Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Na wstępie chcę zaznaczyć, że w mairę możliwości przeszukałem forum ale satysfakcjonujacej odpowiedzi nie znalazłem więc zakładam nowy temat.

Postanowiłem wymienić płyn chłodzący w mojej BMW e36 325 24V bo co w układzie było to bliżej nie wiem, albo woda albo już bardzo rocięczony płyn. Problem polega na tym, że przed wymianą było wszystko cacy. Wskazówka zawsze na połowie, jeszcze nigdy nie zdarzyło sie aby ją przekroczyła. Ogrzewanie działało super można było zimą jezdzić w krótkim rękawku i szortach. Po wypuszczeniu zawartości chłodnicy oraz bloku silnika ku mojemu zdziwieniu wylało się jedynie około 6 l cieczy a po uzupełnieniu układu nowym płynem i odpowietrzeniu weszło jedynie około 7-7,5 chłodziwa. Instrukcje i wszelkie katalogi podaja, że układ chłodzenia wtym modelu to około 10 a nawet 12 l płyny.

Stąd moje zdziwienie dlaczego tak mało płynu zleciało i tak mało weszło nowego. Patrzyłem już czy wcześniejszy właściciel nie podmienił chłodnicy na jakąś mniejszą ale nie, wymieniana była bo jest z 2000 roku ale raczej oryginał i wielkością też odpowiada.

Pytanie jakie mi się nasuwa to co z ta ilością płynu czy układ jest jeszcze zapowietrzony? Po wymianie temperatura po rozgrzaniu silnika stoi w pionie i gorące powietrze leci z nawiewów, ogrzewanie więc tak jak powinno być, ale dlaczego tak mało płynu weszło?

BMW to pełnia życia.
Opublikowano
Hmmm, wydaje mi sie logiczne, ze jesli nie zlecial do konca stary plyn to automatycznie wejdzie jego mniejsza ilosc... :D . No skoro temperature masz w pionie, leci cieple powietrze to nie wiem gdzie szukasz problemu...skoro dziala to po co cos kombinowac...?? :P

Pozdro Krzysiek

B M W..............Bardzo Małe Wydatki


www.bmw-3city.pl

Opublikowano
nigdy nie spuścisz całego płynu z układu chłodzenia w bloku na 100% zostanie nawet jakbyś ryzykował i spuszczał na załączonym silniku pompa wszystkiego ci nie wyrzuci więc nie martw sie tylko deptaj na gaz ;)
kultura jazdy na miare gwiazdy ;)
Opublikowano
Witam, zobserwowałem, że podczas jazdy gdy obroty są wyższe to z nadmuchu leci bardzo ciepłe powietrze a jeżeli staniemy to wówczas temperatura tego powietrza spada dość mocno i powietrze z nadmuchów jest, mozna powiedzieć letnie. Więc tak jaby było zapowietrzone co wy na to?
BMW to pełnia życia.
Opublikowano

u mnie jest tak samo

dajesz buta to grzeje a na trasie i na postoju ciężko go zagrzać

zasłoń chłodnice i będzie lepiej to chyba najszybsze najprostsze i najmniej kosztowne rozwiązanie ;)

kultura jazdy na miare gwiazdy ;)
Opublikowano
u mnie jest tak samo

dajesz buta to grzeje a na trasie i na postoju ciężko go zagrzać

zasłoń chłodnice i będzie lepiej to chyba najszybsze najprostsze i najmniej kosztowne rozwiązanie ;)

chłodnicę to można było zasłaniać w żuku nysie i warszawie bo już w dużym fiacie chyba nie, proponuję sprawdzić jeszcze raz odpowietrzenie układu potem pompa jeśli przy niskich temperaturach w czasie jazdy temp. spada to dodałbym termostat ale u mnie w 520 na postoju prawie nie grzała zato w czasie jazdy było ok przyczyną była pompa wsadziłem new one i jest git a z zasłanianiem chłodnicy to bardzo zły pomysł (brak przepływu powietrza grozi przegrzaniem silnika

Opublikowano
Witam, zobserwowałem, że podczas jazdy gdy obroty są wyższe to z nadmuchu leci bardzo ciepłe powietrze a jeżeli staniemy to wówczas temperatura tego powietrza spada dość mocno i powietrze z nadmuchów jest, mozna powiedzieć letnie. Więc tak jaby było zapowietrzone co wy na to?

Kolego eclipse, wydaje mi sie ze to jest normalny objaw...jak jedziesz szybciej to szybciej wentylator chodzi i wiekszosc ilosc ciepla "transportuje"...u mnie jest tak samo...tak wiec tak powinno byc (jesli sie myle to mnie poprawcie :))

Pozdro Krzysiek

B M W..............Bardzo Małe Wydatki


www.bmw-3city.pl

Opublikowano
a propos zasłaniania chłodnicy nie pisałem żeby ją max zasłonić i uszczelnić tylko żeby ją przysłonić 2 sprawa jak przegrzać chcesz silnik jak nie wchodzi na temperature bo pewnie sie termos za szybko otwiera 3 to musiał byś mieć komore silnika idealnie szczelną żeby nie mieć przepływu powietrza (zerknij pod auto to przepływ zobaczysz) :norty:
kultura jazdy na miare gwiazdy ;)
Opublikowano

Witam, myślę że jest wszystko ok. Termostat otwiera się chwile po tym jak wskazówka osiągnie pion na wskaźniku i wóczas wąż dolny od chłodnicy robi się goracy. Węże są twarde, ale da się jeszcze minimalnie nacisnąć. Ciepłe powietrze leci z nadmuchu w kabinie. Podczas jazdy jest ono bardzo ciepłe, no jedynie na postoju lekko temperatura w nawiewach spada. Wskazówka stoi cały czas w pinie więc myślę, że wszysko będzie ok.

Dzięki za podpowiedzi.

Pozdrawiam

BMW to pełnia życia.
Opublikowano
Może to pompa - skoro na wolnych jest chłodniej to znaczy że zmniejsza się przepływ ciepłego płynu przez nagrzewnicę i szybciej się wychładza...

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.