Skocz do zawartości

Sportowe sprężyny do seryjnych amortyzatorów. Czy tak można?


wolfik123

Rekomendowane odpowiedzi

zależy o ile chcesz obniżyć i co rozumiesz przez sportowe sprężyny - twarde, czy twarde i krótkie

ważne w jakim stanie i jakie amorki maż teraz

 

jak radykalnie obniżysz, to się może amortyzator posypać, ale sportowcy tak robią

beemki to choroba - nieuleczalna, ale za to bardzo przyjemna

miłośnik E30 ... użytkownik E46 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Podepnę się pod temat ponieważ mam podobne pytanie.

 

Otóż musiałem wymienić amortyzatory z przodu i zdecydowałem się na Bilstein B4. Z tyłu na badaniu technicznym wyszło po 70 % na strone więc tych nie ruszałem.

 

Zrodził mi się niedawno pomysł by obniżyć auto. Mam założone 17" felgi i jeszcze ładniej by to wyglądało jakby auto siadło trochę na ziemię. Nie chcę mocno obniżać ażeby zostało też coś komfortu. Chodzi mi o efekt wizualny. Wyczytałem na forum, że można założyć same sportowe sprężyny przy standardowych amortyzatorach.

 

Obniżenie jakie bym chciał zastosować to coś w granicach 20-35 mm. Zatem czy mogę to zrobić na takich amortyzatorach jakie mam teraz założone ?? Znalazłem takie spręzyny

http://images23.fotosik.pl/29/b643b16a094edac8.jpg

Są to spręzyny firmy H&R i obniżenie -35 mm. Czy mógłbym założyć coś takiego ??

Co innego moglibyście polecić ??

 

Czy może lepiej nie zakładać takiego obniżenie do standardowych amortyzatorów ??

 

Będę wdzięczny za wszelkie rady i sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

amortyzatory sa w bardzo dobrym stanie, a co do sprężyn to sa srednio twarde, chodzi mi tylko o obniżenie samochodu i czy po założenie nie sypnie sie amorek albo coś innego

 

Jeżeli chcesz jedynie obnizyc auto to są firmy ktore dorabiają spręzyne krótszą o tyle ile chcesz o tej samej twardosci co seryjne

Bo spręzyny twarde sportowe zaklada się do sportowych amortyzatorów i to po to by się auto lepiej prowadzilo a nie niżej stało a w twojim przypadku jesli chodzi tylko o wygląd to zrób tak jak ja mówie

:twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten temat byl juz walkowany na roznych forach tuningowych.

NIE POWINNO sie zakladac sportowych sprezyn do seryjnych amortyzatorow.

Amortyzator MUSI swoja charakterystyka pasowac do sprezyny, w przeciwnym razie samochod bedzie sie zachowywal nieprzewidywalnie, a sam amortyzator posypie sie duzo wczesniej, niz powinien.

Po prostu: albo zestaw sprezyny i dopasowane do tego amortyzatory, albo lepiej dac sobie spokoj i zostawic serie zarowno jednego, jak i drugiego.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm. pomimo tylu postow na ten temat.. zagadnienie oryginalnych amorkow i sportowych sprezyn nie jest dokladnie jasne.

Ja tez wlasnie oczekuje paczki w ktorej zamowilem sprezyny WEITEC 30 / 15 mm. i wlasnie po to zeby lekko obnizyc przod , powtarzam lekko , poniewaz uwazam ze za wysoko stoi i zeby byl lekko sztywniejszy na zakretach i lepiej trzymal sie jezdni.. oczywiscie bez zadnych przegiec bo jak wiemy drogi mamy do bani.. i wracajac do tematu mam oryginalne amortyzatory bilstein , calkiem nowe i nie zamierzam ich zminic poniewaz w opisie tych sprezyn bylo ze nadaja sie do oryginalnych amortyzatorow. Z wygladu sa takie jaskrawo zielone..

Prosze o jakas wypowiedz czy tylko sie łudze.. czy bedzie OK ?!

pozrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem mozna smialo zakladac sprezyny sportowe obnizajace auto max do 40mm do amorkow oryginalnych ale pod warukiem ze takie sprezyny maja charakterystyke progresywna a nie linearna jak oryginalne. Na chlopski rozum to jak zalozysz sprezyny krotsze progresywne to dla amorkow jest tak jak by jezdziliy na oryginalnych linearnych z tym ze autem zapakowanym np. piecioma osobami a do takich obciazen chyba te amorki sa przystosowane.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fabryka zaklada inne amortyzatory juz do sprezyn nizszych o 15-20mm. Ja niedlugo bede eksperymentowac ze sprezynami Eibach -35mm zamiast oryginalnych m-sport, amorki zostawiam oryginalne bo z tego co pytalem tu i owdzie to powinno byc ok (ale i tak sa inne niz seryjne).

Natomiast opinie sa takie ze zakladanie -40mm do seryjnych spowoduje nie dosc ze szybki koniec amortyzatora to rozniez cyrkowe prowadzenie. Najlepiej pewnie by bylo wrzucic B8 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Więc tak założyć możesz,tylko jak ktoś już wcześniej wspomnial progresywne,odrazu nic się nie sypnie ale napewno seryjne amory nie wytrzymaja tak długo jak przy normalnych i co najważniejsze wedłóg mnie to to że będzie zdzierać opony od środka,a w bumie nie ustawisz kąta,tak więc pomijając jeszcze opis trakcji polecam zmiane na sportowe krótsze amory,sam to już kiedyś przerabiałem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.