Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam posiadam E36 318is i jestem z niej bardzo zadowolony. Moj ojciec chce kupic sobie E36 325TDS 1996-1998. Robi on dosc duze przebiegi i tu nasuwa sie pytanie. Ile srednio takie silniki bezawaryjnie wytrzymuja?

(oczywisci wiem ze trzeba dbac i turbine). chodzi mi o odpalnie zima samochodu. Polecaci czy odradzacie ten silnik? I napiszczie jakies ogulne spostrzezenia dotyczace usterkowosci tego silnika. :D

Opublikowano

Sam szukałem takiego silnika,ale nie mogłem znaleźć z takim silnikiem dobrym w dobrym stanie i z dobrym wyposażeniem.Jakbym trafił w takim stanie jak moje czyli prawie ideał,bmw tylko 325tds zamieniłbym sie nawet dzisiaj.Ma 150KM.Bardzo dobrze ciągnie i ze względu że to diesel już z niskiego zakresu obrotów.Spalanie w mieście przy ostrej jeździe ok. 10l ropy.I ze względu na tanią eksploatację kupiłbym tds.Zywotność silników ok 500.000km tylko uwazaj na turbine,bo ja juz prawie kupiłem taki ale nie ciągnął jak trzeba chyba turbina była padnięta ,a taką kupić to ok.1000euro.

To jest moje prywatne zdanie.

Opublikowano

odpalanie zimą tds nie stanowi żadnego problemu, jeśli masz sprawne świece żarowe i przy dużych mzozach dodany środek obniżający temp. zamarzania.

jest ok. ja przed zakupem tds sie troche bałem ale jestem bardzo zadowolony.

Jesli chodzi o 325 tds, to ten silnik w tej budzie spisuje sie znakomicie,trzeba tylko kupic egzemplarz w miarę niezajeżdżony o co jest trudno, bo ludzie kupuja ekonomiczniejszego diesla, nie po to by trzymać go w garażu....

Opublikowano

mam silniczek ideał 105 tys leje o 2 lat tylko paliwo bezsiarkowe na statoilu i nie mam z nim najmniejszego problemu jezeli chodzi o eksploatacje

przez 2 lata moja ingerencja do niego to wymiana pasków i napinacza

POZDRAWIAM !!!
Opublikowano

rudy 102, jaki masz rocznik tej bmki? bo ten przebieg jest no.... jakby to powiedzieć ... bardzo optymistyczny :cool2:

i jesli naprawdę jest prawdziwy, to ustawiam sie w kolejce do zakupu twojej 325 tds :mrgreen:

Opublikowano

przy zakupie trzeba zwrócic uwage równiez na pompe wtyskową , bo to drogie i dosć precyzyjne urządzenie, zdaza sie ze silniki te jak sa rozgrzanie ciezko pala, koniecznie sprawdzic jak zachowuje sie wskazówka temp. silnika, czasami w tym silniku lubi peknąc głowica.

 

posiadam ten sam silnik bez intercoolera czyli TD (115KM) bez S. przy minus 15 stopniach siwece sie grzeja 3-4 sekundy i pali bez problemów. wiekszych mrozów chyba tej zimy nie było:). spalanie w trasie ok 7,5 litra miasto 8,5-9 litrów. przebieg mojego auta to 275tys.km

Opublikowano

Witam

Miałem te same chęci co ty -kupić dobrego tds.

Szukałem 5 miesięcy (intensywnie) czyli ogłoszenia,giełdy, internet i wyjazdy za granice.Byłem 3 razy Niemcy,Holandia,Belgia ,aż w końcu znalazłem (Niemcy) rocznik 1999 super tyle ze touring.

Dam ci rade jak znajdziesz takie auto w niskiej cenie to się nie fatyguj

nikt nie robi prezentów nawet za granicą. Autko jest super i warto się poświęcić by mieć potem satysfakcje i radość ,a nie rozczarowanie.

Powodzenia.

Opublikowano
ja juz prawie kupiłem taki ale nie ciągnął jak trzeba chyba turbina była padnięta ,a taką kupić to ok.1000euro.

To jest moje prywatne zdanie.

 

:duh: :duh: :duh:

Jakim cudem, przecież profesjonalna regeneracja to maks. 1500PLN :mad2:

 

Najważniejsze rzeczy jeśli chodzi o silnik:

1. Sprawdź czy pompa wtryskowa się nie poci, czy nie kapie nic z niej

2. Sprawdź turbinę: czy nie ma deszczu oleju z rury i czy nie słychać jakiegoś zgrzytania (np skończyły się uszczelnienia w turbinie i wirniki się zacierają)

3. Sprawdź czy nie zostawia białej smugi za sobą i czy nie słabnie jak się nagrzeje - głowica albo uszczelka

4. Wtryski - jeśli zostawiają mocną chmurę, to lepiej sobie odpuść, ew. naprawa to kupa szmalu

5. Skrzynia, sprzęgło - zwróć uwagę czy biegi wchodzą bez oporu i zgrzytu i czy sprzęgło się nie ślizga

6. Jeśli na jałowych obrotach przy kręceniu kierownicą mocno falują obroty lub dusi się to na 99% to pompa wtryskowa

Opublikowano
ja juz prawie kupiłem taki ale nie ciągnął jak trzeba chyba turbina była padnięta ,a taką kupić to ok.1000euro.

To jest moje prywatne zdanie

 

:duh: :duh: :duh:

Jakim cudem, przecież profesjonalna regeneracja to maks. 1500PLN :mad2: .

 

 

Ja pisałem o nowej turbinie a nie o regeneracji.Czytaj dokładnie

Opublikowano

Tu jeszcze radze zwrócić uwage na jeden element, a mianowicje rozrząd. Nie jest on tak trwały jak w silnikach benzynowych i przy przebiegach około 200tys km warto go wymienić.

 

Wbrew pozorom ta usterka jest nagminie mylona z uszkodzoną pompą wtryskową. Też powoduje gorszy rozruch na ciepło i falowanie obrotów. Na szczęście jest łatwo to sprawdzić. Jedziesz na kompa i jak początkowy kąt wtrysku przybiera różne wartości i odchyłki są większe od 4stopni to już trzeba będzie myśleć. Wbrew pozorom nie jest to taka strasznie droga impreza. Ja za wymine całości zapłaciłem 1300zł. Choć jak pojedziesz do ASO to poniżej 4tys nie zejdziesz :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.