Skocz do zawartości

Na jakim oleju e30 m40 316i opuszcza fabryke?


freeride

Rekomendowane odpowiedzi

Jesli autor postu sie zastanawia nad olejem, ja radze dobry polsyntetyk do m40 tylko dobry jakis mobil albo pedro canda, tylko tego nie rozlewaja w Polsce.

Mobil jest rozlewany w Polsce, a z tego co wiem to jescze oprócz PetroCanada nie rozlewany w Polsce jest Valvoline.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Nic sie nie stanie!!Tylko zacznie klepac :P

pozdrawiam

 

a co to znaczy że zacznie klepać..?:)

Skontaktowałem się z poprzednim właścicielem i on od ponad 3 lat regularnie wymieniał olej, i to zawsze na minerał. Tak doradzali mu mechanicy bo rzekomo na taki wiek i przebieg to "nie było wyjścia". I nie miał rzadnych problemów z silnikiem. Chyba że teraz zaczeło sie sypac...

I dalej jestem w kropce :cry2:

BMW E34 520i / sedan / 1992 / auto / calypsorot metallic

-------------------------------------------------------------------

EX: BMW E30 318i / coupe / 1989 / manual / diamant schwarz

EX: BMW E30 316i / coupe / 1991 / manual / diamant schwarz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiec koledze belgusowi chodzi o popychacze hydrauliczne.

 

Swoja droga kolego, dobrze sie zastanow, czy chcesz zmieniac tego minerala na 1/2 syn.. Przeciez to auto przechodzilo dlugo na mineralu.. Taki polsyntetyk moze (nie musi) wyplukac Ci syfy, pozostalosci po minerale, i mozesz miec wielki problem.. Moze Ci rowniez wyplukac stare 'nagary' inne syfy, stad tu i ówdzie moze nieco zacząć cieknąć. Jaki ma w ogole 'przebieg'?

Wg mnie przed taka zmiana powinienes zafundowac Becie płukanie silnika.

 

Poprzedni wlasciciel mojego auta tez jezdzil na minerale, autko przehulalo na nim 20000 (tylko 20000), wiec zmienilem.. Jednyna poprawa jest taka, ze 'lżej zapala', i popychacze nie cierpia ;) zadnych objawow niepokojacych nie zauwazylem. Na 1/2 syn przejechalem 4000 narazie.

 

Ustalmy coś

 

...wycieki i branie (spalanie oleju) jest spowodowane uszkodzeniem / zużyciem części silnika a nie olejem Cool

 

...a może zastanowić się nad jakimś remontem, zamiast się bać czy po wymianie oleju silnik się nie rozszczelni - tak naprawdę po wymianie oleju na taki sam (ale nowy) może dojść do tych usterek

 

Tu sie SN3 z Toba zgodzic do konca nie moge.. Masz racje, ze wszytkie te wycieki i branie to wina zluzycia silniczka, ALE taki syntetyk plucze silnik. Stad tu i tam cieknac moze zaczac.. Po wymianie na taki sam (w tym przypadku mineral-mineral) raczej nie ma szans dojsc do rozszczelnienia.

Breast. Mouth. Waist.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie się zastanawiam bo rożne opinię słyszę. przebieg 228 tysięcy. ile przejezdził na mineralu to nie wiem. a czym go przepłukać...? i to poprawiło by styuację i można by wtedy zmienić olej...?

BMW E34 520i / sedan / 1992 / auto / calypsorot metallic

-------------------------------------------------------------------

EX: BMW E30 318i / coupe / 1989 / manual / diamant schwarz

EX: BMW E30 316i / coupe / 1991 / manual / diamant schwarz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja E30 z silnikiem M40 podczas przeglądu po zakupie została zalana ELF Synthese 5W40 ale po jakimś czasie w przepustnicy pojawił się nalot z odmy olejowej, zaczeły się również kłopoty z wolnymi obrotami (zanieczyszczenie zaworu biegu jałowego), wymieniłem ELF-a na Mobil1 5W50 oczyściłem sektor przepustnicy oraz zawór biegu jałowego. Przejechałem na tym oleju ok 8-10 tyś km i nie miałem żadnych kłopotów oraz wycieków, między wymianami nie ubywało oleju - dodam że samochód miał 18 lat i 160 tyś km przebiegu, a ja dosyć ostro jeździłem.

 

Teraz w nowym nabytku też stosuje ten produkt i nie mam z nim żadnych kłopotów.

 

Wyżej przepisałem zalecenia z instrukcji obsługi dotyczące oleju w układzie smarowania silnika, proponuje nie słuchać mechaników którzy zalecają zalanie "gęstrzego" oleju bo to będzie dobre dla silnika :duh:

...oczywiście olejm o dolny parametrze klasy SAE równym 10WX będzie dobry do furki kolegi, ale nowy olej może wypłukać "nagar" w silniku czego efektem może być wyciek oleju na zewnątrz układu smarowania (także do komory spalania). Jestem zdania by lać olej zalecany przez producenta (tabela wyżej) i nie kombinować, a jeśli dojdzie do uszkodzenia - naprawić je (samochód powinien być pewny), jeśli chodzi o producenta oleju BMW w ASO zalewa Castrol i taki olej sprzedaje w opakowaniu BMW :cool2:

Galeria moich pojazdów i ich historia

http://img149.imageshack.us/img149/6353/podpisoj3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...to czy olej jest syntetyczny, mineralny lub półsyntetyczny zależy od jego składników z których został wyprodukowany więc skąd to porównanie do klas SAE olei :duh:

 

Przykład:

Olej Shell o parametrach 10W40 który jak widze powinien być olejem półsyntetycznym :duh: - jest olejem syntetycznym

(Shell Advence Ultra4 10W40) :mad2:

 

:mrgreen:

Galeria moich pojazdów i ich historia

http://img149.imageshack.us/img149/6353/podpisoj3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiec koledze belgusowi chodzi o popychacze hydrauliczne.

 

Swoja droga kolego, dobrze sie zastanow, czy chcesz zmieniac tego minerala na 1/2 syn.. Przeciez to auto przechodzilo dlugo na mineralu.. Taki polsyntetyk moze (nie musi) wyplukac Ci syfy, pozostalosci po minerale, i mozesz miec wielki problem.. Moze Ci rowniez wyplukac stare 'nagary' inne syfy, stad tu i ówdzie moze nieco zacząć cieknąć. Jaki ma w ogole 'przebieg'?

Wg mnie przed taka zmiana powinienes zafundowac Becie płukanie silnika.

 

Poprzedni wlasciciel mojego auta tez jezdzil na minerale, autko przehulalo na nim 20000 (tylko 20000), wiec zmienilem.. Jednyna poprawa jest taka, ze 'lżej zapala', i popychacze nie cierpia ;) zadnych objawow niepokojacych nie zauwazylem. Na 1/2 syn przejechalem 4000 narazie.

 

a czy takie płukanie to robią jakieś warsztaty czy podjąć się samemu..?

 

silnik ma już malutkie wycieki, więc po zamianie na 1/2 sytn to pewnie rozszczelnienie jest pewne..? :?

BMW E34 520i / sedan / 1992 / auto / calypsorot metallic

-------------------------------------------------------------------

EX: BMW E30 318i / coupe / 1989 / manual / diamant schwarz

EX: BMW E30 316i / coupe / 1991 / manual / diamant schwarz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no czyli tak jak myślałem, silnik kwalifikuje się do remontu...:)

BMW E34 520i / sedan / 1992 / auto / calypsorot metallic

-------------------------------------------------------------------

EX: BMW E30 318i / coupe / 1989 / manual / diamant schwarz

EX: BMW E30 316i / coupe / 1991 / manual / diamant schwarz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja bym tak chyba zrobił.....chociaż zastanowiłbym się nad sensem remontu, koszta beda dość wysokie, a za to możesz sobie silniczek zmienić, ale wtedy też nie masz pewności chyba że go sprawdzisz.
"Przyspieszenie, to ciekawy sposób na pokonanie odległości pomiędzy zakrętami"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pisałem: MOIM ZDANIEM.

Ja mam pardzo pedeantyczne i maniackie wręcz podejscie, jak cos mam nie tak w sam. to mnie trafia.

Jak by mi popuszczał silnik to bym go robił, albo zmienił.

Świadomość jazdy na mineralnym (M40- jak nie będzie miał dobrego smarowania to padnie rozrząd) tez by nie dawała spokoju, a zalać rzadszy (w tym przypadku) to ryzyko.

"Przyspieszenie, to ciekawy sposób na pokonanie odległości pomiędzy zakrętami"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no czyli tak jak myślałem, silnik kwalifikuje się do remontu...:)

 

ale na jakiej podstawie tak twierdzisz? Jesli Ci nie wpierdziela tego minerala nadmierie, to w czym problem? Zalewaj markowy i smigaj :8)

 

 

Nie jestem tego pewien czy do remontu, ale silnik troche leje, poza tym jak go zapale to słychać troszeńkę jakby klekot, a na koniec "majonez" na bagnecie oleju. Noi jak na 113KM to chyba troszkę słaby jest. Te oznaki nie wskazują wzorowego działania motoru, a poza tym jeszcze jak problem z tym olejem.

Wymiana silnika.. nie dla mnie a poza tym koszt.

Trzeba będzie sprzedać moją kochaną bunię :cry2: :cry2:

BMW E34 520i / sedan / 1992 / auto / calypsorot metallic

-------------------------------------------------------------------

EX: BMW E30 318i / coupe / 1989 / manual / diamant schwarz

EX: BMW E30 316i / coupe / 1991 / manual / diamant schwarz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Wszystkie 1/2syntetyki maja oznaczenie 10W40.

BZDURA!!!

Castrol GTX 10W40 to mineralny olej.

Trzeba czytac to co jest na butelce.

Polecam www.castrol.com jako lekture, mimo to ze polscy kombinatorzy psuja ta marke lejac w banki jakis szajs, za granica jest to dobry olej.

 

Stary pohamuj zapędy,czytam drugi odgrzany przez Ciebie temat mający rok! Na dodatek te wypowiedzi nic nie wnoszą.... Poczytaj regulamin :cool2:

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.