Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hejka.

Za tydzień będę robił całonocną trasę przez Słowację,. Węgry i Chorwację. Głównie autostrady, ale z Rzeszowa do Słowacji i na samej Słowacji sporo zwykłych dróg.

Jak w takich warunkach (zwykłych jak i autostradowych), sprawdzają się w X5 LCI adaptacyjne LEDy? Mam te najlepsze dostępne w cenniku światła. Głównie mam obawy czy nie będę oślepiał kierowców jadących z naprzeciwka. Czy to na zwykłych drogach, czy po drugiej stronie autostrady.

Z drugiej strony jechać na mijania całą noc też mi się nie uśmiecha.

Opublikowano
Godzinę temu, Lukxxx napisał(a):

Hejka.

Za tydzień będę robił całonocną trasę przez Słowację,. Węgry i Chorwację. Głównie autostrady, ale z Rzeszowa do Słowacji i na samej Słowacji sporo zwykłych dróg.

Jak w takich warunkach (zwykłych jak i autostradowych), sprawdzają się w X5 LCI adaptacyjne LEDy? Mam te najlepsze dostępne w cenniku światła. Głównie mam obawy czy nie będę oślepiał kierowców jadących z naprzeciwka. Czy to na zwykłych drogach, czy po drugiej stronie autostrady.

Z drugiej strony jechać na mijania całą noc też mi się nie uśmiecha.

Mogę tylko napisać z perspektywy pre-LCI, ale pewnie jest tak samo lub podobnie: generalnie działają dobrze oprócz autostrad które mają takie 1-1,5m barierki lub żywopłoty oddzielające kierunki ruchu (np. autostrada z Żyliny do Bratysławy), wtedy jak z przeciwka jedzie ciężarówka to nie widać jej świateł drogowych, więc automat włącza długie, niestety kierowca ciężarówki siedzi wysoko ponad tą barierą i wtedy go oślepiamy. Stąd zwykle denerwują się jadący z przeciwka kierowcy ciężarówek, ale osobówki nie.
No chyba że LCI potrafi również brać pod uwagę górne światełka ciężarówek, wtedy byłoby idealnie.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Nie przypominam sobie, żeby ktoś mi migał światłami z przeciwka, jadąc LCI. Na pewno miałem tak wielokrotnie w innym, starszym BMW, z adaptacyjnymi ledami.

Opublikowano

Problem pojawia się też w terenie pagórkowatym i górzystym - auto z przeciwka (kierowca) już jest w zasięgu naszych świateł, ale jeszcze automat nie dostał sygnału do zmiany bo jego światła są na wzniesieniem; wtedy trzeba reagować szybciej i dokonać ręcznej zmiany.

  • Lubię to 2
Opublikowano

Jest w ogóle na rynku system w autach cywilnych, który wyłapuje nachylenia terenu i adaptuje wysokość świecenia? Jeśli nie, to nie ma dyskusji i oślepiany musi albo takie coś skonstruować i wprowadzić od produkcji albo zaakceptować sytuację.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.