Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam w Nowym Roku !

 

Pewnie zaraz paru na mnie skoczy ze to juz bylo i szukam, ale generalnie wszytsko już było a wiedzę zawsze warto odświeżyć i podsumować.

 

Pytanie jest proste: Czy warto wejśc w gaz ?

a jeśli tak w standard czy sekwencja?

 

Policzylem sobie koszty, czasy i przebiegi amortyzacji instalacji i an ten temat nei ma co pisać. Interesuje mnie natomiast faktyczne zachowanie się auta na gazie, wg tych ktorzy w to weszli:

- ile faktycznie spali e36 m43 gazu ?

- ile mocy straci ?

- jakie problemy tech. bede mial z autem, ktorych teraz nie mam?

- koszty i praktyka ekspoatacji i przegladów tech. instalacji ( poza paliwem)

- przyspieszenie zuzycia silnika?

Never Say Never Again!
Opublikowano
Wszystko generalnie zalezy ile robisz km miesiecznie...wiekszosc zaraz powie, alboo napadnie na Ciebie :P , ze gaz w BMW to lipa...ale tak jak pisalem troche wyzej chcesz jezdzic taniej to zakladaj gaz...tez myslalem o tym, mam silnik 1.6 ale obliczylem, ze tygodniowo robie jakies 150 km, czyli niewiele...tak wiec bym mosial dluuugo czekac na zwrot gazu. Do tego drozsze przeglady, bardziej mosisz dbac o instalacje, czesciej wymieniac swiece i inne duperele...

Pozdro Krzysiek

B M W..............Bardzo Małe Wydatki


www.bmw-3city.pl

Opublikowano
No tak. Ja robie nieco wiecej km dlatego instalacja zamortyzuje mi sie po kilku miesiacach. Chodzi mi o konkrety tak jak napisalem wyżej.
Never Say Never Again!
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Tylko benzyna :8)

Piszesz z doświadczenia? Jaką instalkę miałeś w tym silniku i się nie sprawdziła?

Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Opublikowano
Witam w Nowym Roku !

 

Pewnie zaraz paru na mnie skoczy ze to juz bylo i szukam, ale generalnie wszytsko już było a wiedzę zawsze warto odświeżyć i podsumować.

 

Pytanie jest proste: Czy warto wejśc w gaz ?

a jeśli tak w standard czy sekwencja?

 

Policzylem sobie koszty, czasy i przebiegi amortyzacji instalacji i an ten temat nei ma co pisać. Interesuje mnie natomiast faktyczne zachowanie się auta na gazie, wg tych ktorzy w to weszli:

- ile faktycznie spali e36 m43 gazu ?

- ile mocy straci ?

- jakie problemy tech. bede mial z autem, ktorych teraz nie mam?

- koszty i praktyka ekspoatacji i przegladów tech. instalacji ( poza paliwem)

- przyspieszenie zuzycia silnika?

Ja polecam sekwencję. Nie ma spadku osiągów na benzynie a na gazie są znikome. Trzeba uważać na montaż bo od tego wszystko zależy. Teraz się opłaca założyć instalkę bo ceny są na niskim poziomie.

 

- Zużycie gazu do 20% więcej niż benzyny

- moc praktycznie ta sama

- w przypadku prawidłowego montażu instalka jest bezproblemowa

- silnik zużywa się podobnie jak na benzynie przynajmniej ja nie zauważyłem przyspieszonego zużycia.

Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Opublikowano
Tylko benzyna :8)

Piszesz z doświadczenia? Jaką instalkę miałeś w tym silniku i się nie sprawdziła?

Nie niegdy nie krzywdziłem żadnego auta. Ale wiem od znajomych że z LPG jest dużo problemów. Zwłaszcza BMW nie lubi gazu.

http://www.toya.net.pl/~yeahman/00/bmw4.jpg
Opublikowano
Tylko benzyna :8)

Piszesz z doświadczenia? Jaką instalkę miałeś w tym silniku i się nie sprawdziła?

Nie niegdy nie krzywdziłem żadnego auta. Ale wiem od znajomych że z LPG jest dużo problemów. Zwłaszcza BMW nie lubi gazu.

To dlaczego wprowadzasz ludzi w błąd? Twoje BMW też jest kolegi?

Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Opublikowano

Dzieki za konkrety Fazer. To juz jasne dane apropos sekwencji.

 

Jednak roznica w cenie miedzy sekwencja ( 3200 PLN) a standarde (1800)

jest znaczna. Szczegolnie jak nie chce sie iwestowac w auto.

 

Czy znajda sie jacys oboncy/uzytkownicy zwyklej instalacji LPG

Jak wam to chodzi ? Przeklinacie czy da sie zyc?

Never Say Never Again!
Opublikowano

Nie polecam zwykłej instalacji

Tracisz moc na gazie i na benzynie (zwężka w układzie dolotu) i zawsze pozostaje wyższe ryzyko strzału ( cały kolektor ssący łącznie z przepływomierzem jest wypełniony mieszanką gazu i powietrza - nie muszę chyba dodawać czym to grozi)

Zaleta tej instalacji jest tylko i wyłącznie jej cena.

Posiadam taką w swoim BMW ( kupiłem już z taką ) i po sporych poprawkach po poprzednich monterach chodzi dobrze, ale to nie jest to.

Do spokojnej jazdy może być.

BMW... and nothing else matters
Opublikowano
Sekwencję do 4 cyl. można założyć już od 2300-2700PLN - Stag 300 lub KME EGO/DIEGO jest wystarczający. Oszczędności z założenia IIgen. znikają po pierwszym strzale w kolektor lub wcześniej kiedy się zauważy spadek mocy na benzynie i gazie :? . Poza tym w przypadku IIgen trzeba dbać o układ WN na dłuższą mete koszt jest podobny.
Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Opublikowano
W silniku M43 strzał może być zabójczy z uwagi na zamontowanie w w kolektorze ssącym urządzenia zmieniającego kształt kolektora w zależności od obrotów silnika. Strzał gazu zniszczy kolektor i resztki przepustnicy zassa do głowicy. Będziesz miał "zwrot" kosztów na "dzień dobry". Pomijając to, ten silnik jest tak słaby, że montaż zwężki (II gen) dobije to auto. Tylko sekwencja.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam,

 

Ja właśnie się nastawiłem na gaz, posiadam 1.8 M43 od zakupu przejechałem 10 tys km (4 miesiące). Po rozmowie ze znajomym od gazu nastawiłem się na sekwencję za 2500 PLN. Z tego co się dowiedziałęm na sekwencji spadek mocy jest niezauważalny a spalanie 1:1 (gaz:benzyna). Także uważam że dość szybko mi się zwróci.

Opublikowano
Dostałem propozycję zamontowania sekwencji włoskiej za 2000 zł. Używana przez pół roku, koleś daje mi gwarancję na nią 2 lata. Została wymontowana z jego samochodu który sprzedał. Czy warto ryzykowac i montować tą instalkę ? W sumie używana ale dostaję na papierze 2 lata gwarancji.
Opublikowano
W silniku M43 strzał może być zabójczy z uwagi na zamontowanie w w kolektorze ssącym urządzenia zmieniającego kształt kolektora w zależności od obrotów silnika. Strzał gazu zniszczy kolektor i resztki przepustnicy zassa do głowicy. Będziesz miał "zwrot" kosztów na "dzień dobry". Pomijając to, ten silnik jest tak słaby, że montaż zwężki (II gen) dobije to auto. Tylko sekwencja.

 

hmm.. niby w m43 kolektor metalowy.. moglbys mi na realoem.com znalezc to ustrojstwo co moze narobic balaganu w silniku?

 

Bo mam II gen, zrobila ponad 30000 i niby wszystko ok, ale wlasnie zaczalem trzasc portkami :?

Breast. Mouth. Waist.
Opublikowano

:D powiem tak.......... tylko gaz ale w sekwencji.

Moja sister w e36compact 316( ktoś zara powie ze 1,6 i podtlenek gazoty to lipa ale na zimówkach w trzy osoby do 190km/h sie machnelismy) Na co dzień bawarka lata na 17' calówkach i 225 gumkach po mieście to pali 12-13 litrów gazu.... może to dużo jak na 1,6 ...ale ja nawet wole 13l gazu

w bmw niż toczenie sie jakimś TICKO..... a LPG sie jej zwróciło już spokojnie.... za sekwencje zapłaciła 2800zł dlatego że często jeździ polska-niemcy (około900km w jedną stronę) więc wiecie o czym mówię..

 

Ja osobiści lada miesiąc kupie swoją betunie i na bank zamontuje do niej sekwencje .... bo chodzi mi po głowie jakaś 6cylindrówka a to mało nie będzie palić ...a że w szkole jeszcze siedzę to o dobrej pracy nie mam jeszcze co myśleć .. WIĘC jak dla mnie to tylko LPG

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.