Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

mam maly problemik, niskie obroty w moim e30 okropnie falują, jak sie silnik dobrze rozgrzeje. zauwazylem ze wskazowka obrotomierza stoi w jednym miejscu ale słychac ze silnik okropnie faluje, jakby falowo odłączaly sie ktores cylindry.

moze ktos pomoze

rozbieralem juz silniczek krokowy przeczyscilem go, i ... to samo.

nie wiem juz gdzie szukac.

Opublikowano

Witam.

Mam to samo. Zapraszam na gg to może wspólnie powalczymy. Warto przeglądać archiwum i korzystać z SZUKAJ. Było wiele razy. Albo lambda, przepływomierz, silnik krokowy. Sądząc po objawach, tj. rozgrzanie silnika - wskazuje na lambde ale może się myle.

Opublikowano
Ja też miałem juz z tym doczynienia. Objaw podobny tzn. po nagżaniu się silnik wariował. Przepływka, silniczek krokowy, zawór powietrza dodatkowego, werzyki z powietrzem przy przepustnicy i rurę dolotowš wymieniałem po kolei. W końcu sonde lambda i tu szczal w dziesiatke. :lol: teraz nawet mniej pali :wink:
Opublikowano

witam

musze dodac ze silnik mam po kapitalnym remoncie.

silniczek krokowy uszczelnilem i sie troche poprawilo

sąde lambda mam nowa tylko nie oryginalna od bmw tylko z grupy volkswagena( kwestia przelutowania kilku kabli).

zdaje mi sie ze juz wiem co bylo przyczyna tego stanu silnika...!!!!

wlalem paliwo na BP i narazie objawy ustaly zobaczymy co bedzie sie dzialo jak troszke pojezdze. narazie jestem zadowolony.

po zmianie sądy llambda spalanie spadlo mi o jakies 2 litry a zplacilem za nia cos kolo 170zł wiec chyba sie oplacalo ja wymienic niedlugo sie zwroci!!!

podzdro

ps

posprawdzam jeszcze werzyki od podcisnienia choc za wiele ich tam nie ma.

pozdrawiam i dzieki za podpowiedzi

Opublikowano
Jeszcze przypomniałem sobie że kiedy miałem peknieta uszczelke na polaczeniu kolektora dolotowego i ciagnal lewe powietrze ale nadal nie chodził równo, wiec rozkręcałem dalej i znalazłem pękniętš gumke uszczelniajaca na wtryskiwaczu. Piszę o tym na wszelki wypadek gdyby twojej becie co jeszcze dolegało. Niby prozaiczne sprawy, ale znaczenie majš duże. :wink:
Opublikowano

no i dalej musze szukac. dzis po przejechaniu jakis 30 km znowu zacxzął wariować. uszczelki pok kolektorem mam nowe wiec powinny byc cale.

paul a zeby wykrecic wtryskiwacze jest sporo roboty?

a odłączylem sade lambda podczas pracy silnia i nic sie nie zmienilo w jego pracy! o czym to świadczy?

Opublikowano
zeby dostac sie do wtryskiwaczy trzeba sciagnac gorna czesc dolotu(1.6 M40) ale u ciebie jest chyba podobnie, potem odkręcasz listwę i ciagniesz jedna strone w gore ruszajac na boki (z wyczuciem) a wtryskiwacze powinny pokolei wychodzic. sa one poprostu wcisniete w dolot. z tym ze ja szukalem przy wtryskiwaczach bo dochodzilo z tamtad nienaturalne syczenie. jak cos mi przyjdzie do głowy to jeszcze napisze. powodzenia :)
Opublikowano

najpierw sprobuje je wcisnac mosniej w gniazda, niedawno robilem remont wiec mechanik mogl je za slabo wcisnąć.

a i zauwazylem ze falowanie wystepuje tylko przy rozgrzanym silniku, ciekawe o czym to swiadczy?

Opublikowano

to że nierówno pracuje po nagrzaniu wedlug mnie moze swiadczyc wlasnie o zle wyregulowanych zaworach (chyba ze sie myle to mnie poprawcie) noi ten zawor powietrza dodatkowego ktory to odcina dodatkowa ilosc powietrza (potrzebna przy zimnym silniku) po nagrzaniu, jesli nie bedzie sie zamykal to silnik tak jakby lapal lewe powietrze. mozesz po nagrzaniu sciagnac wezyk z tego zaworu i zatkac go palcem, jesli obroty sie wyrownaja to znaczy ze sie nie domyka i jest do wymiany.

piszesz ze silnik jest po malym remoncie, wiec raczej odpada nierownomierne cisnienie w poszczegolnych cylindrach. Ksiazka podaje ze ta roznica "moze wynosic 0,15 Mpa"- cytuje. A moze to wina wtryskiaczy(dokladniej jednego, lub dwoch). Na zimnym silnik ma troche wieksze obroty i wtryski daja wieksza dawke paliwa i nie bedzie slychac falowania a przy cieplym obroty sie zmniejszaja i wtysk daje mniejsza dawke i tu moze ktorys wtrysk niedokladnie pracowac (kiepsko rozpylac paliwo) silnik na wolnych bedzie kulal a na wozszych wszystko bedzie w pozadku.

Takie mam nowe pomysly. Powodzenia

ps. to ze silnik pracowal bez sondy, nie wiem oczym swiadczy wiec sie nie wypowiadam

Opublikowano

teraz to dopiero sie lipa zrobila.

odłączylem kumulator na jakis czas, potem go podłączylem, kręce i kreće i po jakis 15 s zapalil, pochodzil chwile i zdechł. zapalilem ponownie i chodzi na jakichs 500 obrotow szarpie, rzuca, załamał mnie całkowicie, juz trace do niego nerwy. jeszcze troche a zapodam mu jakiegos 5 kilowego młota to moze mu sie poprawi. dzisiaj wysyłam go na komputer zeby całą elektronike przeswietlili moze cos wykaze.

Opublikowano
nie ma opcji zeby przepływka byla walnieta, przekladalem od innej beemki, silniczejk krokowy tez, zastanawiam sie czy to nie serwo przepuszcza powietrze ale to obroty wariowaly by nawet na zinmym silniku. a tu tylko na gorącym.zaczynam sie zastanawiac czy to przypadkiem nie zawory, luz mam ustawiony na 0,20 nie wiem czy to nie za malo powinno byc chyba 0,25
Opublikowano
zawory tez moga byc przyczyna ale jezeli na LPG chodzi dobrze to raczej nie - jak faluje to albo prtzeplywka, nieszczelnosc w dolocie albo silniczek krokowy - ty mowisz ze juz wszystko sprawdziles wiec nie wiem :(. Przychodzi mi jeszcze jedno do glowy - jezeli wszystko pozostale jest ok to moze wlanal ci czujnik temp plynu chlodzacego dajacego informacje do motronica - wtedy motronic mysli ze silnik jest nie nagrzany i pomimo tego ze ma juz swoja temp zalewa go dodatkowym paliwem - ale to malo prawdopodobne raczej .... ale sprawdzic mozna. Czujnik masz w obudowie termostatu - jeden jest do wskaznika a drugi do kompa :)

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano
a to się sprawa szybko komplikuje. Ale skoro na gazie wszystko dziala to znaczy ze układ zasilania benzyna ma usterke. Pamietam kiedys pompa paliwa mi siadala i tez byly takie falujace obroty a potem zacza zdychac (przerywac) stopniowo az wogle zgasł (moze filtr paliwa jest zabrudzony). Jak usuniesz usterke napisz na forum, powodzenia.
Opublikowano

witam.

juz wiem co sie stalo ze obroty falują. kosztowalo mnieto 50 zyla ale wiem.

wyglada to tak: poprzednia sąda lambda przepalając sie zrobila zwarcie do masy, no i w zwiazku z tym padl mi komp sterujacy silnikiem, wszystko w nim dziala tylko zle odczytuje wskazania sady( ktora dziala poprawnie). silnik dostaje za bogata mieszanke i se wariuje!!!!

koles powiedzial ze za naprawe kompa chce 400zyla. nie przesadza troszke?

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam mi tez troche faluje na gazie i benzynie mam nowy gaz.

Podobno to prez zabezpiecznie na przeplywomierzu kture przy za malym przeplywie powietrza zamyka sie i wtedy silnik mam za mozlo powietrza i zwiekasz obroty Czy to moze byc to??

 

Gaziaz twierdzi ze moze silniczek wolnych obrotow jest kipski ale przez zalozeniem gazu silnik chodzil idealnie.

 

Przebieg 94 tyś.

 

 

Pozdrawiam MAC

MAC
  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam.

 

Faluja mi obroty na gazie na benzynie jest ok to przeplywka chyba dobra.

 

na gazie na zimnym obroty nei faluja ale trzymaja sie w okolo 1000 obr jak sie rozgrzeje to faluja ale dziwnie przy dojezdzaniu do skrzyzowania lub jak jade na jalowym na wolnych to skacza od ok 500 do 800 dodam ze to tylko na gazie na benzynie jest wszystko ok. co to moze byc??

Opublikowano
Witam wszystkich forumowiczow.Ja mam 320i i tez po rozgrzaniu na gazie mi skacza od 600 gdzie silnikiem az buja[drzy caly] do 800 .ale na benzynie tez tak dycha nie pracuje rowno ladnie chodzi tylko jak jest zi mna.Niewiem dlaczego ale czasami jest dobrze nieszczelnosci nie wykrylem siln. krokowy wyczyscilem wiec czekam tez na jakas pomoc z waszej strony
Opublikowano

Ja mam E34 520i i również to samo.... może tak ma być? :)

 

A serio objawy falowania występują zarówno na benzynie, jak i na gazie (zwykła instalacja - bez komputera).

 

Czeski film....

Opublikowano

Mi tylko falują na gazie na benzynie jest ok.

 

Na gazie jak dojezdzam do swiatel lub jak jade i dam na loz to faluja ale jak sie juz zatrzymam to nie falują. co to może byc??

 

dodam ze filter pow ok, swiece nowe, lewego powietrza brak.

Opublikowano
Ja jednak chyba wybiore sie na podloczenie kompa moze wtedy cos wyjdzie bo sam juz nic nie zrobie wiecej dzis bylem 100 km od domu zatrzymuje sie a nia cala az buja i takie fale od 600 do 800 a czasem nawet gdzies dojezdzam do swiatel to tak utrzymuje sie na 900 wtedy przygazuje i obroty spadna.dziwi mnie tylko 1 rzecz a mianowicie to ,ze czasem jade zatrzymuje sie i pracuje rowno?
Opublikowano

Witam falujacych

Przyjmuje ,ze faktycznie jak piszecie nie ma lewego powietrza!

Jezeli tak to sprawdzcie tps-y,sondy ,pompy paliwa.silniki krokowe!W szczegolnosci Tps i sonda .

pozdrawiamAcha u mnie glownym winowajca byl przewod powietrza silnika krokowego,ktory byl popekany i mial dziure ,ktora bez jego demontazu trudno byl zauwazyc w m 40 oczywiscie.I do tego pompa paliwa dawala tylko 1,5 bara :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.