Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Sprawdzałem juz kilka razy v/max i zawsze to jest coś koło 165-170 na LPG. Nie za mało? Może licznik przekłamuje na kołach 225/45/17? Ociążenie z jedną osobą, z kompletem max to w sumie to samo, może troche mnie 160-165. Vmax sprawdzam na 4 biegu. Troche dziwne bo kumpel swoją Ibizą 1,4 robi 185 :mrgreen:
Opublikowano

1.8i z 1988 roku na LPG i w dodatku na 4. biegu to czego Ty oczekujesz? 300 km/h? :duh:

Tyle powinna isć. Na benzynie do 180 km/h powinieneś dociągnąć.

A tak na marginesie nie rób OT bo temat V-Max jest założony :search:

http://www.toya.net.pl/~yeahman/00/bmw4.jpg
Opublikowano
Ok, sorry, zapomniałem poszukać, ale na 5 biegu to ten samochód zapewne nie przyśpieszałby już od 140 km/h, bardzo muli na piątce

 

Wyraźnie coś nie teges z tą instalacją LPG :naughty:

 

E30 318i osiąga prędkość maksymalną (186 km/h) na 5. biegu.

 

Ale nie robiłbym testów prędkościowych na LPG. Przy typowych standardach jakości montażu instalacji gazowych w Polandzie, to za duże ryzyko zniszczenia głowicy.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano
Niestety, mam przełącznik I 0 II i jak przełączam na 0 to LPG sie wyłącza i samochód nie chce jeździć normalnie, muli go i nie da sie nim wogóle przyśpeiszać, wogóle jeździć się nie da, nei wiem czemu, na gazie jedzie dobrze, na benzynie sie nie da :duh:
Opublikowano

Może też sonda lambda i 1000 inych pierduł jak świece, nieszczelność w dolocie powietrza itd itd.

A pozatym na 4 to nie sprawdzisz poprawnej v-max bo to poprostu jest logiczne że v-max jest na najwyższym biegu. Wyjedź sobie na jakąś autostrade i sprawdź jeśli nie ma polotu na 5.

Ale pamietaj że to forum jest od propagowania bezpiecznej jazdy wiec ..sprawdz hamulce najpierw :twisted2:

http://www.toya.net.pl/~yeahman/00/bmw4.jpg
Opublikowano
Nie byłbym do końca pewien czy E30 318i osiąga vmax na 5 biegu. Myslę, że tak jak wiele smaochodów ze skrzyniami piątkami lat 80', e30 318 robi maxa na 4 biegu. Przełożenie pozwala na 4 biegu wykrecić licznikowe 190 km/h. Skoro nie jestem więc w stanie na 4. biegu dojść do obrotów mocy maxymalnej (5500), to nie mam po co wrzucać 5 biegu :|
Opublikowano
Może też sonda lambda i 1000 inych pierduł jak świece, nieszczelność w dolocie powietrza itd itd.

A pozatym na 4 to nie sprawdzisz poprawnej v-max bo to poprostu jest logiczne że v-max jest na najwyższym biegu. Wyjedź sobie na jakąś autostrade i sprawdź jeśli nie ma polotu na 5.

Ale pamietaj że to forum jest od propagowania bezpiecznej jazdy wiec ..sprawdz hamulce najpierw :twisted2:

 

Nie w kazdym aucie maks jest na najwyzszym biegu - wyroby polskiej motoryzacji np. jak Polonez, duzy Fiat mialy maksa na 4 biegu.

Opublikowano
Nie byłbym do końca pewien czy E30 318i osiąga vmax na 5 biegu. Myslę, że tak jak wiele smaochodów ze skrzyniami piątkami lat 80', e30 318 robi maxa na 4 biegu.

 

Dobrze kombinujesz, ale 97 % BMW osiąga prędkość maksymalną na ostatnim biegu. Te pozostałe 3 %, to są takie dziwne monachijskie "wynalazki" jak np. E28 525eA :wink: :wink: :wink: osiągające prędkość maksymalną na przedosatnim biegu.

 

Przełożenie pozwala na 4 biegu wykrecić licznikowe 190 km/h. Skoro nie jestem więc w stanie na 4. biegu dojść do obrotów mocy maxymalnej (5500), to nie mam po co wrzucać 5 biegu :|

 

:naughty: :8) To nie zawsze jest takie oczywiste.

 

O możliwości osiągnięcia prędkość X na konkretnym biegu decyduje siła napędowa na kołach, skonfronowana z oporami ruchu. A w 318i E30 (M40) powyżej rzeczywistych 165 km/h siła napędowa jest większa na 5. biegu.

 

Czwórką można dociągnąć od biedy do rzeczywistych 175 km/h, gdy silnik osiągnie 6200 obr/min. Ale potrwa to dłużej, niż na 5. biegu.

 

Te 186 km/h na piątce odpowiada 5500 obr/min.

 

(Uprzedzam skrupulatnych - zależnie od rocznika i wyposażenia prędkość maksymalna dla E30 318i M40 z mechaniczną skrzynią, wahała się w granicach 184-191 km/h).

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano
Nie w kazdym aucie maks jest na najwyzszym biegu - wyroby polskiej motoryzacji np. jak Polonez, duzy Fiat mialy maksa na 4 biegu.

 

zgadza się, i nawet w instrukcji obsługi i folderach reklamowych Poloneza jest prędkość maksymalna podana na 4. biegu.

 

97 % BMW osiąga prędkość maksymalną na ostatnim biegu

 

Z Panem moderatorem wypada się tylko zgodzić :cool2: . Pawel_e30, trzeba po prostu wrzucić kolejny (piąty) bieg, aby silnik dalej miał "ciąg". Jak widać, "piątka" nie ma charakteru nadbiegu, tak jak to jest w innych znanych konstrukcjach w celu obniżenia huku we wnętrzu.

 

Coś na potwierdzenie mądrych słów 130rapid (no i oczywiśćie moich też :mrgreen: )

 

Hochstgeschwindigkeit (Drehzahl 5650/min V. Gang) 191 km/h

 

Artykuł oczywiście z e30.de

 

pozdr

Opublikowano

Przy tanich instalacjach na gazie auto osiągnie troche mniejszy Vmax jak na benzynie - wiadomo strata paru KM z silnika. Mimo to uwazam ze 318 powinna pójsc deczko wiecej nawet na LPG. Moze z tym gazem cos jest nie tak zrobione. Sprawdz rure w dolocie powietrza do filtra : czesto sa one zaslepiane z przodu i wycinany jest w nich otwór z boku , zeby zapobiec zduszaniu silnika na LPG.Moze ktos zle to zrobił ? Inna sprawa to regul. instal. LPG a jeszcze inna stan silnika. To ze auto nie ma mocy na benzynie moze byc zasługa zabrudzonych wtryskiwaczy ,filtra paliwa albo lekko padniętej juz pompy paliwowej.

Wiekszosc posiadaczy 318i E30 chwali sie ze zamykają tym 200 :norty:

Jazda BMW to podobnie jak jazda TIRem tylko zapas miejsca zostawiam po stronie zewnetrznej

http://img389.imageshack.us/img389/8589/obraz037editedeg8.jpg

Opublikowano
Pompe paliwową mam do wymiany, syczy dość głośno jak stanę na zewnątrz samochodu. Dziwnie się czuję gdy mam 240 na zegarze i ledwo 160 przekracza :mrgreen: Spróbuję na 5 biegu, ale np. przy 100 czy 120 to wiem że 5 baaaardzo słabo przyuśpiesza u mnie
Opublikowano

Paweł, apeluję o ostrożność. Co z tego że nie leci 200, chyba życie ważniejsze... za dużo osób robi sobie ku-ku przy sprawdzanie v-maxa. jeżeli producent napisal jaka jest prędkość maksymalna, to znaczy że taka jest.

trzym siem chłopak :cool2:

Opublikowano
Dzięki za spostrzeżenie :wink: Coś mi piszczy na dziurach w przednim zawieszeniu. Może sworznie? Nie wiem, ale chyba nie będzie bezpiecznie przy próbie vmax. A słyszałeś o wypadkach która zdarzyły się akurat podczas sprawdzania vmax? Opona wybuchła? Coś odpadło lub pękło z zawieszenia? :mrgreen: Nie ciągnie mnie żeby go sprawdzać, ale chciałbym żeby jeździł jak powinien, więc na początek będe musiał zadbać o układ paliwowy, pewnie trochę to kosztuje.
Opublikowano

pewnie, każdy chce żeby mu jego śliczna beemka chodziła jak złoto, ale z tymi testami to trza normalnie tak ze wyczuciem :wink:

ponaprawiaj fure i ciesz się nią, bo napewno jest fajna :cool2:

 

ps:

A słyszałeś o wypadkach która zdarzyły się akurat podczas sprawdzania vmax?

 

wszyscy słyszeli. w zeszłym roku byłem na pogrzebie znajomego. odszedł zdecydowanie przedwcześnie.

Opublikowano

Kamień mi spadł z serca! Okazało się że mój licznik kłamie! Kumpel jechał za mną Octavią 1,6 i chciałem sprawdzić ile będzie u niego wskazywało, wyjechaliśmy na ładną szeroką równą długą prosta drogę no i rozpędzam sie do całkowitego max, czyli 168 km/h wg. mojego licznika i jechałem tak on stop i zaświeciłem przeciwmgielnymi dałem mu znać żeby teraz spojrzał na zegar (jechał równo ze mną) i co sie okazało typu miał 185 km/h na zegarku, dajecie wiare? A oponki w Octavii miał fabryczne, takie jakie powinny być, licznik fabryczny cyfrówka VDO, Octavia prawie nowa, więc na pewno miał dobry pomiar HEH bardzo się ucieszyłem wiedząc, że na LPG, na 225/45/17 oponkach, frunie mi byczek 185 km/h :) Kolega w 1,6 mówił że musiał u siebie deptać gazem do końca żeby nadgonić, bo jego okcia nie jedzie więcej niż 190 :twisted2:

 

Mam nadzieję, że jak wstawie oryginalne 14" to równiez i na swoim zegarku zobacze 185 na LPG, i może ze 195 na petrolu :mrgreen:

 

Dodam iż jedyny "tuning" jaki mam to sportowy, dość drogi wydech i stożkowy filtr powietrza, ale one chyba niewiele pomagają :wink:

Opublikowano

Filtr stożkowy może nawet przeszkadzać, jeżeli jest założony w sposób nie zapewniający mu dostępu chłodnego powietrza.

 

Z tymże przeszkadza raczej w upały.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano
Filtr stożkowy może nawet przeszkadzać, jeżeli jest założony w sposób nie zapewniający mu dostępu chłodnego powietrza.

 

Z tymże przeszkadza raczej w upały.

 

Dokladnie masz racje. Instalacja LPG i filtr stozkowy nie ida w parze. Powie Ci to kazdy kto zakalda i nstalacje LPG ( nie mowie tu o jakis samoukach w garazach za domem ) :) Stozek moze oslabiac moc samochodu.

Dla was to kilka liter, dla nas cale życie - B M W

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.