Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Spotkał mnie dziś pewien problem. Postaram się wszystko opisać i proszę o ewentualną pomoc.

 

Obecnie jeżdże E39 528i 1997. Odwoziłem wczoraj swoją dziewczynę do pracy i nagle zauważyłem że bardzo późno załącza się ogrzewanie w samochodzie i stwierdziłem że coś musi nie grać, no ale nic.

 

Dzisiaj rano jechałem do szkoły i zauważyłem że mimo tego że silnik jest ciepły ogrzewanie wogóle sie nie załącza. A tu nagle:) wskazówka wskaźnika tem. szybko się przesuneła i zapalił się czerwona lampka.

zjechałem szybko na bok, zaglądam pod maskę i pierwsze co zauważyłem to że korek od zbior. płynu chłodz. był nie dokońca dokręcony (pare dni temu sprawdzałem poziom płynu).

Pobiegłem na stację kupiłem litr płynu, wlałem, dolałem jeszcze ok 2 litr. wody( nie za jednym razem, musiałem pare razy zapalić silni,pouciskać węże,itp) Próbowałem także odpowietrzać układ odkręcając odpowietrzniki.

Nic nie pomogło silnik dalej się szybko nagrzewa. Przeczytałem posty na forum i wszystko wskazuje na to że to może być termostat.

Kupiłem już termostat i będe się starał go jutro sam wymienić.

 

Moje pytania do was są takie:

 

Jaka jest wasza diagnoza, czy to rzeczywiście to może być termostat który i tak będe wymieniał, czy może układ ciągle zapowietrzony?

 

Musiałem przejechać też na tym gorącym silniku ok 8 km czy mogło coś się stać? szkoda mi trochę tego auta

 

Proszę o pomoc

 

Dziękuję Państwu :):):)

 

Sebastian

Opublikowano
Jak to wentylator się nie załącza przecież to wisco i zawsze się kręci. Przyczyn może być parę, ale nie termostat skoro chłodnica jest zimna bo jeżeli siada to jest otwarty. Może to być pompa wodna. Co do braku grzania to może masz wyciek przy nagrzewnicy nieszczelność (sprawdź czy nie masz mokro pod dywanikami) lub też może być to pompka elektryczna do obiegu płynu w nagrzewnicy, o ile nie padło sterowanie wentylacją.
Opublikowano

Masz prawdopodbnie wyciek płynyu (czy to z chłodnicy pompy wody weży czy nagrzewnicy - mniejsza z tym) ucieka ci płyn to napewno - jak masz mało płynu badz układ jest zapowietrzony nie bedziesz miał ogrzewania to na 100% - uzupełnij ubytek i odpowietrzaj to najprostrze od czego mozesz zaczać.

Zapewne brakuje ci kilka litrów - jak nie wiesz jak sie odpowietrza poszukaj na forum (przy chłodnicy korka wlewu jest odpowietrznik)

Powodzenia.

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Opublikowano (edytowane)
........ale nie termostat skoro chłodnica jest zimna bo jeżeli siada to jest otwarty. ......

Nie prawda - termostaty padają w dwie strony - albo nie puszcza wogóle czego efektem jest zimna chłodnica i przegrzewanie sie albo poprostu przepuszcza czego efektem jest niedogrzanie

Edytowane przez katar14
http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Opublikowano
Tzn wentylator się załącza tylko, że zawsze tak było, że jak był zimny silnik to przy trybie auto leciało chłodne powietrze na przenią szybę dopóki się silnik nie rozgrzał,wtedy przełączało ciepłe na nogi, teraz wogóle nie przełącza
Opublikowano

witam znów

 

Przed chwilą odpaliłem sam. żeby jeszcze raz zobaczyć co się teraz dzieje i jest tak

 

1.silnik się nagrzewa bardzo szybko

2.nie ma wogóle grzania

3.wentylator się tylko kręci także go można ręką zatrzymać

4.Woda w zbiorniku po samą górę, zimna

5.zakręciłem zbiornik

6.po minucie przewód od zbiornika do chłodnicy gorący

7.odkręciłem odpowietrznik na obódowie termostatu i leci para jak z czajnika.

8. Przewód ten drugi(nie ten co idzie od zbiornika zinmy)

 

Co to takiego pomóżcie?

 

Z góry dzięki

Opublikowano
Witam pompa wody skończyła sie ,jak odkręcisz zbiorniczek to przelewem musi lecieć płyn jesli nie to pompa kaput a tak przy okazji po tylu kilometrach przejechanych to samoistnie musiał by się odpowietrzyć ja w tds-ie wlałem swieży płyn i po pierwszym otwarciu termostatu sam się odpowietrzył.Poz.
Opublikowano

Odpal furę odkreć ogrzewanie w środku na max (w celu otwarcia elektrozaworów i puszczenia na nagrzewnicę) i odpowietrzaj jak wczesniej - jezeli leci para to na 100% zapowietrzony - musisz odpowietrzac do momentu aż zamiast pary poleci woda.

Po pewnym czasie kiedy temperatura osiagnie połowe wskaznika powinno puscic na chłodnicę i powinna zacząć sie robić ciepła (chyba ze masz takze uszkodzony termostat)

Pompe wody sprawdz tak - odpal i zaraz na zimnym silniku odkreć korek od chłodnicy , przegazuj przepustnicą i patrz czy w momencie przegazowania leci "siurkiem" płyn z chłodnicy do zbiorniczka - jezeli strumien jest mocny pompa powinna być ok.

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Opublikowano

Witam

Wczoraj przyprowadziłem samochód od mechanika(niestety sam nie mogłem odkręcić wiatraka)

Okazało się że rzeczywiście samochód był zapowietrzony(termostat OK).

 

Więc jeśli kiedyś ktoś prze przypadek zostawi odkręcony korek od chłodnicy i będzie miał obiawy takie jak opisałem wcześniej to na 99% samochód jest zapowietrzony i potrzeba troche czasu i pracy by go odpowietrzyć.

 

Myślę, że dzięki moje lekkomyślności, kiedyś skorzysta z tego postu!

 

 

Pozdrawiam wszystkich fanów BMW

Sebastian

Opublikowano
Jedyną czynnością jestem zaniepokojony, dolewanie wody do cieołego silnika, to duże ryzyko , że pójdzie głowica. Trzeba poczekać aż silnik wystygnie. Mało osób pamięta, jak wrażliwa na różnice temperatur jest głowica 6-cylindrowego bloku. A szkoda dodatkowych kosztów. Ciepło pozdrawiam :idea:
Opublikowano

Witam wszystkich, a ja mam takie pytanie bo właśnie wróciłem z garażu sie załamałem. Ale pokolei.

Jakiś czas temu naprawiałem chłodnicę ponieważ był przeciek przy zbiorniczku wyrównawczym> Chłodnica naprawiona, płyn zalany i wszystko ok, ogrzewanie jest płynu nie ubywa i wszystko wyglądało ok.

Aż tu wczoraj jadę do pracy a tu w aucie grzania brak, temperatura w pionie i nic, i nagle zaczyna rosnąć doszło do czerwonego pola, naszczęście byłem na miejscu wiec samochód wyłączyłem sprawdzam poziom płynu i jest ok. Po pracy wracam i znowu to samo.

 

I teraz sprawa wygląda tak: płyn w zbiorniczku na wymaganym poziomie w układzie chłodzenia ciśnienie (para), a pod korkiem biały nalot. :( nie jestem mechanikiem ale przeczuwam duże kłopoty. (oby to tylko uszczelka, a nie cała głowica).

 

Mam do Was szanownych kolegów takie pytania:

- jeżeli biały nalot pod korkiem to napewno płyn dostaje się do silnika- TAK?

 

- jakie koszt wymiany uszczelki? i czego można się spodziewać jeszcze?

 

- i chyba najważniejsze, czy taka naprawa jest skomplikowana, mam mechanika "złotą rączkę" który naprawiał mi moje poprzednie auta: opel vectra, audi 100 (cygaro) i mam do niego zaufanie, że zrobi je jak swoje, tylko obawiam się czy sobie poradzi bo ten silnik wydaje mi się bardziej skomplikowany. (aha mam 523 97r)

 

proszę pocieszcie, :(((

Opublikowano
Biały nalot zimą przy ktrótkich trasach to normalne. W Twoim przypadku, to odpowietrzenie, sprawdzenie pompy wodnej i termostatu. Może to być też skutek tej naprawy może nastąpiło przytkanie obiegu.
Opublikowano
dzięki za odpowiedz, faktycznie w ostatnim czasie moje trasy to 8 km do pracy i powrót, ta informacja jest jak prawie jak zbawienie..:) jutro od rana siadam i próbuje porządnie odpowietrzyć układ, zobaczymy co dalej wyjdzie.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam, ja myślę że to układ jest zapowietrzony... u mnie były podobne objawy ale po odpowietrzeniu jest wszystko ok (odpukać). Trzeba jeszcze znaleźć przyczynę tego zapowietrzenia, u mnie pękł plastik takiej złączki ( zaraz obok odpowietrznika) i tamtędy powietrze się dostawało, skleiłem go i wszystko działa jak trzeba. Cała naprawa z klejeniem, płynem i robocizna 130zł

pozdrawiam

Opublikowano

mialem to samo, najpierw odpowietrz dwa lub trzy razy tzn. pierwszy raz pojezdzij troche i znowu, tak mi mechanik zrobil i ok a tez myslalem ze uszczelka kaput. Jak jeszcze bedzie sie grzal to termostat.

Pozdro

RAZ BMW ZAWSZE BMW
Opublikowano
Do WojtekE_32, mam zamiar kupić nową w ASO ale musiałem narazie kleić bo auto do jazdy mi potrzebne a do serwisu mam 120km, a nie wiesz ile tam kosztuje wymiana?
Opublikowano

Kolego! miałem ten sam problem w identycznym samochodzie i ten sam rok.

silnik 2'8 ma tendencję (na wysokich obrotach) do zapowietrzania się systemu chłodzenia po przez dolny (wypływ) z chłodnicy cieczy. Plastik z którego robione są chłodnice ( trochę zmodyfikowany PPS-ABS) ma zdolność rozszeżania przy temp bliskiej 90 stopni. teporetycznie ma to nacelu uszczelnienie złącza przy podwyższonej tem. NOMinał w tym miejscu 78-84. Efekt jest taki że luzuje się dolny cybant. Nalweży odpowietrzyć układ (dwa odpowietrzniki ) i zacisnąć mocnie cybant.

 

Jeśli to nie pomoże tyo sprawdź korek oleju. Jeśli jest tam kremowa pianka to + uszcelka głowicy - pęknięta głowica straszny minus, pęknięty blok. Jeśli chcesz to pytaj.

604 581 784

Opublikowano
Nie wymieniałem w serwisie tylko w zaprzyjaźnionym warsztacie. Obrócz tego wymieniałem jeszcze jedną lampę przednią, uzupełnili płyn i jeszcze jakieś duperele robili to za robociznę zapłaciłem 50 zł.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam

Wracam do swojego tematu. Czy wiecie co to może być?

Prawie zawsze wskaźnik temperatury stoi tak jak powinien w pionie, tylko pare razy spotkałem się że temperatura wzrosła.

 

Wczoraj trochę pojeździłem postałem trochę w korku i temperatura zaczeła wzractać, załączało się visco i temperatura się normowała. i tak chyba z 10 razy z rzędu aż wkońcu się uspokoiło i teraz wydaje się że wszystko jest OK. Nie mam pięcia co to moogło być? Może ktoś miał podobnie?

 

Pozdrawiam Sebastian

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.