Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam... ostatnio wymieniłem lampy na IN PRO, założyłem xenon i spryskiwacze... przy tym ostatnim jest troche zabawy ale warto... bo założenie samego xenonu trwało może 1h. 2 miesiące temu zatrzymała mnie policja pytając m. in. o xenon... powiedziałem że take auto sprowadziłem, pokazałem że spryskiwacze działają (troche ich schlapałem) i nic. O samopoziomowanie się nie pytali... ale za to w jeździe jest naprawde różnica, szczególnie w nocy. Też sprawdzałem czy nie nie rażą, pojechałem na stacje diagnostyczną, ustawili za 10zł i jest ok... to tyle... dołączam zdjecie jak to wygląda

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c8f46d2c822eb375.html

 

 

POPIERAM - To jest profesjonalne podejscie do tematu.

Nowa Lampa , Xenon , Spryskiwacz

i wszystko GRA !

 

pozdro

  • Odpowiedzi 70
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
ja zapytam fachowcow,dla czego sa wymagane spryskiwacze? dlatego ze slabo swieca jak sa lampy brudne??

 

Nie jestem fachowcem ale wtrace swoje 3 grosze...

Koniecznosc zachowania czystego szkla lampy przy kseonanch wynika z kilku czynnikow.

- Xenon świeci bardzo intensywnie (duzo intensywniej od halogenu) i każde zabrudzenie szkła reflektora powoduje duzy odblask z reflektora i rozproszenie snopa co skutkuje oslepianiem jadacych z przeciwka.

Na reflektorze poprostu bardzo moco rozświetla się samo zabrudzenie.

To samo dzieje sie gdy masz stare zmatowiałe lampy (po to się je poleruje do xenonów)

- Xenon traci bardzo szybko sprawnośc swiecenia gdy szkla sa zarudzone. Intesywnosc swiecenia Xenonu jest o wiele wyzsza niz halogenu ale nie w calym przebiegu widma światła. Na wieksza odleglosc lepiej dociera swiatlo halogenowe. Dlatego światła długie to ciągle Halogen (sa tez ine czyniki) a nie xenon. Gdy przy xenonach masz zabrudzone szkla to oprocz oslepiania jadacych z przeciwka sam malo widzisz (sprawdz), wynika to z temperatury światła (barwa)

 

jest jeszcze kilka czynników o ktorych nie bede pisal bo trzeaby wyjasnic kilka zagadnien chemiczno-techniczych

 

Pozdrowioka

Opublikowano
.......... modyfikowac lampy wsadzajac soczewki biksenonowe i zakladac bixenon???? troche wiecej roboty, ale i efekt lepszy :-)

Popieram w 100 %. Mam biksenon od E65. Kupiłem kiedyś nówki na allegro. Efekt powalający.

Grzesiek740 - (kiedyś było jeszcze 735 i 750)

http://img136.imageshack.us/img136/3693/mojeauta034podpisgo3.jpg

Opublikowano
........ warto sobie poszukac uzywanego zestawu spryskiwaczy.....

Nie raz nie warto. Ja kupiłem używane i potem musiałem kupić nowe. Używane nie chciały spryskiwać - w końcówkach jest jakieś ustrojstwo sprężynkowo ciśnieniowe, które nieużywane zanikło :D a przy próbach rozbierania plastiki sie połamały i wszystko do wyrzucenia.

Grzesiek740 - (kiedyś było jeszcze 735 i 750)

http://img136.imageshack.us/img136/3693/mojeauta034podpisgo3.jpg

Opublikowano
dobierz rezystor ktory podlaczysz rownolegle z przetwornica (zeby symulowal rezystancje zarowki) i po kloopocie, co prawda bedzie sie troche grzal. mozna tez przerobic modul check control (ten pod kanapa z tylu)
Opublikowano
Koniecznosc zachowania czystego szkla lampy przy kseonanch wynika z kilku czynnikow.

- Xenon świeci bardzo intensywnie (duzo intensywniej od halogenu) i każde zabrudzenie szkła reflektora powoduje duzy odblask z reflektora i rozproszenie snopa co skutkuje oslepianiem jadacych z przeciwka.

Na reflektorze poprostu bardzo moco rozświetla się samo zabrudzenie.

 

Podepnę się jeszcze raz pod ten temat (pisałem już wcześniej).

riederwawa.com ma rację. Zauważyłem to ostatnio będąc w długiej trasie. Ale po kolei: mam lampy firmy Sonar z wbudowanymi ringami, soczewkami, gładkie szkło, clear chrome bez elektrycznej regulacji. Zamontowałem zestaw Xenon HID z allegro na żarówki H1. Wyregulowałem granicę światła, żeby nie oślepiać i wszystko byłoby gites ale jechałem ostatnio z kumplami nad morze (650km w jedną stronę). Jechaliśmy w nocy, dwóch kumpli siedziao z tyłu i zauważyłem, że granica świecenia światła podniosła się. Poza tym co postój na parkingu wycierałem szkła lamp, bo faktycznie zabrudzone nie dawały tej granicy światła (rozpraszały się w każdą stronę) i świciły słabiej.

Teraz już wiem po co te samopioziomowanie i wycieraczki na lampach...

Oceńcie sami czy warto jeździć z bajeranckimi xenonami.

Bi Em DabylJu :P
Opublikowano

Podepnę się jeszcze raz pod ten temat (pisałem już wcześniej).

riederwawa.com ma rację. Zauważyłem to ostatnio będąc w długiej trasie. Ale po kolei: mam lampy firmy Sonar z wbudowanymi ringami, soczewkami, gładkie szkło, clear chrome bez elektrycznej regulacji. Zamontowałem zestaw Xenon HID z allegro na żarówki H1. Wyregulowałem granicę światła, żeby nie oślepiać i wszystko byłoby gites ale jechałem ostatnio z kumplami nad morze (650km w jedną stronę). Jechaliśmy w nocy, dwóch kumpli siedziao z tyłu i zauważyłem, że granica świecenia światła podniosła się. Poza tym co postój na parkingu wycierałem szkła lamp, bo faktycznie zabrudzone nie dawały tej granicy światła (rozpraszały się w każdą stronę) i świciły słabiej.

Teraz już wiem po co te samopioziomowanie i wycieraczki na lampach...

Oceńcie sami czy warto jeździć z bajeranckimi xenonami.

 

Dobrze opisales problem o którym ludzie przez zakupem xenonow nie maja pojecia a to wazny aspekt. Xenon swieci lepiej ale tylko w pewnych warunkach sie sprawdza. Uczulam na montowanie spryskiwaczy wraz z xenonami z allegro. Mysle ze niedlugo Polska POLICJA zasadzi sie na XENONY i beda zabierac dowody za brak spryskiwaczy (ja raz straciłem)

a pamietacie nagonke na przyciemniane szyby ktora miala miejsce jakis czas temu. Co do szyb mozna polemizowac ale xenon bez spryskiwacza niestety naprawde slabo swieci i oslepia .... chyba ze.... bedziemy czyscic szkla szmatka ,,, ale Policjant nie musi tego rozumiec...

Opublikowano
a jakie sa koszty zalozenia nowego zestawu spryskiwaczy reflektorów??

 

ja kupilem uzywany zestaw za 300 zł (kompletny) i działa bez problemu

(zestaw od E39)

 

nowa dysza spryskiwacza do E39 szt.1 - okolo 60 zł

nowa dysza spryskiwacza do Z3 szt.1 - około 200 zł

 

pompke moza zapodac od dowolnego auta

a spryskiwacze mozna podlaczyc pod przekaznik od wycieraczek

i dac np oddz wylacznik zeby tak duzo plynu nie zuzywalo

no i zeby nie psikaly na lampy niepotrzebie.

 

Pamietajcie ze potrzeba wysoko wydanej pompki

 

Koszt przy wlasnym nakladzie pracy powinien zamknac se w okolo 300 zł

Opublikowano

Pisałem o tym w innym poście,ale jakoś nikt mi nie odpowiedział.Jeśli

spryskiwacze xenonów są obowiązkowe to dlaczego BMW nie montowało

ich we wszystkich autach.Posiadadam orginalne E39 po lifcie i jest bez.

Zauważyłem że dużo innych egzemplarzy również nie posiada.

Może ktoś wie jak lub czym wypolerować szkła?

BMW=Boss-Money-Women
Opublikowano
Pisałem o tym w innym poście,ale jakoś nikt mi nie odpowiedział.Jeśli

spryskiwacze xenonów są obowiązkowe to dlaczego BMW nie montowało

ich we wszystkich autach.Posiadadam orginalne E39 po lifcie i jest bez.

Zauważyłem że dużo innych egzemplarzy również nie posiada.

Może ktoś wie jak lub czym wypolerować szkła?

 

A masz xenony ?? Jesli nie ma spryskiwaczy i sa xenony to na 100% byly dokladane ! Przy oryginalnych xenonach spryskiwacze musza byc :!:

Opublikowano
endriu nie mam pojecia....ale sprawdzilem dokladnie i na pewno do 2001 roku byly bez wersje bez xenonow i spryskiwaczy, co do tego 2002 roku to jednak pewien nie jestem :roll: Ale allegro to bym sie nie sugerowal...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.