Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej

 

Musze kupić samochód rodzinny, czyli kombi, jeżeli kombi to touring :P czyli bmw

 

Mam tylko mały dylemat, o ile e28 jest reliktem w rodzinie o tyle samochód rodzinny ma być funkcjonalny, dobrze jeżdzący, pojemny, niezły w terenie dojazdowym typu jezioro, wieś

 

Na pewno bedzie to bmw i na pewno diesel

Pytanie jest tylko takie czy e36 czy e34

 

patrząc na cene ładnych egzemplarzy e34 i normalnych e36 cena jest podobna

 

prosiłbym was o pare podstawowych opinii

1) na temat diesla w obu modelach, celuje w silnik miedzy 2.0d a 2.5 d (nie musi być to super sport ale ma dawać rade :)

2) jak spalanie w tych silnikach? jak to wychodzi dla diesli w obu modelach

3) pojemność bagażnika (czy w bmw składa sie tylna kanapa w kombi?)

4) ogólna jakość auta, o ile znam e34 z dobrej, bezawaryjnej strony, o tyle o e36 mało wiem, nie jezdziłem i nie znam osobiście nikogo kto ma touringa

5) jakie wyposażenie w tej cenie, czego moge sie spodziewać po kwocie 12-15 tys w e36 i e34

6) czy hydrauliczne zawieszenie w e34 to + czy - (chodzi o obsługe, awaryjność), czy zwykła zawieszenie też daje rade psom w bagażniku, bagażom, rowerom ..blabla

 

wszystkie uwagi mile widziane

Czarna Eta (SOLD)................Granatowy Mieczysław (LIVE!).......................Czarna Szmata

http://www.gimnastycy.pl/avatar.jpg

Opublikowano

Wypowiem sie na temat e34.

 

1. Jezeli chodzi o serie 5 to bedziesz mial maly wybor w silniki diesla gdyz tylko 2.5 tds byl montowany w touringu.

2. Spalanie, to 8 - 10 l/100km

3. W touringu sklada sie siedzenie tylne a malo tego w e34 mozna otworzyc sama szybe (nie trzeba podnosic klapy).

4. Tu niewiele moge powiedziec gdyz tez nie mialem do czynienia z e36, jednak koledzy takie autka maja i z bezawaryjnoscia jest roznie - chyba zalezy jak autko bylo traktowane przez wszystkie swoje lata.

5. W e34 mozesz sie spodziewac duzo, mysle ze klima i poduszka nie beda wielkim problemem. Mysle rowniez ze warto poszukac e34 w touringu w wersji z podwojnym szyberdachem - sa rowniez takie modele z klima.

6. Zwykle zawieszenie tez daje rade ale jezeli czesto przewozi sie spore towary to tyl lubi sie "ubijac" i siedziec nisko w stosunku do przodu. Z tego co wiem nivo nie stanowi duzych klopotow dla uzytkownikow, jednak ceny amortyzatorow sa dosc spore w porownaniu do zwyklej zawiechy.

Opublikowano
Sam miałem do niedawna E-36, 316i, mialem okazje pojezdzic ojca E-34, ktore rozbil tez calkiem niedawno. Powiem że przepsac jest duza, E-34 to troche inna bajka, komfort jest zupełnie inny, prowadzi sie lepiej, więcej miejsca, w końcu to piątka:), później nie chcialem wsiąć do swojej trójki:) po przez pewien czas miałem ją u mechanika :mad2: . Tym bardziej uważam, ze jesli potrzebujesz auta rodzinnego, w grę wchodzi tylko piątka E-34 chociaż sam jeżdziłem E-36 poleciłbym E-34 własnie. Teraz sprzedałem E-36 i udalo mi sie akupic E-39 to juz zupełnie inna bajka:)
Opublikowano

Witam

Miałem okazję jeżdzić i jednym i drugim autem (e36 posiadam, natomiast e34 ma szwagier - obydwa w dieslu). Wszystko zależy od tego w jakim celu masz zamiar używać tego auta. E36 w porównaniu do e34 jest bardziej filigranowa, dopasowana do kierowcy, po prostu mniejsza i w związku z tym ma podstawowe wady mniejszego auta (gorzej sie prowadzi przy wyższych prędkościach, bardziej podatna na podmuchy wiatru, wrażliwsza na jakość dróg, mniej komfortowa, ale natomiast zwrotniejsza - autko z tak zwanym pazurkiem). W e34 juz czuje sie pewne dystygnowanie tego auta - jest komfortowe, wybacza dużo błędów kierowcy.

 

Co do awaryjności to akurat te dwa auta z którymi mam styczność są na podobnym poziomie. W obydwu przypadkach lekki problem z sączeniem się paliwa z pompy wtryskowej (naprawa ok 100 zl). e34 ma bardziej skomplikowane zawieszenie wiec o wiele wyższe koszty napraw( e36 wymiana sworzni, natomiast e34 całe wachacze).

 

Wykończenie aut na podobnym poziomie (e36 nowocześniejsze wnetrze itp, natomiast e34 nieco lepsza jakośc materiałów - ale wnetrza typowo starsze klasyczne bmw).

 

Silnik praktycznie to samo - w przypadku e36 są trzy diesle, ale w touringu juz tylko dwa (brak td):

1,7 (318 tds) - trochę słabawy do touringa (90 km) ale nie wożąc gratów spokojnie daje rade

2,5 (325 tds) - myśle że idealny pod względem mocy itp

 

e34 również dwa diesle:

2,5 td i tds - różnice subtelne (td - brak intercoolera itp.) 115 i 143 km - niestety silniki w e34 jeszcze przed liftem (metalowy kolektor, brak przeływomierza, co można spotkać w nowszych e36, w niektórych starszych e34 i w td sprawiający kopoty potencjometryczny (zamiast HDK) nastawnik pompy wtryskowej.

 

Mnóstwo info można znaleźć dobrze przeszukując całe forum

 

Pozdrawiam

e46 318d M47N
Opublikowano
Ja równiez mialem e36, teraz smigam E34 i powiem ci ze chyba juz nigdy nie wroce do serii 3... Piatka jest poprostu bardziej komfortowa... A wiesz mi to wazne jezeli masz 2metry wzrostu :) No i ludzie z tylu odczuja róznice :)

Było:

E36 318i '91

E34 525i '93

E36 318TDS '97 :)

Teraz:

????

Różnie to było ale z BMW do końca :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.