Skocz do zawartości

Duże drgania na kierownicy


MACIEK1_2008

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jak w temacie co może być przyczyną silnych drgań kierownicy przy hamowaniu ,tak od prędkości 80km/h,przy niższych prędkościach nic sie nie dzieje,dodam że zmieniałem przednie zawieszenie na niższe,koła mam 17'' 235\45,przy zmianie wymienione tarcze z innego auta a klocki hamulcowe zostały moje
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam problem moze byc w tym ze klocki sa przytarte krzywo i teraz nie moga sie sopasowac do innej tarczy :lol: bądz masz tarcze nowe krzywe ja tak mialem przynajmniej i jak hamowalem to szarpało kierownica jak cholera kupilem nowe tarcze i klocki i mam teraz jak marzenie :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam jak w temacie co może być przyczyną silnych drgań kierownicy przy hamowaniu ,tak od prędkości 80km/h,przy niższych prędkościach nic sie nie dzieje,dodam że zmieniałem przednie zawieszenie na niższe,koła mam 17'' 235\45,przy zmianie wymienione tarcze z innego auta a klocki hamulcowe zostały moje

 

Sprawdz rownierz opony(wybrzuszenia itp.).Opisz co dokladnie zmieniales w zawieszeniu.

"________ 730iA

/________\

(0o=[][]=o0)

[_]/'''''''''''\[_]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jeździłem tym autem i nie było żadnych problemów

Ale zauwarzyłem że jak lekko hamuje to wpada w drgania cały przód,a jak docisne pedał hamulca mocniej to wibracje ustają

 

Sprawdz jeszcze raz klocki i tarcze.A jak sprawa geometrii zawieszenia?

"________ 730iA

/________\

(0o=[][]=o0)

[_]/'''''''''''\[_]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
miałem identyczny problem w mojej, kiedy jechałem 80-90km/h i naciskałem hamulec delikatnie to cały przód auta wpadał w drgania, szok jak bardzo wszystko się trzęsło, pomogło radykalnie wymiana górnych wahaczy(obie strony) oraz łączników stabilizatora,
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

świetny temat :cry2: :duh: :mad2: Jak to czytam to mnie dreszcze przechodzą. Miałem ten sam problem i jeździłem dwa miesiące, a że jeżdżę bardzo dużo, to mnie to strasznie denerwowało. Dokładnie tak jak piszesz, przy większych prędkościach (pow. 80-90km/h), przy delikatnym naciśnięciu hamulca zaczynały się wibracje i się nasilały. Jak mocniej przycisnąłem to ustawły. brrrrr jak sobie to przypomnę. Paru mechaników wraz z aso dochodziło co to może być, zaczynajac oczywiście od zmierzenia specjalnym przyrządem tarcz, zawieszenia itp, opony, wyważenie... W pewnym momencie jak już byłem u nich z piąty raz patrzyli jak na psychola (jak pokazywałem jak kierownica wibruje), ale żadnemu się nie chciało wsiąść i przejechać. Aż wreszcie "pan kierownik" z aso, naprawdę spoko gość - o BMW wie prawie wszystko, stwierdził że może to jednak tarcze i jeszcze raz podszedł to tematu. Zlecił przeszlifowanie tarcz i wszystko było super... 500km. Potem od nowa.

Dodam tutaj, że prawie odrazu jak kupiłem auto to wymieniłem wszystkie tarcze i klocki na nowe z ATE. Po tym przeszlifowaniu było już pewne że to tarcze, więc wymieniłem z przodu tarcze i klocki na oryg i wreszcie jest naprawdę ok. Już 10000km i żadnych problemów (z tym oczywiście). Pan kierownik stwierdził że po prostu ATE nie wytrzymywały masy i się gięły i na pewno miał rację. Więc niestety kolejny raz się przekonałem że BMW serii 7 to nie jest zwykły samochód i nie ma co kombinowac tylko robić jak fabryka każe. No ale cóż, ponieważ pochodzę z Poznania to znowu będe miał okazję żeby trochę zaoszczędzić bo sypią się amorki z tyłu (niestety z nivo). koszt nowych: 4400 /kpl. Zamienników brak. POdobno można je "bez problemu" zregenerować, dzwoniłem już do takiej firmy poleconej na tym forum. koszt 200 zł/szt. :mrgreen: :coo zobaczymy co z tego wyjdzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Podlacze sie do tematu. otoz w swojej e32 tez nie moge zwalczyc bicia kierownicy przy ok 100-120 km/h. Zawieszenie mam cale zrobione, zarowno przod jak i tyl. Mam zalozone felgi od e38

 

http://www.wrzuta.pl/obraz/3A35zRn6J0/

 

 

 

na nie mam zalozone opony 225/55/16 - nowki, felgi proste. Co moze byc przyczyna tego bicia? czy mam zastosowac jakies pirscienie centrujace?? jesli tak to jakie?

Zapraszam na forum uzytkownikow Diesla


http://www.bmw-diesel.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem to samo, przy hamowaniu i przy prędkości od około 90km/h trzepało mi kierownicą przy czym podczas hamowania najmocniej. Wymieniłem z przodu tarcze i klocki hamulcowe i jak ręką odjął ... teraz zostało mi usunąć luzy w układzie kierowniczym powstałem przez jeżdżenie z krzywą tarczą :mad2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.