Skocz do zawartości

klopot z temperatura


pyra

Rekomendowane odpowiedzi

Mam kilka pytan, od kilku dni w wiekszych korkach temperatura zbliza mi sie do czerwonego pola, gdy wlacze ogrzewanie na maxa temp spada. Chlodnica ciepla wiec obstawiam visco.

Drugie pytanie dotyczy oleju silnikowego. Jaki zalac syntetyk czy polsyntetyk, a moze dobry mineralny? Przebieg 210000km silnik 2500benz.

I ostatnie pytanko, czy wymienic olej w skrzyni biegow? skrzynia manualna. Dodam jeszcze ze auto bylo serwisowane w niemczech do 190000km.

RAZ BMW ZAWSZE BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temp. to na 90% visko, ale myśle że jak już będziesz zmieniał visko to dorzuć "pare groszy" i tak dla formalności (albo i nie) zmień termostat i odpowietrz cały układ- ja bym tak zrobił

Co do oleju to jaki masz typ BMW?

Ja do swojwj e30 zalałem półsyntetyk, choć niby ludzie się zarzekają że do silnika M40 tylko fullsynt., ale mi się jeździ naprawde dobrze, dodam jeszcze w formie kryptoreklamy że mam Shella :wink:

Pozdrawiam

"Przyspieszenie, to ciekawy sposób na pokonanie odległości pomiędzy zakrętami"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może się usrałem z tym odpowietrzaniem,ale zwróć na to uwage jak będziesz zmieniał termo.

Mówie u mnie brak odpoweitrzenia bloku silnika robił ładny bajzer z temperaturą!

Powodzenia

"Przyspieszenie, to ciekawy sposób na pokonanie odległości pomiędzy zakrętami"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dorzuce swoje 2 grosze,

mam 528 touringa w automacie od niedawna i tez mialem problem z temperatura,

na poczatek poszla na wymiana pompa wody (SKF w IC jakies 140zl) + termostat (w IC okolo 40zl) + nowy plyn, mechanik tez wymienil ta fajke w ktorej jest termostat - podobno lubi pekac,

na chwile to rozwiazalo problem - wskaznik stoi pionowo, ale jak uruchomilem na BC test nr 7 to temperatura jest troche za wysoka - okolo 107stopni, poszukalem na forum i znalazlem ciekawa propozycje - wyczyszczenie chlodnicy, jeszcze tego nie robilem, ale sie jej przyjzalem i faktycznie syfu jest tam troche, jak sie zrobi troche cieplej to zdejme zderzak i z plynem do felg + woda pod lekkim cisnienem zaczne dzialac, na sam koniec zostawiam sobie wymiane visco,

zreszta zerknij na ten watek,

daj znac jak zwalczysz u siebie problem z temperatura

 

co do oleju to zarowno w E36 320i '92 z przebiegiem 200.000km jak i w E39 zalewam pelen syntetyk Mobil 1 5w50 i sobie chwale,

528iA Touring pali srednio:

http://images.spritmonitor.de/166705_5.png LPG/Pb95

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wkurzylem sie wczoraj bo nigdzie nie moglem dostac termostatu i zmuszony bylem jechac do serwisu, no ale jakos przeboleje (to byl najdrozszy termostat w moim zyciu heheh). Buma juz tak mi sie gotowala ze balem sie o uszczelke pod glowica, wiec szybko smiglem do mechanika, wymienil termostat ,odpowietrzyl uklad i wszystko okey.

Koniec tematu nareszcie :dance:

RAZ BMW ZAWSZE BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIEDZ piszesz że pokazuje ci 107 stopni to masz w porządku temperaturę są dwa rodzaje termostatów letnie które otwierają się przy 88 stopniach i zimowe które otwierają się przy 105 stopniach i pewnie masz ten drugi i dlatego pokazuje ci taką temperaturę
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też sie beemka grzeje ale już wiem ze mam pękniętą głowicę .( wczoraj zdjęta). W przyszłym tygodniu jadę ją spawać do łomianek. Mechanicy mówią że po spawaniu bedzie głowica dobra( sam w to nie wierzę ale zobaczymy, skoro tak mówia???? ) Tylko nie wiem jaka mogła być przyczyna tego pękniecia głowicy. ( pęknięcia idą w kilku miejscach ) Może ktos miał taki przypadek to niech opisze . Dodam że mam 725 tds automat 1996 rok wrzesień.
Podjechali ułani pod okienko beemką siódemką.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie dzisiaj wymienilem visco i nic :mad2: jutro biore sie za termostat.

Co do oleju to nie wiem jaki byl wczesniej lany.

Dotyczy BMW E39 touring 523

Czekam na dalsze porady[/quote

6 garówki mają to do siebie ,ze domowym sposobem tego nie odpowietrzysz,zapraszam do aso ,zapłacisz więcej ale zaoszczędzisz na remoncie,co niektórzy sami próbowali i póżniej w najlepszym wypadku uszczelka pod głowica do wymiany,czy nie warto czasami wybrać sie do aso ,zapłacic parę groszy wiecej i spać chociaż troche spokojniej? oni tam troche sie znaja na bumach,nie musisz u nich robić ,ale prześwietla auto i powiedzą co i jak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.