Skocz do zawartości

Cos nie tak przy odczycie stanu oleju


sezam

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Jakis czas temu, (po naprawie rozrusznika) mialem drobny wyciek oleju przy bagnecie. Zapewne jak wykrecali rozrusznik to takze wykrecili bagnet i potem cos zle zlozyli, stad mi ciekl olej.

Tak wiec dalem auto do mechanika, a ten mi wyciek usunal.

Poniewaz silnik troche oleju bierze (M50B25), to co jakis czas sprawdzam jego stan i wrazie potrzeby dolewam.

No i po usunieciu wycieku przy bagnecie, zauwazylem, ze za kazdym razem (rano na zimnym silniku) jak po raz pierwszy wyciagma bagnet, to miarka po sam szczyt jest cala w oleju. Wyglada to tak jakbym mial zalane jakie 3 litry oleju za duzo (do silnika wchodzi okolo 6-ciu litrow). Jednak po wytarciu bagnetu, wlozeniu go z powrotem na kilka sekund i wyciagnieciu, bagnet juz pokazuje bardziej normalny stan. I tak ostatnio pokazal mi ze stan oleju jest na minimum.

Naturalnie w tym momencie dokupilem olej i dolalem 1 litr oleju (zrobilem to wieczorem i juz nie odpalalem silnika do dnia nastepnego). I tak nastepnego dnia rano przed odpaleniem silnika, sprawdzilem jeszcze raz olej, zeby sprawdzic, czy juz jest pozadany stan oleju. No i bylo znowu to samo, czyli wyciagam bagnet i calusienka miarka jest w oleju. Powycieralem dokladnie, wkladam na chwile jeszcze raz, wyciagam, i juz mi pokazuje w miare normalny stan, ale znowu mi pokazuje minimum.

W tym momencie kompletnie zglupialem i nie wiedzialem co z tym zrobic, czy dolac nastepny litr oleju, czy lepiej to sprawdzic.

Potem jeszcze dwa razy (oczywiscie na zimnym silniku) sprawdzalem stan oleju i caly czas mi pokazuje to samo.

 

Chcialem sie poradzic, czy moze ktos mial cos podobnego i moze moze cos zasugerowac. Czy dolac dalej oleju, czy moze jak mi usuwali wycieg przy bagnecie, to tez cos znowu (!!!) ("wrrrrr......") zle zlozyli i teraz nie moge prawidlowo odczytac poziomu oleju??

 

Bede wdzieczny za kazde podpowiedzi i sugestie.

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz powiem ci jedno cos musi byc nie tak z tą miarką to jest nierealne by po dolaniu litra praktycznie nic sie nie zmieniło wkoncu tyle to za diabła ci nie spali przejedz sie i spradz potem. A co do spalania oleju iule ci bierze bo mi wzieło 1.8 m 40 juz z 600 ml a przejechałem dobiero z 6500 km od wymiany(mam gaz jak ma to znaczenie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile mi bierze to nie zdiagnozowalem jeszcze, ale mnie w zasadzie dziwi troche, ze teraz po dluzszym postoju, miarka jest cala w oleju, a dopiero po drugim wlozeniu i wyciagnieciu idzie cos odczytac. Wczesniej tego nie mialem. Wyciagalem i w zasadzie od razu mozna bylo odczytac wlasciwy stan.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Podepnę się pod temat bo nie mogę znaleźć.

Ile wchodzi oleju pomiędzy wskazaniami min a max w e36 320i? Wcześniej miałem Opla :mad2: i tam między min a max był litr. Czyli jak mialem min, dolałem pół litra to miałem idealnie między min a max.

I pytanko drugie - czy ktoś ma działającego linka do instrukcji obsługi do tego auta? Wszystkie na forum nie działają już.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To normalne w tym samochodzie. Prawidłowo powinno się sprawdzać stan oleju gdy silnik jest ciepły, ale stoi już z 15-20 minut - wtedy masz w miarę realny stan.

 

Od min do max jest 1L.

 

Do totalnie suchego silnika wchodzi 6,5L oleju, ale praktycznie niemożliwe jest spuszczenie oleju do 0 dlatego zawsze jak się zalewa nowy wchodzi go troszkę mniej niż przewiduje BMW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stary olej .nowoczesne oleje maja to do siebie iz im sa starsze tym więcej wchłaniaja substancji smolistych i zaczynają sie lepic i gestniec, dlatego zmien olej na nowy dobrej jakosci , problem zniknie .

 

przy oleju zalanym tydzień wcześniej jest zupełnie identyczna sytuacja, więc to nie ten problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, ale "starego kotleta odgrzaliscie" ;-)

Jezeli chodzi o ten bagnet, to problem juz dawno temu rozwiazany. Nawet nie pamietam dokladnie co to bylo, ale chyba koles ktory mi naprawial wyciek zalozyl dwie uszczelki i tym samym zatkal odpowietrznik bagnetu, stad dziwne rzeczy miarka wskazywala

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.