Skocz do zawartości

TUDM: long story - DYNAVIN - sierpien


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
TUDM widziałem że ściągałeś kolektor powiedz mi czym go czyściłeś w środku....? i najważniejsze pytanie o słynne klapki czy usunąłeś je czy zostawiłeś?

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

  • Odpowiedzi 807
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

No właśnie o co chodzi z tymi łopatkami .. czy ktoś mógłby podesłać mi linka do jakiegoś tematu w którym ten zabieg jest dokładniej opisany ew. zrobić to tu (lub na PW).

 

Nie było tematu już sam znalazłem :P N47 nie mają (chyba) tych klapek.

Tu więcej info viewtopic.php?f=69&t=97904&hilit=usuni%C4%99cie+klapek+kolektora

 

Pozdrawiam: Armani01 !!!

Takie sobie BMW by TTC Kraków ;-)

http://images21.fotosik.pl/401/c4c86dad2f2897d0.jpg

Opublikowano
Ja mam M47 , klapek brak.

 

Kolektor czyszczenie:

1. Myjka cisnieniowa, podgrzewana woda, detergent,

2. Namaczanie w jakimś tam specyfiku,

3. Patrz punkt 1.

Efekt: jak nowy.

 

tudm miales w kolektorze jakies czujniki? Np. czujnik cisnienia? Jesli tak to czy wyjmowales je przed czyszczeniem, czy moze sa odporne na myjke/detergenty/inne specyfiki i nie trzeba ich demontowac?

"Kiedy rozum śpi, budzą się demony" - Francisco Goya


Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja mam M47 , klapek brak.

 

Kolektor czyszczenie:

1. Myjka cisnieniowa, podgrzewana woda, detergent,

2. Namaczanie w jakimś tam specyfiku,

3. Patrz punkt 1.

Efekt: jak nowy.

 

tudm miales w kolektorze jakies czujniki? Np. czujnik cisnienia? Jesli tak to czy wyjmowales je przed czyszczeniem, czy moze sa odporne na myjke/detergenty/inne specyfiki i nie trzeba ich demontowac?

 

Jest czujnik ciśnienia który wyciagalem.

Nie wiem czy jest odporny ale osobiście bym nie ryzykował.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
tudm.proponuje abys takie przjsciuweczki na allegro wystawil,zbyt gwarantowany. pozdro.

 

150zł - taką dostałem cenę, mi się osobiście wydaje drogo.

 

Jeszcze jedno pytanie odnośnie wężyków podciśnienia ... gdzie je kupiłeś ?? czy można je zamówić gdzieś w internecie ??

 

I jeszcze jedno ... jakie wymiary powinien spełniać wężyk w naszych E46 ?? (średnica wewn. i zewn. ??)

 

Jeszcze raz wielkie dzięki za twoje rady Tudm ... myślę że nie tylko mi BARDZO pomogły i zmobilizowały do .... hmmm .... działania z naszymi cackami ;)

 

 

Wężyki wymiar:

- podciśnienie 3,5mm x 2mm,

- powrót paliwa 3 mm x 2mm,

 

Uważajcie na te wężyki i wymiary.

Mi dobrali na "oko" i jest nie fajnie.

Powrót zaczął się sączyć na silnik: w środku zapach ropy cały czas (Żona, Dziecko :/), co zatrzymanie siwy dymek spod maski, rezerwa się pokazała nadzwyczaj szybko, itp.

Na dodatek pojechałem do rodzinnej miejscowości wybrnąłem z opresji podmieniając wężyk z tym od żaluzji (ten pozostał oryginalny) i jakoś to było.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Idzie nowe...

 

Tym razem short shifter.

 

Koszt: 120 zł allegro, 80 zł (tuleje gumowe wspornika drążka),

Specjalne narzędzia: tokarki, frezarki i inne cuda,

Czas: ja osobiście dłuuugo, jak bym to robił drugi raz to by było ok. 4h,

 

Short shifter dostępny na allegro:

http://images49.fotosik.pl/213/96ad6c8c02f91853m.jpg

 

Aby wyciągnąć oryginał trzeba albo zniszczyć pierścień wskazany strzałką bądź od spodu używając specjalistycznego narzędzia przekręcić tenże pierścień.

http://images43.fotosik.pl/212/414eacc6448d2aecm.jpg

 

Tak wygląda zamontowany oryginał. U siebie miałem problemy z poprawny jego osadzeniem. Co skłoniło mnie do działania kompleksowego.

http://images39.fotosik.pl/209/f56f5bc34999a9d9m.jpg

 

A więc:

- skrzynia w dół,

http://images43.fotosik.pl/212/29a0696915bddb41m.jpg

http://images41.fotosik.pl/208/e259bab9756c46ecm.jpg

 

- wspornik drążka zmiany biegów out,

- dorobienie nowego elementu (ten co był niebieski a teraz szary),

http://images48.fotosik.pl/212/168f4261d8d92c18m.jpg

 

Porównanie oryginał / nowy:

http://images37.fotosik.pl/208/abee21eedd8c6550med.jpg

 

- nowy system mocowania tego byłego niebieskiego,

- spasowanie od nowa kulki z plastikową wkładka,

- wymiana gum na wsporniku,

http://images49.fotosik.pl/213/9687eabe9fb35c50m.jpg

 

Już na miejscu ;) :

http://images43.fotosik.pl/212/12ddc73a9242b32fm.jpg

 

Jupiii:

http://images44.fotosik.pl/212/9f088ac1cf49ae73m.jpg

 

Wrażenia:

- zero luzu który stawał się coraz bardziej uciążliwy,

- ze względu na brak tłumika drgań w nowym drążku wibrację bardziej odczuwalne na gałce,

- lekkie trudności z włączaniem biegu wstecznego (czasem wyskakuje - do zrobienia niebawem),

- lekko przestawiona gałka w stosunku do osi samochodu (zaznaczono cienką niebieską linią na ostatnim zdjęciu),

- zredukowana (moim zdaniem troszkę za długiej) drogi drążka,

- charakterystyczny opór i klik przy wbijaniu kolejnych biegów,

 

Moim skromnym zdaniem warto! Polecam!

 

P.S. Kolejny update (z konieczności i głupoty) już gotowy, niebawem na forum.

Opublikowano

Witaj

 

Również przymierzam się do zakupu tego short shift-era z niebieską obudowa kulki z allegro, ale trochę mnie ostudziłeś. Dlaczego przerabiałeś mocowanie i co nie pasowało do mocowania w samochodzie?

e46 318d M47N
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witaj

 

Również przymierzam się do zakupu tego short shift-era z niebieską obudowa kulki z allegro, ale trochę mnie ostudziłeś. Dlaczego przerabiałeś mocowanie i co nie pasowało do mocowania w samochodzie?

 

Głównym powodem takiej decyzji było nieumiejętne szlifowanie wspornika w który wkłada się ów niebieską obudowę.

Po nadmiernym szlifowaniu otworu okazało się, że pierścień Segera jest za mała do uzyskanej średnicy.

Drugi powód: plastik okalający kulkę budził moje wątpliwości i od początku miał luzy.

 

Dodatkowo został wytoczony kanałek w który ma wskakiwać gałka oraz nasadka kompensująca różnicę miedzy nowym drążkiem a oryginalną gumą uszczelniająco/wytłumiającą.

 

Jak coś nie jasne to pytaj.

Opublikowano
Głównym powodem takiej decyzji było nieumiejętne szlifowanie wspornika w który wkłada się ów niebieską obudowę.

Po nadmiernym szlifowaniu otworu okazało się, że pierścień Segera jest za mała do uzyskanej średnicy.

Drugi powód: plastik okalający kulkę budził moje wątpliwości i od początku miał luzy.

 

Nie za bardzo zrozumiałem: Szlifowanie wykonane przez fabrykę tego niebieskiego, czy Twoje szlifowanie przy próbie osadzenia oryginalnego wspornika od skrzyni?

 

Czyli shifter przychodzi już z luzem mocowania na kulce? Chciałem montować ten właśnie shifter, ponieważ u mnie ktoś nieumiejętnie wyjmując gałkę uszkodził właśnie to plastykowe łożysko na kulce i mam teraz luz góra dół. Ale jeżeli ten shifer z niebieskim czymś przychodzi już z luzami i trzeba go przerabiać to czy nie lepiej zainwestować w shifter np. taki: http://www.mtuning.pl/sklep/product_info.php?cPath=&products_id=1386, i w nowe łożysko plastykowe? Co o tym sądzisz, będąc już po walce ze swoim?

 

Poza tym na czym dokładnie polegała Twoja przeróbka mocowania?

e46 318d M47N
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Głównym powodem takiej decyzji było nieumiejętne szlifowanie wspornika w który wkłada się ów niebieską obudowę.

Po nadmiernym szlifowaniu otworu okazało się, że pierścień Segera jest za mała do uzyskanej średnicy.

Drugi powód: plastik okalający kulkę budził moje wątpliwości i od początku miał luzy.

 

Nie za bardzo zrozumiałem: Szlifowanie wykonane przez fabrykę tego niebieskiego, czy Twoje szlifowanie przy próbie osadzenia oryginalnego wspornika od skrzyni?

 

Czyli shifter przychodzi już z luzem mocowania na kulce? Chciałem montować ten właśnie shifter, ponieważ u mnie ktoś nieumiejętnie wyjmując gałkę uszkodził właśnie to plastykowe łożysko na kulce i mam teraz luz góra dół. Ale jeżeli ten shifer z niebieskim czymś przychodzi już z luzami i trzeba go przerabiać to czy nie lepiej zainwestować w shifter np. taki: http://www.mtuning.pl/sklep/product_info.php?cPath=&products_id=1386, i w nowe łożysko plastykowe? Co o tym sądzisz, będąc już po walce ze swoim?

 

Poza tym na czym dokładnie polegała Twoja przeróbka mocowania?

 

Witam,

 

Przeszlifowany został oryginalny wspornik.

 

Oryginalny shifter:

- luz delikatny, który się powiększył przy nieskutecznych próbach montażu we wsporniku (przed i w trakcie szlifowania),

 

Ten z linku jest ciekawą propozycją i tej wersji bym się trzymał.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

TUDM ma parę pytań do Ciebie ....

1. w jaki sposób malowane były nerki... jaki kolor lakieru? osobiście mi się podobają czarne , 7er miałem czarną w shadowline z czarnymi nerkami i e46 też mam czarną w shadowline a narki niestety srebrne....

2. Jak możesz dokładny adres podać firmy w której robiłeś program i jakiś numer telefonu ponieważ moja przeglądarka nie chcę otworzyć tej strony...

3. Wystawiłeś na sprzedaż zestaw navi 4;3 więc jak sądzę przymierzasz się do 16:9 i zastanawiam się czy nie będzie problemów z dołożeniem takiego zestawu... ponieważ tam wyświetlają się dane również z kompa i to musi być jakoś podłączone....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
TUDM ma parę pytań do Ciebie ....

1. w jaki sposób malowane były nerki... jaki kolor lakieru? osobiście mi się podobają czarne , 7er miałem czarną w shadowline z czarnymi nerkami i e46 też mam czarną w shadowline a narki niestety srebrne....

2. Jak możesz dokładny adres podać firmy w której robiłeś program i jakiś numer telefonu ponieważ moja przeglądarka nie chcę otworzyć tej strony...

3. Wystawiłeś na sprzedaż zestaw navi 4;3 więc jak sądzę przymierzasz się do 16:9 i zastanawiam się czy nie będzie problemów z dołożeniem takiego zestawu... ponieważ tam wyświetlają się dane również z kompa i to musi być jakoś podłączone....

 

Witam,

 

Ad.1 zmatowic, podkład do plastiku, czarny mat.

Ad.2 rozeznam temat i dam znać.

Ad.3 zawsze chciałem mieć 16:9 dalej chce ale postanowilem zrobić coś innego. Dolozenie bez problemu.

 

Poz

Opublikowano
TUDM ma parę pytań do Ciebie ....

1. w jaki sposób malowane były nerki... jaki kolor lakieru? osobiście mi się podobają czarne , 7er miałem czarną w shadowline z czarnymi nerkami i e46 też mam czarną w shadowline a narki niestety srebrne....

2. Jak możesz dokładny adres podać firmy w której robiłeś program i jakiś numer telefonu ponieważ moja przeglądarka nie chcę otworzyć tej strony...

3. Wystawiłeś na sprzedaż zestaw navi 4;3 więc jak sądzę przymierzasz się do 16:9 i zastanawiam się czy nie będzie problemów z dołożeniem takiego zestawu... ponieważ tam wyświetlają się dane również z kompa i to musi być jakoś podłączone....

 

Witam,

 

Ad.1 zmatowic, podkład do plastiku, czarny mat.

Ad.2 rozeznam temat i dam znać.

Ad.3 zawsze chciałem mieć 16:9 dalej chce ale postanowilem zrobić coś innego. Dolozenie bez problemu.

 

Poz

piszesz że dołożenie navi 16:9 to nie problem , a wiązka tam jest inna czy jeśli kupię na początek sam boardmonitor z cd to podłącze go pod zwykłą wiązkę od radia ? przypominam że u mnie jest radio Kenwood żadnego oryginału....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
ale tasiemiec sie zrobił powstał jak miałem BMW i pewnie będzie jak powróce do BMW ale to potrwa zanim ceny zlecą a co do navi ? osobiście bym zrezygnował z tej fabrycznej na rzecz PC-CAR bo koszta zbliżone a frajda i nietuzinkowość gwarantowana :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
piszesz że dołożenie navi 16:9 to nie problem , a wiązka tam jest inna czy jeśli kupię na początek sam boardmonitor z cd to podłącze go pod zwykłą wiązkę od radia ? przypominam że u mnie jest radio Kenwood żadnego oryginału....

 

Nie problem gdy zmienisz z 4:3 na 16:9 tak zrozumiałem pytanie.

W Twoi przypadku to bardziej skomplikowana sprawa, potrzebujesz:

Monitor, moduł nawigacji, czytnik, antenę, wiązkę itp.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ale tasiemiec sie zrobił powstał jak miałem BMW i pewnie będzie jak powróce do BMW ale to potrwa zanim ceny zlecą a co do navi ? osobiście bym zrezygnował z tej fabrycznej na rzecz PC-CAR bo koszta zbliżone a frajda i nietuzinkowość gwarantowana :)

 

Mike rzeczywiście czasem się czuję jak bym, co niektórych, Was znał :D.

 

Może czas to skończyć...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
no właśnie też myślałem że będzie problem ... Car PC odpada nie w moim guście !

 

 

A więc mogę Ci polecić coś "w środku" a więc fajną stacje multimedialną rozmiaru 2DIN - ten rozmiar wraca do łask i się robi coraz bardziej popularny i dostępny.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ad.1 zmatowic, podkład do plastiku, czarny mat.

Ad.2 rozeznam temat i dam znać.

Ad.3 zawsze chciałem mieć 16:9 dalej chce ale postanowilem zrobić coś innego. Dolozenie bez problemu.

 

Poz

 

Ad.2 Wszystko działa:

 

KONTAKT

· · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · ·

 

Adres:

Suchodółka 41

27-530 Ożarów

 

Telefon:

603 422 922

015 861 94 90

 

GG 1781933

 

e-mail

[email protected]

 

Dojazd

· · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · ·

N 50°51'10,93''

E 21°43'55,85''

· · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · ·

Opublikowano
no właśnie też myślałem że będzie problem ... Car PC odpada nie w moim guście !

 

 

A więc mogę Ci polecić coś "w środku" a więc fajną stacje multimedialną rozmiaru 2DIN - ten rozmiar wraca do łask i się robi coraz bardziej popularny i dostępny.

to podaj jakiś sensowny przykład.....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.