Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Siemanko drodzy grupowicze.

Mam małe pytanko i chciałem się poradzić, jestem posiadaczem E46 320d przed liftem czyli wersja 136 konna na starej pompie. Sprawa wygląda tak że wymieniłem ostatnio termostat w sumie to nie potrzebnie. Mianowicie do brzegu, na poprzednim termostacie temperatura silnika w ukrytym menu czyli test nr7 oscylowała w granicach 88 max 95 stopni ale to musiał bym deptać na trasie. Teraz po wymianie termostatu temperatura silnika wynosi od 92-93 do 100-105 stopni jeśli deptam po trasie. Wszystko jest dobrze odpowietrzone na bank. 

Ale moje pytanie brzmi czy nie lepiej wrócić do tamtego starego termostatu i obniżyć mu tą temperaturę silnika tak jak było wcześniej? Co uważacie? Oczy olać to i jeździć? One ogólnie te silniki w takie pogody jak teraz czyli upał, w mieście są bardzo mułowate a tu jeszcze temperature mu podniosłem tym termostatem... 

  • Moderatorzy
Opublikowano

Prosta sprawa. Zobacz jaka temp jest wybita na termostacie, powinno być 85C.

image.png.71a2f2addc1b4acddbac91fd942f58a4.png

Jeśli tyle jest, a temp wchodzi na wyższe wartości to albo ten nowy termostat jest uszkodzony, albo problem jest w niewydolności układu chłodzenia.

Opublikowano

Układ jest wydolny bo na poprzednim termostacie było lux a po wymianie jest temperatura wyższa, stąd moje pytanie czy nie będzie lepiej aby zmniejszyć mu tą temperaturę?

  • Moderatorzy
Opublikowano

Kolega wyżej napisał Ci jaka powinna być temperatura. Dalekie to od 105 stopni o których wspominasz.

Po co zmieniałeś termostat jeśli było ok? Pokaż co kupiłeś.

spacer.png

Opublikowano

Firma na pewno mahle, niebiesko białe opakowanie.

Wiesz co zmieniłem bo trochę nie pomyślałem przyznaje się, na postoju temperatura na starym termostacie dochodziła do 100 stopni i spadała na 99 bo wtedy włączał się wentylator na dosłownie 5 sekund. Działo się to na wyłączonej klimie i nawiewach, wystarczyło że ruszyłem i temperatura spadała na 92-90. A gdy była włączona klima to na postoju było w granicach 90 stopni wiadomo bo cały czas wentylator chodził. No i dlatego ten termostat zmieniłem bo myślałem że jest uszkodzony a na tym nowym jest to samo co na starym z tym że podczas jazdy trzyma już zdecydowanie wyższą temperaturę niż na tamtym. Na postoju jest to samo.

  • Moderatorzy
Opublikowano
W dniu 21.07.2025 o 12:50, dawid123123a napisał(a):

Układ jest wydolny bo na poprzednim termostacie było lux

17 godzin temu, dawid123123a napisał(a):

na postoju temperatura na starym termostacie dochodziła do 100 stopni

To tak chyba nie do końca było "lux" 🙂 chociaż przyznam, że nie wiem jak zachowują się te silniki. Zależy jeszcze jaka temperatura zewnętrzna. Zobacz czy nie masz nasypanych liści między chłodnicami.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.