Skocz do zawartości

CO SADZICIE O SINKU 1800 -115KM E36


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
CO SADZICIE O SINKU 1800 -115KM E36,prosze o wypowiedzi bo nieznam tego silnika , a podobno sa problemy z rozrzandem, i jakies ogulne wypowiedzi .Tylko eksplatacjia mnie interesuje, a mialem silniki bmw tylko R6
Opublikowano
chodzi ci o m40(pasek) czy o m43(łańcuch) generalnie jest duzo o nich na forum z niekorzyścią oczywiscie na m40
Jedyną dobrą rzeczą w przednim napędzie jest to ze gdy cofasz masz napęd na tył !
Opublikowano
jeśli m43 to spoko... rozrzą na łańcuchu... spalanie takie jak w 1.6 ok 10l/100km bo nie uwierze że może być mniejsze... no chyba że na trasie to ok. 7l/100km ale średnie daje 10l/100km a różnica w mocy jest... wiadomo że to nie to samo co iska czy tam 2.0, 2.5 itp... ale jest już czym pojeździć ja mam i powiem że 115KM starczy by już troszke poszaleć :twisted:
Opublikowano
tak ale w e36 miałeś montowane dwa rodzaje silników m40 miał pasek rozrządu i wstawiany był on do 93r a później nastąpiła zmiana czyli od 93 do końca już wkładali silniki m43 z łańcuszkiem...
Opublikowano

Silnika 1.8i nie można nazwać słabym - może w porównaniu do R6 wypada marnie, ale pojeździć się da - w końcu większość samochodów jakie jeździ po drogach nie jest specjalnie mocniejsza (w tej klasie).

 

115KM, czyli M43 (M40 ma 113 chyba) - więc rozrząd na łańcuchu - nie ma problemów.

 

Spalanie - poniżej 10 po mieście bym nie liczył - mi się udało kiedyś średnią 9 wyciągnąć, ale co to za jazda była... Ceramizer wtedy wlałem i max 2.5k RPM...

 

Na trasie - można zejść do 6l/100km - jednak mi wychodzi 8-10 (jak jadę raz na miesiąc w trasę, to co będę sobie żałował) - bardzo to od prędkości zależy - przy 90-120 pali mało - przy 160 i w górę już koło 10l wychodzi.

 

Eksploatacja jeśli chodzi o płyny - to wchodzi mniej niż do R6 - w chłodnicy 6.5 litra, 4 litry oleju.

Opublikowano

ja mam M43 1.8 i na poczatek starczy ale i tak brakuje powera :P ale to jest wystarczajaco jak ktos jezdzi sobie dla przyjemnosci i czasami przycisnie noga :twisted: na 2ce nawet zamieli i w poslizg jakis sie da wejsc :mrgreen: Pali 9-10 przy normalnej dynamicznej jezdzie.A w trasie miedzy 7-8.5. Te silniczki lubia sie pocic troche. U mnie akurat to jest i u niektorych forumowiczy tez :cry: Dobrze ekspoloatowany dlugo pojezdzi. Znajomy ma tez i ma przejechane ponad 400 jak nie 500 tys km. I hasa dalej :8)

 

Pozdrawiam :D

 

a odpowiedz sobie czy nie skusilbys sie na R6 :?: :?: :?: :wink:

B M W
Opublikowano

wszystko jest ok z m40 :P tylko należy dbać o to by regularnie zmieniać pasek rozrządu ale to jest oczywiste.

 

znajomy ma przejechane na m40 1.8i takim jak ja 340tyś bez remontu

i silnik nadal jest żwawy.

Opublikowano
z tego co wiem to ten pasek... TRZEBA GO ZMIENIAC.... jak w każdym innym aucie:( a przy m43 masz łańcuszek i nie myślisz nad rozrządem... no i jak by niebyło mniej awaryjny... i ciut mocniejszy ale to tylko dwa konie :roll:
Opublikowano
To oczywiste z tym paskiem , ale slyszalem o problemach z rolka i rozrzandem , czy wiezyc negatywne opinie zaslyszane w tych sprawach bo ten silnik pod wzgledem parametrow eko. jest ok jak dlamnie propozycjia
Opublikowano
nie wiem jak chcesz... m43 a m40... ja Ci powiedziałem co wiem o m43 nowszy silnik i te sprawy ale kolega wyżej ma m40 i mówi że jest ok więc może on wie jak tam z rolkami i rozrządem... prawie te same parametry, spalanie takie samo... Twój wybór
Opublikowano
R6 MAM - CHCE DLA ZONY A PRZY DWOCH R6 BYM ZBANKRUTOWAL, A CO Z TYM SILNIKIEM M40 NA PASKU JEST NIE TAK

 

318i nie bedzie duzo tańszy w utrzymaniu niż 320i...

Opublikowano
z tego co wiem to ten pasek... TRZEBA GO ZMIENIAC.... jak w każdym innym aucie:( a przy m43 masz łańcuszek i nie myślisz nad rozrządem... no i jak by niebyło mniej awaryjny... i ciut mocniejszy ale to tylko dwa konie :roll:

 

Te 2 konie więcej są spowodowane że nie ma w nim katalizatora...Tak jest napisane w instrukcji... Co do silnika M43 to rzeczywiście lepiej jak jest łańcuszek bo wtedy o rozrządzie można zapomnieć...ale jak kupisz M40 to po prostu musisz pamiętać o wymianie rozrządu co 40 tysięcy kilometrów i żeby Ci go porządnie założył mechanik...Poza tym nie powinno być problemów.To tylko pasek więc może się zerwać!Ja kiedyś miałem Rovera 218 SD Turbo i miałem wymieniać rozrząd,ale nie spóźniłem się 2 dni...i byłem 3 tysiące w plecy :jawdrop: Wszystko się pogięło w solniku po pasek po prostu się przerwał :mad2:

Freude am fahren...
Opublikowano

Te 2 konie więcej są spowodowane że nie ma w nim katalizatora...Tak jest napisane w instrukcji...

 

Naprawde nie ma kata w M43 ?? ja mam od niedawna samochod i caly czas myslalem ze jest... :duh:

B M W
Opublikowano
mam e36 na pasku i nie narzekam. w nim tylko paska trzeba pilnować poza tym spoko zero problemów no może tylko trochę nie równo chodzi na niskich obrotach ale ponoć one tak mają
Opublikowano

Osobiscie jest bardzo zadowolony z tego silnika. W miescie przy normalnej jezdzi 9 litrow (najmniej udalo sie 7,5 ale to nie jazda ;) )na trasie jadąc A4 6literkow przy 110-120 spalila takze jest wdlg mnie bardzo ekonomiczny jak na tą mase i bmw ;)

Moc nie pochodzi z braku kata bo katalizator jest. Silnik ma pare innych rozwiazan niz M40 i stad te 2 konie wiecej.

Opublikowano
Te 2 konie więcej są spowodowane że nie ma w nim katalizatora...Tak jest napisane w instrukcji...

 

Naprawde nie ma kata w M43 ?? ja mam od niedawna samochod i caly czas myslalem ze jest... :duh:

 

Raczej nie ma bo sprawdzałem w niemieckiej instrukcji.Są tam zaznaczone w danych technicznych dwa silniki: 1.8 i kat oraz 1.8 i...Wygląda to na brak katalizatora,a nie oszukujmy się,że bez niego silnik ma więcej kucyków :mrgreen: Nie masz się co martwić bo to nic strasznego. U mnie też nie ma kata bo ktoś go wyciął :mad2: Nie robię jednak tragedii :dance:

Freude am fahren...
Opublikowano
Tak się składa że kat jest!!! chyba że ktoś przed tobą go wyciął i nawet nie wiesz o tym.Ja u siebie miałem kata ale wyciąłem i jakby autko było delikatnie mocniejsze.Ogólnie silnik jest (M43)super-wystarczy lać dobry olej (ja akurat leje mobil 10 W40 bo taki był zalany jak kupiłem autko.zreszta mam przejechane ponad 250 tysia) Pozdrowionka
Opublikowano
Nasze m40 już sie sypie (rozrząd, dół silnika), bierze sporo oleju, ale ciągnie jak szatan. Mierzyłem elastycznośći jest taka jak podają dane katalogowe. Spalanie również jest takie jak podaje producent. Tak więc z jednej strony silnik już zdycha, ale z drugiej strony dobrze o inżynierach świadczy to że pomimo tego motor zachowuje nadal osiągi i spalanie.
www.foto.gbart.pl

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.