Skocz do zawartości

Pomoc w zakupie e38, jaki silnik,porady, opinie, porównania


michalastercity

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ja bym zaproponował 725 tds hehe :duh:

 

Na zdrowy rozum - jeśli komuś zależy tylko i wyłącznie na wygodzie, komforcie, a nie mocy to 2,5tds obleci.

Benzyniaki od 2.8 do 3.5 z LPG wyjdą taniej w eksploatacji, a mają wystarczający zapas mocy juź :-) więc ja osobiście tds-owi w e38 mówię NIE.

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, planuję jutro zakup E38 750i. Chciałbym zadać kilka szybkich pytań:

 

1. Podobno jest zalany pólsyntetyk, czy mogę zmienić na syntentyk? Bo wszyscy mówią, że do M73 tylko pełny syntetyk... Czy ten silnik może chodzić na pól syntetyku?

2. Jaki olej polecalibyście do silnika i skrzyni biegów (automat)?

 

Dziękuję i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

728ia - 9.6s

735ia - 8.2

 

 

735i - 7.6.s (szybciej niz e34 530v8 ktore ma 7.7)

730i - 8.3

730ia - brak danych, podejrzewam ze okolo 9s

728i - 8.6s. W zupełności wystarcza i absolutnie nie jest mułowaty. A po torze nikt tymnie będzie jeździł :-) i do tego malutko pali - ostatnio na trasie z mazur do francji komplet pasażerów + full bagażu 10,5 litra gazu na 100 km, komp wskazywał 8,7 benzynki.

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

etam..., jak chcesz 3litry i koło 250koni to kup fancuza - cichy i zazwyczaj sporo szybszy po zakrętach, jak więcej koni to BMW - rakieta prostej

więc v12 jest okej :) na trasie i tak wszystko pali prawie tyle samo, a przy 200km/h duże silniki palą mniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem ze 2 tygodnie po zakupie i powiem tak, jeśli kupujecie to auto jako drugie do jazdy od święta i nie będzie jeżdżone na co dzień (tak jak w moim wypadku) to nie żałujcie sobie i bierzcie V12, ten silnik jest po prostu niesamowity :) Chodzi 2x ciszej niż klekoty o pojemnościach 1.5 - 2.5, za to gdy się depnie to mruczy niczym kocur :) Coś niesamowitego. Do tego rewelacyjny Steptronic i nie chcę już auta z ręczną skrzynią biegów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomysł używania 750i jako 'drugiego' auta spali na panewce :-). Zakochasz się w nim i niczym innym nie będziesz chciał jeździć :-). Powiedz, ile km zrobiłeś 'pierwszym' autem odkąd masz 750 ? :D Drożej Cię paliwo niż żona wyniesie hehe

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

potwierdzam v12 że skrzynia rewelacja, choć silnik tu po prostu słychać i może fakt od klekota 1.6 cichszy, to od benzyn V6, V8 zaprojektowanych żeby były ciche to nie do końca.

ale i tak np migacz głośniejszy niż silnik jak auto stoi :)

lepsza skrzynia z jaką miałem do czynienia to tylko bezstopniowa infiniti/nissan.

 

a jako auto na co dzień się spisuje ok - tylko fakt przepali swoją wartość w kilka miesięcy, ale na trasach super sprawa

tylko odrobinkę więcej niż normalne inne porządne auto (nie 3 letnie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukałem różnych, ale w manualu tylko jedna i dość niepewna. Jakoś nie mogę sobie wyobrazić, aby skrzynia automatyczna po zakupie wytrzymała mi w miarę długo, a nie mam zamiaru od razu po zakupie wydawać kilka tysi na naprawdę automatu. Chiałem 740, ale jakbym miał brac to obojętnie jaki silnik, byle z manualem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Pomysł używania 750i jako 'drugiego' auta spali na panewce :-). Zakochasz się w nim i niczym innym nie będziesz chciał jeździć :-). Powiedz, ile km zrobiłeś 'pierwszym' autem odkąd masz 750 ? :D Drożej Cię paliwo niż żona wyniesie hehe

 

Jestem kawalerem, to pewnie dlatego "stać" mnie na utrzymanie tej 750 hehe

 

Na co dzień jeżdżę poczciwym TDSem w E34, też nie są to jakieś duże przebiegi ponieważ dojeżdżam na uczelnię, trochę po mieście i robię około tysiąca km na miesiąc i jeśli mam do wyboru zapłacić 400zł za paliwo a 1100 to jednak wolę zaoszczędzone pieniądze dołożyć do 7, by doprowadzić ją do idealnego stanu. Niestety tak jak mówisz, pokusa jazdy tym autem jest ogromna i czasem przezwycięża zdrowy rozsądek, gdy mam do sklepu 2 km a i tak odpalam siódemkę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój automat zrobił ze mną 150k km a wczesniej jeszcze prawie 800k wiec nie przesadzałbym z tą krótka trwalością ;)

Czyli masz zrobione 950k km tym autem ? Twarda cholera :-) Z takimi przebiegami spotkałem się jedynie w w124 2.5d i w vw 1.9 td

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój automat zrobił ze mną 150k km a wczesniej jeszcze prawie 800k wiec nie przesadzałbym z tą krótka trwalością ;)

Czyli masz zrobione 950k km tym autem ? Twarda cholera :-) Z takimi przebiegami spotkałem się jedynie w w124 2.5d i w vw 1.9 td

 

 

Nom tak pi razy drzwi ;) Zrobiłem tylko wymianę oleju z filtrami w skrzyni (czuc ze sprzegło się lekko ślizga juz), a z silnikiem rozrząd, uszczelniacze zaworowe i uszczelki pod pokrywami głowic, reszta fabryczna :D

BMW to nie samochód. BMW to styl życia. :D


4.0 V8 LPG 4 gen

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No zobaczymy :D

 

Olej leje motul 5w40, serwis zawsze jak cos sie popsuje, generalnie zrobilo sie juz calkiem zadbane auto :P a kupiłem takie padło że szkoda mówić.

BMW to nie samochód. BMW to styl życia. :D


4.0 V8 LPG 4 gen

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie drobne info, może komuś się przyda przy zakupie.

 

Zrobiłem test spalania 750i. Zalałem pod korek, przejechałem równo 100km. Na stacji wlałem idealnie 24 litry. Jazda tylko miasto, dystanse do 5 kilometrów z dużą ilością świateł i wzniesień. Kapcie - 235/65 16".

 

Styl jazdy: jeśli miałbym ocenić go w skali od 1 do 10 gdzie 1 to jazda emerycka a 10 to palenie laczka przy każdych światłach, to dałbym takie mocne 5 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy dobrym traktowaniu i jak wymianę uszczelniaczy masz już za sobą to do 1,5 mln powinien spokojnie dożyć.

 

V8 bez wanosa to pancerne silniki o ile dba się o chłodzenie, dobry olej, i serwis.

 

ile kosztuje zrobienie Vanosa i rozrządu w 4.4 i 3.5 w e38 ?

Są jakies typowe przebiegi przy których nalezy to wykonac?

 

Cały czas zastanawiam sie miedzy V8 a 3.0d.... przebiegi 6-7 tys km rocznie...

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Na takie przebiegi to bez zastanawiania V8. Jeżeli chodzi o naprawy takich rzeczy to właściwie ciężko powiedzieć bo wiele z tych wozów już miało dużo wymienione a większość i tak nie ma prawdziwych przebiegów. W 730d też możesz trafić na spore koszty - znajomy kupił e39 z takim motorkiem i jest biedniejszy o 10 tys.PLN .Oczywiście nic nie jest regułą - chcesz mało wydawać kup 728i albo 3,5 bez vanosa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na takie przebiegi to bez zastanawiania V8. Jeżeli chodzi o naprawy takich rzeczy to właściwie ciężko powiedzieć bo wiele z tych wozów już miało dużo wymienione a większość i tak nie ma prawdziwych przebiegów. W 730d też możesz trafić na spore koszty - znajomy kupił e39 z takim motorkiem i jest biedniejszy o 10 tys.PLN .Oczywiście nic nie jest regułą - chcesz mało wydawać kup 728i albo 3,5 bez vanosa.

 

Może jakieś szczegóły? 10000 zł? Za co? Co mu "padło"?

http://images.spritmonitor.de/575756.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie nie tak dużo padło :) Wymienił tylko turbinę ze sterowaniem ,pompę ,wtryskiwacze,kolektor,przepływomierz. W sumie to nie jeździł długo po zakupie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

Powoli dojrzewam do pomysłu E38 na stare lata dla ojca.

Z racji zainteresowań sprowadzę ją sobie sam odpuszczając rodzimy rynek mniej lub bardziej rozgarniętych specjalistów od ukrywania bolączek tego co oferują do sprzedaży.

Roczniki 2000-2001

Silnik: naj-optymalniejszym wydaje mi się być 735i

Skrzynia: tylko i wyłącznie ASB

No i będzie to dobrze zagazowane żeby nie przeliczać każdego wyjazdu na setki.

 

Kiedy tak sobie przeglądam różne źródła średnia przebiegu dla tych modeli to 250-300tyś km. Wiadomo kogo było stać na zakup takich modeli i jak to użytkowane było, zakładając zatem że trafi się coś z przebiegiem ok 280 tyś km czego się spodziewać po takim 735i z 2000-2001 roku ?

Na co zwrócić szczególną uwagę ?

Jak się spisują ASB w tym modelu - trwałe to ?

Ile wytrzymuje taki zespół napędowy jeżeli auto ma udokumentowany cały albo przynajmniej znaczną większość przebiegu historią serwisową dokonywaną w ASO

Czego się obawiać, ? bo w większości przewija się vanos i psioczenie przeciwników gazowania i wyższości diesli.

Wdzięczny będę za jakieś sugestie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.