Skocz do zawartości

[E38] Ile oleju powinien palić silnik 4,4 l?


max20003

Rekomendowane odpowiedzi

Ile oleju powinien palić silnik 4,4 l E38 ?

 

o ile sie orientuje to mam do wymiany gumki zaworowe

 

czy cena ok 3 zł za gumke jest dobra ? i jakiej powinna być firmy

czy ,a jesli tak jak je wymienicbez zdejmowania głowic i jaki bedzie koszt ?

E-38 740 steptronic www.ogloszenia.Mark1.com.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg normy fabrycznej, czy w rzeczywistości ;-) Zależy jaki masz przebieg. Ale myślę, że w silniku w dobrym stanie nie powinien więcej zużywać niż ok. 2l, max. 3l/10000km (proszę mnie poprawić jeżeli macie inne zdanie). Norma jest przeważnie coś ok. 1-1.5l/1000km - tak, na jeden tysiąc km i to w nowym samochodzie).

Z tego co wiem, to w tych silnikach (M62) to jeżeli nie ma przejechane więcej niż jakieś 300 tys. km to powodem zwiększonego zużycia mogą być tylko wycieki (a to raczej widać) lub własnie te uszczelki.

3zł za gumkę - coś podejrzanie tanio - za nowe (w sensie przebiegu i czasu) ? O ile się nie mylę, oryginały kosztują ok. 180-200zł. za komplet.

Nie wiem czy da się wymienić bez zdejmowania głowicy, ale jeżeli nie, to jest "przechlapane" ...

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

własnie słyszałem o normie 1-1,5 na 1000 km !!!

czasem jak postoi przy odpaleniu dymi przez chwile i musze dolewać olej 1l na 2500 km

w serwisie za komplet gumek na jedna głowice chcieli 280 zł !!! i oczywiscie nie chcieli powiedzieć jakiej firmy ,oczywiście BMW

wycieków z silnika nie ma zadnych ,dla tego mysle ze to własnie gumki zaworowe,silnik według licznika ma 200 tkm przebiegu

E-38 740 steptronic www.ogloszenia.Mark1.com.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydawało mi się, że tą cenę co podałem to na 2 głowice, ale może faktycznie na jedną !

Czyli "pali" Ci oik. 4l/10000km - dość dużo, ale wg mnie nie jest tragicznie, lecz trzeba się przygotowywać do wymiany tych gumek ;-), zorientuj się tylko ile kosztuje wymiana lub ... właśnie czy trzeba ściągać głowice ... Może jeszcze inni grupowicze mają pomysły co może być powodem, ale tak jak napisałem w tych silnikach, powiedziano mi, że jak zaczyna zużywać olej to przy "normalnych" przebiegach to prawie pewne, że to gumki. A 200 tkm. to taki okres w sam raz na wymianę tych gumek ...

Spytaj się w ASO ile taka wymiana kosztuje, podziel to przez 2-3 razy i wyjdzie Ci ile będzie kosztować (max.) w innych serwisach, przy czym rozdziel robociznę od materiałów (na materiałach możesz zaoszczędzić co najwyżej -20-30%). Ale jedno - radzę robić ci to w dobrym serwisie specjalizującym się w BMW i u takich, którzy robili to przynajmniej raz w tym konkretnie silniku (można więcej uszkodzić, niż poprawić ...)

Niestety raczej troszkę Cię to "szarpnie", choć na ten sinlik i ten samochód nie powinno być tak źle, np. przy tej "okazji" powinno się wymienić uszczelki pod pokrywy zaworów, a to następne ok. 2x100zł.

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3zł za gumkę - coś podejrzanie tanio - za nowe (w sensie przebiegu i czasu) ? O ile się nie mylę, oryginały kosztują ok. 180-200zł. za komplet.

Nie wiem czy da się wymienić bez zdejmowania głowicy, ale jeżeli nie, to jest "przechlapane" ...

 

Da się wymienić bez zdejmowania. Trzeba tylko rozebrać zawory.

 

A 3zł za sztuke to normalna cena. Przecież tych gumek idzie 32, więc 32x3 = prawie 100PLN. To jest w końcu kawałek gumki, nie może być drogie :) Robocizna będzie trochę kosztowała, bo trzeba wyjmować wszystkie zawory po kolei. Kupa zabawy.

 

Silnik jeżeli był idealnie traktowany to przy normalnej jeździe nie powinien wcale brać oleju. Natomiast przy katach do około 2 litrów. Jeżeli bierze więcej to należy albo przejść na gęstszy olej, albo wymienić własnie uszczelniacze, bądź pierścienie - tutaj najpierw trzeba zmierzyć kompresję na cylindrach, jeżeli jest dobra, to nie są to pierścienie, tylko wcześniej wspomniane uszczelniacze zaworowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tych "norm" to są one specjalnie takie wysokie. Po prostu firmy się asekurują przed użytkownikami, którzy katują auta na zimnym silniku. A po 5 takich katach samochód już będzie brał olej. A po 50 będzie brał litr na 1000.

 

Zdrowy, naprawdę zdrowy silnik nie powinien brać wcale oleju pomiędzy wymianami.

 

Mój ojciec ma Bmw 530, które kupił u dealera, zrobił nim 130 tys km i ten samochód nie bierze ani grama oleju. Po prostu był zawsze jeżdżony bardzo delikatnie i z głową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[quote name="///

Mój ojciec ma Bmw 530' date=' które kupił u dealera, zrobił nim 130 tys km i ten samochód nie bierze ani grama oleju. Po prostu był zawsze jeżdżony bardzo delikatnie i z głową.[/quote]

 

jak nie patrzec kazdy silnik bierze oil

E-38 740 steptronic www.ogloszenia.Mark1.com.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli bierze więcej to należy albo przejść na gęstszy olej, albo wymienić własnie uszczelniacze,

 

 

no ja bym sie nie zgodzil z tym gestszym olejem

 

 

najlepiej po prostu dolewac!

 

gesty olej szybciej zuzuje silnik

 

 

niech cieknie, niech bierze, trzeba dolewac ale bedzie dluzej sluzyl

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najgorsze ze mam jak to sie czesto w bmw zdarza uszkodzony wyswietlacz i musze sie domyślac jakie są komunikaty,albo codziennie sprawdzac oil i inne płyny

 

raz mi sie zdarzyło ze rano przed odpaleniem, samochodu sprawdziłem oil i było troche ponizej połowy miedzy minimum a maximum, pojechałem do warsztatu samochód postał troche i oleju było maximu :) ciekawe

E-38 740 steptronic www.ogloszenia.Mark1.com.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to czy silnik bierze olej zeleży od stanu silnika i od samego silnika (producent). miałem juz kilka aut w życiu i nie ma reguły. np. silniki alfy romeo biorą na potęgę, kolega ma nówkę 147 1,6 i bierze ok litra na 1000, co prawda jest strasznie katowana ale ma kolegów którzy jeżdżą normalnie i tez biorą mniej ale biorą, lał rózne oleje i nie ma znaczenia. ja za to mam fabie 1,4 od nowości zrobione już 70 tyś i nie beirze ani grama, to jest auto do pracy nei mam czasu o nie dbać, jeżdże ostro generalnie non stop gaz do dechy, nie patrze czy zimny czy ciepły bo nie mam na to czasu i nadal nie beizre ani grama (jeździ na fulu). miałem juz dwie M5 i obie brały podobnie jak sie jeździ ostro ale przestrzegając zasad dbania o silnik to bierze ok 1 do 2 litrów na 10 000 dodam że obie idealnie tyle samo. ale jest jedno ale zazwyczaj jeździłem na castrolu 5w-40 albo 10w-40 bo miałem za grosze ale teraz zalałem mobila 5w-50 gęstośc taka jak półsyntetyka ale inna lekość i co sie okazało nie chce brac ani grama, zrobiłem kilka tysiecy i nadam mam 100%, troche mnie to denerwuje bo mi zalali na 100% i chciałem żeby troche ubyło bo lubie mieć tak 3/4 dla biezpieczeństwa ale nie chce. troche mnie zaskoczył na plus ten mobil. ale fakt że BMW zaleca do M-ek taki olej - castrol 10w-60 czyli podobny.
535d M-pakiet, M5 E39
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najgorsze ze mam jak to sie czesto w bmw zdarza uszkodzony wyswietlacz i musze sie domyślac jakie są komunikaty,albo codziennie sprawdzac oil i inne płyny

 

raz mi sie zdarzyło ze rano przed odpaleniem, samochodu sprawdziłem oil i było troche ponizej połowy miedzy minimum a maximum, pojechałem do warsztatu samochód postał troche i oleju było maximu :) ciekawe

To normalne, w tych silnikach (7,5l oleju) różnica w pomiarze pomiędzy olejem zimnym a gorącym wynosi ponad 0,5l. Po prostu gorący olej ma większą objętość. Dlatego poziom oleju powinien być w okolicy połowy

pola pomiarowego na bagnecie (olej zimny). Nie można dolewać więcej

bo zostanie szybko zużyty, a kierowcy wydaje sie że silnik bierze olej.

Pozdr.

e 39 540i 1998
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3zł za gumkę - coś podejrzanie tanio - za nowe (w sensie przebiegu i czasu) ? O ile się nie mylę, oryginały kosztują ok. 180-200zł. za komplet.

Nie wiem czy da się wymienić bez zdejmowania głowicy, ale jeżeli nie, to jest "przechlapane" ...

 

Da się wymienić bez zdejmowania. Trzeba tylko rozebrać zawory.

 

A 3zł za sztuke to normalna cena. Przecież tych gumek idzie 32, więc 32x3 = prawie 100PLN. To jest w końcu kawałek gumki, nie może być drogie :) Robocizna będzie trochę kosztowała, bo trzeba wyjmować wszystkie zawory po kolei. Kupa zabawy.

...

"Normalna" gumka :lol: - widziałem w samochodzie wiele "normalnych" rzeczy i kosztowały po parę stówek :-) - to po pierwsze. a po drugie, ta "normalna" gumka kosztuje w oryginale ok. 400zł. czyli 13zł/szt. ...

Jeszcze apropo "normalnych" rzeczy w samochodzie - musiałem kiedyś kupić taką plastikową dzwigienkę do sterowania el. reg. foteli (nie W BMW), najnormalniejszy kawałek plastiku, który się "zatrzaskuje na przełączniku przy fotelu, nawet bez rozków antypoślizgowych, konstrukcja zbliżona jak pokręteł do wentylacji itp. - cena oryginału ... trochę ponad 100zł. !!! :shock: Kupiłem z używki za 20zł. (co też uważam, że dużo) - w oryginale powinno kosztować 5zł., no super max. 10zł. Ten kawałek plastiku, jest prostrzy i z tańszego materiału niż te gumki i jest mniej odpowiedzialny - jak pęknie to się nic nie stanie, a jakby ta gumka pękła ...

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli bierze więcej to należy albo przejść na gęstszy olej, albo wymienić własnie uszczelniacze,

 

 

no ja bym sie nie zgodzil z tym gestszym olejem

 

 

najlepiej po prostu dolewac!

 

gesty olej szybciej zuzuje silnik

 

 

niech cieknie, niech bierze, trzeba dolewac ale bedzie dluzej sluzyl

 

Bzdura.

 

Gęstszy olej tylko podczas pracy na zimnym będzie Ci zużywał silnik. Tzn będzie zbyt gęsty żeby wszędzie szybko dojść. Jak jest silnik ciepły każdy olej działa tak samo.

 

Jeżeli samochód garażujesz i masz czas na dopalenie auta żeby pochodziło sobie 5-10 minut na wolnych to ten gęsty olej nic nie popsuje.

 

Oleje syntetyczne są produkowane właśnie z myślą o tych kierowcach, którzy nie mając mózgu pałują auta zaraz po odpaleniu.

 

Zaletami gęstszych olejów są miedzy innymi zminimalizowanie luzów przy dosyć zużytym, lub wysilonym silniku, wyciszenie hydrauliki itp. Wbrew pozorom takie rzadziutkie oleje są bardzo często przyczynami poważnych kłopotów z samochodami. Szczególnie gdy przejdziesz z gęstszego na syntetyk, a potem się dziwisz że z auta leje się jak [bAD].

 

Mineralne oleje odwlekają w czasie konieczność przeprowadzenia remontu. I są zalecane do aut o wysokich przebiegach i do jednostek bardzo wysilonych. Przykładem niech będą profesjonalne auta do wyscigów na 1/4 mili(np. supry ponad 1000 konne). Stosowane w nich kute podzespoły nie są tak spasowane jak oryginalne, nie rozszerzają się tak pod wpływem ciepła jak oryginały i nalezy do nich lać własnie oleje minerale. Nalezy je tylko odpowiednio długo grzać na wolnych obrotach.

 

LUDZIE!! Zmieńcie stereotypy o tych mineralnych i syntetycznych olejach. Tym producentom olejów właśnie o to chodzi, bo syntetyk jest 2x droższy a nic - naprawdę nic nie poprawia, poza pracą na zimnym. Olej ma być dobrej firmy i najlpeiej rozlewany nie w Polsce, a potem tylko odpowiednie traktowanie auta i wszystko będzie OK.

 

miałem juz dwie M5 i obie brały podobnie jak sie jeździ ostro ale przestrzegając zasad dbania o silnik to bierze ok 1 do 2 litrów na 10 000

 

eMki biorą. Nowe M5(E39) potrafi wziąść 1 litr na 500 km :)

Testowałem ze znajomym na torze :)

Każde auto które się tak wysoko kręci weźmie. Jednak przy spokojnej, normalnej jeździe nie powinno brać, lub brać minimalne ilości (do 1 litra / 10 tys)

 

"Normalna" gumka - widziałem w samochodzie wiele "normalnych" rzeczy i kosztowały po parę stówek - to po pierwsze. a po drugie, ta "normalna" gumka kosztuje w oryginale ok. 400zł. czyli 13zł/szt. ...

 

Do 325i E36 kolega płacił 5.50 zł za sztukę. Uszczelniacze były oryginalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
LUDZIE!! Zmieńcie stereotypy o tych mineralnych i syntetycznych olejach. Tym producentom olejów właśnie o to chodzi, bo syntetyk jest 2x droższy a nic - naprawdę nic nie poprawia, poza pracą na zimnym. Olej ma być dobrej firmy i najlpeiej rozlewany nie w Polsce, a potem tylko odpowiednie traktowanie auta i wszystko będzie OK.

Z czystej ciekawości - jaki wlewasz do swojego auta ?

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do ///M3

To wlasnie mineralny olej zabija bmw najszybciej...

Nawet czeste katowanie nie niszczy silnika ( oczywiscie rozgrzanego ) jak kilkaset startow zimnego silnika na mineralu.

Widziales kolego rozebrane silniki bmw ?

Ja widzialem kilkadziesiat...

Te porysowane i zuzyte walki rozrzadu i osad.. syf totalny po oleju mineralnym. Zgroza. Mineralny wykancza szybciej bmw niz inne wozy. Mozna go nalac jak bmw ma 470-500 tys km przebiegu zeby ja dkonczyc i zrobic remont.

Poczytaj troszke fachowej literatury jak nie masz okazji sprawdzic na "zywo" i dopiero wydawaj opinie na temat olejow.

Fakt jest drozszy olej syntetyczny ale sa ku temu powody.

Nieznasz powiedzenia : tanie mieso psy jedza???

Odnosi sie to rowniez do branzy motoryzacyjnej. Prowadze serwis ( zeby nie bylo ze zajmuje glos niemajac pojecia ).

Mam staruszke 730 i jezdze na polsyntetyku ma 300tys km. ( licznik miala wymianiany wiec moze byc spooro wiecej ) i ona zuzywa 1 litr oleju 10w/40 Mobil S na 15 tys. km.

Proponije test.

Zamiast czujnika oleju wkrecasz manometr. Zalewasz 5w40 i uruchamiasz zimny silnik z pomiarem czasu osiagniecia cisnienia roboczego... i tak na kilku olejach a raczej gestosciach...

Wyniki pozostawiam do przemyslenia...

"Beti" jest stara ale ma klasę...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do arekbp:

 

Nie przeczytałeś tego co napisałem. Napisałem, że jedyną wada oleju mineralnego jest to, że trzeba go długo grzac na wolnych.

 

Do swojego samochodu leje olej taki jak przewidział producent do M3 z lat 92-95 a mianowicie: 15W40 - czyli mineralny.

 

Wczesniej lałem, jak każdy napaleniec, 5W50, po przeczytaniu całej oryginalnej instrukcji obsługi samochodu Bmw M3 zmieniłem olej na 15W40. Do wyboru Bmw pozostawiało 2 rodzaje lepkości w moim modelu 15W40 i 15W50. 15W50 w Polsce jest tematem nieosiągalnym, więc zalałem 15W40.

 

Co ciekawe - dlatego taki olej jest zalecany do tego modelu M3, ponieważ chroni to VANOS przed wysypaniem. Przynajmniej tak tłumaczyli mi w jednym z ASO. W innym oczywiście zalecili TWS, który powstał do Bmw M5.

 

Polecam się nie podniecać takimi gadaniami, że olej zażyna silnik. KIEROWCA i tylko i wyłącznie KIEROWCA zażyna silnik. Olej należy sprawdzać i wymieniac jak najczęściej (sam wymieniam co 7 tys km)

 

W autach sporotwych należy grzać samochód przed ruszeniem około 10 minut. Tak jest w sporcie. Ja nie ruszam samochodem dopóki temperatura wody nie osiągnie 90 stopni, potem jeżdżę do 3 tys obrotów dopoóki olej nie osiągnie 90 stopni.

 

A takich mądrali co zalecają lać jak najrzadszy syntetyk jest mnóstwo. Ja nie meiszkam na kole pobiegunowym, pozatym auto garażuje i nie zamierzam zalewać swojego samochodu czymś co jest rzadkie jak woda.

 

Żeby nie być gołosłownym zeskanuję i wkleję tutaj stronę z instrukcji obsługi BMW M3 i sami się przekonacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

Nieznasz powiedzenia : tanie mieso psy jedza???

....

 

Jeżeli o to chodzi, to napisze tak: Nie robię tego dla oszczędności, na codzień jeżdżę tym autem i jeżdżę nim na benzynie, której pali nie mało i nie robię tego z oszczędności. Stac mnie tak na paliwo jak i na oleje i na servisowanie tego samochodu. Tylko po zapoznaniu się z instrukcją, oryginalną instrukcją od Bmw M3, doszedłem do wniosku że nie będę poprawiał inżynierów z Monachium, do tego fachowców od silników sportowych i będę zalewał takim olejem jaki oni zalecają.

 

To, że prowadzisz servis niczemu nie świadczy tak na marginesie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No coz usmiechne sie. Ale.. to bedzie smutny usmiech.

To wolny kraj i kazdy moze lac do samochodu co chce. I czytac rozne madre ksiazki...

Swoja droga to coraz wiecej oczytanych mechanikow teoretykow sie ostatnio pojawia :)

Ciekawe czy ma to zwiazek z marnie eksploatowanymi i odsprzedawanymi na rynku wtornym samochodami :wink:

suma sumarum przeciez nikogo nie mozna przekonac slowami...

No coz ///M3...

Jezeli masz czas grzac samochod 10min przed kazdym ruszeniem ( ktore to grzanie nawiasem mowiac szkodzi zwyklym samochodom - znajdziesz to w literaturze :lol: ) to gratuluje...

Nie kazdy ma czas stac i czekac az samochod osiagnie 90st. zwlaszcza zima :)

Vanos owszem lubi gesty olej ktory osadami z niego powstalymi uszczelnia uklad hydrauliczny i malo istotne staja sie spadki cisnienia w magistrali olejowej silnika. Zwlaszcza zaleca sie stosowanie "przy zdechu" silnika. :)

A co do samochodow sportowych to zazwyczaj nie uzywa sie ich na codzien nieprawdaz??? Myle sie?

Instrukcje wklej... gdybym mial czas to wkleilbym instrukce do innych modeli BMW gdzie nie zaleca sie 15W40 ( opcjonalnie w temperaturach wyzszych niz +5 ) a 10W40. Niestety musze isc naprawic jeszcze jeden silnik pseudospotrowca jezdzacego na odcieciu zaplonu na markowym oleju Castrol 15w40 ( biale opakowanie= olej do nieobciazonych silnikow starszych kontrukcji hehe ) bo jakos paneweczki nie wytzrymaly ( 318i ) i korbowodzik wyszedl bokiem :lol:

Pozdrawiam...

"Beti" jest stara ale ma klasę...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No coz usmiechne sie. Ale.. to bedzie smutny usmiech.

To wolny kraj i kazdy moze lac do samochodu co chce. I czytac rozne madre ksiazki...

 

To książka servisowa, którą się dostawało wraz z zakupem tego modelu koleżko.

 

No coz ///M3...

Jezeli masz czas grzac samochod 10min przed kazdym ruszeniem ( ktore to grzanie nawiasem mowiac szkodzi zwyklym samochodom - znajdziesz to w literaturze :lol: ) to gratuluje...

 

Poczytaj troche o M3 bo Twoja wiedza kończy się na 318i lub innej beemce ze zwykłym silnikiem a M3 prawdopodnie nigdy nie widziałes. Co do niszczenia silnika podczas grzania na wolnych obrotach to takie bzdury wyczytałem jeszcze tylko w Auto Świecie.

 

Nie kazdy ma czas stac i czekac az samochod osiagnie 90st. zwlaszcza zima :)

 

Więc niech leje syntetyka i pałuje od razu.

 

Vanos owszem lubi gesty olej ktory osadami z niego powstalymi uszczelnia uklad hydrauliczny i malo istotne staja sie spadki cisnienia w magistrali olejowej silnika. Zwlaszcza zaleca sie stosowanie "przy zdechu" silnika. :)

 

Jak często olej wymieniasz żadnych osadów miał nie będziesz.

 

Wiem, jesteś mądrzejszy od tych co to auto zbudowali :)

 

A co do samochodow sportowych to zazwyczaj nie uzywa sie ich na codzien nieprawdaz??? Myle sie?

 

Ja mam czas. Moge wstać 10 minut wcześniej. Poza tym M3 to samochód może nie czysto sportowy, ale bardzo wrażliwy na katowania na zimnym i inne tego typu historie i wiele z czystego sportu mający.

 

Instrukcje wklej... gdybym mial czas to wkleilbym instrukce do innych modeli BMW gdzie nie zaleca sie 15W40 ( opcjonalnie w temperaturach wyzszych niz +5 ) a 10W40.

 

Ja wkleję i Ty wklej.

 

Niestety musze isc naprawic jeszcze jeden silnik pseudospotrowca jezdzacego na odcieciu zaplonu na markowym oleju Castrol 15w40 ( biale opakowanie= olej do nieobciazonych silnikow starszych kontrukcji hehe ) bo jakos paneweczki nie wytzrymaly ( 318i ) i korbowodzik wyszedl bokiem :lol:

Pozdrawiam...

 

Słuchaj, alzuji to tutaj nie puszczaj.

Jest to moje 4 bmw i drugie M3.

Wiem o tych autach sporo. Tacy mądrzy jak Ty potrafią dużo pisać a M3 nigdy na oczy nie widzieli.

To, że robisz samochód jakiegos debila co go w jakis tam sposób zarżnął - skoro panewki to prawdopodobnie jeździł bez oleju, lub zaczął pałowac wtedy gdy był zimny, to jego i Twoja sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam znajomego, co pracuje 9 lat w serwisie bmw we wroclawiu, w stando

 

zjadl na bmw zeby

 

 

i on wlasnie poradzil, zeby nie sluchac tgzw specow co kaza ladowac mineral zeby nie cieklo :) usmial sie od ucha do ucha gdy mu powiedzialem iz znajomy mechanik mi tak radzil

 

powiedzial ze do bmw lac tylko najlepsze oleje syntetyczne i jak bierze albo cieknie dolewac

 

tym bardziej do lepszych silnikow

 

 

polecal 5w50 mobila

 

 

ja mam teraz polsyntetyk castrola, 10w40

ale zmienie na 5w50, tym bardziej ze przed kastrolem tez byl jakis 5w50 ale nie mobil

 

 

 

na mineralnych zakatujecie silniki

 

wlasnie na mineralnych nagorzej jest przy startach, i to najbardziej rozwala silniki, polecam poczytac prace o olejach ktorych jest dosyc duzo w internecie

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja też jestem zdania że nie powinno sie lać mineralnego oleju, cyfry mówią same za siebie - lepkość takiego oleju w porównaniu do syntetycznych jest szokująco niska, a dodatkowo mineral zostawia nagar i chyba nie ma znaczenia jak często go wymieniamy. domyslam sie że jeżdżąc na mineralnym nic sie autu nie stanie z dnia na dzień ale wg wszelkich informacji oleje mineralne są do aut zmęczonych i mniej wysilonych. wszyscy moi znajomi mechanicy twierdza że lanie mineralnego do takiego auta to nieporozumienie. nie wiem jak było 10-15 lat temu z olejami ale domyślam sie że mogło być troche inaczej, do M zaleca sie faktycznie bardzo gęste oleje i może dlatego w instrukcji jest właśnie olej mineralny, teraz wg. BMW i Castrola powinno sie lać TWS 10W-60.
535d M-pakiet, M5 E39
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Do ///M3

Poczytaj troszke fachowej literatury jak nie masz okazji sprawdzic na "zywo" i dopiero wydawaj opinie na temat olejow.

Fakt jest drozszy olej syntetyczny ale sa ku temu powody.

Nieznasz powiedzenia : tanie mieso psy jedza???

 

arekbp --- popieram :) zgadzam sie z tym Panem w 100%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.