Skocz do zawartości

Ile trzeba mieć kasy żeby kupic dobre 540/M5


guziq

Rekomendowane odpowiedzi

Czym sie ta wieksza brutalnosc objawia? Mocniej gniecie w fotel? Czy charakterystyka silnika jest bardziej skokowa (czyli np. do jakichs 3000-3500 nic sie nie dzieje a potem jest pie*dolniecie ze oddechu nie mozna złapac?

 

Wiem ze jest drozszy i suma 12000 tyczyła sie 540iA. I odnosnie tej wersji za takie pieniadze chciałbym usłyszec opinie. Czy bedzie to dziadostwo czy moze byc cos dobrego.

 

PS. Czy róznica w osiagach i charaktersytyce silnika jest naprawde tak ogromna miedzy 540iM a 540iA? Chodzi mi o to czy np. 540iA które jest na pewno wolniejsze ma równie "brutalna" charaktersytyke?

 

540iM jest bardziej nerwowa...duzo lepiej ciagnie z niskich obrotow..jest duzo bardziej elastyczna...w 540iM nie ma az tak naglego przyrostu mocy przy zwiekszajacych sie obrotach jak w m5. za to m5 jest najlepsza na swiecie jesli chodzi o krecenie do czerwonego pola na kazdym biegu ;)..inaczej nie ma rzadnej rewelacji...

 

co do porownania 540iA i 540iM to charakterystyka silnika jest taka sama. roznica w osiagach jest nieznaczna..ok 0.5s do 100km/h. przy wyzszych predkosciach roznica zaciera sie prawie calkowicie (pisze prawie poniewaz automat ma troszeczke dluzsze przelozenia i 1 bieg mniej...ale 5 bieg w automacie jest troszke dluzszy jak 6 bieg w manualu). co do brutalnosci..jezdza bardzo podobnie..ale automat chyba nigdy nie bedzie brutalny :)..chyba ze na zblokowanych biegach...ale to nie jest jazda!!

 

pozdr.

jesli posiadles kobiete swoich marzen to o pozostalych marzeniach mozesz smialo zapomniec...

http://img01.picoodle.com/img/img01/7/2/9/f_podpism_5d496cc.jpg

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=92490

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 62
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Guziq:

W M5 masz spokoj jak jedziesz normalnie, nie czujesz ze to auto ma taką moc. Normalnie relaks. Jak depniesz obrotmoiesz zacznie się piąć, silnik kręcić.

A 540iM ruszasz spokojnie, a tu Ci koła buksują. Palenie kapcia nie wiadomo kiedy.

Jazda po mokrym z wyłączonym ASC to masakra.

TO auto to bandyta - tak słyszałem zanim kupiłem, i to potwierdzam.

Wiesz ze wał i elementy mostu, mocowania, są grubsze niż w M5 ?

Właśnie z powodu tej agresywności.

 

Jadąc po mieście M5, zmieniasz pas, lekko wciskasz, i nic.

W 540i taka zmiana, nie ważne na którym biegu robi odjazd.

W M5 odjazd też będzie, w 3.8 tez - i to jaki, ale musisz o tym pomyśleć, zrzucić bieg.

 

Różnica w osiągach jest duża.

Mówi tak ten, kto nie jechał tym automatem , i manualem.

Dlatego manual kosztuje 2 razy tyle co automat.

Automat ma niezłą dziurę w biegach.

Powyżej 160 automat ginie w lusterku.

 

http://www.sendmefile.com/00501012

 

To tak dla orientacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmmmm

 

540iM - 100-200 km/h 16s

 

540iA - 100-200 km/h 21s

 

te 5s to jest przepaść stary.....

 

Start jak widać nie jest od zera, 540iA jedzie dośc konkretnie nawet chyba, obroty 1900 obr/min.

540iM toczy sie na obrotach jałowych, ok. 10 km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Boogi nie podniecaj się tak. Wcale nie ma takiej wielkiej różnicy między manualem a automatem.

 

Były porównane 2 filmy moja i Twoja i idą prawie identycznie.

http://www.sendmefile.com/00500921

 

 

a to mój filmik

 

http://www.sendmefile.com/00500167 (4,49mb)

 

Żeby uświadomić jakie były warunki wystartowałem z wyłączonym ASC, rezultat--- mielenie na pierwszych 3 biegach, potem odpuściłem i przestało mielić.

tu filmik:

 

http://www.sendmefile.com/00500168 (4,88mb)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez cały zakres prędkości jesteś 0,3-0,5 s do tyłu za mną.

Do setki masz ok. 6,7s.

od 20-100 km masz 5,9s. Ja 5,7s.

 

Dobra Jelito , zdradź czemu po włączeniu kontroli trakcji nie mignęła ani razu jak dajesz w palnik ?

A chwile wczesniej, 14kilometrów, jak wyłączasz ASC, to auto ślizga się okropnie.

 

Chip + wydech musiał Ci dać ok. w sumie ok. 350 KM.

Alpina e38 B12 ma 380 KM na lepszym automacie i ma 6,4s do setki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Boogie, Różnica czasów przyśpieszeń jest głównie zaslugą skrzyń biegów i głównie chodzi tu o start. Automatem nigdy nie wystartujesz tak szybko, potem jednak automat idzie jak manual.

 

Przez cały zakres prędkości jesteś 0,3-0,5 s do tyłu za mną.

Dziwne że mam być przed Tobą, przecież mam siódemkę :)

 

Dobra Jelito , zdradź czemu po włączeniu kontroli trakcji nie mignęła ani razu jak dajesz w palnik ?

Chodzi tu o umiejętny start automatem na mokrym.

 

A chwile wczesniej, 14kilometrów, jak wyłączasz ASC, to auto ślizga się okropnie.

 

Przeprowadziłem kilka prób startu i wybrałem tą najlepszą. Starałem startować do filmików z tego samego miejsca na środku dwupasmówki na której musiałem się zatrzymać w normalnym ruchu ulicznym. Żeby startować z identycznego miejsca trzeba przejechać kilka kilometrów.

 

Chip + wydech musiał Ci dać ok. w sumie ok. 350 KM.

Alpina e38 B12 ma 380 KM na lepszym automacie i ma 6,4s do setki.

 

Wycięcie kata napewno coś dało, ale ten czip sam nie wiem, myślę że około 600KM. To i tak nic przy Twoim aucie ono musi mieć więcej. Bmw niepotrzebnie wypuszczało serię M5 skoro Twoja jest szybsza.

 

Dla mnie ten temat jest skończony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie też EOT.

Staniesz kiedyś obok mnie, czy Radka, to sobie srawdzisz w realu Twoje rewelacje.

Weź przykład z Marka750i.

A moc Ci podałem analitycznie. Spokojnie ponad 350 KM jak nic.

Alpina e32 B12 o mocy 350 KM miała 6,9s do setki. A skoro Twój zegar przelatuje do setki w ok. 6,7 to powinno być więcej.

 

Ja słyszę wiecznie o dziurze pomiedzy 3 i 4 biegiem w tych automatach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Staniesz kiedyś obok mnie, czy Radka, to sobie srawdzisz w realu Twoje rewelacje.

 

Boogi nie o to w tym wszystkim chodzi. To jasne że masz trochę szybsze auto na starcie i minimalnie w ruchu, jest lżejsze i ma manuala. ale tak jak mówiłem nie ma sie czym podniecać i pisać że jest szybsze od M5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Boogie

Co masz na mysli mówiac o dziurze miedzy biegami?

 

Automat zawsze szybciej sie odpycha z miejsca :)

 

Ja tylko powtarzam co mówią użytkownicy tego 4 biegowego automatu, że kiedyś sie kończy trójka to auto staje, bo kiedy automat wrzuca czwórke, to tak jest, jakby po trójce wrzucić piatke w manualu.

 

Kiedy zmieniam biegi w manualu, to zrywa trakcje przy przepinaniu jeszcze na trójkę. Automat tego nie robi, a to chyba czegoś dowodzi co do odpychania się.

 

Nigdzie nie napisałem że 540i jest szybsze od M5.

Od M5 3.6 i owszem, jeżdżą praktycznie identycznie, przewaga zależy od stanu technicznego danego auta.

Ja zaskoczyłem kierownika M5 jak lecieliśmy z rolowanego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

740 ma automat 5 biegowy 5hp30 i żadna dziura nie wystepuje. mówisz tu o automatach 4hp22 z 750?

 

Ja mam 4hp22 i dziura nie występuje,ale to tak jak z manualem,jak bedziesz przy niskich prędkościach i obraotach zmieniał biegi to autko będzie zamulone,to samo w automacie-delikatnie dodając gazu przy jak najwcześniejszym przejsciu z 3 na 4 faktycznie można odczuć tak jakby się włożyło 5 w manulanej skrzyni,bo auto odczuwa zmiane przełożenia mocno,ale przeciągnij dobrze na 3 i to już nie występuje,więc akurat przy pomiarze przyspieszenia tego nie będzie :nienie:

http://www.iv.pl/images/16876943185426216561.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tylko powtarzam co mówią użytkownicy tego 4 biegowego automatu, że kiedyś sie kończy trójka to auto staje, bo kiedy automat wrzuca czwórke, to tak jest, jakby po trójce wrzucić piatke w manualu.

:lol: :lol:

I tu tkwi bład - w 540iA czy tez w 740iA automat ma 5 biegów :p

Audi S4 Avant 2,2T
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fantazjujecie Panowie.

 

Nie ważne, czy 4b czy 5b.

Jest dziura.

 

A najprościej ją odczuć jadąc za manualem.

Zmiany wczesne, z jeszcze wcześniejsze nic tu nie dadzą jak czwórka zaczyna się przy 160 a konczy przy 260, jest dłuższa prawie dwa razy od innych biegów.

Kiedy automat wbije czwórkę, nadchodzi czas pożegania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fantazjujecie Panowie.

 

Nie ważne, czy 4b czy 5b.

Jest dziura.

 

A najprościej ją odczuć jadąc za manualem.

Zmiany wczesne, z jeszcze wcześniejsze nic tu nie dadzą jak czwórka zaczyna się przy 160 a konczy przy 260, jest dłuższa prawie dwa razy od innych biegów.

Kiedy automat wbije czwórkę, nadchodzi czas pożegania.

 

Nie powiedziałbym,dalej będe mówił że przy odpowiednim przeciągnięciu na 3,ta Twoja "dziura" nie występuje :nienie:

A tak wogóle to skoro mówimy o przyspieszeniu,to dane katalogowe podają do 100km\h to jak chcesz sprawdzić które do tej prędkości będzie szybsze to zablokuj skrzynie na 3 i po problemie,przekręcisz silnik a dziury nie będziesz miał :wink:

http://www.iv.pl/images/16876943185426216561.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

e tam glupie gadanie a i tak wiadomo ze moja jest najszybsza a jelito to chyba na jakichs rolkach stal ;) bo jak automat mu przelozyl bieg to mu predkosc spadla o ponad 20 kmh troche dziwne u mnie sie tak nie dzieje ;)
Nigdy Sie Nie Myle I Jestem Najmadrzejszy Jak Kazdy Kto Ma BmW :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ważne, czy 4b czy 5b.

Jest dziura.

Zmiany wczesne, z jeszcze wcześniejsze nic tu nie dadzą jak czwórka zaczyna się przy 160 a konczy przy 260, jest dłuższa prawie dwa razy od innych biegów.

Przeciez 540iA ma 5 biegów, wiec skoro na 4 miałaby leciec 260 to na 5 szła by z 340 (no chyba ze 5 to nadbieg - nie wiem tego) - wtedy Twoja manual by mogła rózne rzeczy robic a i tak by jej nie dogoniła.

Patrzac na filmik na youtube który podałem widac ze róznica w obrotach miedzy biegami jest na pewno. Gdy bieg zmienia sie z 1 na 2 obroty spadaja do jakichs 4800-5000, gdy z 2 na 3 do 5000 a gdy z 3 na 4 do 4500-4600. Wiec nie jest tak tragicznie jak opisujesz.

PS. Z moich obliczen wynika ze na 4 biegu automat w 540i moze jechac max 230 (nie uwzgeldniajac oporów powietrza)

 

bo jak automat mu przelozyl bieg to mu predkosc spadla o ponad 20 kmh troche dziwne u mnie sie tak nie dzieje

a nie pomyslałes ze koła odzyskały przyczepnosc i dlatego predkosc spadła? Jak po parkingu na hipermarkecie sobie szalałem na mrozie (po dosc znacznych opadach sniegu) to potrafiłem nie ruszajac sie z miejsca "ruszyc" z 4 i rozpedzic sie do 180km/h :)

Audi S4 Avant 2,2T
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spadaja do jakichs 4800-5000, gdy z 2 na 3 do 5000 a gdy z 3 na 4 do 4500-4600. Wiec nie jest tak tragicznie jak opisujesz.

PS. Z moich obliczen wynika ze na 4 biegu automat w 540i moze jechac max 230 (nie uwzgeldniajac oporów powietrza)

 

no..biorac pod uwage ze max moment obrotowy m60b40 ma przy 4500rpm to automat nie ma prawa duzo tracic w stosunku do manuala...chyba ze jest mocno zarzniety!!

 

a 740iA na 4-ce jedzie wlasnie ok 230km/h...dzisiaj sprawdzalem :)

 

pozdr.

jesli posiadles kobiete swoich marzen to o pozostalych marzeniach mozesz smialo zapomniec...

http://img01.picoodle.com/img/img01/7/2/9/f_podpism_5d496cc.jpg

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=92490

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko Panowie, fantazjujcie sobie dalej.

Są też inne fora o BMW, tam nie ma fantastów.

 

Skoro tak nie traci automat, to czemu bezceremonialnie dostaje w ty..ek od skrzyni manualnej ?

 

Prędkości na poszczególnych biegach.

 

biegi manual :

1-ka do 61,5

2-ka do 103

3-ka do 155

4-ka do 212

5-kA do 261,5

6-ka do 314,6

 

automat:

1-ka do 73.6

2-ka do 116,7

3-ka do 169,8

4-ka do 261,4 (!)

5-ka do 330,9

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jelito..obliczyl to dobrze :)...a nasze autka nie pojada wiecej na ostatnim biegu poniewaz brakuje mocy!! :)..i jest blokada v-max :)..co dalej nie zmienia faktu ze wcale nie jest tak jak boogie pisze ze po wlaczeniu 4 automat zamula..obroty nie spadaja ponizej max momentu obrotowego i jest wszystko w jak najlepszym porzadku. byc moze tak jest w 4-ro biegowym automacie z 750i..ale w 5-cio biegowym jest ok.

 

Boogie: nie napisales nic odkrywczego ze automat zawsze dostanie w tylek...ale nie jest to az taka roznica jak pisales na poczatku tego postu..ze od 160 znika w lusterku!!

 

ps.. obliczenia sa dla dyfra 2.93 :)...a automat jedzie 230km/h na 4-tym biegu przy normalnym przyspieszaniu..po prostu gaz do spodu...po wcisnieciu kickdown przyspiesza do maxa na 4-ce...a 5-tka to tylko nadbieg.

 

pozdr.

jesli posiadles kobiete swoich marzen to o pozostalych marzeniach mozesz smialo zapomniec...

http://img01.picoodle.com/img/img01/7/2/9/f_podpism_5d496cc.jpg

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=92490

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.