Skocz do zawartości

[ E34 ] wymiana żarówek od zegarów = lipa


PrzemekB

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Dzis nadszedł dzień kiedy przepaliła mi się żarówka od wyświetlacza biegów ( mam automat), postanowiłem też wymieniec inne przepalone :8) a wiec kupiłem ich pare i pobawiłem się z chwilkę :) mam poduche takze na początku ciężko było je wyjąc , ponieważ nie odkręcałem kierownicy, ale po chwili kombinacji wyjąłem je :D Przed wykręceniem wszystkiego co trzeba odłączyłęm aku tak dla pewnosci , wymieniłem te poprzepalane na takie jakie powinny być i dorzuciłem nadmiar na kontrolke od pasów i wtrysku(normalnie tam nie było żarówek i domyślam się ze nie mam czujników od np. pasów :lol: ) i co? po zmontowaniu lipa bo pali się ABS :evil: a zegary świecą tak mocno że jak je przyciemnie to z kolei nie widze prawie podświetlenia klimy itd :/ cały panel = mrok :/

Ktoś mi moze powie czemu ten chlerny ABS się świeci i jak przyciemnić te zegary żeby panel był widoczny a jednocześnie nie waliło mi po gałach :?

 

Wielkie dzięki za odp... pozdrawiam :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... do podświetlenia zegarów wsadziłeś żarówki 5 watowe - powinny być 3 watowe - wyglądają tak samo ... jak Ci się chce to sprawdź i zobaczysz

 

żarówka od pasów nie ma czujnika - to jest czasowe włączenie - nawet jak ich nie zapniesz to po kilku sekundach sama gaśnie - to tylko przypomnienie o ich nie zapieciu

 

ten ABS - zobacz może bezpieczniki - czy nie przepalił sie jakiś w czasie zakładania klemy

* - w zależności od typu i wyposażenia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musiałeś mieć prąd jak rozłączyłeś, bo inaczej airbeg by nie pokazał błędu, a może jeszcze raz sprawdź wszystko. tylko przedtem odłącz PLUS z aku i sprawdź kluczukiem, czy tak jest. Ja to już przerabiałem na własnej skórze i stąd moja uwaga. Pozdrawiam :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tąd to moje zdziwienie z tym airbagiem :/

 

 

To w końcu ABS'em czy AIRBAG'iem :duh: Ja u siebie też wymieniałem żaróweczki bez odłączania aku i nie miałem żadnych problemów.

Było:

BMW 525i E34 sedan

BMW 525i E34 sedan +szpera

BMW 518i E34 kombi

Jest:

BMW 740iA E38



http://img96.imageshack.us/img96/2268/podpisqh.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sorry juz któryś raz z rzędu mi się wymskneło abs zamiast airbag :wink: mam 2 airbagi, dla kierowcy i pasazera, jestem w czasie regeneracji przednich lamp i narazie juz 2 noc beta stoi z rozłączonym aku może jej się coś poprawi - ona lubi mnie czyms czasem zaskoczyc i przy okazji podenerwwac :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja już kilka razy wyjmowałem zegary, jak nie odłączyłem plusa, to zawsze wychodziło , że Airbeg się świecił na okrągło. Tu nie chodzi o kierownicę , ale o same zegary. Teraz chucham na zimne.

i od tej pory nie mam takich przypadków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemek Biotit ma rację aczkolwiek nie do końca. Nie trzeba odłączać akumulatora. Wystarczy, że odepniesz zegary nie wkładając kluczyka do stacyjki. Najpierw ustaw tak kierownicę aby umożliwić wyjęcie zegarów. Niestety bez podłączenia do komputera nie skasujesz AIRBAG'u. Dziwi mnie tylko, że raz się świeci , a raz nie. A może to "taśma".

Kiedyś też zawalczyłem z żarówkami i chciałem sprawdzić czy świecą , przekręciłem kluczyk i to był mój błąd. Z tego co pamiętam na komputerze pokaże błąd w zegarach i tam skasujesz kontrolkę AIR...

Pozdrawiam :handshake:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tą żarówką jest tak... raz się pali przez 30 min jazdy, a raz gasnie po 5 min :/ i juz nie wiem co i jak :/

 

Szamil...jest dokładnie jak mowisz, jak wpadzisz zarówke to bedzie sie swiecic prze ok 3 sek naj odpalisz bryke :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemek jak zrozumiałem wcześniej masz na razie odłączony akumulator.

Przed podłączeniem wyciągnij sobie zegary i sprawdź wszystkie żarówki. Może być tak, że jest obluzowana na osadzeniu i raz świeci, a raz nie. Jeśli AIR... dalej będzie się świecił (na 99% że tak) to skasujesz go tylko na komputerze. U mnie cały czas się świeciła no może faktycznie parę razy zgasła na chwilę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tąd to moje zdziwienie z tym airbagiem :/

 

 

To w końcu ABS'em czy AIRBAG'iem :duh: Ja u siebie też wymieniałem żaróweczki bez odłączania aku i nie miałem żadnych problemów.

 

a ile nasz airbegów?

 

Dwie sztuki.

Było:

BMW 525i E34 sedan

BMW 525i E34 sedan +szpera

BMW 518i E34 kombi

Jest:

BMW 740iA E38



http://img96.imageshack.us/img96/2268/podpisqh.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Jesczcze nie zdejmowalem zegarow, problem polega na tym ze cyferki od przebiegu dziennego i calkowitego nie sa podswietlone jednakowo tzn kreski z ktorych sa zrobione cyferki sa w 2ch odcieniach (bardzo jasne prawie nie widoczne i normalne) Czy da sie cos z tym zrobic?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 lat później...

Powiedzcie mi, czy za podswietlenie samych zegarów (komunikaty i przebieg swieca bardzo wyraznie) odpowiadaja 3 zarowki z tylu licznika? Bo z tego co pamietam, to kiedys chyba rozbieralem silnik z m50b20 i chyba na tej klapie z tylu byly trzy zarowki,a nie wiem jak jest w m50b25 z CC.

 

Bo w nocy bardzo slabo swieca, a wskaznika od plynu w ogole nie widac.

 

PS. W OBC mam problem, komunikaty tez swieca bardzo dobrze, natomiast nie dziala podswietlenie klawiszy? Kwestia zarowek, czy czegos grozniejszego?

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarowki wymienione. Zarowno w liczniku jak i w OBC.

 

W OBC padla zarowka od podswietlania klawiszy, natomiast tak jak myslalem, w zegarach umarly zarowki odpowiadajae za ich podswietlenie, tzn te trzy znajdujace sie w srodku, na plytce.

 

Teraz wszystko swieci jak trzeba :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Postprzez meukov » Nie Mar 04, 2007 8:10 pm

Przemek Biotit ma rację aczkolwiek nie do końca. Nie trzeba odłączać akumulatora. Wystarczy, że odepniesz zegary nie wkładając kluczyka do stacyjki. Najpierw ustaw tak kierownicę aby umożliwić wyjęcie zegarów. Niestety bez podłączenia do komputera nie skasujesz AIRBAG'u. Dziwi mnie tylko, że raz się świeci , a raz nie. A może to "taśma".

Kiedyś też zawalczyłem z żarówkami i chciałem sprawdzić czy świecą , przekręciłem kluczyk i to był mój błąd. Z tego co pamiętam na komputerze pokaże błąd w zegarach i tam skasujesz kontrolkę AIR...

Pozdrawiam :handshake:

 

w ten sposób bo coś cytowanie nie chodzi

 

kolego @meukov nie zgodzę się z twoja wypowiedzią, kluczyk wg instrukcji musi być w stacyjce aby wyjąc zegary przekręcając kierownica w prawa stronę. wystarczy włączyć zapłon i cofnąć kluczyk i błędu już nie będzie.

Jeżeli pojawia się błąd airbag pojawi to w module airbag a nie w zegarach, przy takiej operacji również wiem skąd go kasowałem za pierwszym razem :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.