Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Od tygodnia jestem szczesliwym posiadaczem BMW e46 320d r.99. Jak wiecie autko seryjnie na 136 KM. chcialbym zwiekszyc troche jego moc i moment obrotowy. na allegro jest kilku ludzi ktorzy sprzedaja chip-tuning za 300-500zl. Jak Wam sie wydaje czy jest sens zainwestowac w takie cos pieniadze? czy nalezaloby zostawic 1000-2000 zl u profesjonalisty ktory na hamowni sprawdzi nowe osiagi samochodu?

z gory dzieki

Opublikowano
Jak Cie stać to jedź do specjalisty. Prosta sprawa. Będziesz miał pewność, że wszystko OK i nię będziesz się stresował podczas jazdy, że coś się zepsuje.
http://img530.imageshack.us/img530/7382/bmwx3wd9.png
Opublikowano

ja nigdy w zyciu bym nie kupil tego shitu z allegro , dales za samochod 35000 zl a chcesz oszczedzic 800 zl na programowaniu jego serca :))

 

Z doswiadczenia proponuje ci diagtronika (spoko goscie) i altaracing. W diagtroniku placisz 1500 zl za chipa i pomiar i jak sobie potem bedziesz jeszcze cos przy samochodzie robil (wydech itd) to zrobia ci pomiar na hamowni i ponownie ustawienia kompa (kolejny chip) ale juz za 100 zl :dance:

E46 320d 2001r. - BLACK SKORA,XENON :-)) WKROTCE CHIP

http://xs414.xs.to/xs414/07143/654968.JPG

Opublikowano

Z doswiadczenia proponuje ci diagtronika (spoko goscie) i altaracing. W diagtroniku placisz 1500 zl za chipa i pomiar i jak sobie potem bedziesz jeszcze cos przy samochodzie robil (wydech itd) to zrobia ci pomiar na hamowni i ponownie ustawienia kompa (kolejny chip) ale juz za 100 zl :dance:

 

a moglbys mi dac namiary na jednych i drugich ewentualnie powiedziec gdzie oni maja swoja siedzibe moze bym podjechal i sie czegos dowiedzial wiecej? thx

Opublikowano

a czy myslisz ze "ten" chip z allegro sie czyms rozni od tego ktory kupisz u znaneo tjunera :lol: wiem cos na ten temat i wiem ze najczesciej wszyscy maja jedno i to samo, tjunerzy z hamownia jedynie moga zniwelowac niektore fuckupy ale to wowczas jak cos z autem jest nie tak.

jak masz sprawne auto mozesz spokojnie zakladac chipa z allegro-takie jest moje zdanie,ale zrobisz jak bedziesz uwazal.

Opublikowano

Po pierwsze firma zajmująca się profesjonalnie, zrobi nie chip, ale program pod Twoje auto. A to jest zasadnicza różnica. Dopasowanie możliwości silnika do KM jakie można uzyskać.

 

To tak jakbyś kupił sobie okulary do czytania w aptece tak "na oko", a co innego pójdziesz do okulisty.

 

Poszukaj co oferują firmy : Masters, Diagtronik itp.

Opublikowano
a czy myslisz ze "ten" chip z allegro sie czyms rozni od tego ktory kupisz u znaneo tjunera :lol: wiem cos na ten temat i wiem ze najczesciej wszyscy maja jedno i to samo, tjunerzy z hamownia jedynie moga zniwelowac niektore fuckupy ale to wowczas jak cos z autem jest nie tak.

jak masz sprawne auto mozesz spokojnie zakladac chipa z allegro-takie jest moje zdanie,ale zrobisz jak bedziesz uwazal.

 

Szlag mnie trafia jak czytam takie farmazony :evil:

 

Po pierwsze kolego , to chiptunning u dobrego tunera nie polega na dołożeniu box`a podobnego do tych z allegro !!!!

Chiptunning polega na zmodyfikowaniu programu sterującego w ECU. Modyfikuje się mapy wtrysku, zwiększa dawkę paliwa, powietrza itp. Jest to nieporównywalne rozwiązanie w stosunku do oferowanych na allegro "pseudo" boxów. Poza tym tuner dostraja program indywidualnie do danego auta oraz wg sugestii użytkownika, uwzględniając stan techniczny silnika itp.

Poczytaj trochę o Box`ach na forach tuningowych np sss lub tdituning.pl

 

Pozdrawiam

320d `02 by MT 184KM@406Nm
Opublikowano

a kto tu mowi o jakis Boxach? mowie o wymianie chipa ECU ktore sa dostepne na allegro ( czytaj dokladnie ) :roll: i nie wmowisz mi ze programy maja inne !!! wiadomo u tjunera mozesz sobie zrobic wszystko co tylko zechcesz ( oczywiscie jak zaplacisz ) tu masz standard tak jakbys robil u mastersa program bez zadnych indywidualnych modyfikacji typu wiekszy moment przy 2500 rpm

znam temat boxow i sam wiem ze to jest lipa, jednak ludzie z allegro sprzedaja orginalne niemieckie programy ktore byly robione indywidualnie pod dany silnik w setkach aut , a potem zostaly zapisane najlepsze ustawienia ECU ktore beda pasowaly do kazdego auta z tym silnikiem ( konfiguracja ujednolicona ) i takich samych uzywaja inni tjunerzy :P

Opublikowano
a kto tu mowi o jakis Boxach? mowie o wymianie chipa ECU ktore sa dostepne na allegro ( czytaj dokladnie ) :roll: i nie wmowisz mi ze programy maja inne !!! wiadomo u tjunera mozesz sobie zrobic wszystko co tylko zechcesz ( oczywiscie jak zaplacisz ) tu masz standard tak jakbys robil u mastersa program bez zadnych indywidualnych modyfikacji typu wiekszy moment przy 2500 rpm

znam temat boxow i sam wiem ze to jest lipa, jednak ludzie z allegro sprzedaja orginalne niemieckie programy ktore byly robione indywidualnie pod dany silnik w setkach aut , a potem zostaly zapisane najlepsze ustawienia ECU ktore beda pasowaly do kazdego auta z tym silnikiem ( konfiguracja ujednolicona ) i takich samych uzywaja inni tjunerzy :P

 

czytaj ze zrozumieniem...

diagtronik,masters i inne warsztaty tuningowe modyfikuja program pod twoje auto(zgrywaja soft z ECU i na nim pracuja). dopasowujac do mozliwosci/stanu/przebiegu silnika. jak cos nie gra na hamowni to wprowadzaja zmiany i sprawdzaja jeszcze raz. na tym wlasnie polega innosc programow od renomowanych tunerow.

a na allegro jak kupisz chipa ktorego podmieniasz w ECU to zakladasz cos standardowego napisanego pod taki model. a jak cos jest do wszystkiego to tak naprawde jest do niczego. :duh:

ja osobiscie mam zamiar wydac te 1500pln na cos co mi nie zniszczy silnika. mam swiadomosc ze za jakosc sie placi, a tanie mieso to psy jedza...

Bumier

http://img340.imageshack.us/img340/1074/bumier2.png

Opublikowano

dokladnie , poza tym masz gwarancje warsztatu na wykonana prace (i jesli samochod ci nagle oslabnie to ci to naprawia za darmo).

 

Poza tym nie wiadomo co to za program niemiecki ... taki sam program moze inaczej sie zachowac na starych wtryskach i na nowszych. Wgrasz program do jakiegos samochodu i bedzie ci kopcil i smrodzil .

 

Jezeli chcesz kupic taki program to nikt ciebie nie powstrzyma ,najwyzej nauczysz sie na swoim bledzie ......my tylko dajemy rady :mrgreen: no nie chlopy ? :cool2:

E46 320d 2001r. - BLACK SKORA,XENON :-)) WKROTCE CHIP

http://xs414.xs.to/xs414/07143/654968.JPG

Opublikowano

Witam,

 

kogo mozecie polecić na podkarpaciu??

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Nie kupuj na Allegro, kup na E-bay'u prosto z Niemiec. To te same chipy, a są tańsze (w końcu pośrednik z Allegro też chce zarobić).

 

A co do firm tuningowych...

 

Czy kolejne egzemplarze auta seryjnego z jednej serii produkcyjnej czymś się od siebie różnią? Nie (poza opcjami wyposażenia).

Czy silnik w każdym egzemplarzu danej serii jest inny? Nie.

Czy program ECU tego silnika jest w fabryce indywidualnie strojony? Nie.

 

Bo silniki produkowane przez dobre fabryki są powtarzalne. I się powtarzalnie starzeją/zużywają.

 

To skąd przekonanie, że program podnoszący nieznacznie osiągi musi być indywidualnie dopasowywany?

Jeżeli nie wysilamy jednostki, nie próbujemy wycisnąć z niej ostatnich soków, nie traktujemy rzeczy wyczynowo lecz użytkowo, to indywidualny tuning jest chyba ekstrawagancją (choć pokazać znajomym wykres z hamowni to niewątpliwie szpan).

Skoro nieznacznie (bezpiecznie) podnosimy moc, to tak samo jak w fabryce zakłada się standardowy program to i my możemy użyć standardowy, poprawnie zmodyfikowany program. O ile silnik jest sprawny i w dobrej kondycji to zareaguje na program w przewidywalny sposób.

Jeżeli tak nie będzie, to modyfikacja programu pod zepsuty silnik (żeby nie dymił, żeby się nie rozsypał itd) to i tak podcieranie d... szkłem. Szkoda pieniędzy.

 

Jedyny problem, to czy ten program z E-bay czy Allegro jest poprawnie zrobiony. Jeżeli ci co kupili wcześniej są zadowoleni, to chyba tak...

E61 530d '04 (2015-?), E34 525TDS touring '95 (2006-2016), E30 325i '89 (1996-2006)
Opublikowano
msjk - to ile wyciagneli z twojego 3 litroweo silnicza ?? musi ladnie pomykac :)))

227Km i 520NM

 

PiotrJakub to dlaczego po wjezdzie na hamownie roznia sie moce dwoch identycznych silnikow ??

Opublikowano
zgdadzam sie z TOba Piot%Jakub w 100%. to jest poprostu nabijanie ludzi w bambuko, Bisnes is Bisnes .ci co chca spac spokojnie niech spia i niech robia chipy u tjunerow ( skoro uwazaja ze tamte sa inne lepsze i niech spia spokojnie wiezac ze nic sie nie zepsuje ) kazdy silnik mozna zajezdzic nawet seryjny wiec ...
Opublikowano
Dzieki wszystkim za info. wiem ze kolejne pytanie moze zabrzmiec malo profesjonalnie ale nie znam sie na tym zbyt dobrze wiec wole spytac ekspertow :D czy powiedzmy jezeli by mi sie znudzilo to tuningowanie samochodu mozna przywrocic fabryczne ustawienia? czy wogole ten rodzaj elektronicznego tuningu polega na zmianie kosci w komputerze?
Opublikowano

jest taka opcja ale przed zmiana programu musisz poprosic o zgranie seryjnego zeby go potem spowrotem wgrac ....ta sama czynnosc tylko ze wtedy to nie bedzie upgrade tylko downgrade hehe

 

ps. skoro masz zamiar wracac do seryjnego oprogramowania to nie ma sensu inwestowac w stale zmiany w kompie tylko kupic boxa ...nie da takich rezultatow jak chip programem ale w kazdej chwili mozesz go wypiac samemu i tyle

E46 320d 2001r. - BLACK SKORA,XENON :-)) WKROTCE CHIP

http://xs414.xs.to/xs414/07143/654968.JPG

Opublikowano

1. czyli jezeli pojade do diagtronika czy bede chcial cos kupic na allegro to mam szukac box'a?

2. kupujac na allegro chiptuning co kupuje? oprogramowanie?

Opublikowano
1. czyli jezeli pojade do diagtronika czy bede chcial cos kupic na allegro to mam szukac box'a?

2. kupujac na allegro chiptuning co kupuje? oprogramowanie?

Kup na Allegro chip (nie Box). Jest on taki sam jak montują firmy tuningowe. Ot zwykły chip ze zmodyfikowanym ECU. Montaż jest prosty, wystarczy wymontować komputer, otworzyć go i wcisnąć/wlutować (w zależności od komputera) nowy chip. W każdej chwili możesz z powrotem włożyć stary.

Opublikowano
zgdadzam sie z TOba Piot%Jakub w 100%. to jest poprostu nabijanie ludzi w bambuko, Bisnes is Bisnes .ci co chca spac spokojnie niech spia i niech robia chipy u tjunerow ( skoro uwazaja ze tamte sa inne lepsze i niech spia spokojnie wiezac ze nic sie nie zepsuje ) kazdy silnik mozna zajezdzic nawet seryjny wiec ...

 

Nie będę się wdawał kolego z Tobą w polemiki bo nie mam cierpliwości, padnie za dużo ostrych słów i się jeszcze ban`y posypią... :|

 

piszecie bzdury, ze kazdy silnik jest taki sam .....!!!!!

 

tak się składa, ze w temacie chiptuningu diesli siedzę juz dobrych kilka lat, zaczynając od modyfikacji 1,9 tdi. Podobnie wielu moich kolegów, którzy wielokrotnie dokonując wirusowania auta dostrzegli, ze kazdy silnik inaczej reaguje na podobny program.

Czy orientujesz się, że seryjna moc może odbiegać od danych fabrycznych o nawet 10% ??? Podobnie jest z momentem obrotowym.

W przypadku 1,9 tdi ASZ seria wychodziła na poziomie od 132KM do 146KM. W przypadku BMW i innych marek jest podobnie.

Dlatego do kazdego silnika trzeba podchodzić indywidualnie. Poza tym po pierwszym zmodyfikowaniu programu, z reguły dokonuje się korekty lub killku korekt aby program był zestrojony idealnie!

Tak było w przypadku mojego auta, gdyż po jeździe próbnej stwierdziłem że chciałbym aby krzywa momentu obr przebiegała trochę inaczej i samochód bardziej ciągnął od samego dołu.

Jeszcze raz koledzy.....poczytajcie trochę wypowiedzi ludzi, którzy modyfikują auta własnie w ten sposób m.in tdi-tuning.pl lub tdiracing.pl.

320d `02 by MT 184KM@406Nm
Opublikowano

Zgadzam się z EmilWAW, powiem tylko tyle że najwięcej do powiedzenia mają jak zwykle te osoby które niewiele z tym wspólnego mają.

Cóż zrobisz jak zechcesz.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.