Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przez caly czas jaki uzytkuje autko nie zwrocilem uwagi czy chodza dwa wentylatory cz tylko ten pierwszy od strony silnika wczoraj zauwazylem ze ten zewnetrzny nie chodzi jak zona odpalala auto to zrobil pol obrotu i dalej stanal czy tak ma byc? Mam autko z klimatyzacja

pozdro

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wentylator z przodu ten przy silniku jest od chłodzenia cieczy w chłodnicy.A ten drugi od zewnątrz auta jest od klimatyzacji i załącza się dopiero kiedy uruchomisz klimę.
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam, mam również podobne pytanie z tym że posiadam E39 2002 Touring i jest taki sam objaw tz jak załączam klime to wentylator się nie rusza ? czy do wentylatora jest osobny bezpiecznik ?? czy może jest jakaś złączka którą można sprawdzić ? Wcześniej miałem E39 96 i tam w zasadzie zaraz po włączeniu klimy wentylator śmigał więc trochę mnie to zdziwiło i zaczęło zastanawiać czy to normalne czy też nie ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam, mam również podobne pytanie z tym że posiadam E39 2002 Touring i jest taki sam objaw tz jak załączam klime to wentylator się nie rusza ? czy do wentylatora jest osobny bezpiecznik ?? czy może jest jakaś złączka którą można sprawdzić ? Wcześniej miałem E39 96 i tam w zasadzie zaraz po włączeniu klimy wentylator śmigał więc trochę mnie to zdziwiło i zaczęło zastanawiać czy to normalne czy też nie ?

 

Nie wiem jak jest w twoim roczniku,ale u mnie są dwa główne 40A i 50A bezpieczniki pod schowkiem pasażera(najlepiej go wyjąć),póżniej są jeszcze przekażniki.W twoim przypadku nie idzie sprawdzić wentylatora na krótko bo sygnał idzie z ECU.Poza tym sprawdż jeszcze bezpieczniki w schowku.To tyle co mogę ci pomóc.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z tergo co wiem to od 2000 roku na pewno.Nie wiem tylko jak jest z tymi komputerami u mechaników,ale w serwisie na 100% ci powiedzą co padło.
Opublikowano
Witam, u mnie (E34 525tds) miałem podobny przypadek, po włączeniu klimy wentylator nie chodził. Przy wentylatorze od klimy jest opornik, który mógł ulec uszkodzeniu (pewnie ma przerwę - musisz wymienić). Klima działa na 1 biegu gdy opornik jest dobry (tzn. po włączeniu klimy wiatrak powinien się kręcić). Gdy temperatura w obiegu wzrośnie wówczas włącza się 2 bieg i wiatrak kręci się jeszcze szybciej). Oryginalnego opornika nie dostałem, ale dobrałem inny i działa ok.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak dobrze pamiętam to od końcówki rocznika 1998 w e39 nie ma oporników,sygnał sterowania odbywa się za pomocą ECU
Opublikowano
Tak też wyczytałem z innych postów, więc chyba pozostaje wizualna weryfikacja (bezpieczniki, złączki) a jak nic to nie da to jazda pod komputer.
Opublikowano

Witam!

 

Nie bede powielał pytania. Mam taki sam problem (albo i nie). Po włączeniu klimy wentylator stoi. Sprawdzałem go "na krótko" i chodzi, wiec pewnie bezpiecznik albo przekaźnik. Gdzie tego szukać? Koles od klimy powiedział, że jak chłodniczka się nagrzeje to powinien sie dopiero włączyć ale nawet po nagrzaniu się nie włącza... :o(

 

Pozdrawiam!

Opublikowano

Ja również mam ten sam problem co poprzednicy.

Bedziemy wdzięczni za wskazówki jak sprawić by wentylator znów poprawnie funkcjonował :D

Chcesz podnieść moc swojego auta?

Posiadam chiptuning do większości modeli silników występujących w BMW E30/E34/E36

Opublikowano

W E34 znam 2 przyczyny nie działającego wentylatora w E34 (i w E30, oba przypadki przerabiałem w każdym z aut):

 

1. Przerwa w oporniku - wentylator nie kręci się na pierwszym biegu. Jak ciśnienie w układzie klimatyzacji wzrośnie lub temperatura cieczy chłodzącej wzrośnie (nie znam progów, ale upał + korek wystarczą), to załącza się drugi bieg. Nie pali bezpiecznika.

Opornik jest przykręcony do obudowy wentylatora, można go samodzielnie wymienić, najprościej zdjąć przedni zderzak (5 minut pracy) i jest jak na dłoni.

 

2. Zatarcie silnika - wentylator w ogóle sie nie kręci, pali bezpiecznik. Jak się pokręci ręką za śmigła, to ciężko się kręci lub nie kręci się wcale, czasem w środku coś chrupie, chrzęści. Często przyczyną jest odklejenie się magnesów od obudowy wewnątrz silnika wentylatora. Silnik daje się rozebrać, magnesy przykleić i działa dalej.

 

Oczywiście mogą być inne problemy, niekontakty w instalacji, za małe ciśnienie w układzie klimatyzacji (lub uszkodzony czujnik ciśnienia), ale wymienione dwa są chyba najczęstsze.

Reasumując: jak pali bezpiecznik - sprawdzić czy śmigło się lekko obraca. Zablokowany silnik powoduje zwiększony pobór prądu i palenie bezpieczników.

Jak bezpiecznik jest cały, to sprawdzić opornik, podłączyć na krótko +12V i sprawdzić wentylator na drugim biegu.

 

Nie wiem, jak jest w E39.

E61 530d '04 (2015-?), E34 525TDS touring '95 (2006-2016), E30 325i '89 (1996-2006)
Opublikowano

Podejrzewam że u mnie silnik jest zatarty bo jak próbowałem zakręcić wentylatorem to ani drgnął. Bezpiecznika jeszcze nie sprawdzałem.

A dużo jest roboty z dostaniem się do tego wiatraka, wyjęcia jego i naprawienia?

Chcesz podnieść moc swojego auta?

Posiadam chiptuning do większości modeli silników występujących w BMW E30/E34/E36

Opublikowano

Trzeba zdjąć zderzak - zerwać listwy od strony tablicy rejestracyjnej, odkręcić 4 śruby kluczem od kół, zdjąć (uważając na kable od czujnika temperatury i halogenów). Zdjąć kratki i nerki (wszystko na zatrzaski, ostrożnie, jak się to raz zrobi to potem minuta i po robocie)

 

Wiatrak będzie na wierzchu. Wisi na 3 śrubach, montowany do uszu od chłodnicy klimatyzacji przez takie gumowe tulejki.

E61 530d '04 (2015-?), E34 525TDS touring '95 (2006-2016), E30 325i '89 (1996-2006)
Opublikowano
OK. Thanks! Jutro pewnie się za to wezmę i wieczorem zdam relację z roboty :lol:

Chcesz podnieść moc swojego auta?

Posiadam chiptuning do większości modeli silników występujących w BMW E30/E34/E36

Opublikowano

Wiatrak wyciągnięty. Nie było tak łatwo bo chłodniczka oleju skrzyni auto przeszkadzała ale sie udało ją wyjąć. no i na tym sie skończyło.

Obudowa silniczka myślałem że jest rozkręcana a tymczasem była ona zaklepana - z tym też sie uporałem. Jednak poległem jak sie okazało że 2 magnesy są połamane :( Co w takiej sytuacji można zrobić? Podejrzewam że juz nic i tylko szukać nowego wentylatora :evil:

Chcesz podnieść moc swojego auta?

Posiadam chiptuning do większości modeli silników występujących w BMW E30/E34/E36

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.