Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
czesc .szukam jakis fachwych rad odnosnie terkotania chyba ze skrzyni biegów na wolnych obrotach ,które sa słyszalne gdy pedał sprzegła nie jest wciśnięty, po wciśnięciu pedału sprzęgła zaraz terkotanie znika
Opublikowano

Mam to samo w silniku M43 1,8l.

To nie jest łożysko wyciskowe sprzęgła bo terkotanie ustaje nie po lekkim wciśnięciu pedału sprzęgła tylko wtedy gdy jest on wciśnięty tak że następuje już wysprzęglenie i można wrzucić bieg.

 

Moim zdaniem mogą to być luźne sprężyny amortyzatora skrętnego w tarczy sprzęgła.

Jeśli faktycznie wina leży po stronie luźnych sprężyn to nie ma się czym przejmować bo to nie jest groźne.

 

Jeszcze uwaga: u mnie jest to słychać tylko na najniższych obrotach i to nie zawsze (raczej sporadycznie).

Jak dodam choćby troszkę gazu i obroty wzrosną o 50-100 to o hałasowaniu nie ma mowy.

 

Przejechałem już tak z 30tys. km. i nic się nie pogarsza.

Pozdrawiam


Robert

Opublikowano

niewiem na ile to mozliwe, ale kiedys ktos mi podpowiedzial ze cos takiego to moze byc lozysko w skrzyni, to ktore jest zaraz na poczatku na walku (ods trony sprzegla)

a cos takiego to juz pewnie wiekszy problem by byl :(

było... E30 320, E30 325ix, E34 535iA, E46 330xd
Opublikowano

dzieki za podpowiedzi,ja słyszałem trzy wersje,że to łożysko oporowe skrzyni,żę koło dwumasowe. albo sprężynki tarczy sprzęgła.

aaaa i jeszcze ważna sprawa ,ostatnio wymieniłem olej w skrzyni biegów na Dexron III do przekładni automatycznych chociaz mam manualna,ale w BMW w Gliwicach mi taki sprzedali mówiac ze oni taki leją,to jest olej mineralny, a ja chyba wczesniej miałem syntetyk,wiec wydaje mi sie ze to nie bylo dobre posuniecie :cry: ale juz sie umowilem na wymiane oleju tez na Dexron ale syntetyczny ,dam znac jak wymienię

Opublikowano

Napisz czy po wymianie oleju coś się zmieni z tym hałasem.

Czy u Ciebie też tak jest, że jak zwiększysz obroty o dosłownie 50 to brzęczenie ustaje :?: .

Czy u Ciebie jest koło dwumasowe :?: , czy może zwykłe koło zamachowe :?:. :wink:

Pozdrawiam


Robert

Opublikowano

Ten hałas nie jest zbyt głośny i jest taki nieregularny i ustaje na wyższych obrotach, nie wiem czy mam koło dwumasowe , w poniedziałek zmieniam olej na syntetyk i dam znac jakie beda efekty bo Ja to dopiero usłyszałem po zmianie oleju na ten mineralny, wcześniej nie słyszałem albo nie zwróciłem uwagi.

aaaaaaa i jeszcze jedno słychać to dopiero jak silnik jest mocno rozgrzany, tak zaraz po odpaleniu tego nie słychać.

Pozdrawiam

Opublikowano

No to wszystko wskazuje na to, że u mnie źródło tego hałasu jest inne niż u Ciebie.

U mnie nie ma znaczenia czy zimny czy ciepły i nie wymieniałem też oleju w skrzyni.

Pozdrawiam


Robert

Opublikowano
Manina mam u siebie dokladnie takie same objawy jak u ciebie. I takie same mialem w moich dwoch poprzednich beemkach (2 x e30 1.8). Łącznie wszystkimi trzema zrobiłem ponad prawie 200 tys. km i w zadnej nie padło sprzęgło czy skrzynia biegów wiec na pewno nie jest to nic powaznego. Dziś sie juz tym terkotaniem nie przejmuje wiec wyglada na to, ze po prostu trzeba sie do tego przyzwyczaic. Chyba, ze komus chce sie rozbierać sprzęgło na plasterki i szukać przyczyny. Jesli taki ochotnik by sie znalazł niech koniecznie przekaże swoje doswiadczenia na forum dla potomków...:-)
Zbir
Opublikowano
Ten klekot na wolnych obrotach to na 100% luzy na łożysku wałka skrzyni biegów. Problem ten miałem u siebie. Skończyło się u mnie wymianą całej skrzyni bo jeszcze synchronizator 2 biegu miałem walnięty. Nie opłacało się naprawiać skrzyni. Pozdr.
Nie chcem, ale muszem... jeździć na gazie.
Opublikowano
jak to się nie opłacało, za ile kupiłes skrzynie???? A z tym łozyskiem to ja bym nie był taki pewny bo dawno dawno temu w golfie II strasznie mi hałasował na wolnych obrotach i okazało sie ze wlasnie te sprezynki na tarczy były luzne i po wymiania tarczy cisza ale na krotki czas i potem znow to samo. ALbo jakieś badziejstwo wymieniali albo docisk był nie ten, bo bardzo coezko chodzil ale mechanicy mowili dobry. Takze te sprezynki tez potrafia hałasować, ale przy niewielkim wzroscie obnrotów była cisza bo siła odsrodkowa przy wyzszych obrotach nie pozwoliła juz tym skprezynkom drgać. Tak czy siak trzeba zdjąć skrzynie

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano
Zmieniłem olej na syntetyczny Mobil SHC 75W 90 i poki co terkotania nie słyszę, ale jeszcze nie zrobiłem żadnej większej trasy zeby się silnik porzadnie rozgrzał, zobaczymy co będzie dalej ,ale na razie cisza :D
Opublikowano

[Jeszcze uwaga: u mnie jest to słychać tylko na najniższych obrotach i to nie zawsze (raczej sporadycznie).

Jak dodam choćby troszkę gazu i obroty wzrosną o 50-100 to o hałasowaniu nie ma mowy.

 

Przejechałem już tak z 30tys. km. i nic się nie pogarsza.]

 

Mam dokładnie to samo o czym pisze Robert E36 1.8i

Objawy w moim E36 1.8 Ti są takie - silnik rozgrzany (koniecznie !) auto stoi na luzie, zwłaszcza w korkach. Słychać jakieś bardzo ciche terkotanie, powiedzmy w tępie raz dwa trzy, cisza, raz, dwa, trzy... itd. Trzeba się u mnie dobrze wsłuchać, ale jest to słyszalne. Mechanik kiedyś powiedział, że to może być tłumik (ten środkowy). Ale nie wiem, tym bardziej, że wymieniałem jakieś 2 miesiące temu olej w skrzyni biegów (Dextron).

Kurczę, obawiam się, że jak pojadę do jakiegos mechanika, to powie, że szukam dziury w całym. Albo co gorsza, wogóle nie usłyszy tego.

 

Jeśli ktoś ma podobny problem i wie co to jest to PLS koniecznie o poradę. Żeby to tylko nie skrzynia, tego się obawiam najbardziej.

 

Pozdrawiam

Raf

Opublikowano
Klekotanie to wynik luzu na sprężynach tarczy sprzęgłowej.Więc wymiana sprzęgła nic nieda bo luz i tak się zrobi.Więc pozostaje się przyzwyczaić.A jak już wymieniać to na bardziej renomowane, choć różnie to bywa...
Opublikowano (edytowane)
Klekotanie to wynik luzu na sprężynach tarczy sprzęgłowej.Więc wymiana sprzęgła nic nieda bo luz i tak się zrobi.Więc pozostaje się przyzwyczaić.A jak już wymieniać to na bardziej renomowane, choć różnie to bywa...

Czyli tak jak pisałem, jeździć i nie przejmować się. :wink:

Teoria o sprężynach wydaje się o tyle słuszna, że terkotanie występuje sporadycznie i na najniższych obrotach.

Na najniższych obrotach występuje najwyższy współczynnik drgań skrętnych układu korbowego, w tym i sprzęgła.

Natomiast sporadycznie dla tego, że drgająca spręzyna potrafi sie obrócić wokół swojej osi, zaklinować w gnieździe i tym samym zamilknąć.

Potem obróci się dalej i terkocze znowu. :?

Edytowane przez Robert E36 1,8i

Pozdrawiam


Robert

Opublikowano
Dzieki za wszystkie rady, ja też myślę ,że to sprężynki tarczy sprzęgła,tym bardziej ,że były one słyszalne dopiero po wymianie oleju w skrzyni na mineralny,który był źle dobrany(o innej lepkości niż być powinien),bo teraz po wymianie oleju na syntetyczny o lepkości zgodnej z zaleceniami katalogowymi do mojego modelu BMW nic nie słychać.
  • 1 rok później...
Opublikowano
Ja miałem coś takiego w poprzednim aucie ( Audi ) - okazało się , że miałem walnięte koło dwumasowe - przy demontażu wręcz wypadło mechanikom pod nogi :) . Ale to był chyba ekstremalny przypadek :)
Opublikowano
Ja miałem coś takiego w poprzednim aucie ( Audi ) - okazało się , że miałem walnięte koło dwumasowe - przy demontażu wręcz wypadło mechanikom pod nogi :) . Ale to był chyba ekstremalny przypadek :)

No właśnie, w mojej becie nie ma koła dwumasowego a terkotanie czasami występuje. :(

Pozdrawiam


Robert

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.