Skocz do zawartości

pytania wokół ASC?????????


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

jestem tu nowy mam BMW 316 compact od niecałego miesiąca.Jest to moja pierwsza...druga tylnio napedówka(pierwsdzy był rodzimy fiat 126p. lata temu:P ).

mam pytanie dotyczy one ASC czy jak jest zapalona kontrolka od ASC to jest one włączone czy wyłączone??co daje ASC ??juz nie długo zima się zacznie i może mi się przydać:)

jak jest róznica na sliskim z włączonym i wyłączonym ASC narazie niemiałem okazji tego sprawdzić...

dzieki za wszystkie odpowiedzi.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne ,skoro nie wiesz co to, to z kad wiewsz ze Ci sie w zime przyda, skoro wiesz ze przyda sie w zime to czemu sie pytasz jaka jest roznica na sliskim..

 

ASC (ASR) pomaga przy ruszaniu na sliskim i niepozwala do ich boksowania (obracania sie szybciej niz powinny przy danej predkosci)

http://www.bmwpasja.pl

Nowe foty w galerii


BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )

http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
ASC jest to zajefajny wynalazek... Moim zdaniem w zimę spisuje się rewelacyjnie, jedyna wada to taka że gdy masz włączone ASC to nie masz szansy ostro ruszyszyć ani na suchej, mokrej czy ślizgiej nawierzchni gdyż hamuje Ci samochód... Pamiętam gdy w tamtym roku jechałem w góry i było bardzo ślizgo i dużo śniegu każdy pomykał powoli a ja niczym się nie martwiłem... Poprostu REWELACJA :cool2:

Pozdrawiam

Rafał F.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

standardowo po zapaleniu samochodu ASC jest włączone, jak nasicniesz przycisk ASC i zapali sie na desce pomoarańczowa kontrolka to znaczy że kontrola trakcji jest wyłączona :D

ZAWIOZĘ NA ŚLUB !!!!


%5B640%3A129%5Dhttp%3A//xenonis.whitestarprogramming.de/save_the_e36/img/pics/banner.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piedyś sypnęło śniegiem w pażdzierniku i nie mogłem z miejsca ruszyć na letnich pod górkę :mad2: obroty w góre a ja stoje :mrgreen: wyłączenie tego ustrojstwa pomogło ale wydaje mi się że wyłączenie pomaga tylko przy ruszaniu

jak sie zakopiesz albo na lodzie to oczywiscie że trzeba wyłączyć ASC, również na bardzo stromych i śliskich podjazdach trzeba wyłączyć bo inaczej nie ma szans na jazdę do przodu :D

ZAWIOZĘ NA ŚLUB !!!!


%5B640%3A129%5Dhttp%3A//xenonis.whitestarprogramming.de/save_the_e36/img/pics/banner.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda że u mnie niema, może dzisiaj nie musiałbym kupować nowej felgi( moja pani szła ładnie bokiem ale niestety obróciło ją i wylądowała na krawężniku w kierunku przeciwnym niż jechała, niestety szpera robi swoje :norty: )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piedyś sypnęło śniegiem w pażdzierniku i nie mogłem z miejsca ruszyć na letnich pod górkę :mad2: obroty w góre a ja stoje :mrgreen: wyłączenie tego ustrojstwa pomogło ale wydaje mi się że wyłączenie pomaga tylko przy ruszaniu

jak sie zakopiesz albo na lodzie to oczywiscie że trzeba wyłączyć ASC, również na bardzo stromych i śliskich podjazdach trzeba wyłączyć bo inaczej nie ma szans na jazdę do przodu :D

 

Ale znowu jak próbowałem ostro wejść na mokrym w zakręt to tylko migało , nie da rady iść bokiem ani wypaść poza tor - no wszystko

w granicach praw fizyki ale mimo to pomaga zwłaszcza w tylnonapędowych autach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i mi blysnela na chwile kontrolka ASC. Myslalem ze to to sie zapala jak ASC nie dziala?

 

 

nie ,to tez sie zapala w tym momęcie kiedy działa

 

tzn ze wtedy jak ci zpala sie na sekunde ten żółty trójkącik oznacza to ze ASC działa.

Jedynie w przypadku jesli kontrolka ASC będzie swiecić cały czas to oznacza ze asc zostało wyłaczone recznie lub uległo awarii

Jeśli BMW jest chorobą ,to ja nie chcę wyzdrowieć.


Mój mały czarny Diabełek 323Ti compact

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na sliskim, sniegu jest genialne (niewiem jak z ruszaniem w duzym sniegu ale zapewne sie przekonam) .. w koncu nie balbym sie powierzyc samochodu siostrze czy dziewczynie .. ale do poszalenia (czy to na suchym czy po deszczu) sie totalnie nie nadaje .. reaguje strasznie gwaltownie i nigdy nie wiadomo kiedy sie tak naprawde wlaczy .. a ja np lubie jak mi leciutenko [BAD] ucieknie i w tym momencie go skontrowac i wyprowadzic z tego .. ;)
kupie szerokie 17" do E36 - najchetniej 9" przod i 10" tyl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jedno pytanko,czy jak jest sucho to jeżdzicie na włączonym

czy wyłączonym ASC?

Endriu to zależy jaki styl jazdy preferujesz . Pierwsza sprawa że ASC po włączeniu silnika zawsze jest włączone czyli dopuki go nie wyłączysz nie polecisz bokiem ani na suchym ani na mokrym . Jak jest sucho to trzeba ostro dawać do pieca na winklach żeby ASC zadziałało. System ten raczej stworzony jest pod śliskie nawierzchnie

ZAWIOZĘ NA ŚLUB !!!!


%5B640%3A129%5Dhttp%3A//xenonis.whitestarprogramming.de/save_the_e36/img/pics/banner.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jedno pytanko,czy jak jest sucho to jeżdzicie na włączonym

czy wyłączonym ASC?

Endriu to zależy jaki styl jazdy preferujesz . Pierwsza sprawa że ASC po włączeniu silnika zawsze jest włączone czyli dopuki go nie wyłączysz nie polecisz bokiem ani na suchym ani na mokrym . Jak jest sucho to trzeba ostro dawać do pieca na winklach żeby ASC zadziałało. System ten raczej stworzony jest pod śliskie nawierzchnie

 

oj klocilbym sie z toba .. wystarczy 4.000 obr/min na suchym, nie do konca idealne opony z tylu i w zakrecie wcisnac gaz do konca .. i ASC juz dziala ;)

kupie szerokie 17" do E36 - najchetniej 9" przod i 10" tyl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jaka jest roznica (oprocz nazwy) asc i dsc bo ja posiadam to drogi i efekt jest taki ze wlaczami sie czasem jak wjakde w koleiny dziury itp

 

czy dsc to jakis rozbudowany system kontroli trakcji ktory posiada elementy asc plus jakis inny sytem czy sa to diwe rozne zeczy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jedno pytanko,czy jak jest sucho to jeżdzicie na włączonym

czy wyłączonym ASC?

Endriu to zależy jaki styl jazdy preferujesz . Pierwsza sprawa że ASC po włączeniu silnika zawsze jest włączone czyli dopuki go nie wyłączysz nie polecisz bokiem ani na suchym ani na mokrym . Jak jest sucho to trzeba ostro dawać do pieca na winklach żeby ASC zadziałało. System ten raczej stworzony jest pod śliskie nawierzchnie

 

oj klocilbym sie z toba .. wystarczy 4.000 obr/min na suchym, nie do konca idealne opony z tylu i w zakrecie wcisnac gaz do konca .. i ASC juz dziala ;)

no działa, ale po co.... :?: :mrgreen:

ZAWIOZĘ NA ŚLUB !!!!


%5B640%3A129%5Dhttp%3A//xenonis.whitestarprogramming.de/save_the_e36/img/pics/banner.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w E36 na feldze 10 cali trzeba wyłączać cały czas ASC bo lekki łuk i czujniki wariują :mrgreen:

 

Jakie dokładnie masz koła tył/przód?

Ciekaw jestem przy jakiej różnicy się tak dzieje.

 

 

Pozdrawiam

koła 10 cali tył oczywiście bo czujnik ASC masz przy kołach napędowych :D

ZAWIOZĘ NA ŚLUB !!!!


%5B640%3A129%5Dhttp%3A//xenonis.whitestarprogramming.de/save_the_e36/img/pics/banner.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jaka jest roznica (oprocz nazwy) asc i dsc bo ja posiadam to drogi i efekt jest taki ze wlaczami sie czasem jak wjakde w koleiny dziury itp

 

czy dsc to jakis rozbudowany system kontroli trakcji ktory posiada elementy asc plus jakis inny sytem czy sa to diwe rozne zeczy ?

 

 

oczywiście , wszystko co ma ASC + T oraz dodatkowo układ stabilizacji toru jazdy po prostu przywraca stabilność przy wejściu/wyjściu z zakrętu ale wiadomo , wszystko na granicy praw fizyki - tam ja mam wyjaśnione w instrukcji obsługi , Ty może masz coś z amortyzatorami ? raz chyba mi siewłączyło jak 'przeleciałem ' nad dziurą ale to było raz i w zakręcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to teraz już wiesz , jak się pali non stop kontrolka to jest system wyłączony lub ?? uszkodzony jak się przyciskiem nie wyłączy - jak miga np. w zakretach podczas deszczu i przy starcie to znaczy że system działa OK a jak zbyt czesto miga nawet na suchym przy starcie to czas zmienić opony :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile mi wiadomo osobnych czujnikow ASC jako takich nie ma. Sa to te same czujniki co ABSu. Czyli jest ich 4 i sygnal z wszystkich 4 analizowany jest przez uklad ASC/ABS - przynajmniej tak ja to widze przegladajac schematy e46 320d

Tyle ze biorac sprawe na logike, do kontroli Trakcj analiza powinna dotyczyc tylko osi napedowej. Swoja droga ciekawe czy ASC dalej dziala przy odlaczonych przednich czujnikach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w E36 na feldze 10 cali trzeba wyłączać cały czas ASC bo lekki łuk i czujniki wariują :mrgreen:

 

Jakie dokładnie masz koła tył/przód?

Ciekaw jestem przy jakiej różnicy się tak dzieje.

 

 

Pozdrawiam

koła 10 cali tył oczywiście bo czujnik ASC masz przy kołach napędowych :D

 

No tak, ale system ten bada różnicę w prędkości kół przednich i tylnich; jeśli jest za duża "zdejmuje nogę z gazu"... Moim zdaniem czujniki Ci wariuja bo masz zbyt dużą różnicę w średnicy zewnętrznej kół przod/tył.

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w E36 na feldze 10 cali trzeba wyłączać cały czas ASC bo lekki łuk i czujniki wariują :mrgreen:

 

Jakie dokładnie masz koła tył/przód?

Ciekaw jestem przy jakiej różnicy się tak dzieje.

 

 

Pozdrawiam

koła 10 cali tył oczywiście bo czujnik ASC masz przy kołach napędowych :D

 

No tak, ale system ten bada różnicę w prędkości kół przednich i tylnich; jeśli jest za duża "zdejmuje nogę z gazu"... Moim zdaniem czujniki Ci wariuja bo masz zbyt dużą różnicę w średnicy zewnętrznej kół przod/tył.

 

 

Pozdrawiam

oczywiscie że wriują właśnie z powodu za szerokich felg oraz ich bardzo niskiego ET , felga wystaje prawie 10 cm poza obrys auta do tego duża gleba, robi sie negatyw i czujnik traktuje to tak jakby koła cały czas były w poślizgu

ZAWIOZĘ NA ŚLUB !!!!


%5B640%3A129%5Dhttp%3A//xenonis.whitestarprogramming.de/save_the_e36/img/pics/banner.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.