Skocz do zawartości

[E36 320] nie rowne obroty


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jako ze jestem tutaj pierwszy raz - przedstawie sie

jestem z Gdyni, sprowadzilem niedawno ladne trojke '92 320i i mam z nia problem, na wolnych obrotach silnik dziwnie pracuje, nierowno, czasami buja calym samochodem jak by to by diesel, tym samochodem jechal znajomy ktory swego czasu tez mial 320tke i mowi ze silnik jest wyraznie zmulony, pierwsza sugestia -> przeplywomierz, wiec go odlaczylismy i co ?? zupelnie zadnej zmiany :-o silnik pracuje tak samo dziwnie z lub bez przeplywomierza hmm, kupilem inny, efekt jest ten sam,

teraz kolejna sugestia to swiece, sam nie wiem, macie jakies pomysly?

samochod nie ma LPG, przy wyzszych obrotach nie ma problemow

myslalem nad diagnostyka komputerowa (aso, albo bosch na chwaszczynie) , ale nie wiem czy nie lepiej te fundusze przeznaczyc na nowe swieczki?

528iA Touring pali srednio:

http://images.spritmonitor.de/166705_5.png LPG/Pb95

Opublikowano
Przyczyn takiego zamulenia moze byc bardzo duzo od niesprawnej elektorniki po nadpalone zawory. Wie bo mialem takie same problemy. Poczytaj sobie moje posty moze cos tam znajdziesz. Jezeli obroty Ci plywaja to padl silniczek krokowy. jezeli nie masz kasy na nowy to podkrec odrobinke przepustnice. Dalej moga to byc niesprawne cewki, lub ich fajki. Ale ja na poczatek radze Ci przejzec uklad paliwowy czy nie jest gdzies przydkany i czy nie ma za malego cisnienia na listwie. Wykrec swiece by sprawdzic jakie jest spalanie. Jezeli beda czarne to masz za bogata mieszanke i dlatego silnik tak sie zachowuje. To byl jeden z mankamentów mojego silnika. Sprawc czy wtryski sa sprawne i czy sa napewno te (powinny byc szare). U mnie sa zielone bo mam 2.5l.Kiedy ostatni raz byl tam filtr benzyny wymieniany? Moze to go boli. Gdybys potrzebowal jeszcze jakis informacji to zadzwon do mnie, moze cos pomoge bo ja tez z tym walczylem 604079827
Opublikowano

jestem po wizycie w warsztacie,

-wymiana oleju castrol 10W40 - poprzedni byl ladny czysty

-wymiana swiec NKG chyba mod 20

-sprawdzone cewki - sa dobre - fajki tez

-silniczek krokowy byl caly usywiony - wymyty

-sonda lambda cala czarna - od nowosci nie ruszana

lambde wymienilem na uzywana od 520 12v

 

i jest lepiej - silnik wyraznie sie wczorja lepiej zbieral i na wolnych obrotach tez w miare normalnie chodzi, na noc odpialem bateria zeby komp sie zresetowal no i dzis rano zapinam do roboty, a na swiatlach znow niskie obroty wariuja hmmm

 

czytalem wczesniej na forum ze nie nalezy zakladac uzywanych sond, mechanik zwalil mnie z nog jak powiedzial ze sonda bmw kosztuje w okolicach 600 lz :-o mi zaproponowal ta uzywke za 150zl

wiec dalej poszukalem na forum i podobno mozna zapodac sonda od innego samochodu i tylko koncuwke tzeba zmienic, zerkam na allegro a tam sondy po 77zl :lol:

i teraz moje pytanie - czy moge zakupic na allegro sonde np od VW (sprawdzilem sobie w/g nr boscha) wstawic moja koncuwke i wpiac ja?

W/g boscha potrzebuje sonde 0258 986 503 lub 0258 003 231.

Co wy na to ?

528iA Touring pali srednio:

http://images.spritmonitor.de/166705_5.png LPG/Pb95

Opublikowano

Wyglada to faktycznie na sonde.

 

Ja wymienilem na uzywana od BMW i chodzi super. Poprostu miales pecha i dostales padnietą sonde. Sprzedajacy tez mogl nie wiedziec. To wychodzi w praniu.

 

Sonda w BMW kosztuje 720 zł. a nie 600

 

Co do sond z Allegro ( tych uniwersalnych itd. ) To doswiadczenia ma juz Marcin 750. Wprawdzie nie kupowal chyba na Allegro ale zamienniki Boscha w sklepie. Wytrzymaly mu 5000 km. A jedna okolo 350 zł kosztowala.

 

Wole przechodzony oryginal od BMW niz nowke za SUPER cene 720 zl lub zamiennik Boscha za 350 i po 5000 zmieniac.

 

Tak na marginesie to oryginaly sa tez z Boscha ! Ale te fabryczne sa z innych materialow i jak mi powiedzieli w Service BMW - maja zastrzezone parametry.

Opublikowano

zapytam inaczej:

czy moge zalozyc do swojego silnika sonda od innego modelu BMW np 730i

w/g katalogu on-line boscha sonda ktora jest przeznaczona do mojego motoru wchodzi tez do innych serii 5xx 7xx 8xx 1xx, malo tego pasuje tez do innych samochodow citroen, fiat, mazda, jeep, merc itd.

z tego co mowil mechanik to wszystkie ktore pasuje do BMW moge zalozyc?

528iA Touring pali srednio:

http://images.spritmonitor.de/166705_5.png LPG/Pb95

Opublikowano
Dołoze pare groszy od siebie, a mianowicie przy wizycie u gazownika po kupnie 520 okazało sie ze sonda do kompa gazu jest podpieta na odwrót tzn tak jak w wiekszosci samochodow i nie chciał mi sie wogóle zbierac, a w moim podobno jest 5V i odwrotnie spolaryzowana (słowa gazownika) i rzeczywiscie po odwroceniu kabelkow wszystko chodzi jak trzeba. Zdązam do tego ze nie wszytskie sondy są 5V a w zasadzei ja sie spotkałem z 1 V. tak wiec skoro wlozyłes z 520 to moze włozyłers nieprawidłową dla twojego silnika. Moze neich ktos potwierdzi ze spotkał sie z 5V sondami i jescze w dodatku odwrotnie spolaryzowane tzn jak jest 5 V to jest uboga mieszanka a jak 0V to bagada, poprostu na odwrót. Moze te dywagacje przydadzą sie do czegoś

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

pozwole sobie wrocic do tematu,

w tej chwili posiadam 320i 1992 z prawdziwym przebiegiem 103.000km

ostanio zostal wymieniony olej w silniku 10W40 castrol magnatec, swiecie ngk 20 (poprzednie swiece czyste), komplet filtrow (paliwa, oleju, powietrza), wyjety i przeczyszczony silnik krokowy, zrobiony przeglad w warsztacie posiadajacym autoryzacje boscha i specjalizujacym sie w elektronice samochodowej, oczywiscie przeglad nic nie wykazal, elektronika czysta od bledow, sonda lambda funkcjonuje,

 

a obroty..... hmm ciagle na niskich lekko faluja,

nadmienie ze nie posiadam LPG,

spece od elektroniki sugerowali jakas nieszczelnosc - lewe powietrze ?

podobno mozna z tym zyc, ale qrde mi to nie odpowiada! ten motor powinien chodzic jak zegarek, a nie lekko sie bujac

czy ktos ma jakis pomysl?

528iA Touring pali srednio:

http://images.spritmonitor.de/166705_5.png LPG/Pb95

Opublikowano

spece od elektroniki sugerowali jakas nieszczelnosc - lewe powietrze ?

czy ktos ma jakis pomysl?

 

A może guma łącząca dolot z przepływomierzem...Jeżeli jest sparciała i popękana to motor tak chodzi... Sprawdź...może... :wink:

SPRZEDAM:

Zmieniarkę Pioneer CDX-P650

Cały komplet, nowa!

Wszelkie informacje tylko na "PW"

Tanio!

  • 5 tygodni później...
Opublikowano
Niedz opanowales to bujanie silnika? Moj tez kulawo pracuje na wolnych obrotach i przyczyna moze byc lapanie lewego powietrza ale nie moge zlokalizowac gdzie jest nieszczelnosc, gazownik wykrecal kolektor dolotowy i moze cos za slabo gdzies skrecil
Opublikowano
no niestety caly czas mam ten sam problem :? ostatnio wygrzebalem krokowy - plukalem jak bozia przykazala w benzynie lakowej, obejrzalem przewody, gumy, zadnych dziur nie stwierdzono, przyuwazylem ze obroty faluja gdy silnik sie rozgrzeje, rano jak go pale nie mam falowania, wiec mam NADZIEJE ze to jednak wina sondy lamba, czekam teraz na nowa sonde ktora kupilem na ebayu, pochwale sie jak ja zaloze, no i poki co nie mam LPG

528iA Touring pali srednio:

http://images.spritmonitor.de/166705_5.png LPG/Pb95

Opublikowano

wiec wczoraj zabralem sie za wymienianie sondy lambda, wszystko szlo prawie gladko az ukrecilem jedna ze srob przy kolektorze - laczenie wydechu z kolektorem, sa trzy sroby, jedna wczesniej znajomy zerwal, teraz jedna ja wic na jednej trzymac sie nie bedzie, wiec zaczynamy kombinowac, w koncu skonczylo sie na wierceniu, KURZA TWARZ !!! polamalismy i ztepilismy z 10 wiertel, ta stal jest naprawde toporna :-o

pozniej nagwintowalismy i nowe sroby, zmiana sondy,

http://klub.chip.pl/niedz/bmw/sonda1.jpg

wydech na miejsce, odpalam motor i........

 

BEZ ZMIAN :zlosc: :mad2: obroty nadal faluja,

jutro podjedzie ziomek i sproboje dla odmiany wlozyc jego (e36 325) silnik krokowy[/img]

528iA Touring pali srednio:

http://images.spritmonitor.de/166705_5.png LPG/Pb95

Opublikowano

zastanawiam sie za co sie zabiore jak to nie bedzie krokowy :?

zauwazylem ze jak depna solidnie po garach i pozniej gwaltownie zatrzymam sie na swiatlach to obroty mi BARDZO skacza i po chwili sie w miare stabilizuja, ale nie sa rowne, czyli lekko faluja,

jesli sonda jest sprawna, krokowy tez, przeplywomierz sprawny, nie ma dziur w rurze gumowej pomiedzy przeplywomierzem a przepustnica to co mi zostaje do sprawdzenia :?:

czy przepustnica ma wplyw na obroty biegu jalowego?

czy mozna ja czyscic? regulowac? czy ona sie zuzywa?

dlaprzypomnienia:

-> nie mam LPG

-> elektronika sprawdzona -- zadnych bledow

528iA Touring pali srednio:

http://images.spritmonitor.de/166705_5.png LPG/Pb95

Opublikowano

Nie wiem gdzie dokładnie to jest w e36, nie widziałem tego silnika, ale spróbuję coś Ci przybliżyć. Zazwyczaj jest to rurka gumowa wychodząca z dekla zaworowego do kolektora ssącego lub obudowy filtra powietrza (w róznych samochodach-markach różnie to wygląda). Tego się nie odpowietrza, a raczej można (tzn. jak dasz radę) to przepchać, bo chodzi tylko o swobodny przepływ powietrza, czyli właśnie owo odpowietrzenie skrzyni korbowej. To wszystko. Jak znajdę jakieś rysunki lub zdjęcia to podrzucę, ale nie obiecuję bo jakoś nic takiego nie rzuciło mi się w oczy w sieci.

Pozdrawiam.

Opublikowano
Na tych rysunkach jest w 11 engine i 11 15 cylinder head. Rysunek jest podpisan, po angielsku crank case-ventilation. To jest ten element od dekla zaworowego 1-4,5.
Opublikowano

dzieki wszystkim za info, ale niestety ciagle fauja mi obroty, wczoraj wieczorkiem podlaczylam od znajomego 325 silnik krokowy - bez zmian :cry: szukalem tez odmy ale chmm nie znalazlem :-( rozmawialem z mechanikiem i twierdzi ze wprawdzie jest to mozliwe ale malo prawdopodobne aby on sie zapchal - ma srednice 1cm,

CO DALEJ MAM SPRAWDZAC? PRZEGLADAC? WYMIENIAC?

czy jest sens jechac do ASO? w Gdyni jest FOTA - tylko obawiam sie ze zaplace _SLONO_ a oni nic nie znajda

528iA Touring pali srednio:

http://images.spritmonitor.de/166705_5.png LPG/Pb95

Opublikowano
Witam ,miaLem ten sam problem z falowaniem obrotów ,ale od 2 tygodni jeżdzę tylko na benzynie 98LO i problem znikł.wcześniej jezdzilem na gazie ale jak cena za litr gazu 2zeta to mi się nie opłaca , po zatankowaniu benz 40lit , zresetowaniu komp wymianie świec .i zdjęcia palnika miksera od gazu.w becie wstąpił nowy duch i wolne obroty ani drgną, a na silniku można postawic pełną szklankę wody :)
Opublikowano

witam! jeszcze miesiąc temu miałem ten sam problem z falującymi obrotami na wolnych.ale kumpel doradził mi,żebym wyczyścił odme. mam silnik 1.8 is i tam odma znajduje sie pod pokrywą zaworów.więc zabrałem sie do roboty... zdjąłem pokrywe i pod nią jest umieszczony taki płaski filtr(siatka),nalałem do pokrywy benzyny,która dostała sie do tej odmy i płukałem ją kilka razy. wyleciało tyle syfu ,że aż byłem bardzo zdziwiony.załozyłem pokrywe i od tamtego czasu nie mam falujących obrotów i auto lepiej przyspiesza :D

 

pozdrawiam! :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.