Skocz do zawartości

Ile trzeba mieć kasy żeby kupic dobre 540/M5


guziq

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Kumpel nie ma stałego dostepu do netu, a własnie sprzedał 316 E30 i chce kupic którąs z ww. Prosił zebym zadał tu nastepujac pytanie:

- Która bedzie tansza w eksplatacji?

- Która bedzie mniej awaryjna?

i najwazniejsze:

- Ile kasy trzeba miec zeby kupic w dobrym stanie, dobrze wyposazone

a) 540i

b) M5

Audi S4 Avant 2,2T
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 62
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

witam

 

tansza w eksploatacji bedzie 540. tansze klocki ham, swiece i wszystkie inne czesci :)

 

awaryjnosc bedzie zalezala od utrzymania auta, trzeba brac pod uwage to ze prawie kazda bmka w pl ma do roboty zawiesznie...lepiej jest wymienic cale kompletne niz wymiieniac na raty co tydzien cos innego i co chwile ustawiac zbieznosc.

 

co do kasy..mysle ze ok 20k za e34 :)

 

pozdr.

jesli posiadles kobiete swoich marzen to o pozostalych marzeniach mozesz smialo zapomniec...

http://img01.picoodle.com/img/img01/7/2/9/f_podpism_5d496cc.jpg

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=92490

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko w które E34,E39 czy E60

Chodzi oczywiscie o E34

 

tansza w eksploatacji bedzie 540 ... swiece

ale przeciez w 540i jest 8 świec a z tego co mi wiadomo w M5 tylko 6 (no chyba ze to TwinSpark)

 

to ze prawie kazda bmka w pl ma do roboty zawiesznie

samochód bedzie sciagany z niemiec

Audi S4 Avant 2,2T
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

 

tansza w eksploatacji bedzie 540. tansze klocki ham, swiece i wszystkie inne czesci :)

 

do niedawna byłem przekonany, że 540 i M5 mają takie same klocki (tarcze?? ) ?! Popraw mnie jeśli się mylę ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mylisz sie

 

m5 ma tarcze 315x28 a 540 302x28. pozatym do 540 klocki kosztuja ok 100zl (sa rozne firmy) a do m-ki tylko oryginaly za ok 400-500zl..przynajmniej tyle kosztowaly jakies 2 lata temu :)

jesli posiadles kobiete swoich marzen to o pozostalych marzeniach mozesz smialo zapomniec...

http://img01.picoodle.com/img/img01/7/2/9/f_podpism_5d496cc.jpg

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=92490

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wogole...do m5 to kazda czesc praktycznie dostaniesz tylko w oryginale...a do 540 kupisz zamienniki i uzywane :)

 

m5 musi nawet jezdzic na oryginalnych felgach..nawet te stare do 1992r bodajrze co mialy te felgi ktore wygladaja jak kolpaki...te felgi robia za wentylatory ktore odprowadzaja cieplo..na innych felgach hamulce sie pala :)

 

pozdr.

 

aha..jeszcze jedno..do m5 ponoc nawet nie pasuja stalowki od e34...takze zimowki tez tylko na felgach od m5:) inaczej zaciski beda haczyc o felge.

Edytowane przez freex

jesli posiadles kobiete swoich marzen to o pozostalych marzeniach mozesz smialo zapomniec...

http://img01.picoodle.com/img/img01/7/2/9/f_podpism_5d496cc.jpg

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=92490

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak...m5 ma 6 swiec...ale 3x drozszych

To znaczy ze maja inna ciepłote czy co?

 

do m5 to kazda czesc praktycznie dostaniesz tylko w oryginale

Czy do M5 nie sa robione żadne zamienniki?

 

m5 musi nawet jezdzic na oryginalnych felgach..nawet te stare do 1992r bodajrze co mialy te felgi ktore wygladaja jak kolpaki...te felgi robia za wentylatory ktore odprowadzaja cieplo..na innych felgach hamulce sie pala

:shock: :shock: :shock:

 

Czyli odnosnie M5 - zeby sie ładowac w ten wóz (nawet w starawe juz E34) trzeba miec cholernie duzo kasy na utrzymanie/serwis?

Audi S4 Avant 2,2T
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

guziqu: jesli m5 ma jezdzic jak na m5 przystalo to dokladnie tak!

 

znam fachowcow co przerabiali przednie zawieszenie od zwyklej e34..ale wtedy to juz nie jest m-ka :)

jesli posiadles kobiete swoich marzen to o pozostalych marzeniach mozesz smialo zapomniec...

http://img01.picoodle.com/img/img01/7/2/9/f_podpism_5d496cc.jpg

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=92490

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehehe Freex ;-)

 

Klocki te same są do M5, 540.... i 520, i ORYGINAŁY jeśli można tak powiedzieć o ATE kosztują 200 pln, zawsze i wszędzie...

Fantaści..... :mrgreen:

 

koszty utrzymania będą podobne. Zmiennie wyższe czasem, dla któegoś z rozważanych aut.

Jeśli auta będą sprawne.

Jeśli nie, awarie średniej klasy, nazwijmy je, pompa wody, wspomaganie etc. są kosztowniejsze w M5 - nawet 3 razy.

Sprzegło - cena identyko.

Świece, drożej w 540i.

 

Awarie główne, nazwijmy je, będą kosmicznie drogie i tu i tu.

 

Koszt zakupu ?

 

540iM - manual, bo o niego pewnie pytasz - osiągi porównywalne do M5 340KM i takie same jak M5 315KM - kosztować będzie od 22 tys do 32 tys.

 

M5 1992-1994 25-35 tys.

M5 1994-1995 od 35 tys. wzwyż (szkrzynia 6b. szeroki grill)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.ngkntk.pl

 

prosze cie..znajdz mi tutaj swiece do m5 :)

 

do 540 sa po 22zl/szt :)

 

oryginaly do m5 kosztuja ok 90zl/szt ;)

 

 

klocki do 540i i do m5 sa inne!!

 

zobacz na http://www.realoem.com

 

chyba ze widziales juz przerobiona na przod ze zwyklej e34 :))

 

ps...sorki..w jednym sie pomylilem...1 swieca do 540 kosztuje 11zl na allegro..BKR6EK zobaczcie sami...i znajdzcie swiece do m-ki z ngk albo boscha ;)..nawet z championa ;)

 

nie sprzeczam sie ze do m5 nie beda pasowac klocki z kazdej innej e34..bo tego to sam nie wiem..ale na 100% klocki i tarcze do m5 sa z innego materialu..zalozysz klocki od e34 to tarcze sie zetra 3x szybciej.

 

do m5 mozna pewnie nawet wlozyc silnik m20b20, hak holowniczy, 1,5m antenke z dioda na koncu i tlumik od trabanta..tylko co to bedzie za m-ka ;P...pff

 

i nie piszcie mi ze 540 ma takie osiagi jak m-ka bo sprawna m5 3.6 jezdzi duzo szybciej niz 540. (jezdzi to mam na mysli wszystko..nie tylko przyspieszenie..ale prowadzenie sie i hamulce)...takie same osiagi moze miec m-ka ze swiecami od 520, tlumikiem od 316 i zawieszeniem z 524td z niewentylowanymi tarczami ;)

 

pozdr.

jesli posiadles kobiete swoich marzen to o pozostalych marzeniach mozesz smialo zapomniec...

http://img01.picoodle.com/img/img01/7/2/9/f_podpism_5d496cc.jpg

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=92490

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

540iM - manual, bo o niego pewnie pytasz - osiągi porównywalne do M5 340KM i takie same jak M5 315KM - kosztować będzie od 22 tys do 32 tys.

1. Niekoniecznie musi byc manual. Automat tez brany jest pod uwage.

2. Czyli (nawet jesli uwzglednimy to ze 540iA jest tansze) te 540i które sa na allegro za ok. 10000 - 12000 zł to niewarte zachodu rzęchy?

 

 

 

M5 1992-1994 25-35 tys.

M5 1994-1995 od 35 tys. wzwyż (szkrzynia 6b. szeroki grill)

I tu podobnie - te w cenie ok. 20000 to złomy?

Audi S4 Avant 2,2T
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszytko trzeba zobaczyc..ale nie spodziewalbym sie czegos wartego zakupu..szczegolnie ze doprowadzenie bmw do dobrego stanu jest bardzo kosztowne!

 

ja kiedys chcialem kupic 540i na manualu...i wszystkie ogloszenia jakie byly na allegro to po krotkiej rozmowie telefonicznej okazywalo sie ze nie sa to 540 na manualu tylko 530 z silnikiem 4.0 badz 540 automaty przerabiane na manual z e38 badz e39.

 

widzialem ostatnio bardzo rozsadnie wygladajaca 540iA za bodajze 23tys zl...i jesli mialbym takie auto kupic to w 1 kolejnosci pojechalbym ogladac wlasnie to auto.

 

http://moto.allegro.pl/item162204568_bmw_540_ia_1995r.html

 

moj kumpel z olawy zna sprzedajacego i mowi ze auto jest warte zakupu.

 

auta przerobione na manual w rozny sposob:

 

http://moto.allegro.pl/item164652393_bmw_540_v8_kombi_manual_.html

wg wlasciciela jest to 530 z silnikiem 4.0...i na takie auto bym sie jeszcze skusil

 

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C2169631

to byla 540iA i teraz ma manuala..tego bym nie kupil..nie wiadomo jak jest puszczona hydraulika od sprzegla...wogole..za duzo przerobek..pewnie jest sie co psuc ;)

 

 

pozdr.

jesli posiadles kobiete swoich marzen to o pozostalych marzeniach mozesz smialo zapomniec...

http://img01.picoodle.com/img/img01/7/2/9/f_podpism_5d496cc.jpg

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=92490

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://moto.allegro.pl/item164652393_bmw_540_v8_kombi_manual_.html

wg wlasciciela jest to 530 z silnikiem 4.0...i na takie auto bym sie jeszcze skusil

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C2169631

to byla 540iA i teraz ma manuala..tego bym nie kupil..nie wiadomo jak jest puszczona hydraulika od sprzegla...wogole..za duzo przerobek..pewnie jest sie co psuc

Moze laickie pytanie ale:

Po czym to poznajesz?

 

PS. Czy takie 530iM z silnikiem od 540i jest wolniejsze czy szybsze od 540iM (w koncu 1 bieg mniej)?

Audi S4 Avant 2,2T
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy wolniejsze czy szybsze to zalezy od kierowcy i ogolnego stanu auta :)

 

a nic nie poznaje tylko rozmawialem z wlascicielem :)

 

ps. 540i na manualu w kombi wyszlo z fabryki bmw bodajze 499szt

a w sedanie 797szt. takze jest to niezly rarytas :) (tak wyczytalem na tym forum kiedys)

 

pozdr.

jesli posiadles kobiete swoich marzen to o pozostalych marzeniach mozesz smialo zapomniec...

http://img01.picoodle.com/img/img01/7/2/9/f_podpism_5d496cc.jpg

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=92490

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy wolniejsze czy szybsze to zalezy od kierowcy i ogolnego stanu auta :)

 

a nic nie poznaje tylko rozmawialem z wlascicielem :)

 

ps. e34 540i na manualu w kombi wyszlo z fabryki bmw bodajze 499szt

a w sedanie 797szt. takze jest to niezly rarytas :) (tak wyczytalem na tym forum kiedys)

 

pozdr.

jesli posiadles kobiete swoich marzen to o pozostalych marzeniach mozesz smialo zapomniec...

http://img01.picoodle.com/img/img01/7/2/9/f_podpism_5d496cc.jpg

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=92490

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja na allegro nie szukałem świec do M,tylko sprawdziłem w hurtowni w której się zaopatrujemy i jest BOSCH 0 241 140 500 za 27zł sztuka.

 

czyli w detalu tak jak pisalem...3x drozej ;)

 

a czy silnki 4.4 sa bardziej odporne na deptanie to nie wiem..mysle ze to i tak bedzie zalezne od stanu technicznego silnika..

 

pozdr.

jesli posiadles kobiete swoich marzen to o pozostalych marzeniach mozesz smialo zapomniec...

http://img01.picoodle.com/img/img01/7/2/9/f_podpism_5d496cc.jpg

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=92490

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to mamy kolejnego domorosłego znawcę M5 na forum :lol: :lol:

Zenada te Twoje odkrycia Freex, piszesz o rzeczach oczywistych dla więkoszości ludzi mających cokolwiek pojęcia o BMW.

 

JA MAM u siebie hamulce z M5, bo mam auto w specyfikacji Msport i klocki Ferrodo, czy ATE kupuje za 200 pln. Dobre klocki.

Takie same klocki kupi ktoś kto ma M5. Te klocki spokojnie wystarczają do bardzo sprawnego hamowania.

ATE wkłąda fabryka na taśmie.

 

Świece się zmiania co 60 tys km. więc 40 pln różnicy maksymalnie to nic.

 

540i ma takie same osiągi - KATALOGOWO - co M5 3.6.

Ja się ścigałem z M5 3.6 i kierownik się dziwił jak się wysuwałem do przodu. Przypadek opisany na innym forum.

 

Dodam że 540i jest bardziej narowiste wściekłe niż M5. Atakuje bardziej brutalnie. Właściciel M5 sam się o tym przekonał nie jeden, u mnie w aucie.

 

 

Guziq, 540 manual jest o wiele droższe niż 540iA.

Nie mówie że to będzie rzęch za 12 000, ale za tyle manuala nie dostaniesz.

 

M5 3.6 można kupić taniej, nawet za 20 tys.

Ale trza mieć oczy dookoła głowy. Te auta mają po 18 lat już w końcu.

540iM lepiej kupić niż takie M5.

 

A M5 3.8 to nie ma co mysleć nawet jak się kupuje w normalnych warunkach żeby było taniej niż te 28 tys.

Owszem czasem, ktoś, gdzieś, za długi, coś kupi etc. Ale norma jest taka jak pisze.

 

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C2169631

 

hehehe mega mega wynalazek.

Auto nie ma oryginalnego zderzaka - jeśli to była 540-ka oryginalnie, a nie przeszczep w 530. Do tego na wyświetlaczu komunikat ze sterowania automatu :duh: a widać manuala, założe się że 5 biegowego.

Słowem, rzemiosło.

 

Guziq, na rynku manuale e34 540i są wyłącznie z 1994, 1995r. Inne nie istnieją. W 1993 zaczęto produkować 540iM, tyle że zrobiono ich wtedy .... 7 sztuk.

 

540-ka z 6-b ma inne przełożenia, most, niż przeszczepy, dlatego jest szybsza niż przeszczepy 5b.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam że 540i jest bardziej narowiste wściekłe niż M5. Atakuje bardziej brutalnie.

Rozumiem ze mówisz w tym wypadku o 540iM?

Czym sie ta wieksza brutalnosc objawia? Mocniej gniecie w fotel? Czy charakterystyka silnika jest bardziej skokowa (czyli np. do jakichs 3000-3500 nic sie nie dzieje a potem jest pie*dolniecie ze oddechu nie mozna złapac?

Guziq, 540 manual jest o wiele droższe niż 540iA.

Nie mówie że to będzie rzęch za 12 000, ale za tyle manuala nie dostaniesz.

Wiem ze jest drozszy i suma 12000 tyczyła sie 540iA. I odnosnie tej wersji za takie pieniadze chciałbym usłyszec opinie. Czy bedzie to dziadostwo czy moze byc cos dobrego.

 

PS. Czy róznica w osiagach i charaktersytyce silnika jest naprawde tak ogromna miedzy 540iM a 540iA? Chodzi mi o to czy np. 540iA które jest na pewno wolniejsze ma równie "brutalna" charaktersytyke?

Audi S4 Avant 2,2T
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C2169631

 

hehehe mega mega wynalazek.

Auto nie ma oryginalnego zderzaka - jeśli to była 540-ka oryginalnie, a nie przeszczep w 530. Do tego na wyświetlaczu komunikat ze sterowania automatu :duh: a widać manuala, założe się że 5 biegowego.

Słowem, rzemiosło.

 

Guziq, na rynku manuale e34 540i są wyłącznie z 1994, 1995r. Inne nie istnieją. W 1993 zaczęto produkować 540iM, tyle że zrobiono ich wtedy .... 7 sztuk.

 

540-ka z 6-b ma inne przełożenia, most, niż przeszczepy, dlatego jest szybsza niż przeszczepy 5b.

 

witam

 

to ze link powyzej to mega wynalazek to napisalem...ale niestety na twoim miejscu nie zakladalbym sie o to ze jest to 5 biegow..gadalem z wlascicielem i ma skrzynie 6 biegow. ze znalezc oryginalnego manuala za jakies rozsadne pieniadze jest ciezko tez napisalem..czyli tez nie wniosles nic odkrywaczego. 540i z 6-speed manualem wcale nie musi byc szybsza od 530i z silnikiem 4.0 i 5-speed manualem poniewaz 530i jest jakies 40kg lzejsze, a z oryginalna skrzynia pieciobiegowa i sporo krotszym mostem (530i 3.15 a 540i 2.93) pewnie bedzie miala lepsze przyspieszenia jak oryginalna 540i..oczywiscie kosztem ekonomiki jazdy...a po sciagnieciu blokady predkosci max rowniez kosztem V-max.

 

co do swiec...to szybko zmieniles zdanie ze do 540i komplet swiec bedzie drozszy jak do m5 :)

 

uwazam ze nie ma sie co klucic..nikogo wypowiedzi nie sa zenada...forum jest po to abysmy mogli kulturalnie wymienic swoje poglady. jesli dla osoby zakladajacej ten watek byloby wszystko oczywiste to by tego watka nie zalozyl.

Edytowane przez freex

jesli posiadles kobiete swoich marzen to o pozostalych marzeniach mozesz smialo zapomniec...

http://img01.picoodle.com/img/img01/7/2/9/f_podpism_5d496cc.jpg

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=92490

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.