Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
dużo postów dotyczy problemów z zapaleniem gorącego silnika 2.5 TDS i nie ważne czy jest on zamontowany w trójce , piątce czy omedze . Fakt niepodważalny że siadła tzw. głowiczka pompy czyli rozdzielacz który kosztuje około 1500zł . Można sobie polepszyć zapalanie całkowicie za darmo po przez wyjęcie wtyczki z czujnika temperatury umieszczonego w głowicy silnika pod czwartym wtryskiem , nie mam zdjęć ale wyraznie widać że z tej skrzynki modułu świec wychodzą pod tym wtryskiem dwa przewody jeden do świecy żarowej a drugi do tego czujnika . Rozwiązanie to jest na tyle skuteczne że nie powoduje przedwczesnego spalenia świec żarowych gdyż nie ingeruje w elektronikę silnika a same świece działają poprawnie gdyż wyłączaniem ich już po zapaleniu steruje komp. silnika . W moim aucie działa to już ponad dwa lata i u dwóch kumpli którym to też zrobiłem też działa poprawnie nawet mimo że jeden z tych silników w e34 ma już przejechane ponad 600tyś km. Nawet napisałem do dwóch osób co kupiły na allegro te "cuda" za ok 105zł po co to kupowały ale chyba ze wstydu mi nie odpisały. Może dzięki tej poradzie ktoś nie wyrzuci w błoto 100zł ? Pozdrawiam Damian
Opublikowano

a jak to działa? że swiece są grzane przed każdym odpalaniem?

możesz zapodac jakies foty?

Opublikowano
niestety nie mam zdjęć i nie mam już tego auta , jezdzi nim teraz mój zmiennik i bardzo sobie to chwali bo wiedział jakie miałem z tym problemy jak kupiłem to auto . Doszło do tego że sąsiadka z parteru zadzwoniła na straż miejsko bo pierw kręciłem rozrusznikiem przez 2-3 minuty potem zapalał a z rury kłęby dymu . po wyjęciu wtyczki kontrolka świec zawsze zapala sie tak jak na całkowicie zimnym silniku czyli na kilka sekund . poprostu tak jak w japońcach czy fiatach tam każde odpalenie poprzedzone jest grzaniem . w końcu nie każe Ci tej wtyczki obciąć a tylko wyjąć , jak się nie spodoba to ją wetkniesz spowrotem i obiecuja że nie musisz po wetknięciu z powrotem nie wykasowywywać żadnego błędu ! spróbuj a mnie pochwalisz bo sam do tego doszłem bo w serwisach o tym wiedzą ale chcą pieniążki . Pozdrawiam Damian
Opublikowano
w sumie u mnie nie jest az tak źle bo jak silnik ciepły to kręce ok 3-4 sekundy, ale ciekawa rzecz - bo faktycznie cuda z allegro powudują to samo - tzn granie świec przed kazdym odpaleniem a okazuje się ze wystarczy odpiąc jedna wtyczke...
Opublikowano

Co do słabego odpalania TDS to radziłbym sprawdzic kompresje na ciepłym silniku.

Mój znajomy miał to samo, na zimnym palił mu odrazu na ciepłym musiał troszke pokręcić.

Jak rozebrali mu silnik to okazało się że pierścienie mają po 1 mm grubości (a może i cieńsze).

Po remoncie kłopoty się skończyły

 

pozdrawiam

pozdrawiam
Opublikowano

...no mi się zawsze wydawało, że jeśli jest problem z kompresją to bardziej uwidacznia się to na zimnym silniku... bo logiczne jest , że jak silnik jest zimny to "skurczony" materiał daje większe luzy pomiędzy częściami przylegającymi stąd niższe ciśnienie sprężania...

...elementy ciepłe, gorące lepiej do siebie przylegają ;)

Opublikowano

Wypięcie wtyczki od czujnika temperatury powoduje, że komputer silnika "widzi" cały czas zimny silnik.

Czym to skutkuje, poza ułatwionym uruchamianiem na ciepło?

 

Moim zdaniem:

- kątami wtrysku i dawkami paliwa odpowiednimi dla zimnego, ale nieoptymalnymi dla ciepłego silnika

- pewnie zwiększonym zużyciem paliwa?

- pewnie nieosiąganiem pełnej mocy i przyspieszeń...

 

Urządzenie z allegro jest prawdopodobnie o tyle inteligentniejsze, że po uruchomieniu silnika podpina z powrotem czujnik temperatury i komputer silnika ma prawdziwe dane o jego temperaturze i może optymalnie nim sterować.

 

Na szczęscie na razie nie muszę tego sprawdzać osobiście.

E61 530d '04 (2015-?), E34 525TDS touring '95 (2006-2016), E30 325i '89 (1996-2006)
Opublikowano

sprobujcie to zrobić powiedzmy na 24 h a póznij z powrotem włączcie wtyczka W KOńCU TO NIC NIE KOSZTUJE . Tych co mają kłopoty z TDSem się nie obawiam jedynie tych co to produkują i walą na tym kasiorę ! Dobrze że przynamniej jeden z kolegów zauważył że słaba kompresja objawia się tym że nawet super podgrzewanie nie uruchomi takiego zimnego silnika ! A czujnik który odłączyłem jest tylko i wyłącznie do modułu świec więc nie powoduje zmiany kąta wyprzedzenia zapłonu ani dawki wtryskowej ani w zegarach wskaznik temperatury też nie jest do niego podłączony ! A swoją drogą spróbujcie to cudo z allegro wlutować jak tam pod kolektorem nie idzie dłoni włożyć ! WIDZA ZE NIEPOTRZEBNIE CHCIAłEM POMóC I OBIECUJA ZE NA TEN TEMAT JUZ NIC NIE NAPISZA ! chyba że zaczną ukazywać się

podziękowania tych którym to zadziałało i się spisuje tak jak w wozach którym to zrobiłem ! Ja obecnie mam BMW E39 523i więc sami widzicie że mogłem przejść obojętnie obok kolegów męczących się z TDSami (były to super silniki ale 12-13 lat temu)

Opublikowano

napisał Danski

...no mi się zawsze wydawało, że jeśli jest problem z kompresją to bardziej uwidacznia się to na zimnym silniku... bo logiczne jest , że jak silnik jest zimny to "skurczony" materiał daje większe luzy pomiędzy częściami przylegającymi stąd niższe ciśnienie sprężania...

...elementy ciepłe, gorące lepiej do siebie przylegają

 

Witam,

no właśnie nie dokońca jest tak że słaba kompresja uwidacznia się tylko kłopotami z odpaleniem tylko na zimnym silniku. Dowód podałem w poście wyżej.

Być może jest to spowodowane większym podgrzaniem świec na zimnym...

 

pozdrawiam

pozdrawiam
Opublikowano
Można sobie polepszyć zapalanie całkowicie za darmo po przez wyjęcie wtyczki z czujnika temperatury umieszczonego w głowicy silnika pod czwartym wtryskiem , nie mam zdjęć ale wyraznie widać że z tej skrzynki modułu świec wychodzą pod tym wtryskiem dwa przewody jeden do świecy żarowej a drugi do tego czujnika .
A czujnik który odłączyłem jest tylko i wyłącznie do modułu świec więc nie powoduje zmiany kąta wyprzedzenia zapłonu ani dawki wtryskowej ani w zegarach wskaznik temperatury też nie jest do niego podłączony !

Pod czwartym wstryskiem jest czujnik który mierzy temperature cieczy potrzebną własnie do regulacji dawki wtrysku i innych parametrów pracy..Na rys.jest to nr.8

Więc jeżeli go odłączyłeś dawka zmienia sie napewno.(wiem bo sam robiłem doświadczenia i rozgrzany silnik ma wyższe wolne obroty i odrobine twardszą prace)

W okolicach pierwszego wtryskiwacza znajduje sie czujnik który załącza świece żarowe poniżej zadanej temperatury.Nr.6 załącza sie poniżej 86 stopni C.

A czujnik nr.7 jest podłaczony pod wskaźnik temperatury w zegarach.

Poza tym nie ma zamontowanego na silniku modułu grzania swiec żarowych.Grzaniem świec steruje komputer na podstawie danych z obu czujników temperatury i załącza przekaźnik który steruje prądem do świec.

Oczywiscie można w ten sposób "oszukać" komputer który poda wiekszą dawke paliwa przy rozruchu,ale później należałoby podpiąc ten czujnik.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HA91&mospid=47379&btnr=11_1329&hg=11&fg=15

Opublikowano

do "dajan"

Nie namawiaj ludzi to tego typu rzeczy bo to ,może tylko zaszkodzic ich portfelom, juz wczesniej koledzy opisali skutki takiego odłaczenia czujnika!!!!!! czyli najwazniejsze: wieksze zużycie paliwa,

 

A najważniejsze to Ameryki nie odkryłes :)!!!!!!!!!!

NAPRAWA STEROWNIKÓW ABS BOSCH-a

Promocja dla klubowiczów 200zł :)



gg 2921736

602 888 262

LUBESLKIE okolice Łukowa

  • 8 lat później...
Opublikowano

temat stary lecz dotyczy mojej B

też mam problem z odpalaniem na ciepłym silniku lecz tylko w takie gorące dni jak teraz w chłodniejsze dni na zimnym odpala momentalnie a na ciepłym po około 2 sekundach. (dziwne to że czym wyżej słupek rtęci na skali temp. powietrza tym gorsze odpalanie, silnik czy jest -20 czy +20 po nagrzaniu ma taką samą temp. idealnie na połowie!?)

mechanik powiedział że można zastosować jak to nazwał "emulator" czyli coś co oszukuje komp na temp. silnika. tak się zastanawiam czy nie dało by się wpiąć w kabelki czujnika przełącznik tzn. nie można odpalić to pyk czujnik odłączony bez grzebania pod kolektorem a po odpaleniu pyk i komp dostaje prawidłowe dane o temp. silnika? bo czy nie tak działa ten emulator???

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.