Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Jakiś mięsiąc temu kupiłem sobie bmw e39 525tds 1996r ze skrzynia automatyczną ( 5hp 18 -zielona tabliczka), na początku byłem z niego zadowolony ale teraz zaczeły się problemy!!! Kilka dni temu podczas jazdy zapaliła mi się pomarańczowa kontrolka od skrzyuni, co za tym idzie od tego momentu samochód przestawił skrzynie na tryb awaryjny. Od razu wymieniłem olej (zalałem Mobil ATF320) i filtr, jednak to nic nie dało! Stary olej był czrny jak smoła, po spuszczeniu było go ok 4litrów, nowego weszło do poziomu miarki ok6 litrów!!! Skrzynia przy przełanczaniu z P na D lub na R mocno szarpie, przy ruszaniu nie ma żadnej mocy,biegi przełancza płynnie, na dodatek w czasie jazdy potrafi sie z powrotem przestawic na tryb normalny i jest ok do momentu gdy zgasi sie silnik i odpali go na nowo! Problem wraca, tak samo po kasowaniu usterki po podłaczeniu do komputera.Wiem, żę temat był już poruszany ale ...

Nie wiem co mam teraz z tym zrobić, czy da się to naprawić?, czy warto dać do robienia skrzynie czy lepiej kupić jakąś używana? Czy jest jakaś szansa na remont tego czy jest to nieopłacalne? gdzie mógł bym udać sie z tym problemem w Trójmieście? bo mieszkam w okolicy Gdańska.

Z góry dziekuje za rade i odpowiedź

Opublikowano

w 3miescie znam 2 warsztaty godne polecenia jesli chodzi o skrzynie automatyczne:

 

Gdynia Oksywie

Automatik Serwis

58 782 21 96

604 639 207

wymieniam u niego olej w moich dwoch automatach - fachowiec - czasami ciezko sie do niego wbic bo ma tyle roboty

 

Gdansk

http://www.skrzyniebiegow.pl/

Sosnowski ul. Sniezna 3

58 343 20 44

601 417 499

bylem u nich tylko raz, ale wiem ze np dealer bmw - Fota naprawia u nich skrzynie automatyczne, duzy warsztat profesjonalna obsluga, znaja sie na rzeczy

 

na poczatek podjedz na diagnostyke, moze to jakis drobiazg, ale skoro olej byl czarny .......

niestety wszelkie naprawy naprawy automatow to kwoty cztero cyfrowe

528iA Touring pali srednio:

http://images.spritmonitor.de/166705_5.png LPG/Pb95

Opublikowano
A jaki może być kosz naprawy takiej skrzyni??? Bo słyszałem, że takie naprawy to niemały wydatek! Zastanawiam się nad kupnem używanej ale co potem jeśli trafie na gorszą od mojej? :mad2:
Opublikowano
Na gorszą to chyba jednak musiał byś mieć pecha, bo te automaty szły w wielu modelach BMW (sam mam taki ) , również starszych i chyba nie wiele jest osób które na nie narzeka. Ale nie życze wymiany, bo to też trzeba z 1500 wypłacić. Najpierw koniecznie podjedź do kogoś kto sie w tym dobrze ogarnia i już po samym zachowaniu skrzyni może powie Ci co sie wysypało i jakie są koszty, a nie muszą być jakieś znowu wielkie jak sie coś poważnego nie sypło.
Opublikowano

do jakiego poziomu miarki?? Przeciez tam nie ma zadnego bagnetu.

A tak wogole to do 5hp18 lalo sie rozne plyny ustrojowe. Jest o tym mega watek co do czego i dlaczego! A zielona tabliczka oznacza chyba ze masz zalac skrzynie nie Dexronem3 a longlif'em Esso - moze to jest przyczyna niedomagan twojej skrzynki? Jak i uprzedni brak plynu w skrzyni.

Pozdrawiam

Dobre auto nie jest zle...
Opublikowano
Dzisiaj sprawdzałem olej i wygląda na ok. po weekendzie jadę na diagnoze i wtedy wszystko się okaże, ale skoro olej wygląda na dobry, a tryb awaryjny się od czsu do czasu wyłącza to mam nadzieje, że niebędzie tak źle.
Opublikowano
a filterek wymianiłeś ? jeśli chodzi to fachowiec pewnie powymienia tarcze sprzęgiełek to jest szansa że będzie kosztowało ok 1000zł ale jak było mało oleju to jest też wyciek a za 2 zimeringi sprowadzane z niemiec zapłaciłem 430zł
Opublikowano
Filtr zmieniłem razem z olejem, jeśłi kwota napraw nie była by wieksza niż 1,5tyś to warto by to zrobić ale jak ponad to chyba kupie sobie jakąś używną bo w tej cenie to spokojnie dostane. Tylko po tym co widziałem w ogłoszeniach to i tak jest większość po remoncie!!! W tygodniu się wszystko okaże.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
No i już po problemie!!! Skrzynia zrobiona i mogę się cieszyć jazdą! :dance: Okazało się, że w mojej skrzyni pękła jakaś sprężynka i trochę tam nabroiła. Trzeba było wymienić tarczki, sprężynkę, przy okazji wszystkie uszczelki, na nowo zalać olej i wymienić filtr i ... teraz jest super!!! Prawie nie czuć jak się biegi zmieniają, takiego komfortu nie było nawet na początku jak kupowałem swoją B M W. Koszt całkowitej naprawy wyszedł mnie 2020zł. Ale jestem zadowolony bo wiem czym jeżdze!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.