Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

hej

macie jakieś chipy?

myśle o zakupie takiego zestawu 2 x Motronic 1 x EML

wynik na dyno to 337 koników i 530Nm. Extra 38 koni, lepsze przyśpieszenia (Chip do EML'a ma inny program dla skrzyni),

zdjęcie blokady 250km/h i podobno do tego wszystkiego mniejsze spalanie.

Opublikowano
Czekamy z ciekawościa na info dotyczące tego jakie są z tego efekty! Rozmawiałem o chipowaniu V12 z jednym z urzytkowników tego forum (hallo Marek). Nic mi nie wiadomo na temat konsekwencji oraz wynikajacych z chipowania nowinek z ''listy przebojów'' róznych, rodzących się z tego sytuacji.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Już jestem, przegapiłem temacik, nie zaglądam do tego działu

za często... a powinienem jednak V12 jest tutaj częstym przypadkiem.

 

Więc na temat chipów mogę coś powiedzieć.

Mam 3 chipy firmy Fastuning... coś tam coś tam.

 

EML bez ogranicznika,

 

2xECU ale do Bosch x xxx xxx 352 (w M70 są 2 typy ECU ...352 i ... 156)

niby +30KM +40NM

ominięcie sond lambda (a fe zieloni będą mówić)

 

Autko inaczej działa, bardziej nerwowo na wciśnięcie gazu.

Jakieś konie tam przybyły. Przy ściganiu się ze znanymi autkami

jest lepiej. Widać to wyraźnie.

 

Wiadomo chip to nie turbo, więc jakiejś super poprawy nie ma.

Powiem tak, jak ktoś załatwi sobie takie chipy za rozsądne

pieniądze to polecam a za te 450Euro co Fasttuning chce to

nie warto.

 

Panowie sprawdzać jakie macie ECU (nr Bosch).

Może cos się tam znajdzie... programator epromów też jest. :wink:

 

Co do spalania... jak jeździ się spokojnie to spalanie spadło o jakiś

literek (średnie z ostatnich 1000 km). Natomiast jak się ciśnie to

paliwko ze zbiornika szybciej schodzi. Tego nie da się przeliczyć

na średnie zużycie bo i tak jest spore...

 

Na razie tyle.

 

Jak jeszcze macie pytania to dawać.

 

Dodam, że inne systemy działają poprawnie, ASC, ABS, tempomat,

ASB.

 

Przejechałem na tym dopiero jakieś 3000 km. Niewiele, ale

mogę powiedzieć, że autko przyjemniej chodzi. Tego dokładnie nie

da się opisać, to czuć jak się jedzie.

pozdrawiam

Marek

E32 750 V12 r. 91

Opel Senator B 3.0 24V

Omega 3000

Jeep Cherokee 4.0

Jeep ZJ 5.2

http://img129.imageshack.us/img129/2398/bmwe327501uv3.th.jpg

Opublikowano
Heh, ja bym sie chetnie skusil na te dodatkowe 30 kucykow :D Marek moze jakis uzytek zrobimy z programatora :mrgreen: Ja mam serie z koncowka 352 a wiec to samo :dance:
Opublikowano

Można o tym pomyśleć.

Muszę wyciągnąć epromki i sczytać programy,

nie zrobiłem tego jeszcze.

 

ECU1 i ECU2 łatwo się rozbiera. Trochę więcej walki jest z EML'em.

Jak ktoś z Was będzie kiedyś rozbierał EML'a to zobaczy o co chodzi.

 

W ECU z końcówkami 352 są różne programy dla lewej i prawej strony

silnika. Ważne by wsadzić odpowiedni eprom do odpowiedniego ECU.

Inaczej można wykończyć silnik.

 

Programy do ECU z końcówką 156 są zamienne, nie ma znaczenia

czy to lewa, czy prawa strona.

pozdrawiam

Marek

E32 750 V12 r. 91

Opel Senator B 3.0 24V

Omega 3000

Jeep Cherokee 4.0

Jeep ZJ 5.2

http://img129.imageshack.us/img129/2398/bmwe327501uv3.th.jpg

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

a więc stało się zestaw chipów zamontowany i ...

rewelacja :twisted:

zaraz po odpaleniu stwierdziłem o wiele szybszą reakcje silnika

na wciśnięcia pedału gazu, silnik na jałowych wkręca się

o wiele szybciej, a dodam że przepustnice dopiero co wyczyściłem.

Wsuwam w S ,wyłączam ASC i jazda - do 3 tysięcy niby to samo

ale po 3 to już jest rakieta. Na E jedzie o wiele, wiele żwawiej.

 

Wmontowanie chipa w EML troche kłopotliwe - tam są dwie warstwy!

Ale do zrobienia.

 

Bardzo dużo dodatkowej frajdy za 150 EUR to chyba niewiele?

Opublikowano
No to po tym ostatnim komentarzu juz jestem na 100% przekonany co do slusznosci chipa. Tylko wczesniej wymienie swiece i olej w automatycznej skrzyni, co by auto sprawne bylo do chipowania :)
Opublikowano

epromy odczytane, czyli mam do:

 

ECU1 i ECU2: Bosch 0 261 200 352

oraz EML Bosch 0 285 006 004

 

Dodam jeszcze jeden zaobserwowany "mankamencik" ChipTuningu:

 

Odłączałem sobie różne rzeczy przy silniku

podczas pracy (przepływka, speed sensor, cylinder identyfication sensor)

i na chipach system nie zebrał błędów.

 

Czyli programy w epromach mają "gdzieś" diagnostykę systemu.

Może to utrudnić potencjalne namierzenie problemów przy szwankującej elektronice silnika. Warto to wiedzieć.

 

U mnie bynajmniej tak jest a czy przy każdym autku to nie wiem.

Brak doświadczenia.

pozdrawiam

Marek

E32 750 V12 r. 91

Opel Senator B 3.0 24V

Omega 3000

Jeep Cherokee 4.0

Jeep ZJ 5.2

http://img129.imageshack.us/img129/2398/bmwe327501uv3.th.jpg

Opublikowano

Dzisiaj nagrałem programy na trzy nowe chipy.

Wygląda to tak.

 

http://img444.imageshack.us/img444/512/widokpamici1hb3.th.jpg

 

i tak

 

http://img444.imageshack.us/img444/9271/widokpamici2fe0.th.jpg

 

EML'a przed chwilą skończyłem testować w aucie, wszystko gra i bucy.

 

Na chipach są dane o modułach, do których pasują...

pozdrawiam

Marek

E32 750 V12 r. 91

Opel Senator B 3.0 24V

Omega 3000

Jeep Cherokee 4.0

Jeep ZJ 5.2

http://img129.imageshack.us/img129/2398/bmwe327501uv3.th.jpg

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Chip zamontowany. Auto zmienilo się nie do poznania. Teraz to jest prawdziwa rakieta w porównaniu z tym co było. Na pierwszym biegu przy 70 – 80km/h mruga kontrolka od ASC!!

Jesli chodzi o spalanie to narazie zrobilem zaledwie 200km i nie sposob cos wiecej napisac ale wydaje mi sie ze przy 100km/h pali od 0/5 do 2 litrow mniej, niestety jeszcze tego dokladnie nie sprawdzilem :)

Ogolnie rewelacja i zaluje ze wczesniej go nie zamontowalem :D

Opublikowano
Ja nie zauwazylem roznicy miedzy paliwem 95 a 98 na stacji na ktorej tankuje :) Jednak mysle ze jezeli zatankowalbym jakas verve lub ultimate z BP to moze byc roznica - niedlugo mam zamiar to sprawdzic. Chociaz w katalogu mam ze V12 pojedzie wg producenta na 91 oktan :shock:
Opublikowano
i właśnie o to mi chodzi ! podobno żeby była różnica jeżdząc na paliwie o wyższej liczbie oktanowej trzeba przestawiać zapłon ! więc pewnie można napisać program specjalnie do paliwa 98!!

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

chipy, które mam nie wymagają paliwa wysokooktanowego tak w ogóle to silnik m70 nie odczuwa różnicy pomiędzy pb95 a pb99 z Shella, piszę tu o osiągach. Jest za to różnica w spalaniu, bo po zatankowaniu Power'a spalanie mi spada o 1, 2 litry na każde 100 :shock:

Silnik m70 ma niskie sprężanie i nie gilgocze go pare oktanów więcej.

  • 5 tygodni później...
Opublikowano
a ztym chipem do EML zauważyliście czy skrzynia przy innych prędkościach zmienia biegi czy coś czy to tylko ściąga blokadę 250?

 

tak zmienia je pozniej, pozwalajac na wyzsze obroty (przy S jak i E).

Opublikowano
a te chipy kupowałeś od marekp750?

 

Nie od goscia z Niemiec, ktory pracuje w dziale Motorsport u Boscha.

Znany jako Wokke.

Opublikowano
tak zmienia je pozniej, pozwalajac na wyzsze obroty (przy S jak i E).

 

Jakie maksymalne obroty masz na Sporcie przy zmienie biegu :?: Bo u mnie jest roznica tylko na Economic gdzie auto wczesniej jechalo do max 80km/h (okolo 5700obr./min) a teraz zmienia prawie przy 90km/h. Ale w trybie Sport nadal jest to co bylo, a wiec zmiana biegu na jedynce przy rownych 90km/h i 6000obr./min :(

Opublikowano
Moze dlatego ze ja nie ruszalem EMLa, gdyz mial inne oznaczenie numerowe niz ten co mam zamontowany oryginalnie :(
Opublikowano

Panowie, bardzo często podniesienie max obrotów nie polepsza przyspieszenia autka w tym zakresie pracy silnika.

 

Patrząc na wykres można zauważyć, że po magicznej liczbie 5800 obr/min

moment obr tego silnika leci mocno w dół i ma wartości mniejsze niż moment przy obrotach po zmianie biegu na kolejny (po zmianie wpada na około 4000 obr) w punkt maksymalnego momentu obrotowego...

 

Z punktu widzenia przyspieszenia autka, kręcenie tego silnika (bez modyfikacji) nie ma sensu. Stracimy tylko.

 

To teoria, w praktyce należałoby to sprawdzić na "kresce".

pozdrawiam

Marek

E32 750 V12 r. 91

Opel Senator B 3.0 24V

Omega 3000

Jeep Cherokee 4.0

Jeep ZJ 5.2

http://img129.imageshack.us/img129/2398/bmwe327501uv3.th.jpg

Opublikowano
Panowie, bardzo często podniesienie max obrotów nie polepsza przyspieszenia autka w tym zakresie pracy silnika.

 

Patrząc na wykres można zauważyć, że po magicznej liczbie 5800 obr/min

moment obr tego silnika leci mocno w dół i ma wartości mniejsze niż moment przy obrotach po zmianie biegu na kolejny (po zmianie wpada na około 4000 obr) w punkt maksymalnego momentu obrotowego...

 

Z punktu widzenia przyspieszenia autka, kręcenie tego silnika (bez modyfikacji) nie ma sensu. Stracimy tylko.

 

To teoria, w praktyce należałoby to sprawdzić na "kresce".

 

Ja myśle że nei bardzo często a raczej zawsze :wink: Kręcenie silnika do czerwonego nie daję takich efektów jak zmiana biegu w odpowiednim zakresie obrotów,wiadomą sprawą jest że w którymś miejscu silnik osiąga max.moc i max.moment,przekraczanie tej granicy praktycznie nie daje zamierzonych efektów po za wzrostem spalania,za to zmiana biegu w tym momencie daje dalszą możliwość wykorzystania mocy danego silnika,więc czy przeniesienie odcinki daje coś po za samopoczuciem właściciela :?: śmiem wątpić,za to bardziej agresywne nastawy silnika-dają napewno lepszą dynamikę,ale to akurat nie wiąże się z samym kręceniem do oporu.

http://www.iv.pl/images/16876943185426216561.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.