Skocz do zawartości

Mocne drganie kierownicy od ok 60km/h


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Od prędkości ok 50-60km/h pojawia się ddość intensywne drganie kierownicy (lewo-prawo) którego amplituda narasta wraz z prędkością. Drganie ZNIKA gdy naciśne się na pedał hamulca.

 

Felgi są wyważone, opony nowe. Tarcze hamulcowe wyglądają na proste, przy hamowanie nie występuje opisany objaw. Auto hamuje równo, bez zciągania, ABS nie włącza się zbyt wcześnie, działa tak jak powinien. Wspomaganie sprawne. Przy ruszaniu kierownicą przy wyłączonym silniku słchać lekkie trzaski z okolic przekładni, luzów na drążkach kierowniczych nie stwierdziłem.

 

Drgania pojawiły się dosłownie nagle, wczoraj nie było dziś są.

 

Od momentu kupienia auta na przednich łożyskach były luzy, tzn: auto podniesione na podnośniku, łapiemy za przednie koło u góry i u dołu i szarpiemy po przekosie (dół koła ciągniemy, góre odpychamy, i tak na zmiane). Luz po obu stronach jest dosyć spory, ale jeździłem z tym od kilku miesiecy i jedynym objawem (tak mi sie wydaje że to jest przyczyną) było bardzo lekkie drganie kierownicy przy 80km/h, przy innych prędkościach brak.

 

Zastanawiam sie czy przyczyna nie jest luz na tych łożyskach (dobrze mówie, ten luz przy szarpaniu kołem to wina łożyska?). Czy ich usunięcie (luzów) polega na dokręceniu jakichś śrub?

 

Będe wdzięczny za pomoc.

www.foto.gbart.pl
Opublikowano
Witam, ja mialem przed moja beatą passata b3, luzy mi sie zrobily z przestarzalych opon po (nierowne byly) tez dopiero sie objawialy przy wiekszej predkosci, luzy na kole byly niewielkie raczej, pojechalem na stacje diagnostyczna a gosc mi wyjezdza z tekstem zebym uwazal bo strach nawet do domu nim jechac. Wyrąbane byly tuleje, sworznie i lozyska.
Opublikowano
Moim zdaniem luz o którym piszesz wynika ze zużytych sworzni wachacza .Powinieneś jeszcze sprawdzić drążki kierownicze ale po wewnętrznej stronie tj. pod tą osłoną gumową.
Opublikowano
A czy przypadkiem nie powstały Ci kawałki lodu na rantach felg :?:
http://images24.fotosik.pl/217/db2f86f1b89f14d8.jpg
Opublikowano

Możliwe że przyczyna jest tak banalna jak piszesz Guraja bo wczoraj zdjąłem te koła, wyczyściłem troche, posprawdzałem zawieszenie i hamulce i niczego podejżanego nie znalazwszy założyłem koła. Na jeździe próbnej już nie stwierdziłem drgań kierownicy. Te drgania może dodam że mają czase charakter przypadkowy, raz sie pojawiają a za chwile nie.

 

Jadę na warsztat, skasować luzy na tych łożyskach, jestem ciekaw czykonieczna jest ich wymiana czy też trzeba nowe. Napisze o rezultatach.

 

Dziękuje wszystkim.

www.foto.gbart.pl
Opublikowano
Czy ktoś z Was mógłby mi powiedzieć czy skasowanie luzów na przednich łożyskach jest możliwe w warunkach domowych? Da się tę operację przeprowadzić samemu? Może jakaś krótka instruckja? Z góry dziękuje.
www.foto.gbart.pl
Opublikowano

Ja stawiam na dwa mowtywy:

1. Zużyte swożnie wachacza.

2. Niewyważone koła (mógł gdzieś ci ciężarek odpaść)

 

Osobiście stawiam na te 1 bo też coś takiego miałem tylko mi zaczynało drgać przy 80 km/h. Najlepiej sprawdzić na diagnostyce te swożnie. Pzdr

Opublikowano
luzu w łożyskach nie wykasujesz. Jeżeli łozysko wyje lub ma luz to tylko wymiana. Nie jest to tania impreza bo jest ono w komlecie z piastą i ceny najtańszych to ok 200 zł za sztukę.
Opublikowano

Arton masz racje, to samo usłyszałem w warsztacie, łożysko razem z piastą, a w piaście bodajże jest również czujnik absu, cena w moim warsztacie to 280 PLN. A luzu tak jak napisałeś nie da sie usunąc, potrzebna wymiana. Nie zdecydowałem się na wymiane. Przez sam luz życia nie stracę, może...

 

Co do drgań kierownicy to były one spowodowane przymarźniętym do felgi śniegiem bo kiedy ją wyczyściłem wszystko wróciło do normy. A luzy owszem jakieś tam sa, ale bardzo małe: na drązkach i w przekładni coś chałasuje. Ale jeździć sie z tym da.

 

Wpienia mnie tekst mechanika, który ilekroć tam pojade mówi: będziesz miał wydatki, będziesz miał wydatki...;-] No więc ja mu: a ja myślałem że bedę mógł wszystko, heh...

 

Bodziotx: sprawdziłem Twoje opcje, tam nie ma luzów.

 

Dziękuje wszystkim za pomoc, myśle że mimo wszystko sugestie przydadzą się w przyszłości jeśli pojawią się jakieś drgania w przednim zawieszeniu.

Dziękuje.

www.foto.gbart.pl
Opublikowano
Miałem podobny przypadek ale drgania pojawiały się i nasilały przy delikatnym skręcaniu kierownicą przy większych prędkościach. Wymieniłem lewy sworzeń i jest ok (koszt sworznia około 50zł). Pozdroo

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.