Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej miałem felgi o szerokości 7 cali, zmieniłem teraz na 8 calowe z szerokim rantem i mimo że opony są te co były (205mm) to teraz jak jada w samochodzie 4 osoby do na nierownosciach tylne błotniki lekko trą o koła. Ostatnio wybraliśmy się na wypad w 5 osób to jak zjechalem z równiutkiej drogi nie mogłem przekroczyć 50 km/h bo tarło masakrycznie :cry: Jak wóciłem dogarażu mogłem palccami zdejmować zdartą gume która została na wewnętrznym rancie nadkola :worried:

Mam juz po 2 gumy usztywniające sprężyny na każdej stronie

Co zrobić aby podnieść i usztywnić tylne zawieszenie?

Może macie jakieś doświadczenia ze sprężynami czy amorkami z innego modelu, albo coś. Nie chce się pozbywać ,,nowych" felg bo mi się bardzo podobają...

Poprzedni właściciel felg miał je też w e36 i włąśnie 2 gumy na stronie i podobno było OK.

Płyń pod prąd, z prądem płyną same śmieci...
Opublikowano
Hmmm poddginanie rantów błotników powinno pomóc, jednak bez pomocy specjalistycznego zakładu się nie obędzie :cool2:

Były:

E30 324d '87

E36 325td '91

E36 318tds '96

Passat B5 1,9 TDI '97

E46 320d '00

Audi A4 1,9 TDI Multitronic '03

Mazda 6 1,8 '05

E46 320d '03

Opublikowano

Warsztat specjalizujący się w doginaniu rantów ? :D

Myślełem o dogięciu ale właśnie boje sie sam za to wziąć aby nie zdeformować przypadkiem błotnika :)

A moze jakis sposob na podwyższenie lub dobre usztywnienie tylnego zawieszenia przychodzi Ci na myśl?

Płyń pod prąd, z prądem płyną same śmieci...
Opublikowano
Warsztat specjalizujący się w doginaniu rantów ? :D

Myślełem o dogięciu ale właśnie boje sie sam za to wziąć aby nie zdeformować przypadkiem błotnika :)

A moze jakis sposob na podwyższenie lub dobre usztywnienie tylnego zawieszenia przychodzi Ci na myśl?

 

Samemu to można tylko wszystko zepsuć, niektóre warsztaty mają takie urządzenia które się zakłada na piaste i ładnie, równo zagina ranty,że nawet żadnego śladu nie ma. Może twarde sprężyny, tylko nie wiem czy są takie ze standardową wysokością.

Były:

E30 324d '87

E36 325td '91

E36 318tds '96

Passat B5 1,9 TDI '97

E46 320d '00

Audi A4 1,9 TDI Multitronic '03

Mazda 6 1,8 '05

E46 320d '03

Opublikowano
prosta sprawa - dobry gwint z regulacją wysokości i twardości...

ZAWIOZĘ NA ŚLUB !!!!


%5B640%3A129%5Dhttp%3A//xenonis.whitestarprogramming.de/save_the_e36/img/pics/banner.gif

Opublikowano

ryniu a po takim odginaniu trzeba malować błotniki, czy bezawaryjnie

to robią?

 

Mam M Sportfahrwerk i czasem słyszę szur-bur z tyłu. A jeśli paliwa mam do

pełna plus pare gratow w bagażniku słychać szuranie za często.Wiem, że

gwintowane zawieszenie było by rozwiązaniem, jednak szukam jakiegoś

tańszego pomysłu, bo po zakupie autka przez jakiś czas nie za bardzo mi

pasują wydatki.

 

seru83 - A co to za gumy na sprężyny?

Opublikowano
ryniu a po takim odginaniu trzeba malować błotniki, czy bezawaryjnie

to robią?

 

Mam M Sportfahrwerk i czasem słyszę szur-bur z tyłu. A jeśli paliwa mam do

pełna plus pare gratow w bagażniku słychać szuranie za często.Wiem, że

gwintowane zawieszenie było by rozwiązaniem, jednak szukam jakiegoś

tańszego pomysłu, bo po zakupie autka przez jakiś czas nie za bardzo mi

pasują wydatki.

 

seru83 - A co to za gumy na sprężyny?

 

Bezawaryjnie, dlatego pisałem o tym żeby samemu nie robić, ja też mam pozaginane ranty, tyle że gdy kupowałem auto, było już to zrobione :-)

A co do gum to można je kupić w każdym sklepie motoryzacyjnym 3,5 za sztuke, są to zwykłe gumy usztywniające, uniwersalne, które się wkłada w sprężyny.

Były:

E30 324d '87

E36 325td '91

E36 318tds '96

Passat B5 1,9 TDI '97

E46 320d '00

Audi A4 1,9 TDI Multitronic '03

Mazda 6 1,8 '05

E46 320d '03

Opublikowano
prosta sprawa - dobry gwint z regulacją wysokości i twardości...

 

nie znasz sie - wystarczy wepchac po 5 gum miedzy sprezyny - bo po co sprezyny maja pracowac i spelanic swoje zadanie - i wszystko bedzie ok :mrgreen:

 

a tak na serio - podaj ET tych felg

kupie szerokie 17" do E36 - najchetniej 9" przod i 10" tyl
Opublikowano
prosta sprawa - dobry gwint z regulacją wysokości i twardości...

 

nie znasz sie - wystarczy wepchac po 5 gum miedzy sprezyny - bo po co sprezyny maja pracowac i spelanic swoje zadanie - i wszystko bedzie ok :mrgreen:

 

a tak na serio - podaj ET tych felg

eee ty sie nie znasz lapiej zamiast amortyzatorów wspawać kontowniki , to wtedy nawet 10 cali ET15 wejdzie bez poszerzania nadkoli... :mrgreen:

ZAWIOZĘ NA ŚLUB !!!!


%5B640%3A129%5Dhttp%3A//xenonis.whitestarprogramming.de/save_the_e36/img/pics/banner.gif

Opublikowano

BorsukWrote gumy to tak jak napisał Ryniu najzwyklejsze gumu usztywniajace zawieszenie, wkładasz je między zwoje sprężyny i w ten sposób guma ogranicza troche ruch sprężyny.

 

Czytałem gdzieś, że ET nie jest przyporządkowane tylko dla konkretnego modelu auta ale również jest zależne od konstrukcji felgi.

 

Ale postaram się dziś to odczytać i podam łącznie z jakimiś fotkami sytuacji

 

A przypadkiem do BMW 3 nie dałoby się wpasować sprężyn od jakiejś 5 albo 7 ?:D Tam pewnie są wyższe i sztywniejsze bo cięższa futka :)

[/b]

Płyń pod prąd, z prądem płyną same śmieci...
Opublikowano
od 5tki nie pasuja sprezyny bo maja inna konstrukcje.sprawdz jakie masz teraz tylne sprezyny bo moze masz za krotkie i raczej z tych miekkich czyli niebieskie,zolte biale.poszukaj czerwonych H&R w jak najlepszym stanie,malo uywanych lub nowych. amory tez przydaloby sie sprawdzic bo moze juz nie trzymaja.
Opublikowano

sprężyny są czarne, wyglądają na fabryczne. Bez obciążenie samochód stoi na normalnej wysokości.

Amory planuje wymienić, sprężyny chyba też ale wolałbym utwardzone lecz nie obniżające lub jakieś co podwyższą.

Padło wcześniej pytanie co do ET więc podaję wszystkie wymiary felgi i fotki. Jedna z nich (druga od góry z lewej) prezentuje dokładnie jak jest wytarta opona (jest to boczna ściana opony, zaraz za bieżnikiem)

8J x 16 H2 ET 10

 

kliknij zdjęcie aby powiększyć

 

http://hardpoker.info/bmw/small/1.jpg http://hardpoker.info/bmw/small/2.jpg

 

http://hardpoker.info/bmw/small/3.jpg http://hardpoker.info/bmw/small/4.jpg

 

http://hardpoker.info/bmw/small/5.jpg

Płyń pod prąd, z prądem płyną same śmieci...
Opublikowano

8J x 16 H2 ET 10

 

z taka felga w seryjnych nadkolach nie zrobisz nic ..

kupie szerokie 17" do E36 - najchetniej 9" przod i 10" tyl
Opublikowano

mowisze ze nawet podgiecie rantow, wymiana amorkow i sprezyn na nowe nic nie pomoze?

A Ty jakie masz ET a jakie jest dopuszczalne najmniejsze?

Masz dogiete ranty?

Płyń pod prąd, z prądem płyną same śmieci...
Opublikowano

napisze po raz kolejny - mimalne ET aby zmiescic bez problemowo w E36 na feldze 8" to 35, zeby zmiescic problemowo to 30 ..

 

ja w chwili obecnej u siebie mam ET31 i na jednym typie opon mi trze na innym miesci sie na styki (opona o tym samym oznaczeniu od roznych producentow minimalnie sie rozni szerokosciami)

kupie szerokie 17" do E36 - najchetniej 9" przod i 10" tyl
Opublikowano
moja rada:podgiac ranty, wstawic nowe twardsze amory na tyl,nizsze opony bo te baloniasto wygladaja i nie jezdzic w 4 osoby :mrgreen: moze cos z tego wyjdzie.
Opublikowano
Nie łatwiej zmienic felgi z ET pasującym do E36? Przeciez jest masa felg z ET powyzej 40 ktore wejda bez zadnego kombinowania... :roll:
Compact sprzedany. Teraz E46 i to w kombi :P
Opublikowano
NO tak... tylko pytanie bylo jak jak podniesc i usztywnic zawieszenie niewielkimi kosztami. Wiem ze mozna zmienic kola i po problemie tylko wcale nie tak łatwo jest znaleźć atrakcyjne felgi w przyzwoitej cenie, a moze Macie kupca na moje które są na foto kilka postów wcześniej ? :)
Płyń pod prąd, z prądem płyną same śmieci...
Opublikowano
Seru83: Może spróbuj włożyć wyższy dystans na sprężynę. Nie wiem czy dobrze to nazwałem ale chodzi mi o część o numerze 33531136387. Może warto podjechać do tokarza i zrobić grubszą niż standardowa? Sam się zastanawiam czy nie założyć czegoś takiego do naszego touringa.
Opublikowano
oo widzisz to byłby bardzo dobry pomysł, do dobrego tokarza i frezera mam dostęp. Podany przez Ciebie nr to jakis nr katalogowy?. Gdzie moge zobaczyc jak ta część wygląda, bo nie wiem dokładnie o którą Ci część chodzi więc tymbardziej trudno bedzie wytłumaczyć tokarzowi. Chodzi Ci może o ,,podstawę" sprężyny? Tylko czy to jest wymienny element...
Płyń pod prąd, z prądem płyną same śmieci...
Opublikowano
NO tak... tylko pytanie bylo jak jak podniesc i usztywnic zawieszenie niewielkimi kosztami. Wiem ze mozna zmienic kola i po problemie tylko wcale nie tak łatwo jest znaleźć atrakcyjne felgi w przyzwoitej cenie, a moze Macie kupca na moje które są na foto kilka postów wcześniej ? :)

 

Szczerze? Sprzedaj je i kup inne bo każde inne będą wyglądać lepiej :lol:

 

Nie no, a poważnie to dlaczego nie patrzyłes na ich ET zanim je kupiłeś? Ja jakoś nie widzę problemów z dostępnością innego rozmiaru felg. Po co psuć samochód jakimiś "home made" wynalazkami skoro ewidentnie fele nie pasują do E36?

Compact sprzedany. Teraz E46 i to w kombi :P
Opublikowano

Kurcze kopowałem je na allegro, koleś mówił ze mial je w e36, nawet foto bylo na jego samochodzie i wygladalo OK. Więc stwierdziłem ze skoro on jezdzil to czemu u mnie ma byc cos nie tak, no i sie naciąłem.

A czy kazde beda wygladaly lepiej, to rzecz gustu tak więc nie neguję Twojej wypowiedzi. Mnie sie one bardzo podobają (na foto są sporo przybrudzone :D ) Uwazam ze BMW i fele z szerokimm rantem to rewelacyjne połączenie :twisted2: a jak felga ma duuuże ET i siedzi głeboko w samochodzie to też kiszkowato to wygląda :roll:

Płyń pod prąd, z prądem płyną same śmieci...
Opublikowano

dj_pio czy chodziło Ci może o jakis element z poniższego obrazka?

mam do niego tez opis z ktorego wynika ze możesz mieć na myśli element z punktu 15. Czy mam racje?

 

Notes

01 SHOCK ABSORBER, REAR BOGE GAS 2 33521135888 $108.25

02 FLAT WASHER A13 2 07119931021 $0.22

03 HEX BOLT M12X1,5X65 2 07119914647 $1.40

04 STOP BUFFER 2 33521125078 $1.73

05 PROTECTION TUBE 2 33521129263 $5.25

06 PLATE 2 33521091427 $4.02

07 GUIDE SUPPORT 2 33521128819 $20.09

10 WASHER-GASKET 2 33521128734 $0.50

10 WASHER-GASKET 2 33526772864 $0.50

11 SELF-LOCKING COLLAR NUT M8 4 31331092887 $0.56

12 PLATE 2 33521117677 $1.53

13 SELF-LOCKING HEX NUT M10X1 2 07129922436

14 PROTECTION CAP 2 33521119067 $2.96

15 SPRING PAD 7,5MM 2 33531136386 $6.25

15 SPRING PAD 10MM 2 33531136387 $10.60

ONLY APPLIES TO COIL SPRING RED

15 SPRING PAD 10MM 2 33531136387 $10.60

ONLY APPLIES TO COIL SPRING WHITE

15 SPRING PAD 5MM 2 33531136385 $9.71

16 SPRING PAD UPPER 2 33531128610 $6.48

 

http://bmwpower-bg.net/forums/files/rear.png

Płyń pod prąd, z prądem płyną same śmieci...
Opublikowano
Kurcze kopowałem je na allegro, koleś mówił ze mial je w e36, nawet foto bylo na jego samochodzie i wygladalo OK. Więc stwierdziłem ze skoro on jezdzil to czemu u mnie ma byc cos nie tak, no i sie naciąłem.

A czy kazde beda wygladaly lepiej, to rzecz gustu tak więc nie neguję Twojej wypowiedzi. Mnie sie one bardzo podobają (na foto są sporo przybrudzone :D ) Uwazam ze BMW i fele z szerokimm rantem to rewelacyjne połączenie :twisted2: a jak felga ma duuuże ET i siedzi głeboko w samochodzie to też kiszkowato to wygląda :roll:

 

 

ET zawsze moze być wieksze a mozna sobie wyregulowac wszystko przez ewentualne dystanse... ;)

Compact sprzedany. Teraz E46 i to w kombi :P
Opublikowano
rzeczywiscie masz racje, zapomniałem o dystansach przed zakupem felg :/ Jak to mowia "mądry Polak po szkodzie" :mad2:
Płyń pod prąd, z prądem płyną same śmieci...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.