Skocz do zawartości

arekbp

Zarejestrowani
  • Postów

    79
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem
  • Lokalizacja
    Biała Podlaska
  • Zawód
    Technik Mechanik

Osiągnięcia arekbp

Współtwórca

Współtwórca (5/14)

0

Reputacja

  1. Odpowiedz prosta mialem podobny problem z kwitami z austrii. Zarejestruj w innym urzedzie lub np. jestes z miasta to w gminie. W zakichanej polsce co urzedas inne prawo. Nie moglem zarejestrowac przeszlem dwie ulice dalej do urzedu gminy "sprzedalem" auto cioci ktora mieszka na terenie gminy nie miasta - na troche i sie zarejestrowalo bez problemu w 5 min. Prawda ze mamy fajny kraj???
  2. Witam Polecam korek od mercedesa W123 ( polularna beczka ) jest identyczny i kosztuje ok 2 zl w sklepie. Ja miałem taki sam przypadek. Pozdr.
  3. Opowiem ciekawą i bolesna ciut finansowo historie mojej E32 babuni. Rok prod 1987 Sprzedałem ją i przesiadlem się na inną markę ( nieco bardziej ekonomiczną ) ale opowiem o 2 latach eksploatacji 730 E32. Koszt samochodu ( jakis czas temu ) 12000zł z wszytskimi opłatami + Po zagazowaniu instalką z kompem i mikserem ( LANDI ) spadła moc tak z 70KM ! Tak to nie bujdy...Po wielu ciekawych badaniach odkryłem mocno ukrytą naklejkę na parowniku... 140KM więc do kosztu instalki 2000+ 400zł na nowy parownik 170KW czy cos koó tego. Zaczeło chulać lecz w butli również wynik 15-20 LPG miasto 11trasa ( mam cieżką nogę ) Po 2 latach po naszych nie skalanych naprawami drogach nastąpiła pora reanimacji zawieszenia przebieg ok 278tyś ( około bo po ciekawych obliczeniach oraz oględzinach licznika który został wymieniony w 1991r oceniłem przebieg na 350-400tyś) Renimacja zawieszenia z ogromnymi rabatami ponieważ prowadze serwis : amortyzatory przód 500zł x2szt Sachs wkład amortyzatory tył 250zł x2szt. Sachs cały amort. Łaczniki wachaczy przednich : 140zł / 2szt wahacza górne p. 250zł x2 LMI 9 górna półka -1 wyposaż w bmw ) wahacze dolne p. 150x2 Febi Drążek środkowy kierowniczy 500zł LMI tuleje drążka przekazującego i jakieś tam drobiazgi 150zł. Łączniki wahaczy tylnych 180zł x2szt Tuleje kołyski tylniej 100zł x2szt Tuleje wahaczy górnych aluminiowych ( nie są z nowym wahaczem ) 100zł/1sztx 2 Razem na części : 3990zł... Przestało pukać.... na troche... dokładnie to potrwało jakieś 15 tys km a puzniej zaczeły wypadac to łączniki to znów wahacze.... Nie muszę nadmieniać że robocizny nie uwzgledniałem ale przy koszcie 40zł/h myslę że trzeba by 12-18 Rbh poświęcić na wymiany tych elementów zawieszenia. Bodajże w markowych serwisach liczą sobie w naszym pięknym kraju od 100 do 200zł za 1 roboczogodzinę :o) Nie uwzgledniam opon olei itp... W ramach zaawansowanego wieku samochodu padło jeszcze pare elementów które kupiłem używane : elektrozawory ogrzewania 80zł sterownik wentylatora ogrzewania : 80zł Bord computer : 100zł - to była ogromna okazja... Siłowniki do centralnego zamka oraz klamka od kierowcy ( sterownie zamkiem centr itp ) jakieś 300zł Oraz w nastepującej kolejności : Przewody zapłonowe 500zł NGK ( w detalu ok 1000 z listwą i czujnikiem 6 cyl bez żadnego rezania... ) kopółka 180zł Hepu palec 80zł hepu swiec nie liczyłem ale na 40tys wymieniłem 24szł po 10zł/1szt. = 240zł. filtry itp.... heh.... chyba ciut pozapominałem bo pozbyłem się samochodu jakieś 1,5 roku temu za ASTRONOMICZNĄ KWOTĘ ok. 8000 PLN !!! koszt przjechania 65 czy 70tys km tym samochodem dla mnie : Koszt gratów ogólnie = około 5550zł strata zakup( +gaz ) - sprzedaż= - 6400zł na oko... Razem : 11950zł w dwa lata :o) Nie bierzcie ze mnie przykładu.... Napisałem ten post nie po to by się poskarżyć komukolwiek czy szukać współczucia... lecz by ZAAKCENTOWAĆ UCZUCIE JAKIM TRZEBA DAŻYĆ markę BMW by nim dłuuugo jeździć... Mój post pozwoli może zorientować się przyszłym użytkownikom E32 mniej wiecej w kosztach utrzymania takiego cudeńka :o) I dla ludzi którzy lubią oszczedzać : Ja poprostu lubie wiedzieć że mój samochód jest sprawny i wymieniałem jedynie elemęty wymagające wymiany. Nie robiłem tego z powodu nadmiaru pieniędzy czy fantazji... Ogólnie uważam że to fajny samochód pozwalający przy delikatnym szmerku powietrza przejechać 600km w 5h w polsce ( ja tak właśnie jeździłem ) ale wymaga paru poświęceń.... :o) Pozdrawiam
  4. arekbp

    Automat - ile oleju?

    Czesc Ile oleju? Skrzynia sama ci powie jezeli chodzi o mala wymiane. Spuszczasz olej na rozgrzanej skrzyni ( 20km przejechane ) duzym korkiem spustowym znajdujacym sie w skrzyni biegow. Na wlaczonym P uruchamiasz silnik ( z odkreconym korkiem w skrzyni !! ) podajesz duza strzykawka olej do skrzyni ktora go zasysa az do momentu kiedy wiecej nie bedzie chcialo wchodzic. Nie gaszac silnika zakrecasz korek w skrzyni i po zabiegu :) ( informacje pochodza z serwisu i wlasnorecznie w kilku bmw wymienialem olej zeby nie bylo ze to lipa , dotyczy to rowniez kontroli poziomu oleju w ASB) Dodam ze na skrzyni biegow znajduje sie naklejka kodowa z kolorem ktory oznacza jaki olej nalezy zaaplikowac. Jezeli zadzwonisz do Auto FUS w warszawie powiedza ci jaki kolor=olej. Do 1988-89 byl lany olej zgodny z norma ATF dextron II ( czerwony ). Puzniej byly polsyntetyki oraz pelne syntetyki ( patrz naklejka !!! ) Nie nalezy na dluzsza mete mieszac oleji o roznej gestosci oraz skladzie chemicznym ( baaardzo szkodzi na system sterowania skrzynia ) Co do ilosci nie pamietam dokladnie ale na mala wymiane przyszykuj ok 4 ltr. na duza ( spuszczenie ze sprzegla odsrodkowego lub przeplukanie poprzez odkrecenie przewodow z chlodnicy oleju skrzyni biegow i podawanie we wlot swierzego oleju a spuszczanie z drugiego starego oleju trzeba ok. 15ltr.[ rozlewki itp ] , tego sposobu nie polecam o ile skrzynia byla dobrze traktowana i serwisowana oraz nie ma z nia klopotu ). Polecam ci wymiane jak na wstepie. Te skrzynie bardzo sporadycznie ulegaja awariom. Sa dlugowieczne jak silnik typu M30 :o) przebieg ok 500-800tys km nie jest wstanie zabic tego silnika oraz skrzyni biegow i nie wyssalem tego z palca [ ehh te odkrecane liczniki w polsce... ] PILNOWAC POZIOMOW PLYNOW ORAZ PRZEGLADOW I MOZNA ZAJEZDZIC KILKA KOMPLETOW ZAWIESZEN :o))
  5. Nierowna praca silnika moze byc spowodowana rozszczelnieniem odmy. Sprawdz czy silnik nie ssie lewego powietrza. Gdy bedzie miał popękane przewody odmy lub rurę przed przepustnica na wolnych obrotach bedzie bardzo nierowno chodzil ( zalezne jest to od straty podcisnienia )
  6. :) Jezeli chodzi o przewody powerteca to powiem tyle , że trzeba je zobaczyć... Jest ich 6... Bez czujnika 6 cylindra... Bez przewodu cewka-rozdzielazcz.. Mało tego.. Są bez listwy i stanowczo za długie aby je zmieścić w listwie. Pozatym... baaardzo marnie wykonane i kosztują ok ok 300zł. A przepływomierz... 1500 pln :) Wolę nie ryzykować wymiany przepływomierza i rury zasilającej w przypadku awarii tych przewodów. Kiedyś je kupiłem do opla vectry i cóż... dyskoteka pod maską w nocy. Myśle że maxymalnie wydam na ngk ok 700pln. cena detaliczna 1065 ( intercars wa-wa ). Widziałęm je i są kompletne z listwą i czujnikiem. z tym szukaniem uszkodzonego to troche takie żeźbienie... bez urazy ale czasami wsiadam do samochodu i robie 1500 - 2200 km dziennie. I nie zaglądam pod maskę wcześniej a z narzędzi mam w samochodzie jedynie śrubokręt :). Chcę być pewien samochodu w każdej chwili. Dzięki za dobre chęci :) Miło że ktoś chciał pomóc :)
  7. Witam Napiszę zeby nikt sie nie męczył tak jak ja. Niestety to nie nieszczelność. Zdemontowany został kolektor i rozebrany w drobny mak. Wymieniłem uszczelki pod kolektorem oraz zdemontowałem wtryskiwacze żeby sprawdzić czy któryś oring nie pękł. Wszystko było ok. Najprawdopodobniej są uszkodzone przewody zapłonowe i na wolnych obrotach wypada jeden cylinder. Kolegę nieźle "popieściła" moja beti jak chciał jej odłączyć jeden cylinder :lol: W poniedziałek lub wtorek ściągne przewody bo zamierzam założyć NGK ( ok 900-1000pln ) a tu mają jakieś badziewie za 200pln. Oczywiście muszę się podroczyć najpierw z dostawcami coby cena była normalna. Napiszę czy pomogło bo myślę że komuś się to przyda. Żadko kto robi tak kompleksowy przegląd w swoim bmw jaki ja zrobiłem i powiem tyle : to naprawde solidnie samochody :) po tylu latach i kilometrach są zadziwiająco w dobrym stanie wszystkie podzespoły sterujące silnikiem co w innych markach jest niemożliwe :lol:
  8. Przewody.. Hmm Niemialem jak sprawdzic ale sa w dobrej kondycji skoro ten samochod strzelil ostatnio w zeszlym roku jak zalozylem swiece Boscha - tfu ! Przy zuzytych przewodach odrazu by sie pojawily problemy na gazie. Sprawdzic niemam czym bo niemam oscyloskopu do 6 cyl. Zeby porownac jak pracuja poszczegolne cylindry. Wymiana przewodow to dosc droga zabawa bo ok. 700zl w zakupie NGK. Przewodow za 200zl nie zaloze. W tym samochodzie sie to nie oplaca ( zakladanie badziewi ).
  9. Wlasnie nie wiem jak to sprawdzic.. guma wyglada ok. Mam na niej zamontowana klape antywybuchowa z rekawem ( ring gumowy na aluminiowym pierscieniu z klapa uchylna ) i wszystko wyglada ok. Zastanawialem sie wlasnie nad lewym powietrzem... Trzeba bedzie chyba sprawdzic pedzelkiem umoczonym w benzynie wszystkie polaczenia przeleciec. Najgorsze jest to ze te objawy nie sa regularne tzn. Silniczek stoi sobie na obrotach i nagle pare drgawek i to nie regularnie sie powtarzaja te "dreszcze". Obroty nadal stoja w miejscu ( roznica 50obr/min wystepuje na diagnoskopie widoczna). Dlatego wlasnie koncza mi sie pomysly. Mozna by taka metoda prob i bledow wymieniac po kolei czesci ale to dosc kosztowny sposob i niekoniecznie skuteczny. Dziekuje za sugestie. Moze jeszcze ktos?
  10. Widze szfagier ze ty to duuuzo mondrych ksiazek sie oczytales heheheh. Lepiej juz nikomu nie doradzaj dobrze??? Aha... W samochodach niegrzeb bo do tego potrzeba minimum wiedzy :) Pozdrawiam Pawła entuzjaste bmw jezdzacego nissanem sunny 3d 1,4 cale w benzynie hhehehe. :lol:
  11. Witam Mam pytanko zwiazane z drganiami silnika. Oto problem : Silnik z gazem objawy sa takie same na gazie i na benzynie. Na wolnych obrotach pojawiaja sie drgania tj. by zaplon wypadal na jednym cylindrze.Slychac popukiwanie w wydechu jak by nie dopalal na jeden cylinder ale zadko i cichutko. Wkreca sie ladnie na obroty i jezdzi ok. Zadnych strzalow czy spadku mocy nie odnotowano nawet przy katowaniu. Silnik dosc wyaznie ma jakies zaklucenia w pracy. A mnie skonczyly sie pomysly co to moze byc. Sprawdzilem : Komputer : brak bledow. wszystko sprawne w 100%. cewke : ok sklad spalin : ok obroty : ok wszystkie podzespoly silnika ktore mozna zdiagnozowac kts. ( czujniki , sonde , silnik krokowy , czujnik polozenia przepustnicy itd. ) Wymienilem : swiece filtr powietrza kopulke rozdzielacza palec rozdzielacza wyregulowalem luzy zaworowe ( nie byly zle ustawione ale dla wszelkiego ) I brak mi pomyslow... Mam takie male podejrzenia w kierunku uszczelki pod kolektorem ssacym... Mogly by byc to rowniez przewody zaplonowe ale wtedy by strzelila chociaz na gazie jak by bylo cos nie tak. Moze jest ktos kto ma jakis pomysl??? Bede wdzieczny za sugestie. Aha : cisnienie sprezania miala sprwdzane ok 5 tys km wczesniej. Bylo 11 czy 12 i nadal nie zuzywa oleju w jakis dziwnych ilosciach ( ok 1L na 12 tys. km. ) Prosze o pomysly Arek.
  12. No coz usmiechne sie. Ale.. to bedzie smutny usmiech. To wolny kraj i kazdy moze lac do samochodu co chce. I czytac rozne madre ksiazki... Swoja droga to coraz wiecej oczytanych mechanikow teoretykow sie ostatnio pojawia :) Ciekawe czy ma to zwiazek z marnie eksploatowanymi i odsprzedawanymi na rynku wtornym samochodami :wink: suma sumarum przeciez nikogo nie mozna przekonac slowami... No coz ///M3... Jezeli masz czas grzac samochod 10min przed kazdym ruszeniem ( ktore to grzanie nawiasem mowiac szkodzi zwyklym samochodom - znajdziesz to w literaturze :lol: ) to gratuluje... Nie kazdy ma czas stac i czekac az samochod osiagnie 90st. zwlaszcza zima :) Vanos owszem lubi gesty olej ktory osadami z niego powstalymi uszczelnia uklad hydrauliczny i malo istotne staja sie spadki cisnienia w magistrali olejowej silnika. Zwlaszcza zaleca sie stosowanie "przy zdechu" silnika. :) A co do samochodow sportowych to zazwyczaj nie uzywa sie ich na codzien nieprawdaz??? Myle sie? Instrukcje wklej... gdybym mial czas to wkleilbym instrukce do innych modeli BMW gdzie nie zaleca sie 15W40 ( opcjonalnie w temperaturach wyzszych niz +5 ) a 10W40. Niestety musze isc naprawic jeszcze jeden silnik pseudospotrowca jezdzacego na odcieciu zaplonu na markowym oleju Castrol 15w40 ( biale opakowanie= olej do nieobciazonych silnikow starszych kontrukcji hehe ) bo jakos paneweczki nie wytzrymaly ( 318i ) i korbowodzik wyszedl bokiem :lol: Pozdrawiam...
  13. Do ///M3 To wlasnie mineralny olej zabija bmw najszybciej... Nawet czeste katowanie nie niszczy silnika ( oczywiscie rozgrzanego ) jak kilkaset startow zimnego silnika na mineralu. Widziales kolego rozebrane silniki bmw ? Ja widzialem kilkadziesiat... Te porysowane i zuzyte walki rozrzadu i osad.. syf totalny po oleju mineralnym. Zgroza. Mineralny wykancza szybciej bmw niz inne wozy. Mozna go nalac jak bmw ma 470-500 tys km przebiegu zeby ja dkonczyc i zrobic remont. Poczytaj troszke fachowej literatury jak nie masz okazji sprawdzic na "zywo" i dopiero wydawaj opinie na temat olejow. Fakt jest drozszy olej syntetyczny ale sa ku temu powody. Nieznasz powiedzenia : tanie mieso psy jedza??? Odnosi sie to rowniez do branzy motoryzacyjnej. Prowadze serwis ( zeby nie bylo ze zajmuje glos niemajac pojecia ). Mam staruszke 730 i jezdze na polsyntetyku ma 300tys km. ( licznik miala wymianiany wiec moze byc spooro wiecej ) i ona zuzywa 1 litr oleju 10w/40 Mobil S na 15 tys. km. Proponije test. Zamiast czujnika oleju wkrecasz manometr. Zalewasz 5w40 i uruchamiasz zimny silnik z pomiarem czasu osiagniecia cisnienia roboczego... i tak na kilku olejach a raczej gestosciach... Wyniki pozostawiam do przemyslenia...
  14. Hmm a co np. z funkja kodu w E32 w pelnym OBC ? nie jest wystarczajacym zabezpieczeniem dla cwaniaczków? mechaniczne zabezpieczenia i dokladane alarmy sa latwe w pokonaniu... Co myslicie o OBC i kodzie w nim?
  15. arekbp

    UTRZYMANIE BMW 730(E32)

    Do Bartosz ;) Widze kolego że chcesz dołączyć do naszej niebiesko białej zgrai :) Nie będe cię pocieszał. VW to to nie jest :) Silnikami bym się nie martwił. Moim zdaniem V8 ładnie mruczy ale... te silniczki lubią konsumować olej w sporych ilościach , niestety im więcej cylindrów tym więcej problemów może wystąpić. Generalnie silnikami bym się nie martwił w BMW , one przeżywają 450 -600 tyś km. bez usterek wewnętrznych ( sterowanie i zalilanie to oddzielna sprawa - kwestia wieku ). Na twoim miejscu zastanowiłbym się czy pare spraw ci się spodoba np. naprawy zawieszeń są o wiele kosztownijsze niż silnika. Restauracja zawieszenia w E32 na przywoitym poziomie to 4000zł koszt samych części ( sachs , lemeforder , febi -zadne tam "polgumy" ) to same amortyzatory , wahacze , tuleje, drązki kierownicze. A te 2 tony nie lubi dziur wielkości koła od malucha które występują stanowczo zbyt często na polskich drogach. Eksploatacja wcale nie jest tak droga jak utrzymanie wozu w dobrym stanie. Pozdrawiam.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.