Skocz do zawartości

Auto stoji krzywo i sciaga. Pomoze ktos?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

To jeden z moich pierwszych postow na tym forum, takze witam wszystkich serdecznie.

 

Mam taki problem z moich autem, otoz po zmianie z zimowych 195/60/15 na letnie 225/45/17 zauwazylem, ze sciaga mi samochod w prawa strone. Sprawa jest tym bardziej dziwna, ze np. na nierownej drodze nie jest to tak mocne jak na rowniutkiej. Gdy puszcze kierwonice powoli ucieka w prawo a za chwile juz duzo mocniej...Podczas hamowania, zarowno delikatnego jak i gwaltownego z puszczona kierownica auto jedzie prosciutenko. Geometria ustawiona i jest dobrze. Zawieszenie bez luzow...Ma ktos jakies pomysly?

 

Dodatkowo cala prawa strona stoji o 1 cm nizej (mierzone od rantu nadkola do ziemii). Jest to dosc widoczne gdy stanie sie za pojazdem?

Czy moze miec to zwiazek ze sciaganiem?

Jak pozbyc sie obu usterek?

 

Dzieki wielkie z gory za pomoc.

Pozdrawiam

Rafał

Opublikowano

>zmianie z zimowych 195/60/15

 

Chyba miales na mysli 195/65 profilek ?

Co do sciagania to tez mam cos podobnego, tylko ja mam do wymiany drazki i jakies tuleje wahliwe tył (robie w przyszlym tyg). Jakie felggi zalozyles ? Chodzi o ET ?

Xdrive

Koder

Opublikowano
Mialem podobny problem, po wymianie kół na letnie auto bardzo zle sie prowadzilo, ciagalo po koleinach itd... Na geometrii gosc sie mocno zdziwil bo z przodu kola byly zbiezne nie o kilka minut ale o kilka stopni!!!! Tyl nie tak bardzo ale tez zbyt zbiezny. Po wszystkim nie poznaje samochodu. Prowadzi sie rewelacyjnie :D
Jeśli BMW jest chorobą, to ja nie chcę wyzdrowieć.
Opublikowano

Mialem podobne problemy i z doswiadczenia odpowiem ze wg mnie mogą być dwa powody:

 

1. Malo powietrza w jednej z gum, mi z jednej schodzilo i mialem cisnianie 1 bar tylko :] to sciagalo jak cholera i krzywo stał a nie bylo to az tak widoczne jak sie na gume patrzylo.

 

2. Moze byc walnieta jedna ze sprezyn, ulamany jeden zwoj lub cos takiego.

 

Osobiscie stawiam na punkt 1 bo tak jak mowisz nie masz roznicy w odleglosciach pomiedzy nadkolami to raczej to, podjedz na stacje i sprawdz cisnienie. Pzdr

Opublikowano

Napewno nie jest to kwestia cisnienia... sprawdzane niejednokrotnie.

 

Odlegosc mierzylem od rantu blotnika to ziemii zarowno przy przednim prawym jak i tylnym prawym kolem. Odlegosc od rantu to krawedzi opony jest takze o ok. 1cm mniejsza anizeli ze strony lewej.

 

Gdy na wulkanizacji mialem zdjete kola przygladalem sie sprezynom i nie widzialem niczego podejrzanego. Czy ten pekniety/ulamany zwoj bedzie widac odrazu czy dopiero po zdemontowaniu sprezyny?

 

Cala prawa strona jest nizej, w przypadku gdyby to faktycznie byla sprawa sprezyny, to pytanie brzmi ktorej? Przod czy tyl?

Opublikowano
Napewno nie jest to kwestia cisnienia... sprawdzane niejednokrotnie.

 

Odlegosc mierzylem od rantu blotnika to ziemii zarowno przy przednim prawym jak i tylnym prawym kolem. Odlegosc od rantu to krawedzi opony jest takze o ok. 1cm mniejsza anizeli ze strony lewej.

 

Gdy na wulkanizacji mialem zdjete kola przygladalem sie sprezynom i nie widzialem niczego podejrzanego. Czy ten pekniety/ulamany zwoj bedzie widac odrazu czy dopiero po zdemontowaniu sprezyny?

 

Cala prawa strona jest nizej, w przypadku gdyby to faktycznie byla sprawa sprezyny, to pytanie brzmi ktorej? Przod czy tyl?

 

Jak mi pipszneła sprezyna to po zdjeciu kola nie bylo tak od razu widac. Bo mogl ci pojsc jeden zwoj przy samym dole. Trza tam z latarka popatrzec i porownac z druga stroną. A czy przod czy tyl to osobiscie bym obstawial przod jak ci auto tak znosi.

 

Chociaz jeszcze dopisze ze 1 cm to w sumie nie jest duza roznica i to moze tez byc od zuzytego amorka. Pzdr

Opublikowano
Tzn z tym 1cm to czasem nie chodzi o to ze jak wsiadzie sam kierowca to sie wyrowna ? podobno byl jakis taki patent

Xdrive

Koder

Opublikowano
Nie wydaje mi sie aby to mialo zwiazek z kierowca...

 

Wg. mnie byloby to bez sensu...

 

w kazdym razie kazda 320d to ma. Wsiadz i niech ktos zmierzy a ten 1cm zniknie :mrgreen:

Xdrive

Koder

Opublikowano
Moj tez stoi krzywo i jest to zwiazane z tym, ze ulamaly mi sie dwa zwoje w sprezynie. Na wszelki wypadek sprawdzilbym na Twoim miejscu takze ten element.
I love smell of the gasoline in the morning. It smells like... victory.
Opublikowano
u mnie też stoi prawy tył niżej o 1 cm - zaryzykowałbym twierdzenie, że to ma związek z położeniem akumulatora - nad kołem. Sprawdzałem sprężyny i są ok.
Opublikowano

Witam,

 

odgrzebuje temat bowiem dzis wlasnie zalozylem nowe oponki. Problem niestety pozostal. Nadal sciaga. Geometria OK, opony OK, cisnienie OK, wywazenie OK, felgi OK, nic nie stuka i nie puka w zawieszeniu.

 

Ma ktos jakis pomysl ?

Opublikowano

Witam

moim zdaniem powodem sciagania i to ze krzywo stoi to sa tulejki wachacza . U mnie bylo podobnie po wymianie tych tulejek i wymianie koncowki drazka wszystko jest ok.

pozdrawiam

Opublikowano
na 99% pęknięta sprężyna.Wystarczy że pęknie przy samej górze kawałeczek 2-3cm i to jest prawie nie zauważalne przy oględzimach od spodu auta,wszystko wydaje się OK.Te sprężyny na końcach są dużo cieńsze i słabsze(wiem z autopsji).Moje też krzywo stało ,szukałem ja i mechanicy nic nie zauważyli.Dopiero w serwisie BMW przy wgrywaniu softu jakiś bardziej kumaty gość to wyłapał i pokazał.To dzieje się dość często w tym modelu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.