Skocz do zawartości

pomocy! juz nie wyrabiam z drganiami kierownicy!!!!!!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
w mojej 540i nie moge od dluzszego czasu uporac sie z drganiami kierownicy powyzej 90 km/h. zaczelo sie od wymiany amortyzatorow. po tym zabiegu kierownica zaczela tak trzepac ze ciezko bylo jechac. mechanik wymienil jeszcze lozysko tarcze hamulcowe, klocki i polowe zawieszenia gdzie tylko byl nawet min. luz. i pomoglo tylko w jakis 30%. zmienilem juz opony wywazalem chyba z tysiac razy. i nadal nic powyzej 90 km/h trzesie sie kierownica i caly samochod a najciekawsze to to ze nie zawsze. zeby bylo malo na postoju przy skrecie kierownica slychac stuki ale mechanik stwierdzil ze to luz na przekladni. zlikwidowal go zgodnie z instrukcja z forum ale dalej puka. juz nie wiem co robic tak sie nie da jezdzic pomocy.
Opublikowano
ja upatrywałbym przyczyny w oponach, może mają lekkiego wichra. wyważyć się da, a drganie będzie. czy nasila ci się drganie przy chamowaniu?
Opublikowano

A czy felgi są od E34 - mają odpowiednią średnicę otworu centrującego (72,5 mm?

 

Bo może mają minimalnie większą (np 74mm) - luźno wchodzą na piastę. Wtedy potrzebne są pierścienie centrujące (do kupienia za grosze na Allegro).

E61 530d '04 (2015-?), E34 525TDS touring '95 (2006-2016), E30 325i '89 (1996-2006)
Opublikowano
postawiłbym jeszcze na luz swożni wachaczy górnych,w moim przypadku dopiero trzecie(fachowe) badanie diagnostyczne wykryło problem
Opublikowano
zobacz tez srodkowy drazek skretny jak i jego wspornik z tujela :) u mnie to bylo przyczyna

pozdro ... kiko

www.cwaniak.pl


chcesz troszke miejsca w sieci ? daj znac ..........

Opublikowano

U mnie zaczalem od amortyzatorow i wahaczy (gora i dol). Jak juz bylo rozebrane dolozylem jeszcze laczniki.

I usunelo to 85% drgan.

 

Potem zmienilem opony na nowe. Stare zostaly uszkodzone przez ta jazda z latajacym zawiasem i dostaly "wichra" jak to ktos tu powiedzial.

 

I jest git.

 

1400 PLN.

Opublikowano
dzieki za podpowiedzi. co do opon to juz trzeci komplet wiec to raczej chyba niemozliwe, drazki tez sa nowe ale sprawdze te wachacze, a i jeszcze jedno a czy luz na wale napedowym moze wprowadzac samochod w taki rezonans ze zaczyna kiera latac, bo czasami jak pisalem drgania kierownicy ustaja ale wibracje calego samochodu czuc. i co to moze tak pukac czy faktyczni ta przekladnia.
Opublikowano
Sprawdź połaczenie skrzynia - wał i podpore wału, w e28 po wymianie tych 2 elementów zanikły mi wszystkie wibracje. A tez podejrzewalem zawieszenie.
Opublikowano

Panowie, e39 ma wiekszy otwor centrujacy niz e34 wiec o zalozeniu felg i luzach nie moze byc nawet mowy.

Sam wlasnie dzisiaj zalozylem na e39 rozwiercone fachowo felgi z e34 wraz z nowymi oponami i problem telepania kierownicy zniknal jak reka odjal, myslalem ze to nie mój samochod mi dali.....

I to wlasnie kola lub tez opony sa najczestsza przyczyna drgan na kierownicy. Druga mogo byc elementy zawieszenia (wachacz, sworzen, tuleja) najlepiej wymienic ale nie na badziewie z allgro a juz w zadnym wypadku na uzywane, ASO rowniez nie polecam bo drogie i nieefektywne na dluzsza mete. Jak juz wyminac te elementy zawieszenia to tylko na produkty firmy MEYLE - wytrzymaja sluzej niz samochod. Sam kiedys dawno temu wstawielem MEYLE do e36 i problem zniknal BEZPOWROTNIE.

Pozdrawiam

bart

Opublikowano
Mialem taki problem i w moim przypadku przyczyną byl dolny aluminiowy wachacz!!! podnies auto na lewarku i sprawdz je jak bedziesz sprawdzal lewą strone to skrec kolami na max. w lewo ruszaj kloem lewo prawo i obserwoj swozen tego wachacza,drugą strone tak samo tylko ze skrec kolami na max. w prawo!!! pozdro
Pozdrowienia! Gruby
  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.