Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich jestem nowym użytkownikiem BMW E36 1,8 i nowym forumowiczem moje BMW podobno ma przejechane 91600 km

mam pytanie na co trzeba zwrócić uwagę aby dobrze mi się spisywało autko

Opublikowano
Zadałeś bardzo ogólne pytanie więc trudno w dwóch zdaniach wszystko streścić. Może na początek doradzę ci zebyś zmieniał oleje w terminie i jechał delikatnie na zimnym silniku. No i jakby to przypadkiem było M40 to trzeba pamiętac o terminowej wymianie napędu rozrządu. Dużo informacji masz na forum a pewnie i inni użytkownicy coś ci dopiszą.
Opublikowano

Witam

Tak jak napisał Kowal, określ między innymi jakiego masz typu silnik, a to pozwoli na jakieś dalsze wskazówki co do użytkowania samochodu. :)

Pozdrawiam .

Opublikowano

Jezeli to M40 (a i w sumie tez M43) to podstawowa sprawa jest aby w zadnym wypadku do silnika nie zalac oleju mineralnego. Niezbedne minimum to olej polsyntetyczy a najlepiej syntetyk.

W tym silniku nalezy zwrocic rowniez uwage na stan walka rozrzadu, dzwigienek zaworowych i popychaczy (czyli ogolnie na stan glowicy), dol silnika sie rzadko psuje.

 

No i tak jak koledzy pisza jezeli jest naped na pasek (silnik M40) to nalezy go wymieniac bardzo regolarnie najwyzej co 50 000 km (radze wczesniej).

Opublikowano

A co paski w M40 maja skłonności do pękania za szybko?

Pozdrawiam

"Przyspieszenie, to ciekawy sposób na pokonanie odległości pomiędzy zakrętami"
Opublikowano

Mam silnik M40 i byłem już w serwisie za wymianę rozrządu i wszystkich płynów zapłaciłem 800PLN i o dziwo powiedzieli że ma oryginalny przebieg 91600 dodam że jest to autko z 92 roku a co do pytania powiedzieli w serwisie że paske rozrządu wymienia się co 28 tysięcy mil czyli około 40 tysięcy kilometrów

 

Pozdrawiam wszystkich-zadowolony użytkownk BMW

Opublikowano
800 zł ale chyba za pasek (komplet?) a nie za wałek (komplet?) :?: :!:
"Przyspieszenie, to ciekawy sposób na pokonanie odległości pomiędzy zakrętami"
Opublikowano

800zl to pewnie za pasek i napinacze.

Jezeli chodzi o przebieg miedzy wymianami to bardzo dobrze Ci powiedzieli gdyz paski w tym silniku nie wytrzymuja dluzszych przebiegow.

Opublikowano

800 złotych zapłaciłem za

1.PASEK ROZRZĄDU

2.ROLKA NAPINAJĄCA

3.ROLKA ZWROTNA-2 SZTUKI

4.TERMOSTAT

5.FILTR OLEJU

6.ŚWIECE ZAPŁONOWE NGK V-20

7.PASEK ALTERNATORA

9.PŁYN HAMULCOWY

10.PŁYN CHŁODNICZY

11.OLEJ TYLNI MOST

12.OLEJ SKRZYNIA BIEGÓW

 

i oczywiście robocizna jest w tych 800PLN

Opublikowano

No muszę Ci powiedzieć, że jeżeli to prawda z tym przebiegiem to kupiłeś prawdziwego rodzynka i masz fajne auto, o które o ile będziesz dbał to naprawdę długo ci posłuży. Ja ostatnimi czasy sprzedałem moje wysłużone E36 316i, którym zrobiłem 150 tyś km, a poprzedni właściciel jakieś 300 tyś. Auto w dniu sprzedaży było i tak o niebo lepsze od całej masy igieł z ogłoszeń. Z takim przebiegiem jak Twój to praktycznie nowy samochód. Nic tylko dbać o nią i cieszyć się jazdą.

 

Podstawa w eksploatacji to jak koledzy wspomnieli olej. Tylko i wyłącznie pełen syntetyk i najlepiej trzymać się jednej marki. Polecam Castrol i Mobil 1. Druga sprawa dla żywotności motoru to wisko, które w BMW bardzo często się psuje. Przegrzanie silnika to nieraz bardzo poważne konsekwencje.

 

Pozdrawiam

www.swiatdrewna.eu
Opublikowano

Aż sie wierzyć nie chce co do tej ceny!!

No ale skoro tak muwisz to musi tak być więc gratuluje (o ile robota dobrze zrobiona).

 

P.S. Ja jak kupiłem swoje no niestety nie wiedziałem jaki olej koleś zalał (długa historia), ale zalełem pół syntetyka Shella i jest git, moge polecić

"Przyspieszenie, to ciekawy sposób na pokonanie odległości pomiędzy zakrętami"
Opublikowano
wszyscy mówią zalać syntetykiem niestety mój był zalany od początku mineralnym olejem castrol i takim samym go zalałem bo w serwisie mówili żeby nie przechodzić z mineralnego na syntetyk miał wymieniany olej co roku ja natomiast bede wymieniał co 7,5tysiąca kilometrów gdyż też nie jestem zwolennikiem mineralnych ale co do wysokości zapłaconego rachunku za zrobione prace przy samochodzie to mam na to rachunek narazie wskazuję na to że robota wykonana jest dobrze nic się nie dzieje przynajmniej nie wskazuję na to.
Opublikowano
Nigdy w życiu!!!!!! Nie daj się na to nabrać i od razu wylej minerala. To zabije motor m40. Wiem to z własngo doświadczenia. Nie wierzę też w to, że auto od nowości jeździ na takim oleju. To jest samobójstwo. Zaufaj mi i od ręki przejdź na pełen syntetyk. BMW jest strasznie wrażliwe na tego typu olej a silnik który posiadasz w szczególności. Totalne minimum to półsyntetyk choć ja osobiści nie polecam .Możesz ewentualnie zastosować go do przejścia z minerala na syntetyk jako olej pośredni. Zaufaj mi. Wiem co piszę. Jeździłem takim samochodem 5 lat robiąc 150 tyś km.
www.swiatdrewna.eu
Opublikowano
No muszę Ci powiedzieć, że jeżeli to prawda z tym przebiegiem to kupiłeś prawdziwego rodzynka i masz fajne auto, o które o ile będziesz dbał to naprawdę długo ci posłuży. Ja ostatnimi czasy sprzedałem moje wysłużone E36 316i, którym zrobiłem 150 tyś km, a poprzedni właściciel jakieś 300 tyś. Auto w dniu sprzedaży było i tak o niebo lepsze od całej masy igieł z ogłoszeń. Z takim przebiegiem jak Twój to praktycznie nowy samochód. Nic tylko dbać o nią i cieszyć się jazdą.

 

Podstawa w eksploatacji to jak koledzy wspomnieli olej. Tylko i wyłącznie pełen syntetyk i najlepiej trzymać się jednej marki. Polecam Castrol i Mobil 1. Druga sprawa dla żywotności motoru to wisko, które w BMW bardzo często się psuje. Przegrzanie silnika to nieraz bardzo poważne konsekwencje.

 

Pozdrawiam

 

Wcale nie...polsyntetyk tez jest dobry, a w przypadku niewiadomego pochodzenia auta (w sensie jaki olej byl lany) polsyntetyk jest dobrym kompromisem

Pozdro Krzysiek

B M W..............Bardzo Małe Wydatki


www.bmw-3city.pl

Opublikowano
Witam wszystkich jestem nowym użytkownikiem BMW E36 1,8 i nowym forumowiczem moje BMW podobno ma przejechane 91600 km

mam pytanie na co trzeba zwrócić uwagę aby dobrze mi się spisywało autko

na początek sprawdzić przebieg,bo ten co podajesz to pewnie marzenie,a póżniej pilnować serwisu i przeglądów,i podstawa bardzo dobrej jakości materiały eksploatacyjne,polecam bo naprawdę warto

Opublikowano
800 złotych zapłaciłem za

1.PASEK ROZRZĄDU

2.ROLKA NAPINAJĄCA

3.ROLKA ZWROTNA-2 SZTUKI

4.TERMOSTAT

5.FILTR OLEJU

6.ŚWIECE ZAPŁONOWE NGK V-20

7.PASEK ALTERNATORA

9.PŁYN HAMULCOWY

10.PŁYN CHŁODNICZY

11.OLEJ TYLNI MOST

12.OLEJ SKRZYNIA BIEGÓW

 

i oczywiście robocizna jest w tych 800PLN

tak tak a świstak siedzi bo sreberka były kradzione,wiesz co?, nawet jakbyś sam robił to wszystko i to z najtańszych dostepnych materiałów to by nie wystarczyło,kurcze skąd biora sie tacy ludzie?

Opublikowano

w takim razie mnie oszukano służę kopią faktury na email i proszę bez obrażania mojej osoby a co do przebiegu to potwierdzili to w serwisie BMW

 

pozdrawiam niedowiraków i podziwiam zazdrośników

Opublikowano
w takim razie mnie oszukano służę kopią faktury na email i proszę bez obrażania mojej osoby a co do przebiegu to potwierdzili to w serwisie BMW

 

pozdrawiam niedowiraków i podziwiam zazdrośników

w jakim serwisie? a co do tych części podaj mi gdzie to wymieniałeś ,zaraz tam jadę i w podzięce stawiam litr wódki za informacje,

Opublikowano
w takim razie mnie oszukano służę kopią faktury na email i proszę bez obrażania mojej osoby a co do przebiegu to potwierdzili to w serwisie BMW

 

pozdrawiam niedowiraków i podziwiam zazdrośników

wybacz,ale więcej się dowiedziałem na ty forum niż w serwisie,pojechalem na inspekcje ,wcześniej wiedziałem jak sprawdzić przebieg,na serwisie podłączyli do kompa,po przeglądzie powiedzieli że ma tyle co na zegarach,kpina pokazałem im póżniej ,szczęki im opadły ,a dowiedziałem sie o tym na forum,

Opublikowano
Nigdy w życiu!!!!!! Nie daj się na to nabrać i od razu wylej minerala. To zabije motor m40. Wiem to z własngo doświadczenia. Nie wierzę też w to, że auto od nowości jeździ na takim oleju. To jest samobójstwo. Zaufaj mi i od ręki przejdź na pełen syntetyk. BMW jest strasznie wrażliwe na tego typu olej a silnik który posiadasz w szczególności. Totalne minimum to półsyntetyk choć ja osobiści nie polecam .Możesz ewentualnie zastosować go do przejścia z minerala na syntetyk jako olej pośredni. Zaufaj mi. Wiem co piszę. Jeździłem takim samochodem 5 lat robiąc 150 tyś km.

 

Hmm, a większość opinii jest takich, żeby nie zmieniać półsyntetyka na pełny syntetyk. Sam bym najchętniej wlał taki, ale wcześniej na półsyntetyku jeździł i się boję.

 

bogdan318 - chodzi o to, że w serwisie podali nie taki przebieg jak był w rzeczywistości, czy jak?

Opublikowano

Varrol, jak jeżdzisz na pół i wszystko jest dobrze to po co kombinować!?

Chyba że masz jakieś wątki co do pracy silnika...silnik nie pracuje tak jak powinien czy cóś, ale jak jest wszystko w porzo (sprawdzasz olej i ani nie ubywa =, ani nie jest czarny, ani się nie szlami) to po co?

Pozdro

"Przyspieszenie, to ciekawy sposób na pokonanie odległości pomiędzy zakrętami"
Opublikowano
Varrol, jak jeżdzisz na pół i wszystko jest dobrze to po co kombinować!?

Chyba że masz jakieś wątki co do pracy silnika...silnik nie pracuje tak jak powinien czy cóś, ale jak jest wszystko w porzo (sprawdzasz olej i ani nie ubywa =, ani nie jest czarny, ani się nie szlami) to po co?

Pozdro

zgadzam się

Opublikowano

wybacz,ale więcej się dowiedziałem na ty forum niż w serwisie,pojechalem na inspekcje ,wcześniej wiedziałem jak sprawdzić przebieg,na serwisie podłączyli do kompa,po przeglądzie powiedzieli że ma tyle co na zegarach,kpina pokazałem im póżniej ,szczęki im opadły ,a dowiedziałem sie o tym na forum,

 

forum to kopalnia wiedzy,ale z tego co mi wiadomo to jest również napisane na forum, ze nie ma mozliwosci sprawdzenia oryginalnego przebiegu jezeli znasz taki to sie podziel wiedzą heh.. no chyba ze piszesz tu o teście zegarów hihi

http://img258.imageshack.us/img258/7452/bmw9aq.jpg
Opublikowano

A jak sprawdzić przebieg przecież było o tym tyle razy że testem zegarów nie sprawdza sie perzebiegu.

A że podczas testu przy wyswietlanych pozycjach na stałe swieci się napis km nie znaczy że to autentyczny przebieg.

Opublikowano

Co do przebiegu km to nie chce mi sie wierzyc.

W e36 wystarczy wyzerowac km i nabic nowe tyle ile chcecie-50 €,i 1 minuta.I nikt w zaden sposob nie wykryje zmiany przebiebu km.Mozna rozpoznac po zuzyciu czesci np.kierownica.Znam ten temat od 15 lat.

te gusta conducir? BMW

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.