Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Panowie i Panie  wytłumaczy ktos zasade dzialania trybu sport i skrzyni ? jest różnica pomiędzy włączeniem lewarkiem skrzyni w sport a wlaczeniem sport przyciskiem ? czy np po wlaczeniu trybu sport guzikiem a potem jeszcze lewarkiem w lewo od skrzyni daje cos dodatkowo oprocz napisu s zamiast d ?
jade na włączonym sporcie klikam w lewo lewarkiem i obroty podskakuja i w zasadzie sam nie wiem o co w tym chodzi.
 
 
 
 
 
 
 
 
Wysłano
 
 
 
 
 
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Osobno włączasz tryb w skrzyni i osobno w silniku ( do tego jesli masz zawieszenie zmienne to tez i wspomaganie kierownicy). 

Opublikowano

W Sport individual można też kliknąć skrzynia Sport. A na lewarku/ instrumentach jest nadal D. 

Można wrzucić z lewarka na S i dopiero wtedy pokazuje S.

 

Chyba o to chodziło autorowi. Też jestem ciekawy różnic.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Tryb Sport na przycisku - wpływa na 4 ustawienia: 

  • silnik (bardziej agresywna reakcja gaz) 
  • skrzynia (utrzymuje wyższe obroty, trochę chętniej redukuje) 
  • Układ kierowniczy (usztywnia się) 
  • Zawieszenie (tylko jeśli masz Adaptive, wtedy się utwardza) 

Tryb Sport na skrzyni (lewarek w lewo i zmiana trybu z D na S) 

  • Utrzymuje jeszcze wyższe obroty niż tryb powyżej
  • Powoduje "kopnięcie" w plecy przy zmianach biegu
  • Tu również jest szybsza reakcja na redukcje

Lewarek w lewo to szybki sposób aby kogoś sprawnie wyprzedzić. 

 

  • Lubię to 1

icon3.png G30 530i xDrive

  • Moderatorzy
Opublikowano

Tak jak koledzy pisali, lewarkiem zmieniasz charakterystykę działania tylko i wyłącznie skrzyni biegów. Natomiast przyciskami zmieniasz tryby jazdy, które obejmują charakterystykę zawieszenia, pedału gazu, wspomagania kierownicy oraz skrzyni biegów. Czyli przyciskiem zmieniasz kompleksowo sposób pracy wielu podzespołów, a lewarkiem ograniczasz się tylko do ustawienia skrzyni. Prawdę mówiąc tego ustawienia lewarkiem użyłem przez 7 lat jedynie kilka razy, bo w sumie nie widzę w nim wielkiego sensu. Już częściej samymi łopatkami sobie reguluję biegi, np. redukując (ale to też od wielkiego dzwonu i to jest jeszcze coś innego niż sama charakterystyka pracy skrzyni). No, a do sprawnego wyprzedzania trzeba mieć kilka kucy pod maską i/albo ciężkiego buta 😉 I wtedy nic nie trzeba ustawiać przed wyprzedzeniem, w większości przypadków nawet nie trzeba ręcznie redukować, bo automat robi to wystarczająco dobrze i szybko.

Opublikowano
Godzinę temu, MatiKosa napisał(a):

Tryb Sport na przycisku - wpływa na 4 ustawienia: 

Dzięki za info.

 

Można jeszcze lewą łopatkę przytrzymać i po ~2s przygotuje do wyprzedzania optymalny bieg.

Chociaż bardzo nie podobała mi się zmiana - na krajówkach robił za niską redukcję i najczęściej były okolice 4k rpm. I praktycznie od razu po dodaniu gazu była zmiana biegu. Jakby to robił 1 bieg wyżej byłoby optymalnie.

Nie miałoby się wrażenia wrzucenia 2 zamiast 5 😉

 

Ktoś wie czy xHp / ew. mody skrzyni na to również wpływają? Pewnie tak, ale nie mam potwierdzonej tej informacji.

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pewnie ze wplywaja , to genialna skrzynia , wszystko mozna ustawic. Ale na poczatek zrestartowałbym ustawienia bo oba w standardzie adaptuje sie do stylu jazdy uzytkownika , po prostu sie Ciebie nauczy. Moze to wystarczy. 

Opublikowano
1 godzinę temu, kossaa245 napisał(a):

Można jeszcze lewą łopatkę przytrzymać i po ~2s przygotuje do wyprzedzania optymalny bieg.

 

Przytrzymanie lewej łopatki to nic innego jak kickdown, ale bez wystrzału do przodu, np. szykujesz się do wyprzedzenia kogoś i masz mało miejsca. Różnica jest taka, że tutaj auto tylko szykuje obroty, ale równie dobrze mógłbyś mocniej kopnąć w pedał gazu. Natomiast kickdown to redukcja i natychmiastowy sprint do przodu.

 

A przytrzymanie prawej to z kolei powrót z trybu manualnego na automatyczny, czyli na D. 

Ja używam lewarka z lewo kiedy chcę sobie pozmieniać biegi łopatkami, wtedy są te fajne kopnięcia 🙂

icon3.png G30 530i xDrive

Opublikowano (edytowane)

Czyli jak dobrze zrozumiałem po wciśnięciu sport z guzika jest lepiej a po dołożeniu do tego lewarka w lewo jest jeszcze lepiej - takie tez mam odczucie . Po Stage1 jest ta roznica odczuwalna dużo bardziej.

Edytowane przez Yutu
Opublikowano (edytowane)

.Dziwne troche bo w ustawieniach indivudual niby skrzynie można ustawić na sport czyli wychodzi ze dodatkowo lewwarek w lewo to taki "sport plus"  tak jakkolega wyzej pisal "S' na zegarach sie pojawia dopiero po przestawieniu lewarka w lewo.

Edytowane przez Yutu
Opublikowano
15 godzin temu, Yutu napisał(a):

.Dziwne troche bo w ustawieniach indivudual niby skrzynie można ustawić na sport czyli wychodzi ze dodatkowo lewwarek w lewo to taki "sport plus"  tak jakkolega wyzej pisal "S' na zegarach sie pojawia dopiero po przestawieniu lewarka w lewo.

Ja używam Sport Individual (wszystko w Comfort, a jedynie skrzynia na Sport) gdy mam podjazd pod górkę, wtedy auto zmienia biegi przy 2000+ rpm i nie schodzi poniżej 1400-1500 rpm. W przeciwnym razie w trybie Comfort potrafi za bardzo zamulać i muszę go kopać ręcznie, coraz bardziej się przekonuję do tuningu tej skrzyni.

Natomiast gdybyś pozostał w Comfort a dał lewarek w lewo na S, to utrzymywane obroty będą jeszcze wyższe, a biegi będą zmieniane przy 3000+, a jak jeszcze wyżej to dodatkowo z kopnięciem. Ten tryb S fajnie się sprawdza gdy chcesz sobie pomachać łopatkami i poczuć kopnięcia w plecy albo jak pisałem: gdy chcesz momentalnie kogoś wyprzedzić, szybciej dasz lewarek w lewo niż trafisz w przycisk 🙂

icon3.png G30 530i xDrive

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.