Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Na początek może troszkę historii, gdy kupiłem samochód sprzęgło było do wymiany tzn pewna osoba (poprzedni właściciel) której imienia wymieniał nie będę zajeździła tak sprzęgło ze jazda z prędkością powyżej 50km/h była nie możliwa ;/ Sprzęgło wymieniłem ale po przejechaniu kilku set kilometrów gdy nowe sprzęgło już się dotarło, ułożyło pojawiło się bardzo nieprzyjemne szarpanie przy ruszaniu :( Oczywiście całą winę zrzuciłem na złej jakości tarcze bądź wyciek oleju z uszczelniacza na wale przez co olej mógł się dostawać na tarczę sprzęgła. Szarpanie pojawiało się tylko przy ruszaniu w zakresie od 1-2 tyś obr/min gdy ruszało sie z wyższych obr szarpania nie było. Nadmienię też że w moim autku były również do wymiany tuleje metalowo-gumowe tylnej belki. Niestety brak czasu i chęci na zrobienie tego powodował że odkładałem to ciągle na później. Dziś wymieniłem tuleje (bez wyciągania belki) i okazało się że opisane przeze mnie szarpanie nagle ustało nie wspominając o dużo lepszym prowadzeniu się samochodu. :D Główną przyczyną szarpania była luźna belka która wpadała w drgania przy ruszaniu powodując efekt jakby ktoś wciskał i na przemian bardzo szybko puszczał sprzęgło (takie on/off z duża częstotliwością). Reasumując moje wywody - teraz wiem że to oczywiste ale nie zawsze szarpanie sprzęgła związane jest bez pośrednio z samym sprzęgłem Dobrze że nie kupiłem kolejne tarczy :wink:

 

Tym którym szarpie "Sprzęgło" polecam obejrzeć tuleje w tylnej belce :)

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

witam, a nie miales moze takiego objawu ze jak puszczales pedal gazu na 1 lub 2 lub 3 to ciut szarpalo, jak ponownie szybko wciskales to ciut szarpalo rowniez.

Jak tak to juz pewnie wiem co mam do wymiany

Bo sprzeglo juz wymienilem, ale szarpanie przy dodaniu i odjeciu gazu zostalo.

Opublikowano

witam serdecznie, chcialbym sie dowiedziec ile kosztowala Cie wymiana tych tuleji w tylnej belce i ile taka robota trwa? moze orientujesz sie tez jak bez demontazu belki w warsztacie mechanicy to zrobili, bo slyszalem ze bez sciagniecia belki nie da sie tego ruszyc.

 

dzieki z gory za odpowiedz

Opublikowano

Jeżeli chodzi o wymianę tulei tylnej belki w E34:

 

Pierwszy wariant - najdroższy, czyli ASO - ok. 900zł robocizna + cena samych poduszek (u mnie w katowickim ASO 80zł za oryginalną sztukę - cena ostatnio spadła ze 120). W ASO, jak mi powiedziano, belka jest demontowana do tej wymiany poduch;

 

Drugi wariant - nie ASO'we warsztaty - najczęściej wymieniają tuleje bez ściągania belki (chociaż będą mówić, że muszą ściągnąć belkę, roboty jest od cholery i zajmie im to całą dniówkę) - koszt wymiany 250zł + koszt poduszek. (tu muszę zaznaczyć, że w takim warsztacie, gdy dokonywałem rozeznania cenowego, zaproponowano mi zamienniki droższe niż oryginał z ASO !!!)

 

Metoda bez ściągania belki, to "wydłubanie" starych tulei (po odkręceniu drążków reakcyjnych), a potem wsunięcie nowych, posmarowanych, pod ciężarem opuszczanego samochodu - temat opisywany na forum - chyba ktoś napisał, że zrobił to w ok. trzy godziny.

 

Trzeci wariant - polega na kupieniu poduszek i wymienieniu ich samemu (wybierając metodę także samemu ) - to się na pewno da dobrze zrobić, ale nie w 5 minut, wiadomo...

 

Sam też mam w perspektywie kilku najbliższych miesięcy wymianę poduch. Już je lekko słychać przy ruszaniu, a czasem nawet wystąpi efekt szarpania - rozhuśtania belki, o którym napisał SPEED (autor tematu) - przy okazji dziękuję za ten post, bo upewnił mnie w podobnych podejrzeniach.

W każdym razie wciąż próbuję zdecydować się na któryś z wariantów, bo koniecznie chcę żeby ta wymiana odbyła się bez jakichkolwiek "efektów ubocznych", a boję się trochę, że np. w warsztacie podrapią mi oryginalną warstwę antykorozyjną na podłodze, albo na zgrzewie przy progu, który jest tuż przy belce i drążku reakcyjnym....Mam wrażenie, że oni lubią bez opamiętania wywijać brechą, nie patrząc co ona może uszkodzić (w końcu to nie ich samochody) Poza tym nienawidzę zostawiać autka w warsztatach, dlatego chyba skończy się tym, że sam przygotuję się dobrze do tej wymiany i choćby poprzez zdjęcie belki, wymienię tuleje sam :-) (ewentualnie wymiana odbędzie się w ASO)

Pozdrawiam, marek.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano

witam ponownie

dzieki bardzo za odpowiedz, tylko ja bym nie polecal sciagania tuleji samemu z tego wzgledu na aluminiowe zawieszenie "piatek" a co za tym idzie mlotki i inne narzedzia prymitywne :D ktore mogly by ulatwic prace odpadaja z gry, mozna po prostu uszkodzic zawieszenie. rozwiazanie to prasa na ktorej mozna te tuleje sciagnac, oczywiscie oddanie do warsztatu tego tez nie gwarantuje, chlopaki tez lubia sobie niezle poszalec mlotem jak cos nie idzie, bo sami sa mlotami :mad2: , jedyne rozwiazanie to dobry mechanik to znaczy myslacy i znajacy sie na rzeczy, ktory najpier pomysli, a co do ASO to tez bym im do konca nie ufal, kasowac (niezla) kase kazdy potrafi .

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

Wielkie dzięki za tego posta!

Sam jestem parę miesięcy po wymianie sprzęgła i myślałem że to szarpanie to jego wina... Strasznie denerwująca sprawa... szczególnie w korkach.

Poza tym byłem raczej mało zadowolony z prowadzenia się mojej 5-ki...

A zawieszenie sprawdzałem niejednokrotnie...

W przyszłym tygodniu lecę do warsztatu na wymianę.... pochwale sie jakie efekty :)

Auto Klinika nieautoryzowany serwis BMW - Warszawa Bialołęka: Danusi 6: 503 520 220 | 503 520 320 http://www.aklinika.pl
Opublikowano

Witam!

Podepnę się do tematu bo mam podobny problem i chciałbym coś uściślić.

 

Chodzi o szarpanie spowodowane zużyciem tulei wachliwych czy poduszki dyferencjału?

 

Btw poniżej rysunki pomocnicze:

poduszka dyfra, 09:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=GA71&mospid=47338&btnr=33_0153&hg=33&fg=10

 

Tuleje wachliwe, 02:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=GA71&mospid=47338&btnr=33_0220&hg=33&fg=30

 

Z góry dzięki za odpowiedzi i wyjaśnienie wątpliwości:)

Opublikowano
witam, a nie miales moze takiego objawu ze jak puszczales pedal gazu na 1 lub 2 lub 3 to ciut szarpalo, jak ponownie szybko wciskales to ciut szarpalo rowniez.

Jak tak to juz pewnie wiem co mam do wymiany

Bo sprzeglo juz wymienilem, ale szarpanie przy dodaniu i odjeciu gazu zostalo.

mi tez towarzysza takie obiawy

czy u ciebie "speed" tez tak bylo????

e34 520i '90 M50B20; 2006-2007

e34 520i '94 M50B20; 2007-2009

e46 320d '02 M47N; 2009-2015

e91 318d '09 N47; 2015-....

Opublikowano
chopcy a co oni tam piszą w punkcie 11 żeby czego nie używać do smarowania tej tulei gumowej przy wciskaniu ? bo nie kumam englisha aż tak bardzo , na tej stronce o wymianie tych tulei http://www.bmwe34.net/e34main/maintenance/suspension/subframebushing.htm

i cos rekomendują ale co ?

Witam.

Wymieniałem te tuleje osobiście w swoim garażu (E34 520i 1991r.)

Wyciągnięcie tych tulei z belki graniczy z cudem - siedzą tam jak by były wklejone. Bez specjalnego ściągacza raczej nie możliwe nie demontując całej belki.

Ja robiłem remont całego tylnego zawieszenia więc belkę wyciągnąłem.

Do ich wyciśnięcia użyłem różnych rozmiarów tulei na rury wodociągowe i małego lewarka hydraulicznego o udźwigu 2T - a mimo to miałem problemy. Musiałem w czasie wyciskania dodatkowo podgrzać gniazdo tulei (nagrzewnica elektryczna wyglądająca jak wiertarka za 70zł) bo tuleja na styku z gniazdem jest oblana gumą a pod wpływem temperatury guma mięknie i tuleja pięknie wychodzi.

W tym linku pkt 11 piszą na temat nie używania detergentów (np. Ludwika) przy wciskaniu nowej tulei do gniazda - co niektórzy to czynią bo jest lepszy poślizg i lżej się wciska. Tuleja może się później przemieszczać w czasie jazdy, a to jest niedopuszczalne (belka może uderzać o podwozie). Dopuszczają użycie wody. Ja osobiście wszystkie takie elementy smaruję środkiem antykorozyjnym do profili zamkniętych w aerozolu tzw. fluid (tuleje, gwinty śrub, nakrętki, wkręty, gniazda, itp.). Efekt jest taki, że jak jest świeży to daje poślizg jak smar lub olej (lekko się wkręca, dokręca, wciska), nie rozpuszcza i nie niszczy gumy (ważne przy tulejach gumowych), zabezpiecza antykorozyjnie gwinty i gniazda tulei, a w przyszłości łatwiej się demontuje lub odkręca.

Tuleje nowe wcisnąłem również lewarkiem smarując wcześniej fluidem. Ważne aby w czasie wciskania rowki na zewnątrz tulei pokrywały się z punktowymi wybrzuszeniami w gnieździe.

Życzę powodzenia.

Opublikowano
Szarpanie moze tez wystąpić ,jeśli sprzęgło gumowe jest popękane-łączące wałek skrzyni z wałem mostu-to tak gwoli przypomnienia ,tez robi robote[złą]--pzdr. :arrow: ...
"" jedż z butem ,ale nie na kapciu"", mów co myślisz , rób co mówisz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.