu to zamieścił ale ty już nie mogłeś sie powstrzymać od jakże "błyskotliwego" komentarza. Więc uświadom sobie pseudo-inteligencie że twoje zdanie nie koniecznie jest wyznacznikiem dobrego stylu i jak masz pisać takie bzdety to lepiej ugryź sie w jezyk (w tym przypadku w palce) bo [bAD] ludzi obchodzi twoje zdanie.Jeździj sobie dalej tym swoim niezawodnym karawanem i "kupioną sercem" (kpina) alfą i daj czasem na luz z tą swoją " ciętą" ripostą bo ci nie wychodzi.Celowo zwracam sie do ciebie z małej litery wiec mi tego nie czasem wytknij. A tak na marginesie mówi sie "stacja paliw" mądralo!!!! To tyle w twoim temacie.

p.s. nie odpisuj bo mnie twoje zdanie nie interesuje.

 

Jeszcze raz do kolegi TUDM.

Super robota. Zycze każdemu, w tym i sobie takiego zapału, pomysłów i chęci do ulepszania swoich furek. Pełny profesional. Tak trzymaj. Powodzenia. :)

Zgadzam się w 100% z Tobą!!! Czytając posty jakuba podnosi mi się ciśnienie!!! Ten gość z tego co zauważyłem ma o sobie duże mniemanie i na każdym kroku każdego krytykuje twierdząc że jego jest najlepsze!!! jakub opanuj się!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tudm coś się szykuje przed świętami :)

%5B500%3A480%5Dhttp%3A//images48.fotosik.pl/101/a6c4e2385b2180cdmed.jpg

ciekawe czy skrzynia będzie mi się bardziej podobać :)

Le Mans winners 2006 2007 2008 R10tdi :) 2009 908 HDI :) 2010 R15 TDI ;)no cóż trzeba wiedzieć gdzie leży przyszłość motoryzacji :) TDI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A ja troszkę z innej beczki :)

Od jakiegoś czasu śledzę wątek TUDMa i jestem pod wrażeniem zapału i determinacji. Generalnie chciałem koledze podziękować - do tej pory byłem tylko biernym czytelnikiem, nie wykorzystywałem zamieszczonych przez kolegę informacji...aż do dzisiaj.....z konieczności. Wczoraj przy zmianie opon zauważyłem pękniętą sprężynę tylnego zawieszenia :( żeby tego było mało z drugiej strony sprężyna też okazała się pęknięta :(:( . Myślę sobie , ok podjadę szybko do mojego mechanika, sprężyna nie będzie na pewno dużym wydatkiem więc spoko - dodam, że w piątek jadę kilkaset kilo do teściów....:). Dzwonie do sklepu z częściami do BMW - cena powaliła mnie z nóg - 445PLN za sztukę :jawdrop: ...i wtedy przypomniałem sobie jak jakiś czas temu czytałem wątek TUDMa z opisem zmiany właśnie tych sprężyn. Sposób bardzo prosty , co prawda nie zgodny z TISem (do zmiany trzeba zdjąć piastę) więc zachęcony znalazłem sklep z częściami do zawieszeń, pan polecił mi sprężyny Lesjofiors (te same które zamontował TUDM) za 165PLN szt. ( i tu pewna uwaga - w Intercarsie bez zniżek te same sprężyny 225PLN), 40 minut roboty i z dwóch stron spężynki założone....i tu tylko moja uwaga dla osób z ksenonami i systemem samo poziomowania - trzeba wykręcić czujnik z wahacza po stronie pasażera, bo odginając go przy wkładaniu sprężyny można złamać.

I to cała moja historia - dzięki koledze TUDM zaoszczędziłem kilkaset złotych!

 

Mam do was, tak przy okazji, jedno pytanie - jak radzicie sobie z podnoszeniem całości samochodu (tyłu lub przodu) tak aby "kobyłki podstawić w miejsca wyznaczone dla oryginalnego lewarka? W którym miejscu podstawić "żabkę"....

 

pozdro,

michał

 

Witam,

 

Fajnie, że komuś udało mi się pośrednio pomóc.

 

Podnoszenie:

- przód: rama pomocnicza (mniej więcej trójkąt) w niej jest specjalna naba pod którą spokojnie możesz podłożyć centralny podłożyć podnośnik.

- tył: rama pomocnicza zawieszenia, przestrzenna część która ma centralnie najniższy punkt,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
no tudm coś się szykuje przed świętami :)

%5B500%3A480%5Dhttp%3A//images48.fotosik.pl/101/a6c4e2385b2180cdmed.jpg

ciekawe czy skrzynia będzie mi się bardziej podobać :)

 

Fajnie, czekamy na relacje z montażu.

 

 

Czy moglby kolega wrzucić fotki auta z boku na nowych felgach w jakiejś większej rozdzielczości?

z gory dzieki

 

Mówisz i masz.

Wybrałem dwa ujęcia jak chcesz coś innego to gadaj.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/897c87faa4e5f6fc.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/58e4e74b4f132bfb.html

 

Pozdrawiam i życzę rodzinnych, spokojnych, jajkowych, mokrych świąt:!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do czego jest filtr skrzyni korbowej i czy go sie wymienia a jak tak to co ile

 

Powinno się go wymieniać co 100 tyś. cały mechanizm ok 170zł w serwisie,a póżniej sam filterek co 2 wymiany oleju chyba ok 80zł,taką informację uzyskałem w serwisie.Dla mnie widoczny efekt jest taki,że mniej kopci moja betka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do czego jest filtr skrzyni korbowej i czy go sie wymienia a jak tak to co ile

 

Powinno się go wymieniać co 100 tyś. cały mechanizm ok 170zł w serwisie,a póżniej sam filterek co 2 wymiany oleju chyba ok 80zł,taką informację uzyskałem w serwisie.Dla mnie widoczny efekt jest taki,że mniej kopci moja betka

 

 

 

w sobote kupilem separator odmy w aso z uszczelkami za 86pln

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Sprężyny Eibach PRO-KIT,

Obniżenie: -30 / 20-25 mm,

Nr referencyjny: 2067.140,

Koszt: 708,0 zł,

Czas potrzebny do wymiany: ca 6h,

Specjalne narzędzia: solidny podnośnik, dwa ściągacze do sprężyn, klucz oczkowy z dziurą na przelot,

 

Lipek dzięki za pomoc ;)... w piciu piwa przy modyfikacjach :D.

 

No i jest :) przyszło:

http://images48.fotosik.pl/109/8b7dc7a546381a02m.jpg

 

Prześwit z przodu przed: ok 5 - 6 cm,

http://images50.fotosik.pl/109/57dda5930220247cm.jpg

 

Podnosimy cały przód solidnym odnośnikiem. Do podnoszenia punk centralny na ramie wzmacniającej.

http://images39.fotosik.pl/105/0a9af8880b26c2a9m.jpg

 

Ściągamy koło i luzujemy mocowanie amortyzatora (klucz nasadkowy otwarty). Tu sugeruję by poluzować tą śrubę przed podniesieniem samochodu.

http://images45.fotosik.pl/109/fb778aa74c834c91m.jpg

http://images46.fotosik.pl/109/eded3853040e1602m.jpg

 

Ścisk:

http://images46.fotosik.pl/109/7fa69e87c9812c6am.jpg

 

Odciagniety w dół wahać, sprężyny mocno ściągnięte i przy odrobinie zabawy jest możliwość wymiany bez wyciągania lagi amortyzatora ze zwrotnicy.

 

Tył wymieniony analogicznie jak opis zamieszczony wcześniej.

http://images44.fotosik.pl/109/83dde5da7c551299m.jpg

http://images48.fotosik.pl/109/71f9054c9c9c8c49m.jpg

http://images47.fotosik.pl/109/1191c59699829393m.jpg

Jak widać na ostatnim zdjęciu sprężyny Eibach nawet z wygladu różnią się od oryginału: są krótsze i mają zróżnicowaną grubość.

 

 

Dokładniejsze info wkrótce.

 

 

W międzyczasie poprawiłem wydech:

- eliminacją wszelkich rezonansów,

- dokręcony i zabezpieczony kołnież na flanyszy,

- dzięki lekkim poprawkom usunięta mata termoodporna,

Następny krokiem będą lekkie poprawki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

jak całość wygląda na ulicy:

http://images46.fotosik.pl/117/298b9f3e88d83805m.jpg

http://images50.fotosik.pl/117/ffc459e93f600621m.jpg

 

 

Czas zmienić aparat i ekspozycję ;)

 

W kolejce sprawdzenie geometrii oraz na szybko mocowanie amortyzatorów i parę innych...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

szkoda, że nie było Cię na zlocie w Kielcach...

ciekawy byłem tego wydechu na żywo...

 

i obniżenia, bo miałem kiedyś w E36 Eibachy -30mm i "strasznie" nisko mi opadła (chyba niżej niż te 30mm), niewygodnie się jeździło po Warszawie. Ciekawe jak w E46...

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
szkoda, że nie było Cię na zlocie w Kielcach...

ciekawy byłem tego wydechu na żywo...

 

i obniżenia, bo miałem kiedyś w E36 Eibachy -30mm i "strasznie" nisko mi opadła (chyba niżej niż te 30mm), niewygodnie się jeździło po Warszawie. Ciekawe jak w E46...

 

Nawet mi nie wspominaj o PW2009 :/.

 

Jeździ się bardzo przyjemnie. Komfort lekutko spadł ale w granicach rozsądku natomiast pewność prowadzenia niewspółmiernie wzrosła.

 

Wydechu coraz lepiej. Po eliminacji wibracji na wspornikach poprzecznych, zapewnieniu odpowiedniego luzu od elementów stałych, skreceniu na klej wszystkiego od nowa jest duuuzo lepiej.

Książkę by można bylo napisać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak widać na ostatnim zdjęciu sprężyny Eibach nawet z wygladu różnią się od oryginału: są krótsze i mają zróżnicowaną grubość.

 

Zroznicowana grubosc poniewaz sa progresywne a wiec w porownaniu do serii niebo i ziemia powinna byc.

Szkoda, ze na przod nikt progresywnych nie robi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak widać na ostatnim zdjęciu sprężyny Eibach nawet z wygladu różnią się od oryginału: są krótsze i mają zróżnicowaną grubość.

 

Zroznicowana grubosc poniewaz sa progresywne a wiec w porownaniu do serii niebo i ziemia powinna byc.

Szkoda, ze na przod nikt progresywnych nie robi.

 

No i jest, uwierz.

 

Powiem tak w serii 3ka mówią, że jest sprężysta ale ja miałem przypadek w jeździe po torze, że parę osób mi powiedziało, że strasznie się wychyla.

 

Teraz to i ja mogę powiedzieć, że jest sprężysta. Jak dla mnie to teraz jest idealnie, taki kompromis między komfortem a pewnością prowadzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W walce z klimatyzacją która przestaje działać efektownie po około 1h pracy potrzebuję pomocy.

 

Prosiłbym kogoś o sprawdzenie jaki opór ma termopara w temperaturze pokojowej a następnie w temp zmienionej o -15 stopni (5 minut w zamrażalce wystarczy).

 

Jak przeczytałem na innych wątkach i TIS'ie winny może być właśnie ten czujnik temperatury który odpowiada za kontrolę temperatury parownika.

Z uszkodzonym czujnikiem może dojść do sytuacji, że parownik zamarza i blokuje przepływ powietrza.

 

Do rzeczy, czujnik temperatury znajduję się u nawiewu na nogi po stronie kierowcy.

http://images50.fotosik.pl/123/d273c30ef410230am.jpg

Aby się do niego dostać trzeba zdemontować osłonę nad pedałami (gdzieś to wcześniej opisywałem):

http://images50.fotosik.pl/123/13c36a9a4b855addm.jpg

Czujnik znajduję się za tym nawiewem i wystaje sama jego końcówka do której jest wpięta wtyczka:

http://images49.fotosik.pl/123/92585d899c449e2am.jpg

I wygląda tak (ok 4cm długości):

http://images47.fotosik.pl/123/6c934741030f5930m.jpg

 

Liczę na rychłą pomoc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ktokolwiek?

 

Ja zdążyłem już zdemontować alarm wątpliwej jakości i zmienić mocowanie (poduszki) tylnych amortyzatorów.

 

Wkrótce relacja a sam się nie mogę doczekać jutrzejszej porannej jazdy próbnej.

Dziś nie mogłem bo oczywiście ktoś coś jak z piwem się pojawił... :d.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosiłbym kogoś o sprawdzenie jaki opór ma termopara w temperaturze pokojowej a następnie w temp zmienionej o -15 stopni (5 minut w zamrażalce wystarczy).

 

 

Tudm, co masz na mysli termopara? czy chodzi ci o ten czujnik.wyjasnij prosze to w weekend cos pogrzebie.(predzej niedam rady)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Prosiłbym kogoś o sprawdzenie jaki opór ma termopara w temperaturze pokojowej a następnie w temp zmienionej o -15 stopni (5 minut w zamrażalce wystarczy).

 

 

Tudm, co masz na mysli termopara? czy chodzi ci o ten czujnik.wyjasnij prosze to w weekend cos pogrzebie.(predzej niedam rady)

 

Termopara to czujnik temperatury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tudm. wiec jak obiecalem.niewiem czy cos ci to da poniewaz mam ten sam problem co ty,wiec moim zdaniem nalezalo by sprawdzic czujnik w aucie z dzialajaca poprawnie klima.

 

oto moje pomiary.mam nadzieje ze sie przydadza.

 

temperatura czujnika po okolo 30 min w zamrazalce (-29st.C)

-5st.C opór 8,345k oma

-7st.C opór 15,643k oma

 

 

temp.pokojowa

 

przed ochlodzeniem

 

20st.C 3.159k oma

 

po wychlodzeniu i osiagnieciu temp pokojowej.

 

20st.C 3.079 k oma.

 

pomiary temp.byly za pomoca laserowego termometra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tudm. wiec jak obiecalem.niewiem czy cos ci to da poniewaz mam ten sam problem co ty,wiec moim zdaniem nalezalo by sprawdzic czujnik w aucie z dzialajaca poprawnie klima.

 

oto moje pomiary.mam nadzieje ze sie przydadza.

 

temperatura czujnika po okolo 30 min w zamrazalce (-29st.C)

-5st.C opór 8,345k oma

-7st.C opór 15,643k oma

 

 

temp.pokojowa

 

przed ochlodzeniem

 

20st.C 3.159k oma

 

po wychlodzeniu i osiagnieciu temp pokojowej.

 

20st.C 3.079 k oma.

 

pomiary temp.byly za pomoca laserowego termometra.

 

Bravo za chęci i profil odpowiedź!

 

Jutro zamawiam czujnik i opisze bliżej sytuację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.