Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Jak pewnie wszyscy zauważyli nadeszła wiosna. To bedzie pierwszy letni sezon moim BMW 318i. Problem najwyraźniej tkwi w oponach a mianowicie cala zimę przejeździłem na oponkach 195/65/15 (uniroyal) i bylo wszystko w porządku, teraz zmieniłem oponki na letnie (195/65/15 FULDA CARAT ATIRO ) i zaczęły sie problemy. Drastycznie pogorszyla sie charakterystyka jazdy, na koleinach auto chodzi po calej drodze a na zimówkach takiego czegoś nie było, na nierównościach podobnie to wygląda ale nie jest tak tragicznie jak na koleinach. Podpowiem ze przód byl cały robiony w sensie mechanicznym amorki i wymiana sprężyn no i maglownica regenerowana jeszcze przed zmiana opon. Może ktoś wie co temu samochodzikowi dolega?? Będę wdzięczny za wszelkie info w tej sprawie.
Opublikowano
Witam .To na pewno nie jest przyczyna rozmieru opon czy firmy ze nosi cię.Ja na zime miałem 205 a w lecie 235/40/17 to dopiero na letnich nosiło w koleinach a na zimówkach oki.Albo nie masz zbierzności,jak cos wymieniałes z układu kierowniczego musisz ustawic geometrie przodu.Chyba że masz którąs opone wybuloną.
Opublikowano
Witam-ja mam podobny problem co Ty.Mianowicie na zimowkach 185/65/r15 wszysko było ok-autko śmigało jak ta lala a dziś załozyłem letnie dunlopy 205/60/15 i jakos zaczło autem nośić na wszyskie strony.Zastanawiam sie czy czasem oponki nie sa za szerokie :mad2:
Opublikowano
Panowie 205 zaszerokie :D Nie przesadzajcie.Wiadomo ze opona szersza inaczej na nierownej drodze sie prowadzi ale 205 to ja w zimie mialem.Pisałes ze maglownice robiłes i tu napewno jest problem.Trzeba teraz geometrie ustawic lub sprawdz czy opona nie jest wybulona.A noszenie to sie czuje dopiero na 225/45/17 lub 235/40/17 lub wiekszych
Opublikowano

Geometria i zbiernosc sa ustawione po tych wszystkich wymianach, jeszcze na zimowych oponach, wszystko bylo ustawiane tylko ze na tych letnich zaczely sie problemy. Pierwsze mialem 205/60/15 i nosilo, poczytalem na forum i dowiedzialem se ze to opony no to zmienilem na taki rozmiar jak zimowki czyli 195/65/15 i jak narazie nie widze zadnej poprawy. Nie wiem... moze zimowki sa bardziej mieksze i sa bardziej podatne na nierownosci i lepiej przylegaja do powierzchni drogi, sam juz nie wiem...

 

Jak ktos wie to niech mnie oswieci...

Opublikowano

u mnie po wymianie opon na letnie auto sciaga na prawo...............dwie opony z przodu sa nie zbyt juz super ale nie usmiechalo mi sie kupic nowych( te zjezdze w ten sezon) ale na jedne oponie mam z boku nablejona late bo byla nadszarpana o jakis ostry kant-i jedn ama chyba fabryczna wade mianowicie w jednym punkcie jest jakby spieta-co daje efekt takiego zaglebienia-nie mam pojecia co i jak

( na zimowkach bylo super)

Opublikowano
Ja mam seryjny rozmiar w E30 tj. 205/55r15 i jest BOMBA. Fakt że w koleinach troche nosi, ale to narma i na pewno nie są za szerokie:wink: . A opony masz nowe?
"Przyspieszenie, to ciekawy sposób na pokonanie odległości pomiędzy zakrętami"
Opublikowano (edytowane)
u mnie po wymianie opon na letnie auto sciaga na prawo...............dwie opony z przodu sa nie zbyt juz super ale nie usmiechalo mi sie kupic nowych( te zjezdze w ten sezon) ale na jedne oponie mam z boku nablejona late bo byla nadszarpana o jakis ostry kant-i jedn ama chyba fabryczna wade mianowicie w jednym punkcie jest jakby spieta-co daje efekt takiego zaglebienia-nie mam pojecia co i jak

( na zimowkach bylo super)

Znowu człowieku nie masz pojęcia i się wypowiadasz.Tym co napisałeś udowodniłeś że jesteś dziad i nie zasługujesz na to aby być właścicielem BMW.Opony wyciuchane,połatane nadszarpane,jakieś spięte i on świadomie je zakłada :duh: .Dziad i samobujca :mad2:

Edytowane przez RafiRud
Opublikowano
Ja mam seryjny rozmiar w E30 tj. 205/55r15 i jest BOMBA. Fakt że w koleinach troche nosi, ale to narma i na pewno nie są za szerokie:wink: . A opony masz nowe?

 

 

Nie mam nowych ale te co mam maja po 5-6 mm bierznika takze jeszcze mozna smialo smigac. A tak wogole to jak zminie z przodu oponki na 185/65/15 to sie poprawi na lepsze czy bedzie tak samo jak do tej pory??

Opublikowano
Powiem krótko,kup sobie fiata pande i zakładaj 185 profil.W BMW 205 to powinno być minimum,w zimie smigam na takich i nic nie nosi,na lato teraz kupilem nowe 225/45/17 FALKENY ,a do tej pory jezdzilem na 235/40/17 to było troche lipa na koleinach.Ale coś za coś.Widzicie jak koła wyglądają u mnie i na normalnej drodze jestem przylepiony do asfaltu
Opublikowano

hmm 205 minimum ja mam 195/65/15 i mi to wystarczy a szczególnie przy silnikach słabszych np 316,318 nie wszyscy muszą mieć szerokie kapcie :) bo wiem iż jazda na szerokich oponach z niskim profilem po drogach gdzie są koleiny nie jest przyjemnością :) a co do stanu ogumienia to radzę nie oszczędzać nie warto wystrzał np. 140 km/h może być naszya ostatnia przygoda :), więc zgadzam nie warto kleić bieżnikować to nie furmanka .......

ja bym jednak szukał przyczyny w zawieszeniu choć oponki też już nie nowe tych Fulda już chyba nie robią i kumpel miał je w Polo i były bardzo śliskie na mokrym :(

pozdro Tomek

http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/834/uaec.jpg

Był Polonez, Golf III, E36, E46, .................

Jest E61i jest Git ..................................... :)

Opublikowano
Ja tez walczyłem ze swoim przodem :mad2: maglownice zmieniałem,geometrię robiłem,swoznie,opony wymieniałem,tuleje od m3,wymieniłem każdy element w zawieszeniu przednim,tuleje tył,drązki kierownicze kompletne,dosłownie WSZYSTKO a ten dziad mnie woził,u dwóch mechaniorów byłem a oni do mnie że tak w trójce ma być-wcześniej jeździłem siedem więc już mi się bmw po mału odniechciewało-aż trafiłem do takiego magika od bmw do Wojkowic -bmka Piórkowski,gośc jest i w polecanych warsztatach i słuchy chodzą że dobry jest.I diagnoza jest taka-auto było bite,do wymiany belka pod silnikiem i podłużnica do naciągania oraz do przestawienia mocowanie amora ,żeby wartości fabryczne wrociły-zaspiewał 700zeta z belką we wtorek odbieram auto to napiszę,jak się okaże że zrobił to mu jeszcze flachę postawię !!Na zbieżności statycznej byłem dwa razy,odchyłka przedniego lewego koła wynosiła 1,15 stopnia,diagności mówili że to nie ma wpływu a gościu twierdzi ,że aby bmw nie pływało w koleinach to wartości muszą być fabryczne i nie ma prawa być żadnej odchyłki.Jak zrobi a myślę że wie co mówi bo kilka innych przypadłości auta po słuchu mi podał a ja musiałem kompa podłączać,to dam znać w osobnym wątku,pozdrawiam
Było e23 2,8 automat,potem e23 2,8 manual teraz e36(z silniczkiem jak od kosiarki ale spoko bedzie kiedyś większy) BMW na zawsze,--hehe kosiarka do żyda a teraz 2 literki w trumniaku-m52b20
Opublikowano
jak dobry fachman daj namiary do polecane warsztaty :) pozdro może ktoś skorzysta :)

http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/834/uaec.jpg

Był Polonez, Golf III, E36, E46, .................

Jest E61i jest Git ..................................... :)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam!!!

Ja mam E-36, 323Ti Compact -oponki przód-215/45, tył-235/45.

Koleiny nie koleiny -chodził CACY, wymieniłem opony z przodu to strach jeżdzic-rzuca mnie po 2 pasach- TRAGEDIA!!!

No ale to są uroki urzywanych opon.

POZDRAWIAM :dance:

Opublikowano
tez zalozylem fuldy letnie 205 i tak samo mam problemy. jak sie jedze to trasznie halasuja te opony myslalem ze musza sie ulozyc po zalozeniu lecz przejechalem juz ponad 600km i nadal to samo a na zimowkach byla cisza dodam ze stan bieznika opon letnich bardzo dobry
Opublikowano

U mnie przed zrobieniem geometrii i zlikwidowaniu luzów w zawieszeniu tak rzucało, że nie mogłem kierownicy utrzymać. Teraz jest lepiej, ale nie rewelacja. Tylko, że ja mam lekko wycięte od środka opony (zastanawiam się nawet, czy nie przełożyć ich na tył). Oponki 205 na felgach 15". Na zimowych 185 było lepiej, ale one też są trochę nierówno zużyte.

 

Kupiłbym nowe, ale muszę się upewnić, że już mi nie ścina po bokach, poza tym najchętniej zmieniłbym felgi na 16/17 cali.

 

 

Tak w ogóle to czemu E36 mają taką tendencję do rzucania na koleinach - w innych beemkach też to występuje? Mam kiepskie porównanie do innych samochodów, bo jak dotąd zawsze na dobrych oponkach jeździłem.

Opublikowano

Witam.

Są jeszcze dwie sprawy dość ważne:

1.powinno się (tak mówią, ja tam nie wiem :mrgreen: )ustawiać zbieżność na tych oponach na których się ma zamiar jeździć, czyli mniej więcej 2x do roku.

2.niektórzy "magicy" pompują właściwe ciśnienie do opon (wg. katalogu) tylko że ZANIM założą opony na auto. No i po założeniu i dociążeniu w kole jest np. 0.5 atm za dużo.

Proponuję na początek sprawdzić ciśnienie na jakimś dobrym urządzeniu. no a potem jak nie pomoże to zbieżność.

 

pozdro - Kris

E39 540i touring jeszcze bardziej czarrrnaaa :twisted:

E30 325i touring diabelnie czarna (była!)

Opublikowano
Ja kupiłem nowe FALKEN 451 225/45/17 a wcześniej miałem VENTUS 235/40/17.Teraz na Falkenach jeździ się super,są bardzo ciche i miękkie,auto lepiej klei siędo drogi.Bardzo polecam.A koleiny to koleiny szeroka guma to zawsze jest lipa,ale jedna rada trzeba zakładać opone na szeroką felge min.8,5-9'' i wtedy rozciągnie oponke na jajko i sie w koleinke układa.
Opublikowano

jasne 235 z tylu i cie niewozi na koleinach kolego komu ty te bajery wciskasz

 

to jest k.... normalne ze na szerokich oponach jest jazda z koleinami

jest to naturalne !!!

 

co do problemu z tematu widze ze wiele osob ma ten problem po zmianie zimowek na letnie !! ja tyz :-( pamietajmy ze ustawienie zbierznosci nierozwiaze nam calego problemu . jesli do tego calego sciaganie itp itd scina ci opone z weznatrz luz zewnatrz radzil bymjechac na diagnostyke kom. tam ci pokaze szystkie parametry i moze tam jakiegos psikusa znajda (jak w moim przypadku )

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.